Tykkään polttaa kynttilöitä ja harmittaa heittää aina kynttilän tyngät pois, kun niistä ilmeisesti voisi tehdä uuden? Ostan paljon antiikkikynttilöitä joita pitää leikata sydämet pois joten sydänlankaakin jää yli.
Mutta mites kynttilöitä sitten voisi itse tehdä? Ilmeisesti pitäisi olla joku sopiva muotti. Voiko steariinin sulattaa mikrossa, kattilassa vai miten? Kaadetaanko sula steariini sitten muottiin sydänlangan kera ja annetaan jäähtyä? Kunhan arvailen että näin se voisi tapahtua, en ole vielä kokeillut. :)
Kynttilöiden tekeminen "jämistä"?
2
8799
Vastaukset
- alma
Oon tehnyt kynttilöitä noista jämistä seuraavalla konstilla:
Isompaan kattilaan vettä, ja pienempi kattila vesihauteeseen kuumenemaan. Kannattaa lämmittää varovasti pienellä teholla. Se pieni kattila menee ihan kelvottomaksi steariinista, ei siis kannata käyttää mitään hyvää kattilaa.
Pieneen kattilaan oon laittanut kynttilänpätkän niin että olen leikannut mustat osat sydämestä pois, huomasin että ne sotkee steariinimassan. Loput osat lankaa olen poiminut pinseteillä massasta kun se on sulanut.
Paras kynttilän muotti jota olen käyttänyt on ollut Pringles-sipsituubi, siihen tulee just sopivan kokoinen kynttilä. Muitakin purkkeja voi varmasti käyttää.
Tee näin:
Tuubin pohjaan naulalla reikä
Sydänlanka reiästä läpi
Reikä umpeen sinitarralla.
Tuubi vielä lautaselle jos sinitarra kuitenkin valskaa.
Sydämen toinen pää kiinni johonkin tikkuun tuubin yläpäähän, niin että sydän pysyy purkin keskellä suorana.
Sitten sulaa steariinia kaadetaan tuubiin, ja odotetaan että se jäähtynyt.
Sitten revi tuubi pois, leikkaa sydän sopivan mittaiseksi ja kynttilä on valmis.- Eeva123
ok, kuulostaa hyvältä ja pringles-purkki olisi tosiaan hyvän kokoinen muotti.
sellainen juttu vielä että voiko sydänlangassa olla solmuja? kun noista antiikkikynttilöistä jää aina vaan se n. 10 cm lankaa, niin voikos niitä solmia pidemmäksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625229- 954884
- 524035
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493986- 2223873
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283588- 413203
- 522809
- 412377