autokammo

Jimppa

Mulla on 3,5kk sekarotuinen koira.
Ongelma on se, että se ei suostu millään tuleen autoon. Kun ollaan menossakin autolle päin, niin se lyö jarrut pohjaan ja haraa vastaan. "Tänne" käsky ei auta, eikä minkäänlainen maanittelu saatikka sitten erilaiset herkkupalat.
Olen sitten ottanut koiran syliin ja laittanut autoon. Sitten olen aina kehunut sitä kun autossa istutaan, mutta koiran vaan makaa "apaattisena" varsinkin kun liikkeelle lähdetään.
Elikkä miten asiaa vois korjata, olis kiva joskus lähtee ajelulle jos koirakin siitä edes pikkasen tykkäis.
Kiitos etukäteen vinkeistä :-)

4

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SaaRa

Onko tapahtunut jotain mitä koira pelkäisi liittyen autoon? Missä se kulkee autossa? vapaana vai esim. koiranturvavöissä vaiko kuljetusboxissa? Vaikea kommentoida asiaa kun et ole tarkemmin kertonut.
      Nopeasti ajatellen parempi apaattinen ajomatka kun taas että koira hyppisi holtittomasti ( siis jos vapaana) itse kyllä suosittelen että koira olisi kytkettynä oman ja ihmisten turvallisuuden takia.

Mutta koska koirasi on noin nuori niin kyllä se tottuu kun käytte usein ajeluilla.

• Sama juttu

Sama ongelma meillä sheltin kanssa että jarrut pohjaan auton edessä. Mutta autokammo johtuu siitä että se oksentaa kyydissä, kammo on pikkuhiljaa menossa pois, koska olemme hommanneet sille pahoinvointilääkkeet matkoiksi, sekä vaihtaneet sen matkustus tapaa- ja paikkaa.

Kaikkea kannattaa kokeilla esim. laitaa takapenkille (jos se on ollut tähän asti edessä ym.). Kammot saattaa johtua mitä ihmeellisimmistä asioista.

• Indina

Pennun kanssa aloitetaan autoon totuttelu pikkuhiljaa!
      Auto on paikoillaan eikä käynnissä. Anna koiran mennä mieluiten itse autoon ja olla siellä.
      Muutaman kerran jälkeen auto laitetaan käyntiin ja koira saa edelleen mieluiten mennä itse autoon ja tottua auton "hurinaan".
      Seuraavaksi tehdään pieni ajolenkki, esim. korttelin ympäri ja palataan takaisin. Tätä jatketaan ja pidennetään ajolenkkiä pitemmäksi ja pitemmäksi.
      HUOM! Koiran ruokailusta pitäisi olla kulunut vähintään 2 tuntia ennen autoajelulle menoa. Jos tiedät lähteväsi koiran kanssa autolla aamusta, ÄLÄ RUOKI KOIRAA! Vasta perillä annat ruoan.
      Lisäksi apuna voit käyttää matkapahoinvointilääkettä lääkkeen ohjeen mukaan.
      Itse sain 1,5-vuotiaan sakuneitoni tottumaan ajeluihin lääkkeillä.
      Edellä mainittu totuttelu on hyvä tehdä koiralle, joka pelkää autossa oloa kuin "ruttoa".
      Lisäksi koira olisi hyvä totuttaa vähintään turvavyövaljaisiin takapenkille, jos ei ole häkkiä käytössä.
      Häkki auttoi ainakin meillä, koska tila on pienempi kuin auton koko takaosan tila. Lisäsi turvallisuuden tunnetta.
      ONNEA YRITYKSILLE! Pikkuhiljaa ja ajan kanssa!

• joku vaan

Mun tolleri pelkäs pentuna autoa paljon...Isä nappas sen kainaloon ja kiikutti sen nakkikioskille.Sen jälkeen se on hypännyt autoon mielellään... =) Tsemppiä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe