Aiemmin oli tuolla alhaalla avaus Olut/Siideri keskusteluun.
Siinä keskustelussa todettiin, että tullimääräyksissä siideri ei ole samalla tavalla mieto juoma, kuten olut.
Ei myöskään shampanja ole viini, vaan viina.
Tietäiskö joku suomalaisen tullin perustelut tähän? Tai voisiko joku edes avartaa katsantokantaa tähän asiaan?
Olen saanut joskus tuntuvan rangaistuksen port-viinin tuonnista. Se onkin kuulemma "väkevä viini". Ei siis ruokaviini. Liittyykö sen valmistukseen joku mystiikka, jonka vuoksi se ei ole mieto viini?
Rädyn tullissa ne otettiin pois, ja auto joutui halliin tarkastukseen. Valitettavasti en ymmärtänyt ottaa niitä pulloja taskuuni.
Tyhmä kun olen.
Ruotsalaiset ovat keksineet oluen ja siiderin välimuodon. Mixed-Malt, persikkaolut. Sitä myydään myös Suomessa verollisena ainakin Prismoissa ja Maksi-Makasiineissa.
Myydään verottomana oluena myös Ruotsin-laivoilla. Verotuksen kannalta se on olut, mutta maultaan kuten siideri. Maku on ainakin naisväen mieleen.
Olutta ja siideriä
8
781
Vastaukset
- maria_2
...ja tulli maksetaan suomen hintojen mukaan. Vaikka olis kuitit ja jne.
- Ressu
Persikkaolut on todellakin olut. Sitä voi tuoda verottomana laivalta. Oluena.
Se on siis ruotsalaisten salajuoni. No joo, tulliasiantuntija asiaa kysyessäni aikoinaan kaiketi luuli että kyse oli kaupallisesta tuonnista ja antoi erheellistä tietoa, sorry...
"Laki tupakkaverosta 29.12.1994/1470 / 9§:
Tupakkaveroa määrättäessä vähittäismyyntihinnalla tarkoitetaan valmisteverotuslain 10 §:ssä tarkoitetun verovelvollisen ilmoittamaa vähittäismyyntihintaa.
Muuten kuin kaupallista myyntiä varten maahan tuotujen tupakkatuotteiden vähittäismyyntihintana pidetään vastaavien tuotteiden vähittäismyyntihintaa Suomessa."
- Parohod
Portviinin mystiikka on siinä, että siihen lisätään kesken käymisvaiheen alkoholia. Sen alkoholipitoisuus esim. ALKO:n myymissä portviineissä on jopa 20%. Aperitiiveiksi se Suomen tullissa luokitellaan samoin kuin kuohuviinitkin.
- Ressu
Selkeä esitys. Niinpä tietysti, alkoa lisätään, eikä kaikki ole käymisen tulosta.
Onks joku saanut hyvää pontikkaa venäjällä juodakseen, itse en ole
- turf
kamaa! lukioaikana itsetehty kotiviinikin oli herkkua näihin paikallisiin, mitä olen päässyt maistelemaan.
tosin luokittelen sen ukrainalaisen karilkankin samaan kategoriaan... turf kirjoitti:
kamaa! lukioaikana itsetehty kotiviinikin oli herkkua näihin paikallisiin, mitä olen päässyt maistelemaan.
tosin luokittelen sen ukrainalaisen karilkankin samaan kategoriaan...on erinomainen ryyppy juoma lihan tai esim rapujen kera.
Siinähän yhdistyy Venäläisen harmaan karhun voima (pippuri) ja se n jälkeinen Äiti Venäjän Baabuskamainen lämmin syleily (hunaja). Kantsii maistaa
Löytyy sivulta
http://www.nemiroff.ua/main/russian/product/9.html
Pullon kuvan saa jos klikkaa vasemmistosta tekstiä:
"Украинская медовая с перцем"
Tai tietysti siitä saa "teini-limu-viinaa" jos laittaa "hakumiehen" ostaa maitokaupasta lisäksi Kuzonkaa 200 g ja se koittaa fisty/sixty suhteella litkut sekaisin. senhän voi vaikka syösä lusikalla sen jälkeen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733