Uliseva WC-pönttö

mikä neuvoksi

Kun WC-pöntön vetää, niin siitä kuuluu todella inhottava "uliseva" ääni kun säiliö täyttyy uudelleen.

Mikä neuvoksi? Pitääkö jotain osia vaihtaa ja onnistuuko itse tehden?

7

25534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulina

tuntuu tulevan todellakin itse pöntöstä, seillä on todennäköisesti jokin tukos niissä pönttöön tulevissa putkissa (vedenvrtaus on "kapea" sen takia) tai sitten se koho siellä säiliön sisällä on jotenkin jumissa, että laskee vettä liian hitaasti pönttöön (eli siis kuristaa veden tuloa niin paljon, että ulisee). Avaat sen päällyskannen ja rämppäät kohoa ainakin ensiksi, josko asettuu. Putkien avaaminen sitten jo vaatii hieman kokemusta.

Sitten, jos ulina tuntuu tulevan "seinistä", voi taloyhtiössänne olla putkiremontti piankin edessä. Tosin silloin ulisee usein hanoista vettä laskettaessakin.

Pyydä talkkari aapuun; nuo pönttöongelmat kuuluvat heille ja taloyhtiölle.

• minä taas

Jep, tuota kohoa rämppäämällä vika laantui hetkeksi, mutta sitten tuli takaisin. Onkohan sitten pytyn tuo mekanismi aikansa elänyt.

Otanpa yhteyttä huoltoyhtiöön, jotta tulevat ihmettelemään.

KIITOS paljon avusta!

• ulisija
        minä taas kirjoitti:

Jep, tuota kohoa rämppäämällä vika laantui hetkeksi, mutta sitten tuli takaisin. Onkohan sitten pytyn tuo mekanismi aikansa elänyt.

Otanpa yhteyttä huoltoyhtiöön, jotta tulevat ihmettelemään.

KIITOS paljon avusta!

Meillä oli virtausputki halki ja se piti hirveetä meteliä. Virtausputki on pystysuorassa
        ja johdattaa veden paineella säiliön alaosaan....

• Viemärirotta

Meillä 2-kerroksisessa kerrostalossa ulisi pönttö kanssa välillä. Sieltä veskipöntön toisesta kyljestä löytyi sellainen säädin, jolla pystyi säätämään kuinka nopeasti pönttöön tuli uutta vettä. Ulina lähti kun käänsi vedentuloa pienemmälle, antoi olla niin pari päivää ja käänsi sitten takaisin normaaliksi. En tiedä onko tuollaista säädintä joka pöntössä, tuo pönttö on jostain 80-luvulta.

• minä taas

Tuolla säätimen kiertelyllä homma ratkesi samantien. Kiitos, jopa on pönttö hiljaista "poikaa".

• ehkä

Todennäköisesti wc:si täyttöventtiili tukossa/likainen, pyydä huoltoyhtiötäsi vaihtamaan uudet osat, näihin saa korjaussarjoja rautakaupasta, ompi halpa. Ei kannata vain puhdistaa jos haluat että korjaus kestää. Jos asut kerrostalossa niin ulina kaikuu koko torpassa, armahda naapureitasi. Kuuluu kiinteistön maksettavaksi, sulle jääpi vain vaiva soittaa.

• Anonyymi

kummitteleva pönttö???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      27
      3176
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      853
    3. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      770
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      740
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      684
    6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      601
    7. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      41
      560
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      20
      559
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      549
    10. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      11
      543
    Aihe