Oljynvaihto imulla Corolla 2004 1,6 ?

vaihtaja

Vaihdoin imemällä mittatikunreiästä öljyt,
kyseessä siis Corolla 2004, 1,6 l.
Kysymykseni.
Mahtaako puolijäykkä muoviletku tehdä vaurioita, oli kuin olisi vähän koskettanut pohjassa jotain.

Mahtaako olla ammattilaisia paikalla, kun kysymykseni on niin vaikea.

Syy vaihtoon, en millään ehdi arkisin Toyota huoltoon ja muihin liikkeisiin en haluaisi uutta autoani viedä.
Vaihdoin kolme kertaa, kun kerralla tuli vain 1,5 litraa.

5

1539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yaris

Etkö osaa vai jaksa vaihtaa öljyt normaalisti ? Ei tarvitse sitten itkeä täällä ja kysellä että tekikö se letku vaurioita.

• Vaihaja

Olen nähnyt mitä tapahtuu kun öljypropun kierteet rikkoutuu.
        Ja olen nähnyt kun yli 10 000 km sitten itse kiristetty proppu irtoaa ajossa.
        Eräässä automerkissä laitetaan öljysuodin paikoilleen alakautta ja kiristetään yläkautta, joskus sellainenkin on jäänyt kiristämättä.

Onneksi mitään vahinkoa ei ole sattunut minulle joka on vaihtanut 40 vuotta itse öljyt.

Olen oppinut että noinkin pienessä työssä voi tehdä mittavat vahingot.

• Yaris
        Vaihaja kirjoitti:

Olen nähnyt mitä tapahtuu kun öljypropun kierteet rikkoutuu.
        Ja olen nähnyt kun yli 10 000 km sitten itse kiristetty proppu irtoaa ajossa.
        Eräässä automerkissä laitetaan öljysuodin paikoilleen alakautta ja kiristetään yläkautta, joskus sellainenkin on jäänyt kiristämättä.

Onneksi mitään vahinkoa ei ole sattunut minulle joka on vaihtanut 40 vuotta itse öljyt.

Olen oppinut että noinkin pienessä työssä voi tehdä mittavat vahingot.

Miksi sitten minä en ole koskaan saanut kierteitä rikki vaikka olen vaihtanut öljyt alakautta? Itse vaihdoin öljyt Yarikseen kun tuli 3000 täyteen ja tosiaan vielä on proppu paikallaan vaikka olen ajanut itse vaihtamillani öljyillä 10000 km. Nyt sitten odotellaan kun menen 15000 huoltoon että miten käy tippuuko suodatin? Jos et kiristä proppua niin eikös se silloin tipu?

• Vaihaja
        Yaris kirjoitti:

Miksi sitten minä en ole koskaan saanut kierteitä rikki vaikka olen vaihtanut öljyt alakautta? Itse vaihdoin öljyt Yarikseen kun tuli 3000 täyteen ja tosiaan vielä on proppu paikallaan vaikka olen ajanut itse vaihtamillani öljyillä 10000 km. Nyt sitten odotellaan kun menen 15000 huoltoon että miten käy tippuuko suodatin? Jos et kiristä proppua niin eikös se silloin tipu?

Ehkä pitäisi ensin opetella lukemaan ja sitten ymmärtämään mitä on lukenut. Edellämainittu on hyödyllisempi taito kuin öljynvaihtotaito
        Olit ihailtavan rohkea kun vaihdoit itse öljyt ja suodattimen uuteen autoosi.
        Saako kysyä mitä öljyä laitoit.

Minulle ei ole sattunut mitään vahinkoja 40 v aikana, erästäkin 1986 mallia huolsin itse 18 vuotta 360 000 km ja sain siitä ko. autosta vielä syksyllä 1600 e. Tietysti annoin vaihtaa nivelenkumin ja kytkimen pakoputket yms. liikkeessä, mutta "huollot" tein itse.

Mutta olen nähnyt niin monta vahinkoa että en niitä luettele tässä. Yksikin sattunut vahinko on yleensä niin suuri että siinä menee kymmenien vuosien huolloissa säästetyt rahat.

Autot ovat muuttuneet, niin myös öljypohjat.
        Vanhin autoni on 2001 mallia, joten ei niitä kannata tuhota turhaan.

• Yaris
        Vaihaja kirjoitti:

Ehkä pitäisi ensin opetella lukemaan ja sitten ymmärtämään mitä on lukenut. Edellämainittu on hyödyllisempi taito kuin öljynvaihtotaito
        Olit ihailtavan rohkea kun vaihdoit itse öljyt ja suodattimen uuteen autoosi.
        Saako kysyä mitä öljyä laitoit.

Minulle ei ole sattunut mitään vahinkoja 40 v aikana, erästäkin 1986 mallia huolsin itse 18 vuotta 360 000 km ja sain siitä ko. autosta vielä syksyllä 1600 e. Tietysti annoin vaihtaa nivelenkumin ja kytkimen pakoputket yms. liikkeessä, mutta "huollot" tein itse.

Mutta olen nähnyt niin monta vahinkoa että en niitä luettele tässä. Yksikin sattunut vahinko on yleensä niin suuri että siinä menee kymmenien vuosien huolloissa säästetyt rahat.

Autot ovat muuttuneet, niin myös öljypohjat.
        Vanhin autoni on 2001 mallia, joten ei niitä kannata tuhota turhaan.

Mutta silti vaihdan normaalisti koska se ei ole vaikeaa eikä siinä voi mitenkään kämmiä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3425
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      383
      3167
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      78
      2999
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2829
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2328
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1999
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      94
      1944
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1859
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1849
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1739
    Aihe