Ei huvita imuroida, mutta siistiä pitäisi saada aikaan...

ei-himosiivooja

Imuroiminen ottaa päähän ja kissakin pelkää imurin ääntä. :( Imuroitavaa kuitenkin aina löytyy. Joskus otan lattian kertakäyttöisellä pölyjä imevällä liinalla jonka sitten viskaan pois, joudun kyllä ottamaan toisen liinan samalla siivouskerralla, koska kissankarvaa ym. tarttuu liinaan.

Olisiko joku lastasysteemi hyvä ainakin imurointien välillä, millä saisi roskaa ja pölyä ainakin pahimmat pois? Olen kai jossakin siivoojilla nähnyt sellaisen lattialastan jota voi käyttää myös lattian lakaisuun. Onkohan noita saatavilla kotikäyttöön? Tai onko jotain muita ideoita - onko se vaan pakko aina kaivaa se mölyävä imuri täpötäydestä siivouskomerosta, josta tahtoo kaatua sisältöä päälle kun oven avaa?

60

4477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen siivooja

      http://www.sinituote.fi/lakaisinkuivain

      Tuo on ollut tämän talon aarre jo vuoden ajan, sillä saa hyvin kaikki pienet roskat ja ennen kaikkea pölyn ja lattialla olevat karvat ja hiukset helposti pois. Kauhustuttiin ekalla kerralla kaikki, kun vielä imuroinnin jälkeen tuli kauhea kasa lattialta kun kävin koko kodin parketin tuon kanssa.

      Käytöstä sen verran, että itse teen johonkin nurkkaan aina pölykasan ja siitä sitten otan sihvilällä ja rikkalapiolla kaikki pölykasat pois. Niin pääsee mielestäni helpoimmalla.

      Alle 20€ pitäisi olla nyt ainakin maksaa muistaakseni ja ihan tavallisissa marketeissa myydään. Kannattaa käyttää tuon tapaista pari kertaa viikossa, niin näyttää aina tosi siistiltä :)

      • ei-himosiivooja

        Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista juuri ajattelinkin. Täytyy kaupoista etsiskellä kunhan seuraavan kerran menen.


      • Ön välineitä
        ei-himosiivooja kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista juuri ajattelinkin. Täytyy kaupoista etsiskellä kunhan seuraavan kerran menen.

        Kyl siivöykseen löytyy pelit jä vehkeet.


      • 398839jfhjghuietu3ut
        ei-himosiivooja kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Jotain tuollaista juuri ajattelinkin. Täytyy kaupoista etsiskellä kunhan seuraavan kerran menen.

        Katso samalla pitkävartista kovakärkikuivainta. Löytyy Sinin tuotteista sekin. Sopii myös kylpyhuoneen lattian kuivaukseen ja riippuen siivottavasta tilasta saattaa olla kätevämpi. Tuo yllä esitetty on hyvä, jos on paljon väistettävää, pitkävartinen taas,jos ei ole.


      • pääkkönenIhailee
        Ön välineitä kirjoitti:

        Kyl siivöykseen löytyy pelit jä vehkeet.

        Pitäisi hälytä såittää kåtisiivåüspälvelüün jä kädåtä itse päikältä


      • siivoojapa

        kannattaa ostaa kerralla laadukkaampia tuotteita kuin nuo Sini- tuotteet ovat. Olen kyllästynyt aina vain huononeviin välineisiin. Ja vielä mainostavat kotimaisuudella.


      • imurinvihaaja2
        398839jfhjghuietu3ut kirjoitti:

        Katso samalla pitkävartista kovakärkikuivainta. Löytyy Sinin tuotteista sekin. Sopii myös kylpyhuoneen lattian kuivaukseen ja riippuen siivottavasta tilasta saattaa olla kätevämpi. Tuo yllä esitetty on hyvä, jos on paljon väistettävää, pitkävartinen taas,jos ei ole.

        Itse käytän lattian siivoukseen solukumista lastaa. (en kerro parasta merkkiä).
        Toimii erittäin hyvin sellaisenaan tai ohuen rätin kanssa, mikäli ei ole liikaa karvaisia mattoja tiellä.
        Samalla lastalla voi pestä ikkunat, pyyhkiä seiniä ja kuivata kylppärin.


    • Igor38

      On sulla ongelma,voi-voi sentään..........,
      hommaa kunnon nainen ja siivotkaa yhdessä,
      tai tee niinkuin minä kerran viikossa käy siistija,
      voi vähentää verotuksessa ja ei ole stressiä ja
      liika siisteys on pahasta.
      Älä nyt tee itsellesi mitään lopullista,
      ei toi niin iso ongelma ole,
      anna pölyjen olla ja nauti elämästä!

      • ei-himosiivooja

        Mistä päättelit että olen mies? "hommaa kunnon nainen ja siivotkaa yhdessä"???

        Kyllä se siivoaminen käy myös mieheltä, olen ainakin nähnyt miehiä siivoushommista. Vai sinäkö vaan itse sohvalta komentelet naistasi siivoamaan???


    • Moppaaja

      Itse vältän turhia tekstiilejä huoneistossani, joka on varsin pieni. Ei pölystä pääse eroon. Hyvä keino on " mopata " useasti päivässä. Se ei vie paljonkaan aikaa , eikä vettä tarvitse vaihtaa jatkuvasti. Eihän se ole likaista puhtaassa huussollissa. Näkeehän sen väristä. Pöly tarttuu kosteaan moppiin, eikä leijaile ilmaan, kuten imuroinnissa.

    • mek

      Asennuta keskuspölyimuri niin ei meteli häiritse jos saat sen keskusyksikon johonki vastoon asennettua tai parvekkeelle. Ostappa riittävän laadukas imuri vaikka elektrolus niin ei paljon ääntä pidä.

    • 11+8

      Juo aina pari pulloa viiniä siivotessasi, niin työ sujuu paljon mukavammin kuin selvinpäin ja puhdasta tulee. Imuroidulle matolle on kiva sammua kunhan et vaa oksenna sen päälle. Kankkunenkaan ei tunnu niin pahalta puhtaassa kodissa kun pesuaineen tuoksu peittää vanhan piinan ja suolistokaasun löyhkät.

      • siivous vedellä.

        Viini on parempaa nauttia siistissä kodissa ruoan kanssa.


      • Enoni oli
        siivous vedellä. kirjoitti:

        Viini on parempaa nauttia siistissä kodissa ruoan kanssa.

        suuri viinin ystävä, eikä sitä näyttänyt haittaavan enempää kodin pölyt kuin ruoattomuuskaan. Pääasia että viiniä oli ja riitti.


      • Ole hyvä.
        Enoni oli kirjoitti:

        suuri viinin ystävä, eikä sitä näyttänyt haittaavan enempää kodin pölyt kuin ruoattomuuskaan. Pääasia että viiniä oli ja riitti.

        Tee ensin työsuunnitelma että, mistä ja miten aloitat? Työvälineet kokoat valmiiksi ja puhdistusaineet, viet vuodevaatteet ulos tuulettumaan matot yms. pyyhit pölyt, imuroit ja pyyhit lattiatasot, tutustut pintamateriaaleihin, mikä mitenkin puhdistetaan, nopsahti etenet, ettet jää yhteen nurkkaan jotain tahraa jynssäämään, etkä jää suu auki haaveilemaan" sulhasista" Muista työergonomia, ettet rasita itseäsi rehkimällä, vaan asennot ovat tärkeitä siivoustyössäkin! tuuleta, pyyhi, imuroi, nihkeytä siivousliinat. anna huoneet kuivahtaa ennen mattojen asettamista lattialle, ettei esiinny " piilokosteutta" Onnea ja menestystä siivouspäivääsi. Onnistut varmasti.


    • reop14

      sini pölyliinat on hyviä,käytön jälkeen vaan roskiin.käytetään mopissa niitä liinoja,löytty valoisena sekä oranssisena.niissä oranssisissa on öljy mukana,itse käytän vuoron perään molempia.

    • 12+1013

      Minä suosittelisin kuulosuojaimia. Niitäminäkäytän, vieläkun laittaa korvatulpat, niin a"vott," ! on huomattavasti mielyttävämpi ääni imurissa. nää on niitä arjen helpottavia " niksejä". Kokeilkaa ja hämmästykää.

      • cat hates noice

        Kissojen kuulosuojaimia, missä myydän?


      • 12+1013
        cat hates noice kirjoitti:

        Kissojen kuulosuojaimia, missä myydän?

        Kissat voi laittaa toiseen huoneeseen ! Voi hitto ! Mitenkäsminä 50 mies eksyinkin tällesivulle neuvomaan imuroimisesta ?


