Kaksivärinen villakoira?

Mimmi

Onko kaksiväriset villakoirat miten harvinaisia? Omistaako kukaan moista värimuunnelmaa? Olen joskus nähnyt kuvia kaksivärisestä villakoirasta, ja se oli aivan upean näköinen. Kiinnostaisi tietää, jos joku on onnistunut saamaan kaksivärisiä pentuja. :)

8

4960

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nella

Että kaksiväriset villakoirat ovat värivirheellisiä,jotka luokitellaan sekarotuisiksi,jos niissä on enemmän kuin yksi väri. Pennuista voi tulla joko yksi-, tai useampivärisiä.

• Pipa

Suomen Villakoirakerho ry:n sivuilta löytyy määräykset jalostuksesta ja siellä sanotaa:
      Eri värisiä villakoiria ei saa risteyttää keskenään ilman poikkeuslupaa – poikkeuksena musta ja ruskea villakoira.
      eli kirjavat villakoirat ovat siis sekarotuisia, ei rekisteröinti kelpoisia.

Olen nähnyt musta-valkoisen harlekiini-villakoiran, jossakin näyttelyssä ulkomailla, mutta se oli siellä vain erikoisuutena, eikä muistaakseni ollut hyväksytty minkään maan kennelrekisteriin.

• mie vaan

...Mimmi (viestin aloittaja) ei etsikkään näyttely koiraa.

Minä ymmärsin hänen viestinsä niin,että hän etsii KAKSI VÄRISTÄ villakoiran pentua.

HÄN EI kysynyt TEILTÄ, että onko
        kaksiväriset villakoirat oikeutettuja rekisteripapereihin ja näyttelyyn.
        Minä en ainakaan löytänyt kyseisiä kysymyksiä!

• mutta
        mie vaan kirjoitti:

...Mimmi (viestin aloittaja) ei etsikkään näyttely koiraa.

Minä ymmärsin hänen viestinsä niin,että hän etsii KAKSI VÄRISTÄ villakoiran pentua.

HÄN EI kysynyt TEILTÄ, että onko
        kaksiväriset villakoirat oikeutettuja rekisteripapereihin ja näyttelyyn.
        Minä en ainakaan löytänyt kyseisiä kysymyksiä!

Miksi risteyttäisi kaksi eriväristä villakoiraa, jos ne ovat rotukoiria, kun pennuista tulisi ei rotukoiria. Ja kyllä niitä on, tällaisia risteytyksiä toisinaan myynnissä. Olen nähnyt joillakin "kasvattajan" kotisivuilla. Eka risteytys on ihan "söpön" näköinen, oli kuonossa, rinnassa ja jaloissa eriväristä kuviointia, mutta toinen risteytys(väriristeytys koirien pennut) ovatkin sitten jo vähemmän...

• Caniche

Tiedän ainakin yhden kasvattajan, jolla on ollut muutama väriristeytyspentue (siis poikkeusluvalla, pennut saatiin rekisteröitiin), tuloksena syntyi black&taneja ja phantomeita.

Suomesta kuitenkaan tuskin tuut kovin helposti saamaan kaksiväristä villakoiraa -ja kyllähän noista meidän viidestä väristäkin varmasti löytyy kullekin mieluinen. Ulkomailta ostaessa tulee mukaan tietyt riskit ja kallis hinta, joten ei sekään kovin kannata.

• Nella

• Mimmi
        Nella kirjoitti:

http://personal.fimnet.fi/private/greyfuns/suomi.htm

Tässä olisi osoite,jossa on kuvia aivan ihanista villakoirista,myös niistä phantomeista eli väriristeytyksistä.

En ole ottamassa yhtään villakoiraa lisää. Näin villakoirien harrastajana kyse oli vain kiinnostuksesta noita kauniita yksilöitä kohtaan. Olen tietoinen villakoirien kasvatuksesta ja rekisteröinnistä, mutta se ei ollut asiani ydin. Kiitos linkistä!!! :)

• Nella
        Mimmi kirjoitti:

En ole ottamassa yhtään villakoiraa lisää. Näin villakoirien harrastajana kyse oli vain kiinnostuksesta noita kauniita yksilöitä kohtaan. Olen tietoinen villakoirien kasvatuksesta ja rekisteröinnistä, mutta se ei ollut asiani ydin. Kiitos linkistä!!! :)

Kuten jo otsikossa luki,ole hyvä vaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      100
      7806
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5597
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4861
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4813
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3584
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2828
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2541
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2458
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2402
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe