Kun WC-pöntön vetää, niin siitä kuuluu todella inhottava "uliseva" ääni kun säiliö täyttyy uudelleen.
Mikä neuvoksi? Pitääkö jotain osia vaihtaa ja onnistuuko itse tehden?
Uliseva WC-pönttö
7
21677
Vastaukset
- ulina
tuntuu tulevan todellakin itse pöntöstä, seillä on todennäköisesti jokin tukos niissä pönttöön tulevissa putkissa (vedenvrtaus on "kapea" sen takia) tai sitten se koho siellä säiliön sisällä on jotenkin jumissa, että laskee vettä liian hitaasti pönttöön (eli siis kuristaa veden tuloa niin paljon, että ulisee). Avaat sen päällyskannen ja rämppäät kohoa ainakin ensiksi, josko asettuu. Putkien avaaminen sitten jo vaatii hieman kokemusta.
Sitten, jos ulina tuntuu tulevan "seinistä", voi taloyhtiössänne olla putkiremontti piankin edessä. Tosin silloin ulisee usein hanoista vettä laskettaessakin.
Pyydä talkkari aapuun; nuo pönttöongelmat kuuluvat heille ja taloyhtiölle.- minä taas
Jep, tuota kohoa rämppäämällä vika laantui hetkeksi, mutta sitten tuli takaisin. Onkohan sitten pytyn tuo mekanismi aikansa elänyt.
Otanpa yhteyttä huoltoyhtiöön, jotta tulevat ihmettelemään.
KIITOS paljon avusta! - ulisija
minä taas kirjoitti:
Jep, tuota kohoa rämppäämällä vika laantui hetkeksi, mutta sitten tuli takaisin. Onkohan sitten pytyn tuo mekanismi aikansa elänyt.
Otanpa yhteyttä huoltoyhtiöön, jotta tulevat ihmettelemään.
KIITOS paljon avusta!Meillä oli virtausputki halki ja se piti hirveetä meteliä. Virtausputki on pystysuorassa
ja johdattaa veden paineella säiliön alaosaan....
- Viemärirotta
Meillä 2-kerroksisessa kerrostalossa ulisi pönttö kanssa välillä. Sieltä veskipöntön toisesta kyljestä löytyi sellainen säädin, jolla pystyi säätämään kuinka nopeasti pönttöön tuli uutta vettä. Ulina lähti kun käänsi vedentuloa pienemmälle, antoi olla niin pari päivää ja käänsi sitten takaisin normaaliksi. En tiedä onko tuollaista säädintä joka pöntössä, tuo pönttö on jostain 80-luvulta.
- minä taas
Tuolla säätimen kiertelyllä homma ratkesi samantien. Kiitos, jopa on pönttö hiljaista "poikaa".
- ehkä
Todennäköisesti wc:si täyttöventtiili tukossa/likainen, pyydä huoltoyhtiötäsi vaihtamaan uudet osat, näihin saa korjaussarjoja rautakaupasta, ompi halpa. Ei kannata vain puhdistaa jos haluat että korjaus kestää. Jos asut kerrostalossa niin ulina kaikuu koko torpassa, armahda naapureitasi. Kuuluu kiinteistön maksettavaksi, sulle jääpi vain vaiva soittaa.
- Anonyymi
kummitteleva pönttö???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33080141 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02490Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672230- 1771896
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421127