      • ei-himosiivooja
        12+1013 kirjoitti:

        Kissat voi laittaa toiseen huoneeseen ! Voi hitto ! Mitenkäsminä 50 mies eksyinkin tällesivulle neuvomaan imuroimisesta ?

        " Voi hitto ! Mitenkäsminä 50 mies eksyinkin tällesivulle neuvomaan imuroimisesta ?"

        Löysit juuri itsessäsi piilevän Siivoojan! :P


    • Mielestäni pölyjen

      pyyhintä on tärkeää myös, eli ainakin kerran viikossa käyt läpi pölyhuiskalla paikkoja mihin pääsee. Siis semmoisella johon pölyt tarttuu. Kyllä kerran viikkoon kunnon imurointi pitäisi riittää ja loput välillä harjalla tms. Nihkeä pyyhintä välillä. Itse pyyhkäisen kuivallakin mopilla välillä ja ihan mukavasti sekin kerää ylimääräisen pölyn pois. Ja sitten se kissa, minkälainen karva on, joko harjausta useammin (pitkäkarvainen) tai ihan tavallinen säämiskä (lyhyt/norm. turkki). Aikanaan hoidin kissojani juuri säämiskällä. Irrottaa hyvin kuolleen solukon ja pitää turkin kauniina ja senkin voi kastella ja puristaa ns. puolikuivaksi (nihkeäksi). Tekstiilit keräävät yllättävän paljon pölyä joten ei haittaa vaikka niitäkin ravistelisi/imuroisi. Kannattaa myös kiinnittää huomiota kissan ruokavalioon, jotta turkki on kiiltävä ja hyvinvoipa.

      • --------

        Kostutan levymopin suihkepullolla ja tulee jopa puhtaammaksi kuin imurilla, lopuksi imuroin sen.


      • astamaatikko
        -------- kirjoitti:

        Kostutan levymopin suihkepullolla ja tulee jopa puhtaammaksi kuin imurilla, lopuksi imuroin sen.

        imuroit kosteutta imurisi pölypussiin?

        sinne kehittyy hometta ja
        sit se imuri pöllyttää niitä homeitiöitä koko kämpän täyteen seuraavalla
        imurointikerralla...


      • ---------
        astamaatikko kirjoitti:

        imuroit kosteutta imurisi pölypussiin?

        sinne kehittyy hometta ja
        sit se imuri pöllyttää niitä homeitiöitä koko kämpän täyteen seuraavalla
        imurointikerralla...

        Ei tosiaankaan, kosteus haihtuu mopatessa, onhan nämä pölypussit kuitenkin vaihdettava säännöllisesti.


    • Hmm100

      Matot kantoon ja pihalle normaali tamppaus! Harjalla(leveä) irto roskat pois jonka jälkeen kostealla pyyhitään lattiat...Ihan perinteinen malli ,ei mikään uusi keksintö..

      • Aitoja käsintehtyjä mattoja ei hakata ( tampata). Imuri on oikea väline niitten puhdistukseen
        Toki voi viedä ulos pakkasella ja niiden jäähdyttyä harjata ja vedellä pitkin lumea
        Räsymattoja voi tampata


      • Ei tätä päivää

        Mattojen tamppaus kuulostaa isoäidin aikaiselta siivoustavalta. Nykyiset matot menevät pilalle hakkaamisesta. Pöly voi tarttua tiukempaan ja syvemmälle kuituihin tamppaamalla. Paras keino on imurointi ja sen jälkeen tuuletus ulkona.
        Lumella harjaaminen on hyvä vinkki mattojen raikastukseen.


    • Moi
      Mulla on ratkaisu. Osta joko tv shopista tai anttilasta tuo joku swievel swiper. Itsellä on sellainen, ja se todella toimii ! Se pitää ensin ladata, siinä on laturi ja akku yms mukana. Helppoa ja hauskaa takuulla ! Sitä ei tarvitse säätää millään tavalla. Kun-han katsot, ettei ne siivousosat osu mattojen reunoihin, niihin hapsuihin. Se tosin maksaa, mutta se on 100 % parempi, kuin mikään imuri, johon joutuu ostamaan vie-lä inhottavia pölypuseeja, mulla on pölypussiton imuri, se on paras ! Ja tuolla ss saa roskat pois vain napin painalluksella. Kokeile ! Ja ne harjakset pystyy irrottamaan ja laittamaan takkaisin. Ja imuroi sillin, kun kissasi on ulkona. Eikö se ole jo mukamas tottunut senkään ääneen ?

