Meidän perheessä on nyt ollut kaksi flunssaa ihan peräjälkeen ja tämä jälkimmäinen on kamala. Luulen, että kyseessä on parainfluenssavirus. Se ei parane millään. Alkoi kurkkukivulla ja lämmöllä ja väsymyksellä ja säryillä, siirtyi kurkunpäähän ja jatkui yskänä ja painontunteena ylemmissä keuhkoputkissa. Välillä tulee limaa enemmän, välillä vähemmän. Jatkuu ja jatkuu. Se on minulla ja miehellä ja kaikilla lapsilla ja isovanhemmilla ja naapureilla...
Vauvalla ensimmäinen rokotus on jo myöhässä ja olen joutunut siirtämään sitä koko ajan eteenpäin. Koska tämä flunssa vaan jatkuu ja vauvallakin se on (yskii välillä, nenästä tulee kellertävää limaa), niin mietin, pitäisikö minun vaan siirtää rokotusta. Pelottaa rokotuttaa lasta tässä flunssassa, koska flunssankin paraneminen vaatiin immuunipuolustukselta voimia. Jos sitten lykätään vielä rokotepiikki niin immuunipuolustushan menee ihan äärilleen...ja sivuvaikutusriski ihan varmasti nousee...
flunssa ei parane
rokote lykkääntyy
3
224
Vastaukset
- jälkitauti?
joskus minulle eräs lääkäri sanoi, että keltainen lima on merkki jo jälkitaudista, ei virusperäisestä flunssasta. kannattaisko tarkistuttaa vauvan terveys lääkärillä, jos vaikka on lääkkeen tarvetta? :)
- rhtw
soita neuvolaan ja kysy sieltä ammattilaisen mielipidettä asiasta!
- soita sinne
eikä ne neuvolassa rokotetta anna, jos lapsi on kipeä, ei siis tarvii pelätä, että ne sen väkisin lapselle antaisi. meilläkin pojalla oli 5kk rokotuksen yhteydessä pelkkä yskä ilman muita oireita ei, ja silti eivät ottaneet riskiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708