    • aanuska

      Älä ihmeessä imuroi!! Imuri on yksi pahimmista haittakoneista!

      Itse olin vuosia ilman imuria - allergiani takia. Imurin jauhaa pölyn hienoksi. Paraskin Hepa-suodatin päästää läpi - vaikka määrällisesti vähän, niin pienenpieninä hiukkasina ne tunkeutuvat suoraan keuhkorakkuloihin ja verenkiertoon.

      On niitä lattialäpysköitä monenlaisia. Joissakin tarralliset liinat. Toki liinat on pudisteltava sitten jossakin. Itse puistelin sitä ensin ulkona...Ja eivät ole kivaa kamaa pesukoneessa.

      Nyt olen puhdistanut kotia 2 vuotta Roboclean koneella! Se on hyvä. Loistava. Siinä on vesiallas, ja voimakkaasti vettä ja ilmaa vatkaava separaattori. Se ottaa paljon tavis-imureita tehokkaamin kaiken. Käytön jälkeen kaadat mömmöveden vessasta alas. Ei jätteen kompostointia siivouskomerossa!

      Vaikka tämä pitääkin ääntä, niin otan esille mielelläni, koska koko sisäilma puhdistuu, on kuin sateen jälkeen, raikasta!

      Ystävälläni kone ei ole edes kaapissa - hän pyörittää sitä päivittäin jossain huoneessa ja imuroi koirankin sillä.

    • meillä näin

      Jos ei ole mattoja, niin voit hyvin käyttää erilaisia moppeja, tai robottimoppia pyyhkii staattisella liinalla lattialta pölyt ja karvat, itse pistän sen sohvien ja muiden hankalien huonekalujen alle siivoamaan. Matot kyllä imuroin.

    • selvä homma

      Tässä hyvä neuvo: ota kissasi ja lähde sopivaan täysihoitolaan. Tätä ennen palkkaa kotiisi siivooja. Ja kun tulet takaisin kotiisi niin kaikki paikat ovat puhtaat ja "hyvässä" tapauksessa kotisi on tyhjennetty kaikista romuista.
      Älä unohda kotivakuutusta.
      Näin minä teen joka vuosi ja joka vuosi pääsee asumaan siistiin uusittavaan kotiin.
      Näin pääsee eroon kaikesta rojusta kertaheitolla.

    • pölyä piisaa

      Pienet ja pitkätkin kapeat kevyehköt matot kannattaa puistella ulkona, itse teen lähes aina niin, kunnolla kun pläjäyttää maton muutaman kerran niin johan lähtee pölyt roskat. Pelkän lattian imurointi sujuu sitten jouhevammin. Todella hyviä kuivana käytettäviä lattialasta liinojakin on myynnissä. Hyllyjen pölyihin käytän kunnon siivouksen välissä pölyhuiskaa, aina kun ei jaksa niitä rätin kanssa pyyhitä, varsinkin kun on paljon esineitä esillä.

    • Miele

      Voittamaton konsti on harja ja rikkalapio,,

      • kalsarin-lahje-aikaa

        Lakaisuharjan harjakset toooosi tehokkaasti vispaa
        pölyä huoneilmaan...


    • toimii toimii

      Meillä on robotti-imuri, oikein kätevä kaveri.

    • 2v. robotilla

      Ohjelmoi robotti-imuri hoitamaan homma sillä aikaa kun itse olet poissa, niin ei häiritse pölyt eikä imurin äänet. Robotti käy kätevästi kaikkien korkeampien huonekalujen alla, kuten sängyt, piirongit ja sohvat/tuolit. Ei tarvi kyykistellä.
      Siinä suhteessa robotti on lelu, että se vaan siirtelee pölyjä ja soveltuu vain huoneisiin, mistä mm. kodinkoneiden johdot on nosteltu lattialta joihinkin koukkuihin ja huoneissa on muutenkin vähän huonekaluja eli avaraa.
      Jos on paljon huonekaluja ja tavaraa lattioilla, niin imurointi on yhtä tökkimistä.
      Pölykasetin joudut tyhjentämään joka imuroinnin jälkeen latausasemassa ja hiukset ja langanpätkät paketoituvat kelamaiseen harjaan, minkä joutuu puhdistamaan esim. saksien avulla. Imuri osaa kyllä hyvin tulla takaisin asemaansa 30-40 min jälkeen jos ei ole ajautunut umpikujaan. (Samsung)

      • toimii toimii

        Vähän hinnakkaampi ja laadukkaampi robotti ei siirtele pölyjä, se sopii parhaiten suurten lattiapintojen käsittelyyn koska käy tarkasti koko pinta-alan läpi ja ei nostata hienopölyä ilmaan kuten suuren imurin kanssa kulkeva ihminen touhutessaan.


    • parempi imuri?

      Itseasiassa itseänikin ärsytti vanhan imurin (melkein 20v.) meteli ja muu kömpelyys, joten ostin vain kunnon imurin. (keskusimuri ei mahdollinen)
      Electrolux ultra silencerin, joka pitäisi olla hiljaisin imuri.
      On oikeasti todella hiljainen, imutehoa silti löytyy, sähköjohto yltää yhdestä pisteestä koko kämppään ja itse laite seuraa kevyesti.
      Nyt imurointi on ihan mukavaa.

    • Siivousta työksi

      Kyllä varmaan tuota moppia tehokkaampi ja mukavampi olisi käyttää tuollaista taskumopiksi kutsuttua työvälinettä. Eli on selläinen tarralla tai neppareilla esim. kuivaimen (lasta) päälle viritteltävä mopin korvike, Nukka kumminkin sen verran lyhyt ettei jätä roskia eikä pölyä jälkeensä vaan toimii rikkaharjan tavoin, keräten roskien lisäöksi myös pölyn pois nurkista. Kun noita taskuja hankkii 2 tai 3 niin sillä pesee jo aikamoisen lukaalin. Ja likaantuneentakun voi pestä joko käsin tai koneessa aina siivouskertojen välissä. Toimii kuiva pyyhinnässäkin ihan mikroliinan tvaoin, mutta tarvittaessa pesutehoa voi lisätä kostuttamalla työvälinettä pesuaineliuoksessa. Ei ime myöskään kosteutta itseensä, joten ei tarvita erityistä kuivaustakaan nihkeäpyyhinnän suorittamiseksi.

      http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/8275/heti-lyhytnukkainen-taskumoppi-75cm-31032

      http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/4748/swep-duo-microtech-moppi-50cm-127425-111852

    • minäimuri

      Hanki sellainen imuri, joka ei pidä kovaa meteliä tai käytä kuulosuojaimia. Itse olen hommannut Peltor-radiokuulosuojaimet, joita pidän myös silloin, kun leikkaan nurmikkoa. Varmasti on muitakin merkkejä, joita löytyy.

      Yksi vaihtoehto on tässä jo moneen kertaa todettu moppaaminen. Itse käytän kotimaisen Sini-tuotteen monitoimivartta, johon voi kiinnittää erilaisia päitä esim. ikkunanpesuun, kylpyhuoneen lattian kuivaamiseen tai parketin pesuun. Nihkeällä parkettimopilla pyyhkäisen välillä lattiat, sillä se kerää hyvin pölyn.

      Myös normaali lakaiseminen on hyvä keino välipäivinä.

      Itse en luopuisi kokonaan imurista, sillä se on hyvä esim. patjojen ja kangassohvan imurointiin. Matot yleensä imuroin ja vien sen jälkeen pihalle tuulettumaan. Kun imuroi asunnon, pyyhkii pölyt ja sen jälkeen vielä moppaa kostealla, niin pölyn saa aika kivasti pois. Mikään ei tietenkään pidä pölyä pois pitkään, vaan viikon päästä on jo uuden imuroinnin aika.

    • Tuittu 67

      Kun joskus erehdyn lukemaan näitä viestejä, niin tulee kyllä mieleen että kirjoittajat ovat alle parikymppisiä kakaroita, joilla ei ole arkielämästä mitään käsitystä !!!!

    • badabingbumbam

      Itsellä on neato signature pro robotti-imuri. 2x viikossa sen laitan hommiin ni pysyy kämppä karvattomana ja pölyttömänä. Kissat ei pelkää sitä samalla tavalla kuin tavallista imuria (toinen jopa sen kanssa leikkii vaikka tavallinen imuri pelottaa.) ja imurin voi laittaa hommiin vaikka kauppaam lähtiessä. T: kahden kissan omistaja

    • Meillä muuten

      siivotaan vain kerran viikossa perjantaina töistätulon jälkeen.Ei poikamiehen taloudessa paljon siivottavaa ole kun yksinään asutelee.La-Su ovat sitten vapaa päiviä.

    • Riitta H
    • Pölytön

      Sinituotteista sanoisin, että osta mieluummin siivoustarvikeliikkeestä kunnollinen nivelletty lattiakuivain ja mikrokuitulattialiinoja. Hinnoissa ei merkittäviä eroja, alan liikkeistä saatat saada jopa edullisemmin siivousliinat. Sama lattiakuivain käy kylppärissä suihkun jälkeen lattian kuivaamiseen. Sinituotteissa on mielestäni hinta-laatusuhde huono. Teleskooppivarret menee parissa vuodessa samoin välineiden muoviosat. Siivoustarvikeliikkeiden tuotteet taas kestävät myös kovassa ammattikäytössä.

      Tarvitset siis vain yhden säädettävän siivousvarren, johon voit vaihtaa lattiakuivaimen tilalle vaikka moppikehyksen tai hankauspesimen jne., mitä milloinkin tarvitset.

      Imuroi vain kerran viikossa, väliaikoina voit tarvittaessa pyyhkiä lattiat nihkeällä liinalla. Aloita imurointi aina ovelta ja etene huoneen perälle, näin minimoit pölyn nousemista ilmaan. Kovin pölyisessä asunnossa kannatta aloittaa siivous katosta, pölyt pois imuroimalla tai kuivalla mikrokuitumopilla. Sen jälkeen pölyt seinistä mikrokuitumopilla ja lopuksi lattialta. Kannatta ostaa pienempi moppikehys mopit seinille ja isommat lattioille. Käytön jälkeen huuhtelu ja pesu 60 asteessa, joka tappaa pöpöt. Mikrokuituisten sekaan pyykkikoneeseen ei saa laittaa muuta, esim. puuvillaa koska niistä irronnut nukka tukkii mikrokuidut.

      Kertakäyttöiset siivousliinat kannattaa ostaa sieltä mistä saat halvimmalla. Älkää osta niitä markettien ylihintaisia. Siivousliikkeistä voi saada ison satsin edullisemmin, kannattaa katsoa myös halpahalleista, esim. Motonetissä näitä myydään halvalla auton huoltoliinoina. Todella käteviä ovat lattian pikasiivoukseen ja wc:n siivoukseen. Käytön jälkeen roskiin, kestävät kyllä pesunkin, joskus on livahtanut luutupyykkiin mukaan.

      Joku täällä puhui mopin huuhteluvesistä. Se ja lankamopit on jo vanhanaikaista siivoamista. Nykyisin ei enää vesiä kuljetella siivotessa vaan liinat ja mopit kosteuttavan valmiiksi. Lattiaa ei enää pyyhitä märällä vaan kuivalla, nihkeällä tai kostealla, tarpeen mukaan. Moppeja tai lattialiinoja varataan yleensä 1/huone. Itse tykkään eniten käyttää liinoja, koska niissä riittää pyyhintäpintaa ja voi käyttää molemmat puolet.

    • tuuleta ja puhdista.

      Mikä on lattialasta? Se on LATTIANKUIVAIN! Räsymatot tuottavat paljon pölyä. Imuroi siivotessa myös sijauspatja, kun vaihdat lakanat. Nihkeytä siivousliinat valmiiksi sankoon tai t-paitapalaset, jotka heität käytön jälkeen vex! Vettä ei tarvita siivoukseen, kun nihkeytät vaan. Imurin voi viedä varastoon siksi aikaa, kun ei tarvitse. Silitä puhtaat pyykit aina liinavaatekomeroon siistiin järjestykseen.
      Silitä, imuroi, pyyhi pölyt, pidä tavarat järjestyksessä. Vie kesäkamppeet varastoon, Ota talvikamppeet käyttöön. Tuuleta patjat, mutta älä tamppaa, ne menee rikki. Hyvä tuuletus riittää!

    • siivousintoilija

      Tää kuulostaa mainospuheelta, mutta mua auttoi se kun ostin hyvän ja hiljaisemman imurin, johon ei tarvitse pölypussia. Enkä maksanut turhaan vähäisistä rahoistani, nykyään tulee imuroitua n. kahden päivän välein tai kun imuroitavaa näkyy lattialla. Mukavaa kun imuri ei huuda niin kovaa, pystyy puhumaan sen äänen yli, plus imurin teho ei heikkene kun säiliö täyttyy. Muitakin hyötyjä tuosta uudesta imurista on, mutta ne nyt eivät liity tähän aiheeseen.

      Säilytän uutta imuria nykyään keittiössä, koska siivouskaappi on todella typerästi suunniteltu, ettei sinne imuri kunnolla mahdu. Keittiössä on muutenkin enemmän imuroitavaa (kokkauksen jäljiltä) kuin muissa huoneissa. Kannattaa miettiä onko huushollissa muualla säilytystilaa.

    • hohohohooho

      Tekstiilit, kotieläimet ja jopa ihmiset pölisevät. Pölyä et pääse pakoon. Imuroitko oikein? Lattiasuulaketta pitää liikuttaa verkkaisesti, että pöly ehditään imeä, ettei vaan levittele niitä ympäriinsä. Myös pitää liikuttaa hieman "lomittain", koska teho ei ole sama suulakkeen koko matkalla.

      Pölyimurin kaikki suodattimet pitää vaihtaa ainakin 5:n pölypussin jälkeen. Voi myös huuhdella välillä.

      Veikkaisin, että kerran viikossa imurointi riittäisi mainiosti.

      Kopistele kuivanut pyykki ulkona. Kopistelu myös ennen pesua on hyvä tapa. Saa irronneen ihon vähemmäksi tekstiileistä.

    • Ei ikinä

      Pöly on uusiutuva luonnonvara. Ei siitä pääse eroon koskaan!

      • Pölytön

        Yeap, mutta liiasta pölystä, karvoista ja eläinhilseestä pääsee kun luopuu katista. Siis jos ei kerran tykkää imurin äänestä.


    • imuimu

      Parhaat imurit on todella hiljaisia, perusimurointi sujuu alimmalla tehoasetuksella lattiapinnalta. Osta uusi imuri.

      Lasta toimii hyvin kans ja karvaiset matot kandee pöyhiä ulkona. Imuri ei oikein irroita karvoja.

    • bibbi

      Osta Makita akkuimuri kahdella akulla.Toinen akku odottaa käyttö valmiina.
      Makita imuri on todella hyvä.
      Kevyt käyttää eikä äänikään ole paha.
      Itselläni on keskuspölyimuri sen letkun kaivaminen jo ottaa joskus hermoon joten Makitalla saan pidettyä pienellä vaivalla karvat kasassa.

    • Mankeli

      Siivousjärjestyksellä voi vaikuttaa pölyn määrään. Ensin vaihdetaan vuodevaatteet, sitten imurointi ja lopuksi pyyhitään pölyt tasoilta ja lattioilta. Edetään ylhäältä alas pölyjä pyyhkiessä. Imuroinnin jälkeen pidetään tauko ennen pölyjen pyyhintää että ilmassa leijuva pöly ehtii laskeutua.

      Kenellä on mahdollisuus mankelin käyttöön kannatta hyödyntää se. Mankeloidut pyyhkeet ja vuodevaatteet pöllyttävät vähemmän ja vievät pienemmän tilan kaapissa. Jostakin luin, että mankeloidusta froteepyyhkeestä irtoaa jopa 60% vähemmän nukkaa. Silittäminen auttaa myös jos ei mankelia ole.

    • voihan ostaa

      rumpukuivurin kyllä kaikki vaatepöly vähenee.

    • rtet

      tämä öö ölisijä on ylläpidon eli toimituksen omaa väkeä, koska jokaisessa ylösnostetussa teemassa on ensimmäisenä ölisemässä.. no ala-arvoinen paikkahan tämä onkin ja sen duunarit amishauskoja.

    • siistiä tulee
    • Siivousrätti

      Pölyä voi olla niin huoneistossa kuin korvienkin välissä. Eikä se ainakaan keskustelupalstoilla pölisemällä vähene - taitaa pikemminkin lisääntyä.

      • Imuroin joka päivä, se on näin vanhemmiten ihan kivaa, kun on kuulo heikentynyt. Näkökin on heikentynyt, mutta muistelen pölyjä aina olleen ihmisen riesana, joten imuroin joka päivä. Ihan vaan aikani kuluksikin...


    • mamullinen

      palkkaa mamu tekeen duuni

    • heti tekee

      Mutta aikaa on kirjoitella tänne ja vielä joutavia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe