Terveisiä Mikkelistä

Petoyhdyshenkilö

Olen toiminut Mikkelin petoeläinyhdysmiehenä vuositolkulla joten meriittiä riittää, turha tulla maistereitten selittään mitään, tunnen metsästäjät ja eläinten jäljet. Nyt jos ajatellaan sutta, niin jälkiä on kaikkialla, raadeltuja poroja ja syötyjä koiria. pihasusista on joka päivä havaintoja. Pihasusi on tosi paha kun se ei pelkää ihmistä. Suden tulee pelätä ihmistä, siksi pihasusi pitää poistaa. Moni väittää että metsästäjä ei osaa laskea ja ei osaa ymmärtää että susi liikkuu kymmeniä kilometriä yössä ja siksi muka jälkiä olisi paljon. Minä tiedän monta sutta jo tässä lähistöllä. Susi kuuluu luontoon ja siksi pihasusi on poistettava, se ei pelkää ihmistä. Suden pitää pelätä ihmistä. Minua on monesti pyydetty asiantuntijaksi löydettäessä pororaatoja, koiravainaita taikka jotain jälkiä ja 95% näistä tapauksista on osoittatunut susien jättämiksi. Miksi siis joku väittää, että susi ei olisi tosi paljon. Virallisesti suomessa väitetään olevan satakunta sutta mutta kun minä olen laskenut niitä olevan jo sata tässä meidän lähettyvillä. Niin paljon on jälkiä ja jäljet lisääntyvät koko ajan. Minä kuiteskin olen petoyhdyshenkilö ja minä tiedän susista sitä sun tätä. Nyt pitää saada jämäkkyyttä tämän maan petopolitiikkaan. Pihasusista on päästävä eroon. Suden pitää pelätä ihmistä, mutta pihasusi on aina vaan röyhkeämpi ja niitä on aina vaan enemmän ja kaikkialla. Ei ole normaalia, että susi ei pelkää ihmistä.
Sama laki pätee myös pihakarhuihin. Ne on poistettava, tästä on keskusteltu useaan otteeseen metsästäjien kanssa. Ei ole normaalia, että karhut pöyrivät pihapiireissä ja tonkivat roskiksia pelkäämättä ihmistä. Karhun tulisi kulkea syvällä metsässä, se on karhun mormaalia lajikäyttäytymistä. Susi ja karhu ovat molemmat petoeläimiä, jotka normaalisti välttelevät ihmistä. Nyt niitten käyttäytymismalli on kuitenkin muuttunut ja ne tulevat koko ajan lähemmäksi ihmisasutusta pelkäämättä ihmistä. Tämä ei ole normaalia.
Olemme metsästyspiirissämme olleet viime aikoina huolestuneita myöskin ilvesten määrän kasvusta. Ilvekset käyvät myöskin koko ajan röyhkeämmiksi ja vaanivat kotieläimiä ja jopa pikkulapsia aivan ihmisasumusten lähettyvillä ja pihoilla. Tähän ei ole olemassa kuin yksi lääke. Nämä röyhkeät ja vaaralliset pihailvekset on poistettava. Ei ole normaalia, että ilvekset ovat pihoillamme. Se on epänormaalia petoeläimen käyttäytymistä ja ihmisen on silloin puututtava asiaan. Pihailvekset ja pihasudet on saatava poistettua. Ei niiden kuulu kulkea pihoilla, se ei ole normaalia.
Meillä Mikkelissä aina kun jälkiä on havaittu, soitetaan petoyhdyshenkilölle , joka tarkastaa havainnon. Minun havainnoista n. 95 % on osoittautunut susien jättämiksi. Tähän jos lasketaan vielä pihasudet, niin aika kaamealle näyttää. Ensiksi on päästävä eroon pihasusista lapsiemme turvallisuuden tähden ja sitten harvennettava metsissä olevaa susipopulaatiota. Ei Rtkl:n herrat mitään tiedä. Minulla on hyvät suhteet metsästäjiin ja heillä on ammattitaitoa. Me ei millään tietokoneella näitä hommia tehdä vaan hiihtämällä ja laskemalla jälkien määrää. Ei ole normaalia suden käyttäytymistä kun se pyrkii pihoille. Siksi pihasudet on poistettava. Turha tässä on alkaa leikkiä laskemaan. Pihasudet ja pihakarhut ovat oikeasti vaarallisia ihmiselle. Jos pedot eivät enää pelkää ihmistä ja työntyvät lähelle asutusta, niin vaaratilanteita syntyy aivan varmasti. Ja muistapas vielä että pihasusien määrä on viime aikoina jatkuvasti vaan lisääntynyt, niitä on ihan joka puolella ja ne ovat aina vaan röyhkeämpiä. Jos näet jotain jälkiä omalla pihallasi, niin kannattaa ottaa yhteyttä petoyhdyshenkilöön. Meillä on ammattitaitoa ja hyvät yhteydet metsästäjiin. Ajattele aina ensimmäisenä lastesi turvallisuutta ja ole sitä kautta hyvä ihminen.

64

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petoyhdyshenkilö

      Kyllä minäkin metsästelen, mutta minä olen metsästäjien valitsema meidän alueen petoyhdyshenkilö. Jos jollakin on ongelmia esim. pihasusien kanssa niin minuun kannttaa ottaa yhteyttä. Ensiksi käyn toteamassa että kyseessä on tosiaan susi ja sen jälkeen otan henkilökohtaisesti yhteyttä metsästäjäporukkaan tilanteen selvittämiseksi. Joskushan on voinut olla epäselviä tilanteita, kun tavallinen ihminen ei välttämättä erota suden ja koiran jälkiä toisistaan. Kaikista minulle annetuista tapauksista 95 % on osoittautunut susien tekemisiksi. Onhan pihoilla myöskin koirien jälkiä, mutta pihasusien osuus on nykyaikana kasvanut huomattavasti. Susien jälkiä on aina vaan lähempänä ulko-ovia ja lasten vaunuissa ulkosalla nukkuvia pienokaisia. Tällainen kehitys on huolestuttavaa. Kyllä pihasusista on aika päästä jo lopullisesti eroon. Tekeehän ne RKTL:n tutkijat omia johtopäätöksiään, mutta susien todellisesta määrästä niillä ei ole mitään hajua. Metsästäjät ja me petoyhdyshenkilöt tiedämme asian oikean laidan. Yksi petoyhdyshenkilön tehtävistä on välittää oikeaa tietoa myöskin tutkijoille. Ainahan ei oikeaa kuvaa saa pelkästään tietokonetta tuijottaessa. Metsästäjät liikkuvat luonnossa, monesti hiihtäen ja ovat siksi hyvin perillä asioista. Tässä tulee ilmi juuri tämä yhteyshenkilön merkitys. Minä en ollenkaan liiottele kun sanon meillä päin jo olevan noin satakunta sutta. Näistä suurin osa on vieläpä pihasusia. Nämä röyhkimykset käyvät aina vaan vaarallisemmiksi. Siksi minä ehdotankin että eri puolella Suomea olevat petoyhdyshenkilöt voisivat tehdä jonkinasteista yhteistyötä toimintamme tehostamiseksi. Eri pulilta saadut kokemukset ovat arvokasta oppimateriaalia. Susi on varmasti pirullisen ovela eläin, mutta meillä pitää olla vielä ovelampia. Yhdistämällä voimamme saamme varmasti poistettua vaaralliset pihasudet viimeistä myöten. Jos jonkinlaista koordinaattoria tähän tehtävään tarvittaisiin niin minä voisin kyllä siihen vaikka alkaa, kokemusta ja tietotaitoa on karttunut aika paljon kun olen ollut tekemisissä metsästäjien ja viranomaisten kanssa. Yhteispelillähän nämä hommat hoituu. Pihasusien aika alkaa varmasti olla piakkoin ohi!!!!

      • Petoyhdyshenkilö

        Jos ajatellaan koko yhteiskuntaa, niin on tosi merkittävä seikka jo se kun lasten ja nuorten koulunkäynti häiriintyy susien takia. Poissaolot koulusta aiheuttavat negatiivista kehitystä koulumenestykseen. Poissaoloja kertyy kun susien takia ei uskalleta koulumatkalle lähteä. Lisäksi talouden kannalta on merkittävää kun marjat mätänevät metsiin. Kuka nyt uskaltaisi susilaumojen takia enää marjoja poimia. Nyt vaan RKTL.n tutkijat eivät vieläkään ymmärrä susien todellista määrää. Tässä astuu kuvaan meidän petoyhdyshenkilöitten tärkeä tehtävä. Meillä ja metsästäjillä on asiantuntemusta ja sitä pitää saada välitettyä eteenpäin. Kuka nyt haluaa omia lapsiaan syöttää susille? Varmaan joku viherpiiperö voisi näinkin tehdä hashispölyissään. Mutta me metsästäjät ja petoyhdysmiehet olemme jämäkkä veljeskunta ja yhdessä rintamassa ja yhteistuumin poistamme vaaralliset pihasudet. Onhan meitä yhdyshenkilöitäkin monen tasoisia. Ensinnä tulee mieleen Ruokolahdella aikoinaan ollut tapaus kun petoyhdyshenkilö vahvisti epäilyttävien jälkien olevan leijonan jälkiä. En toivoisi sinun olevan tätä luokkaa. Ei metsissämme ja pihoillamme leijonia ole vaan ne ovat täynnä susia ja karhuja joita pitää saada harvennettua omamme ja lastemme turvallisuuden takia. Ja minä olen metsästänyt jo pikkupojasta lähtien, myöskin isäni, isoisäni, isoisoisäni jne....Siksi minut on varmaan valittukin petoyhteyshenkilöksi. Minä ainakin tunnen suurta ylpeyttä saadessani olla metsästäjien valitsema petoyhdyshenkilö. Tämä on tärkeä tehtävä olla välikätenä metsästäjien ja viranomaisten välillä, välittää tietoa puolelta toiselle. Metsästäjien tiedossa on mm tarkat susimäärät ja pihasusien osuus noista susista. Metsästäjät tietävät myös karhujen ja ilvesten todellisten määrän. Nämä kaikki lukumääräthän ovat huomattavasti virallisia lukuja suurempia. Meidän tehtävänä onkin välittää tätä todellista tietoa viranomaisten suuntaan. Myöskin pihasusien vaarallisuutta on jatkuvasti korostetettava. Pihasusia on aina vaan enemmän ja muuttuvat koko ajan röyhkeämmiksi. Tämä seikka on myöskin tehtävä selväksi viranomaisten suuntaan. Olen raudanluja ammattilainen ja hyvin ylpeänä, mutta nöyränä suoritan minulle annettua tehtävää. Petoyhdyshenkilöön voi aina luottaa. Sen sijaan pihasusiin ja pihakarhuihin ei tule koskaan luottaa. Ne ovat erittäin vaarallisia ja arvaamattomia eläimiä. Ne ovat tottuneet ihmisen hajuun eivätkä enää pelkää ihmistä kuten aiemmin. Se ei olekaan enää normaalia että susi ja karhu eivät pelkää ihmistä. Siksi ne pitää poistaa. Ainoastaan metsästäjät ovat selvillä siitä kuinka paljon tässä maassa todellisuudessa on susia ja karhuja. Niitä on paljon enemmän kuin mitkään viralliset tilastot osoittavat, niitä moninkertainen määrä. Niitä on metsissä sekä pihojemme lähettyvillä, lähempänä kuin arvaatkaan. Niitä on kaikkialla. Minä tunnen henkilökohtaisesti paljon metsästäjiä ja metsästän myös itse. Olen siis hyvin tietoinen tästä susista ja karhuista johtuvasta vaaratilanteesta. Lisäksi olen tavallaan metsästäjien luottomies, koska he itse ovat valinneet minut tähän tehtävään.


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Jos ajatellaan koko yhteiskuntaa, niin on tosi merkittävä seikka jo se kun lasten ja nuorten koulunkäynti häiriintyy susien takia. Poissaolot koulusta aiheuttavat negatiivista kehitystä koulumenestykseen. Poissaoloja kertyy kun susien takia ei uskalleta koulumatkalle lähteä. Lisäksi talouden kannalta on merkittävää kun marjat mätänevät metsiin. Kuka nyt uskaltaisi susilaumojen takia enää marjoja poimia. Nyt vaan RKTL.n tutkijat eivät vieläkään ymmärrä susien todellista määrää. Tässä astuu kuvaan meidän petoyhdyshenkilöitten tärkeä tehtävä. Meillä ja metsästäjillä on asiantuntemusta ja sitä pitää saada välitettyä eteenpäin. Kuka nyt haluaa omia lapsiaan syöttää susille? Varmaan joku viherpiiperö voisi näinkin tehdä hashispölyissään. Mutta me metsästäjät ja petoyhdysmiehet olemme jämäkkä veljeskunta ja yhdessä rintamassa ja yhteistuumin poistamme vaaralliset pihasudet. Onhan meitä yhdyshenkilöitäkin monen tasoisia. Ensinnä tulee mieleen Ruokolahdella aikoinaan ollut tapaus kun petoyhdyshenkilö vahvisti epäilyttävien jälkien olevan leijonan jälkiä. En toivoisi sinun olevan tätä luokkaa. Ei metsissämme ja pihoillamme leijonia ole vaan ne ovat täynnä susia ja karhuja joita pitää saada harvennettua omamme ja lastemme turvallisuuden takia. Ja minä olen metsästänyt jo pikkupojasta lähtien, myöskin isäni, isoisäni, isoisoisäni jne....Siksi minut on varmaan valittukin petoyhteyshenkilöksi. Minä ainakin tunnen suurta ylpeyttä saadessani olla metsästäjien valitsema petoyhdyshenkilö. Tämä on tärkeä tehtävä olla välikätenä metsästäjien ja viranomaisten välillä, välittää tietoa puolelta toiselle. Metsästäjien tiedossa on mm tarkat susimäärät ja pihasusien osuus noista susista. Metsästäjät tietävät myös karhujen ja ilvesten todellisten määrän. Nämä kaikki lukumääräthän ovat huomattavasti virallisia lukuja suurempia. Meidän tehtävänä onkin välittää tätä todellista tietoa viranomaisten suuntaan. Myöskin pihasusien vaarallisuutta on jatkuvasti korostetettava. Pihasusia on aina vaan enemmän ja muuttuvat koko ajan röyhkeämmiksi. Tämä seikka on myöskin tehtävä selväksi viranomaisten suuntaan. Olen raudanluja ammattilainen ja hyvin ylpeänä, mutta nöyränä suoritan minulle annettua tehtävää. Petoyhdyshenkilöön voi aina luottaa. Sen sijaan pihasusiin ja pihakarhuihin ei tule koskaan luottaa. Ne ovat erittäin vaarallisia ja arvaamattomia eläimiä. Ne ovat tottuneet ihmisen hajuun eivätkä enää pelkää ihmistä kuten aiemmin. Se ei olekaan enää normaalia että susi ja karhu eivät pelkää ihmistä. Siksi ne pitää poistaa. Ainoastaan metsästäjät ovat selvillä siitä kuinka paljon tässä maassa todellisuudessa on susia ja karhuja. Niitä on paljon enemmän kuin mitkään viralliset tilastot osoittavat, niitä moninkertainen määrä. Niitä on metsissä sekä pihojemme lähettyvillä, lähempänä kuin arvaatkaan. Niitä on kaikkialla. Minä tunnen henkilökohtaisesti paljon metsästäjiä ja metsästän myös itse. Olen siis hyvin tietoinen tästä susista ja karhuista johtuvasta vaaratilanteesta. Lisäksi olen tavallaan metsästäjien luottomies, koska he itse ovat valinneet minut tähän tehtävään.

        Kyllä jokainen oikea petoyhdyshenkilö tässä maassa ansaitsee oman kiitoksensa. Yhteispelillä yhteen hiileen puhaltaen me tätä duunia teemme. Meillä on omat yhteydemme sekä viranomaisiin ja metsästäjiin, olemme siis eräänlaisia hyödyllisiä välikäsiä yhteydenpitoa ajatellen. Kaikkihan tiedämme ristiriitaisuudet viranomaisten ja metsästäjien ilmoittamiin susipopulaatioitten määriin Suomessa. Yksi petoyhdyshenkilön tärkeimmistä tehtävistä onkin todellisen ja oikean metsästäjiltä saaman susimäärän ilmoittaminen ja todentaminen viranomaisten tietoisuuteen. Sitä kautta virallisia tappolukuja sitten saadaan aina enemmän kun tosiasiat paljastuvat. En minä halua vähätellä maaseudun muita ongelmia, päinvastoin olen täältä kotoisin ja sydän itkee verta kun täällä monella nuorella on niin paha olla ettei pysty täällä asumaan. Vanhemmat ovat heillä taistelleet joukkopakoa, työttömyyttä, alkoholismia ja syrjäytyneisyyttä vastaan aina vaan enenenemmässä määrin. Tämä heijastuu myös lapsiin. Nyt pitää ymmärtää että leijonan osa näistä ongelmista johtuu juuri susista, nykypäivänä nimenomaan pihasusista. Eihän kukaan kohta uskalla asua täällä jos asialle ei tehdä mitään. Aina vaan röyhkeämmät pihasudet tulevat aina vaan lähemmäksi. Kukapa tervejärkinen nuori tällaiseen ympäristöön enää haluaa jälkikasvuaan suoltaa kun aina pitää olla varuillaan. Kohta jo lasten hiekkalaatikotkin pitää piikkilangoittaa ja aidoittaa. Entäpä koiramme? Minä olen todentanut lukuisten koirien joutuneen susien repimäksi. Entäpä kaikki jäljet mitä talojen lähettyvillä on? Olen jo sanonutkin että 95% kaikista minun tutkimistani jäljistä on osoittautunut susien jättämäksi. Niin paljon niitä riettoja on, joka pulella ne vaanivat ja kyttäävät. Ei suden hampaat sentään metsätyökoneeseen pysty, mutta ajattele vaikka jos kuski olisi käynyt tarpeillansa koneen ulkopuolella ja susilauma olisi juuri silloin ollut lähettyvillä. Ei yksi ihminen ilman asetta mitään mahda verenhinmoiselle susilaumalle. Huonosti olisi käynyt. Kiitoksia tästä kannustuksesta mutta minä painotan joukkuehengen tärkeyttä. Me petoyhdyshenkilöt olemme yhtenäinen tiimi ja meillä on selvästi yhteishenkeä. Jo nyt sain muutaman petoyhdyshenkilön samaan tiimiin kanssani. Kyllä kaikki alueet Suomessa pitäisi saada petovapaiksi vyöhykkeiksi. MIksi kaupungissa asuvilla pitäisi olla jokin etuoikeus saada asua pelkäämättä ollenkaan petoja jos kerran samaa oikeutta ei ole hieman kauempana asuvalla? Tasa-arvo se pitää olla tässäkin asiassa. Peto on peto ja sen kuuluisi pelätä ja arkailla ihmistä ja ihmisen hajua. Tänä päivänä asiat ovat kuitenkin toisin. Sudet ja varsinkin pihasudet eivät enää arkailekaan ihmistä ja ihmisen hajua. Ne tulevat aina vaan lähemmäksi ja siksi yhä röyhkeämpiä ja röyhkeämpiä. Tuollaiset sudet ovat tosi vaarallisia ja tämä tosiseikka meillä kaikilla nyt pitäisi ymmärtää ja tätä kautta olla yhtä mieltä siitä että pihasudet on vaan yksinkertaisesti poistettava että täällä voi kaikki ihmiset rauhassa elää ja ennenkaikkea ettei kellään tarvitsisi jatkuvasti ja alinomaa pelätä.


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Kyllä jokainen oikea petoyhdyshenkilö tässä maassa ansaitsee oman kiitoksensa. Yhteispelillä yhteen hiileen puhaltaen me tätä duunia teemme. Meillä on omat yhteydemme sekä viranomaisiin ja metsästäjiin, olemme siis eräänlaisia hyödyllisiä välikäsiä yhteydenpitoa ajatellen. Kaikkihan tiedämme ristiriitaisuudet viranomaisten ja metsästäjien ilmoittamiin susipopulaatioitten määriin Suomessa. Yksi petoyhdyshenkilön tärkeimmistä tehtävistä onkin todellisen ja oikean metsästäjiltä saaman susimäärän ilmoittaminen ja todentaminen viranomaisten tietoisuuteen. Sitä kautta virallisia tappolukuja sitten saadaan aina enemmän kun tosiasiat paljastuvat. En minä halua vähätellä maaseudun muita ongelmia, päinvastoin olen täältä kotoisin ja sydän itkee verta kun täällä monella nuorella on niin paha olla ettei pysty täällä asumaan. Vanhemmat ovat heillä taistelleet joukkopakoa, työttömyyttä, alkoholismia ja syrjäytyneisyyttä vastaan aina vaan enenenemmässä määrin. Tämä heijastuu myös lapsiin. Nyt pitää ymmärtää että leijonan osa näistä ongelmista johtuu juuri susista, nykypäivänä nimenomaan pihasusista. Eihän kukaan kohta uskalla asua täällä jos asialle ei tehdä mitään. Aina vaan röyhkeämmät pihasudet tulevat aina vaan lähemmäksi. Kukapa tervejärkinen nuori tällaiseen ympäristöön enää haluaa jälkikasvuaan suoltaa kun aina pitää olla varuillaan. Kohta jo lasten hiekkalaatikotkin pitää piikkilangoittaa ja aidoittaa. Entäpä koiramme? Minä olen todentanut lukuisten koirien joutuneen susien repimäksi. Entäpä kaikki jäljet mitä talojen lähettyvillä on? Olen jo sanonutkin että 95% kaikista minun tutkimistani jäljistä on osoittautunut susien jättämäksi. Niin paljon niitä riettoja on, joka pulella ne vaanivat ja kyttäävät. Ei suden hampaat sentään metsätyökoneeseen pysty, mutta ajattele vaikka jos kuski olisi käynyt tarpeillansa koneen ulkopuolella ja susilauma olisi juuri silloin ollut lähettyvillä. Ei yksi ihminen ilman asetta mitään mahda verenhinmoiselle susilaumalle. Huonosti olisi käynyt. Kiitoksia tästä kannustuksesta mutta minä painotan joukkuehengen tärkeyttä. Me petoyhdyshenkilöt olemme yhtenäinen tiimi ja meillä on selvästi yhteishenkeä. Jo nyt sain muutaman petoyhdyshenkilön samaan tiimiin kanssani. Kyllä kaikki alueet Suomessa pitäisi saada petovapaiksi vyöhykkeiksi. MIksi kaupungissa asuvilla pitäisi olla jokin etuoikeus saada asua pelkäämättä ollenkaan petoja jos kerran samaa oikeutta ei ole hieman kauempana asuvalla? Tasa-arvo se pitää olla tässäkin asiassa. Peto on peto ja sen kuuluisi pelätä ja arkailla ihmistä ja ihmisen hajua. Tänä päivänä asiat ovat kuitenkin toisin. Sudet ja varsinkin pihasudet eivät enää arkailekaan ihmistä ja ihmisen hajua. Ne tulevat aina vaan lähemmäksi ja siksi yhä röyhkeämpiä ja röyhkeämpiä. Tuollaiset sudet ovat tosi vaarallisia ja tämä tosiseikka meillä kaikilla nyt pitäisi ymmärtää ja tätä kautta olla yhtä mieltä siitä että pihasudet on vaan yksinkertaisesti poistettava että täällä voi kaikki ihmiset rauhassa elää ja ennenkaikkea ettei kellään tarvitsisi jatkuvasti ja alinomaa pelätä.

        Kun tuosta alkoholismista mainitsin niin haluan vielä sanoa sen että ymmärrän hyvinkin sitä kun jollakin pitää ottaa ryyppy peloissaan. Jos sudet ja varsinkin pihasudet vaanivat niin on täysin ymmärrettävää että perheen pää eli isä voi joskus ottaa rohkaisuryypyn. Hänellä kun pitää suojella perhettään vaikka itselläkin pelottaa. Ei se ole nykypäivänä häpeä jos mieskin tunnustaa pelkonsa. Ymmärretäänhän nykypäivänä kaikenmaailman pimpulapampulapoikiakin, ne ovat jopa pop ja in kaikenmaailman televisiosarjoissa. Se vaan ei ole oikein että jollakin pitää pelätä sustta ja jollakin ei. Eihän betonibunkkerissa ja liikenteen melskeessä kenelläkään tarvi pelätä sutta. Siltikin siellä asuvat kittaavat viinaa ja keskikaljaa ja syö huumeita vaikka susista ei ole tietoakaan. Tämä on ihan sairasta. Mutta muistakaa kaikki että minut on metsästäjät valinneet tähän tehtävään. He arvostavat asiantuntemustani ja vuoropuhelutaitoani, he tuntevat minut kun olen heidän henkiystävänsä. Onneksi me petoyhdyshenkilöt pelastamme maailman, peto on myös paholainenkin, sarvekas peto ja häntä on sillä lierolla, petoyhdyshenkilö ilmoittaa siitäkin metsästäjille, minä tunnen metsästäjiä, ne on valinnut minut petoyhdyshenkilöksi. Olemme taistelussa maaseudun alkoholisoitumista vastaan. Ihmiset eivät uskalla enää mennä harrastuksiin iltaisin vaan joutuvat istumaan kotona ja ottamaan ryypyn katkerassa tilanteessa. Monta pitkää talvi-iltaa, pakkanen paukkuu nurkissa ja tuulen tauottua kuuluu suden läähätys kun se kurkkii ikkunasta odottaen viatonta ulos pyrkijää.
        Mene siinä ulos ja joudu pedon repimäksi. Auton joutuu jättämään porstuan eteen jotta matka siihen ei ole liian pitkä. Yksikin huonosti avautunut ovi voi olla kohtalokas, pedon valkoiset hampaat tunkeutuvat kaulavaltimoon ja perukan asukas vuotaa kuiviin omalla pihamaallaan.
        Tässä onnettomassa odotuksessa tulee mieleen se kaapin puteli joka lohduttaa arktista asujaa, esi-isien hengessä tulee tartuttua pulloon. Näkeekö hän enää kevään?


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Kun tuosta alkoholismista mainitsin niin haluan vielä sanoa sen että ymmärrän hyvinkin sitä kun jollakin pitää ottaa ryyppy peloissaan. Jos sudet ja varsinkin pihasudet vaanivat niin on täysin ymmärrettävää että perheen pää eli isä voi joskus ottaa rohkaisuryypyn. Hänellä kun pitää suojella perhettään vaikka itselläkin pelottaa. Ei se ole nykypäivänä häpeä jos mieskin tunnustaa pelkonsa. Ymmärretäänhän nykypäivänä kaikenmaailman pimpulapampulapoikiakin, ne ovat jopa pop ja in kaikenmaailman televisiosarjoissa. Se vaan ei ole oikein että jollakin pitää pelätä sustta ja jollakin ei. Eihän betonibunkkerissa ja liikenteen melskeessä kenelläkään tarvi pelätä sutta. Siltikin siellä asuvat kittaavat viinaa ja keskikaljaa ja syö huumeita vaikka susista ei ole tietoakaan. Tämä on ihan sairasta. Mutta muistakaa kaikki että minut on metsästäjät valinneet tähän tehtävään. He arvostavat asiantuntemustani ja vuoropuhelutaitoani, he tuntevat minut kun olen heidän henkiystävänsä. Onneksi me petoyhdyshenkilöt pelastamme maailman, peto on myös paholainenkin, sarvekas peto ja häntä on sillä lierolla, petoyhdyshenkilö ilmoittaa siitäkin metsästäjille, minä tunnen metsästäjiä, ne on valinnut minut petoyhdyshenkilöksi. Olemme taistelussa maaseudun alkoholisoitumista vastaan. Ihmiset eivät uskalla enää mennä harrastuksiin iltaisin vaan joutuvat istumaan kotona ja ottamaan ryypyn katkerassa tilanteessa. Monta pitkää talvi-iltaa, pakkanen paukkuu nurkissa ja tuulen tauottua kuuluu suden läähätys kun se kurkkii ikkunasta odottaen viatonta ulos pyrkijää.
        Mene siinä ulos ja joudu pedon repimäksi. Auton joutuu jättämään porstuan eteen jotta matka siihen ei ole liian pitkä. Yksikin huonosti avautunut ovi voi olla kohtalokas, pedon valkoiset hampaat tunkeutuvat kaulavaltimoon ja perukan asukas vuotaa kuiviin omalla pihamaallaan.
        Tässä onnettomassa odotuksessa tulee mieleen se kaapin puteli joka lohduttaa arktista asujaa, esi-isien hengessä tulee tartuttua pulloon. Näkeekö hän enää kevään?

        Nyt alkaa suomalaisten mitta olla jo tosi täynnä. Pikkuinen Pikke-koira löytyi kuolleena takapihalta, tai siis mitä siitä oli jäljellä. Koiran omistaja epäili heti sutta syylliseksi mutta halusi varmistaa asian ja soitti völittömästi paikalliselle petoyhdyshenkilölle, siis minulle. Minähän olen meidän alueen metsästäjien itse valitsema petoyhdyshenkilö. Toimin välikätenä metsästäjien ja viranomaisten välisessä vuorovaikutuksessa, olen siis eräänlainen koordinaatori ja asiantuntija. Totesin välittömästi Piken joutuneen suden raatelemaksi. Vanhemmat jo itkivät suruaan mutta pienten lasten hätä on kaikista pahinta. Tuolla alueella ei lapset ole uskaltaneet leikkiä hiekkalaatikoillaan enää pitkään aikaan. Hillatkin mätänivät metsiin kun niitä ei kukaan uskalla lähteä poimimaan. Pihasusia ja karhuja on joka puolella ja ne käyvät aina vaan röyhkeämmiksi. Tiedän tapauksia, kun postilaatikotkin pursuavat liitoksistaan kun ihmiset eivät uskalla käydä postilaatikollaan. Lapset joutuvat leikkimään sisätiloissa ja huoli ja pelko on hirveä. Nyt perheen isäsllä on huono omatunto kun Päästi koiransa käymään takapihalla. Susi oli heti kyttäämässä ja vaanimassa ja kyseessä oli pihasusi, ihmistä pelkäämätön nykypäivän hirviö. Ja noita pihasusia on aina vaan enemmän. Nyt tarvitaan petoyhdyshenkilöitten, metsästäjien ja viranomaisten välistä yhteistyötä ja kommunikointia. Yhteen hiileen puhaltamalla lapsillemme voidaan taata turvalliset olosuhteet. Ei ole oikein, että ihmisellä pitää pelätä omalla pihallaan. Ja täytyy muistaa, että ei sekään ole oikein, että koiralla tai millä tahansa lemmikillä pitää pelätä. Kuitenkin Suomessa pelko on arkipäivää. Sudet, karhut ja ilvekset vaanivaat ja niitä on hirvittävän paljon, paljon enemmän kuin viranomaiset antavat ymmärtää. Metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt tietävät petojen oikean määrän, niitä on kaikkialla tosi paljon ja me tiedämme myös pihasusien vaarallisuuden, ne ovat tosi vaarallisia, arvaamattomia ja röyhkeitä piruja, älä koskaan jätä lastasi ulos valvomatta. Susi on todellinen ongelma. Muistutus! Jos näet jotain eläinten jälkiä, niin soita välittömästi paikalliselle petoyhdyshenkilölle. Hän käy toteamassa ne suden, karhun taikka ilveksen jäljiksi ja merkitsee havainnot Tassu-järjestelmään. Tätä kautta saadaan tietoa petojen todellisesta lukumäärästä ja saadaan myös vauhtia metsästäjien ja viranomaisten väliseen yhteistyöhön petopolitiikassa. Mikä tahansa painauma voi hyvinkin olla pihasuden jättämä. Noita rykäleitä kun on kaikkialla ja neovat tosi pelottavia ja arvaamattomia. Nyt pitää toimia siltä osin kuin se on realistista. Kansalaisten tulee jatkuvasti tarkkailla luonnossa ja pihoilla olevia painaumia ja jälkiä. Jos jotain löytyy, niin pitäisi ottaa välittömästi yhteyttä oman alueen petoyhdyshenkilöön. Hän toteaa sitten jäljet jonkin petoeläimen jättämäksi ja tekee merkinnät Tassu-järjestelmään. Tätä kautta susien ja karhujen todellinen lukumäärä tulee kaikkien tietoon, niitä on tosi paljon enemmän kuin virallisesti ilmoitetaan. Ei ole oikein pimittää kansalaisilta oikeaa tietoa, koska sudet ja karhut ovat vaarallisia petoeläimiä ja niitä on aina vaan enemmän ja ne ovat aina vaan röyhkeämpiä ja arvaamattomampia, ne eivät enää tänä päivänä pelkää ihmistä siinä määrin kuin niiden kuuluisi pelätä ja tämä ei ole luonnollista eikä normaalia petoeläimen käyttäytymistä. Koulut taas kohta alkavat, mutta kuka takaa turvallisen koulumatkan? Lapset eivät monin paikoin monestikaan enää uskalla lähteä koulutaipaleelle susien vuoksi ja tämä aiheuttaa poissaoloja koulusta. Tästä taas kärsii lapsen koulumenestys ja varsinkin syrjäseuduilla tämä ruokkii omalta osin lapsen syrjäytymistä. Ei ole ihme, jos pikkuinen lapsi ei uskalla kouluun lähteä kun vanhemmatkin pelkäävät susia ja karhuja eivätkä edes uskalla marjametsässä enää käydä, hyvä jos uskaltavat postiansa käydä katsomassa. Ja tämä kaikki johtuu siitä kun pihasusia, pihakarhuja ja pihailveksiä on niin hirvittävän paljon joka puolella ja ne ovat tosi pelottavia ja vaarallisia.


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Nyt alkaa suomalaisten mitta olla jo tosi täynnä. Pikkuinen Pikke-koira löytyi kuolleena takapihalta, tai siis mitä siitä oli jäljellä. Koiran omistaja epäili heti sutta syylliseksi mutta halusi varmistaa asian ja soitti völittömästi paikalliselle petoyhdyshenkilölle, siis minulle. Minähän olen meidän alueen metsästäjien itse valitsema petoyhdyshenkilö. Toimin välikätenä metsästäjien ja viranomaisten välisessä vuorovaikutuksessa, olen siis eräänlainen koordinaatori ja asiantuntija. Totesin välittömästi Piken joutuneen suden raatelemaksi. Vanhemmat jo itkivät suruaan mutta pienten lasten hätä on kaikista pahinta. Tuolla alueella ei lapset ole uskaltaneet leikkiä hiekkalaatikoillaan enää pitkään aikaan. Hillatkin mätänivät metsiin kun niitä ei kukaan uskalla lähteä poimimaan. Pihasusia ja karhuja on joka puolella ja ne käyvät aina vaan röyhkeämmiksi. Tiedän tapauksia, kun postilaatikotkin pursuavat liitoksistaan kun ihmiset eivät uskalla käydä postilaatikollaan. Lapset joutuvat leikkimään sisätiloissa ja huoli ja pelko on hirveä. Nyt perheen isäsllä on huono omatunto kun Päästi koiransa käymään takapihalla. Susi oli heti kyttäämässä ja vaanimassa ja kyseessä oli pihasusi, ihmistä pelkäämätön nykypäivän hirviö. Ja noita pihasusia on aina vaan enemmän. Nyt tarvitaan petoyhdyshenkilöitten, metsästäjien ja viranomaisten välistä yhteistyötä ja kommunikointia. Yhteen hiileen puhaltamalla lapsillemme voidaan taata turvalliset olosuhteet. Ei ole oikein, että ihmisellä pitää pelätä omalla pihallaan. Ja täytyy muistaa, että ei sekään ole oikein, että koiralla tai millä tahansa lemmikillä pitää pelätä. Kuitenkin Suomessa pelko on arkipäivää. Sudet, karhut ja ilvekset vaanivaat ja niitä on hirvittävän paljon, paljon enemmän kuin viranomaiset antavat ymmärtää. Metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt tietävät petojen oikean määrän, niitä on kaikkialla tosi paljon ja me tiedämme myös pihasusien vaarallisuuden, ne ovat tosi vaarallisia, arvaamattomia ja röyhkeitä piruja, älä koskaan jätä lastasi ulos valvomatta. Susi on todellinen ongelma. Muistutus! Jos näet jotain eläinten jälkiä, niin soita välittömästi paikalliselle petoyhdyshenkilölle. Hän käy toteamassa ne suden, karhun taikka ilveksen jäljiksi ja merkitsee havainnot Tassu-järjestelmään. Tätä kautta saadaan tietoa petojen todellisesta lukumäärästä ja saadaan myös vauhtia metsästäjien ja viranomaisten väliseen yhteistyöhön petopolitiikassa. Mikä tahansa painauma voi hyvinkin olla pihasuden jättämä. Noita rykäleitä kun on kaikkialla ja neovat tosi pelottavia ja arvaamattomia. Nyt pitää toimia siltä osin kuin se on realistista. Kansalaisten tulee jatkuvasti tarkkailla luonnossa ja pihoilla olevia painaumia ja jälkiä. Jos jotain löytyy, niin pitäisi ottaa välittömästi yhteyttä oman alueen petoyhdyshenkilöön. Hän toteaa sitten jäljet jonkin petoeläimen jättämäksi ja tekee merkinnät Tassu-järjestelmään. Tätä kautta susien ja karhujen todellinen lukumäärä tulee kaikkien tietoon, niitä on tosi paljon enemmän kuin virallisesti ilmoitetaan. Ei ole oikein pimittää kansalaisilta oikeaa tietoa, koska sudet ja karhut ovat vaarallisia petoeläimiä ja niitä on aina vaan enemmän ja ne ovat aina vaan röyhkeämpiä ja arvaamattomampia, ne eivät enää tänä päivänä pelkää ihmistä siinä määrin kuin niiden kuuluisi pelätä ja tämä ei ole luonnollista eikä normaalia petoeläimen käyttäytymistä. Koulut taas kohta alkavat, mutta kuka takaa turvallisen koulumatkan? Lapset eivät monin paikoin monestikaan enää uskalla lähteä koulutaipaleelle susien vuoksi ja tämä aiheuttaa poissaoloja koulusta. Tästä taas kärsii lapsen koulumenestys ja varsinkin syrjäseuduilla tämä ruokkii omalta osin lapsen syrjäytymistä. Ei ole ihme, jos pikkuinen lapsi ei uskalla kouluun lähteä kun vanhemmatkin pelkäävät susia ja karhuja eivätkä edes uskalla marjametsässä enää käydä, hyvä jos uskaltavat postiansa käydä katsomassa. Ja tämä kaikki johtuu siitä kun pihasusia, pihakarhuja ja pihailveksiä on niin hirvittävän paljon joka puolella ja ne ovat tosi pelottavia ja vaarallisia.

        Nythän metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt siis tietävät susien todellisen lukumäärän ja he tietävät myös, kuinka hirvittävän vaarallinen ja pelottava petoeläin susi on, varsinkin pihasusi on hyvin arvaamaton ja häijy, ihmistä pelkäämätön peto. Kenelläkään ei siis tarvitse hävetä tunnustaessaan pelkonsa tuota pirua vastaan, ei todellakaan. Minä pelkään, koko sukuni pelkää, metsästäjät pelkäävät ja kaikki pelkäävät, se on ihan normaalia että ihmiset pelkäävät kun kerran pihat ja metsät ovat täynnä verenhimoisia susia, karhuja ja ilveksiä, niitä on kaikkialla ja ne ovat aina vaan röyhkeämpiä. Ei todellakaan tarvitse hävetä, jos pelkää. Vetoan vielä kerran tämän maan kansalaisiin. Jos siis löydät jotain epämääräisiä painaumia taikka epäilyttäviä ulostekasoja, eritoten pihojen ja ihmisasumusten lähettyviltä, niin älä arkaile ottaa yhteyttä oman alueesi petoyhdyshenkilöön. Hän käy välittömästi toteamassa suden taikka jonkin muun petoeläimen olleen paikalla kyttäämässä ja vaanimassa. Olenkin jo useaan otteeseen maininnut kuinka kaikista minulle ilmoitetuista havainnoista yli 95% on ollut syusien jättämiä, noita piruja on siis joka pulella, ne kyttäävät ja vaanivat lastasi ja koiraasi. Mieti, että oma lapsesi voi joutua suden syömäksi, sehän olisi aivan hirvittävää. Susia on kaikkialla ja ne vaanivat koko ajan. Kuka haluaa olla ensimmäinen äiti taikka isä, joka ei ole pitänyt lapsestansa huolta ja on jättänyt tämän susien armoille. Meilläpäin ainakin on hyvin vastuuntuntoisia vanhempia ja me emme jätä jälkikasvuamme ulos enää ollenkaan, korkeintaan hyvin suuressa valvonnassa. Täällä moni vähättelee susien vaarallisuutta mutta minä heti sanon tuohon että kyseessä on huono isä taikka äiti. Vanhemmat eivät aina enää ole vastuullisia eivätkä kykeneviä huolehtimaan jälkikasvustaan. Susien, karhujen, ilvesten ja ahmojen vaarallisuutta vähätellään. Me petoyhdyshenkiklöt ja metsästäjät kuitenkin olemme hyvin jämäköitä poikia ja huolehtivaisia vanhempia ja tiedostamme petojen vaarallisuuden ja tiedämme senkin että petoeläinten käyttäytyminen on muuttunut viime aikoina, ne ei eivät enää pelkää ihmistä kuten aiemmin ja se on epänormaalia petoeläimen käyttäytymistä. Se ei siis ole normaalia petoeläimen käyttäytymistä, suden kuuluisi pelätä ihmistä. Siksi pihasusi on tosi pelottava ja vaarallinen. Muistakaa vanhemmat olla tarkkana ja huolellisia! Älkää jättäkö lapsianne pihalle leikkimään. Susia ja varsinkin pihasusia on liian paljon ja ne ovat tosi vaarallisia ja arvaamattomia! Tässä maassa tuskin on yhtäkään lasten hiekkalaatikkoa, missä ei olisi susien jättämiä jälkiä. Ja koulutkin kohta alkavat ja lasten on siis oltava ulkona ainakin koulumatkan aikana. Muistakaa huolehtia lapsillenne turvalliset olosuhteet koulutaipaleelle! Monissa kouluissa ei enää välitunnilla lapsia päästetä ulos välitunnilla susien takia ja tämä on ihan oikein. Ei kannata ottaa turhia riskejä. Sudet vaanivat nimenomaan koulujen lähettyvillä, koska ne tietävät että pikku lapsi on helppo saalis. Ahma on tosi pelottava! Se on myös petoeläin ja nykypäivänä myös ahmat tunkeutuvat koko ajan lähemmäksi pihojamme ja ne eivät pelkää ihmistä siten kuin ne aiemmin ovat pelänneet ja se ei olekaan normaalia petoeläimen käyttäytymistä, vaan epänormaalia lajikäyttäytymistä ja siksi ahma, varsinkin piha-ahma on tosi vaarallinen ja arvaamaton. Se hyökkää häikäilemättömästi lapsesi kimppuun tilaisuuden tullen. Olen jo monesti todennut, että kun tutkin jälkiä, niin kaikista jäljistä n. 95% on petoeläinten jättämiä, ylivoimaisesti eniten on susien, varsinkin pihasusien jälkiä, mutta myös ahmoja, ilveksiä ja karhuja on tosi paljon ja niitten jälkiä on aina vaan lähempänä pihojamme. Roskista penkova karhu on ERITTÄIN VAARALLINEN! Olkaa siis varovaisia, kun viette roskiksianne. Ei olekaan ollenkaan hullumpi ajatus ottaa asetta mukaan kun pihapiirillä käyskentelee ja muistakaa tehdä löytyvistä jäljistä ilmoitus lähimmälle petoyhdyshenkilölle. Sitä kautta jälkihavainnot päätyvät Tassu-järjestelmään. Tässä maassa ei enää kohta ole ainuttakaan neliömetriä, jossa ei olisi havaittu petojen jälkiä, Tassu-järjestelmä sen todistaa ja joillakin alueilla tulee tunneittain uusia havaintoja, kyllä mullakin kiirettä piisaa kun jatkuvasti tunnistan susien ja karhujen jälkiä, niitä on joka puolella. HUOMIO HUOMIO!!!! Lukekaa seuraava artikkeli!!!!!

        http://www.vargfakta.se/nyheter/7-arig-pojke-dodad-av-vargar-kashmir/

        Susi siis tappoi pienen pojan! Sudet ovat tosi vaarallisia ja Suomessakin niitä on joka puolella kyttäämässä ja vaanimassa. Pitäkää pienokaiset sisällä, ei kukaan vastuuntuntoinen ja huolehtivainen vanhempi jätä lapsiaan susien armoille. Lapsi on helppo saalis sudelle ja se tappaa heti tilaisuuden tullen. Jos susi tappaa Intiassa niin se tappaa aivan varmasti myös Suomessa, varsinkin pihasusi on erittäin arvaamaton ja vaarallinen. Muistakaa ilmoittaa kaikki jäljet alueesi petoyhdyshenkilölle, niin hän käy toteamassa ne suden jättämäksi ja kirjaa havainnot Tassu-järjestelmään.


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Nythän metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt siis tietävät susien todellisen lukumäärän ja he tietävät myös, kuinka hirvittävän vaarallinen ja pelottava petoeläin susi on, varsinkin pihasusi on hyvin arvaamaton ja häijy, ihmistä pelkäämätön peto. Kenelläkään ei siis tarvitse hävetä tunnustaessaan pelkonsa tuota pirua vastaan, ei todellakaan. Minä pelkään, koko sukuni pelkää, metsästäjät pelkäävät ja kaikki pelkäävät, se on ihan normaalia että ihmiset pelkäävät kun kerran pihat ja metsät ovat täynnä verenhimoisia susia, karhuja ja ilveksiä, niitä on kaikkialla ja ne ovat aina vaan röyhkeämpiä. Ei todellakaan tarvitse hävetä, jos pelkää. Vetoan vielä kerran tämän maan kansalaisiin. Jos siis löydät jotain epämääräisiä painaumia taikka epäilyttäviä ulostekasoja, eritoten pihojen ja ihmisasumusten lähettyviltä, niin älä arkaile ottaa yhteyttä oman alueesi petoyhdyshenkilöön. Hän käy välittömästi toteamassa suden taikka jonkin muun petoeläimen olleen paikalla kyttäämässä ja vaanimassa. Olenkin jo useaan otteeseen maininnut kuinka kaikista minulle ilmoitetuista havainnoista yli 95% on ollut syusien jättämiä, noita piruja on siis joka pulella, ne kyttäävät ja vaanivat lastasi ja koiraasi. Mieti, että oma lapsesi voi joutua suden syömäksi, sehän olisi aivan hirvittävää. Susia on kaikkialla ja ne vaanivat koko ajan. Kuka haluaa olla ensimmäinen äiti taikka isä, joka ei ole pitänyt lapsestansa huolta ja on jättänyt tämän susien armoille. Meilläpäin ainakin on hyvin vastuuntuntoisia vanhempia ja me emme jätä jälkikasvuamme ulos enää ollenkaan, korkeintaan hyvin suuressa valvonnassa. Täällä moni vähättelee susien vaarallisuutta mutta minä heti sanon tuohon että kyseessä on huono isä taikka äiti. Vanhemmat eivät aina enää ole vastuullisia eivätkä kykeneviä huolehtimaan jälkikasvustaan. Susien, karhujen, ilvesten ja ahmojen vaarallisuutta vähätellään. Me petoyhdyshenkiklöt ja metsästäjät kuitenkin olemme hyvin jämäköitä poikia ja huolehtivaisia vanhempia ja tiedostamme petojen vaarallisuuden ja tiedämme senkin että petoeläinten käyttäytyminen on muuttunut viime aikoina, ne ei eivät enää pelkää ihmistä kuten aiemmin ja se on epänormaalia petoeläimen käyttäytymistä. Se ei siis ole normaalia petoeläimen käyttäytymistä, suden kuuluisi pelätä ihmistä. Siksi pihasusi on tosi pelottava ja vaarallinen. Muistakaa vanhemmat olla tarkkana ja huolellisia! Älkää jättäkö lapsianne pihalle leikkimään. Susia ja varsinkin pihasusia on liian paljon ja ne ovat tosi vaarallisia ja arvaamattomia! Tässä maassa tuskin on yhtäkään lasten hiekkalaatikkoa, missä ei olisi susien jättämiä jälkiä. Ja koulutkin kohta alkavat ja lasten on siis oltava ulkona ainakin koulumatkan aikana. Muistakaa huolehtia lapsillenne turvalliset olosuhteet koulutaipaleelle! Monissa kouluissa ei enää välitunnilla lapsia päästetä ulos välitunnilla susien takia ja tämä on ihan oikein. Ei kannata ottaa turhia riskejä. Sudet vaanivat nimenomaan koulujen lähettyvillä, koska ne tietävät että pikku lapsi on helppo saalis. Ahma on tosi pelottava! Se on myös petoeläin ja nykypäivänä myös ahmat tunkeutuvat koko ajan lähemmäksi pihojamme ja ne eivät pelkää ihmistä siten kuin ne aiemmin ovat pelänneet ja se ei olekaan normaalia petoeläimen käyttäytymistä, vaan epänormaalia lajikäyttäytymistä ja siksi ahma, varsinkin piha-ahma on tosi vaarallinen ja arvaamaton. Se hyökkää häikäilemättömästi lapsesi kimppuun tilaisuuden tullen. Olen jo monesti todennut, että kun tutkin jälkiä, niin kaikista jäljistä n. 95% on petoeläinten jättämiä, ylivoimaisesti eniten on susien, varsinkin pihasusien jälkiä, mutta myös ahmoja, ilveksiä ja karhuja on tosi paljon ja niitten jälkiä on aina vaan lähempänä pihojamme. Roskista penkova karhu on ERITTÄIN VAARALLINEN! Olkaa siis varovaisia, kun viette roskiksianne. Ei olekaan ollenkaan hullumpi ajatus ottaa asetta mukaan kun pihapiirillä käyskentelee ja muistakaa tehdä löytyvistä jäljistä ilmoitus lähimmälle petoyhdyshenkilölle. Sitä kautta jälkihavainnot päätyvät Tassu-järjestelmään. Tässä maassa ei enää kohta ole ainuttakaan neliömetriä, jossa ei olisi havaittu petojen jälkiä, Tassu-järjestelmä sen todistaa ja joillakin alueilla tulee tunneittain uusia havaintoja, kyllä mullakin kiirettä piisaa kun jatkuvasti tunnistan susien ja karhujen jälkiä, niitä on joka puolella. HUOMIO HUOMIO!!!! Lukekaa seuraava artikkeli!!!!!

        http://www.vargfakta.se/nyheter/7-arig-pojke-dodad-av-vargar-kashmir/

        Susi siis tappoi pienen pojan! Sudet ovat tosi vaarallisia ja Suomessakin niitä on joka puolella kyttäämässä ja vaanimassa. Pitäkää pienokaiset sisällä, ei kukaan vastuuntuntoinen ja huolehtivainen vanhempi jätä lapsiaan susien armoille. Lapsi on helppo saalis sudelle ja se tappaa heti tilaisuuden tullen. Jos susi tappaa Intiassa niin se tappaa aivan varmasti myös Suomessa, varsinkin pihasusi on erittäin arvaamaton ja vaarallinen. Muistakaa ilmoittaa kaikki jäljet alueesi petoyhdyshenkilölle, niin hän käy toteamassa ne suden jättämäksi ja kirjaa havainnot Tassu-järjestelmään.

        Sinäkö haluat olla ensimmäinen, joka syöttää oman lapsensa susille? Millainen vanhempi oikein olet? Ja on pötypuhetta, etteikö susi olisi tappanut. Nythän sen takia ei niin paljon uhreja ole ollut, kun vastuuntuntoiset vanhemmat pitävät lapsistansa huolta, olenhan kertonut miten täällä susialueella toimitaan. Jos vanhemmat eivät huolehtisi lapsistansa, niin satoja ja tahansia lapsia olisi joutunut jo susien suihion ja täytyy huomata, että hyökkää sudet myös aikuisten ja vanhusten kimppuun, mutta mitä helpompi saalis, niin sen todennäköisemmin susi hyökkää juuri sen kimppuun, susi kun kyttä aina helppoa saalista. Nyt pitää muistaa mm se, kuinka vaarallista on ilman turvaa liikkua ulkosalla myös huonosti liikkuvilla ja vammaisilla ihmisillä. Susi on täysin armoton peto. Ja turha kuvitella, että liiottelisin mahdollisten uhrien määrää. Minä petoyhdyshenkilönä ja laajojen tuttavuuksieni kautta metsästäjäporukoissa tiedän, kuinka paljon susia oikeasti on tässä maassa, minun tehtäviini mm kuuluu todentaa ihmisten löytämät jäljet susien taikka jonkin muiden petoeläinten jättämiksi ja tallentaa ne Tassu-järjestelmään. Minä ja metsästäjäkaverini kyllä tiedetään susien oikea lukumäärä, jo jälkiä on ihan joka pulella ja varsinkin pihojen lähettyvillä nykypäivänä. Joku räkyttää ja joku ei. Hienoa kun uskaltaa ottaa puheeksi susien, ja varsinkin pihasusien aiheuttaman ongelman ja vaaratilanteen ihan jokapäiväisen ihmisen elämään liittyvien seikkojen kannalta, jokaisenhan meistä on tosiaankin saateltava lapsemme kouluun ja poimittava marjamme metsistä mutta kun se ei nykypäivänä ole niinkään mahdollista kun sudet ja karhut tekevät jokapäiväisestä elämästämme niin vaikeaa ja pelottavaa, jälkiä on joka puolella, jopa lasten hiekkalaatikot ovat täynnä jotain jälkiä, ja sinäkö sitten olisit valmis laittamaan oman lapsesi tuolle leikkipaikalle ihan noin vaan ilman huonoa omaatuntoa, jos näin kasvattajan ja huolehtivan vanhemman roolia ajatellaan. Minä olen petoyhdyshenkilö ja Tassu- järjestelmä toimii, siis jos vaan näet jäljen niin ilmoita se minulle taikka lähimmälle alueellasi toimivalle petoyhdyshenkilölle niin jälki varmasti tallentuu TASSUJÄRJESTELMÄÄN, silloin petojen hirvittävä ja kaamea todellinen lukumäärä tulee kaikkien tietoisuuteen, viranomaisten salailut loppuvat ja me metsästäjät, petoyhdyshenkilöt ja tosi pojat vihdoin saamme arvostusta niin kansalaisten suojelijoina kuin tosiasioitten ja uhkaavien tekijöitten ilmaisijoina ja paljastajina, meidän intressiime kun aina on ollut oman perheen puolustaminen ja yhdessä hiileen puhaltaminen.


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Sinäkö haluat olla ensimmäinen, joka syöttää oman lapsensa susille? Millainen vanhempi oikein olet? Ja on pötypuhetta, etteikö susi olisi tappanut. Nythän sen takia ei niin paljon uhreja ole ollut, kun vastuuntuntoiset vanhemmat pitävät lapsistansa huolta, olenhan kertonut miten täällä susialueella toimitaan. Jos vanhemmat eivät huolehtisi lapsistansa, niin satoja ja tahansia lapsia olisi joutunut jo susien suihion ja täytyy huomata, että hyökkää sudet myös aikuisten ja vanhusten kimppuun, mutta mitä helpompi saalis, niin sen todennäköisemmin susi hyökkää juuri sen kimppuun, susi kun kyttä aina helppoa saalista. Nyt pitää muistaa mm se, kuinka vaarallista on ilman turvaa liikkua ulkosalla myös huonosti liikkuvilla ja vammaisilla ihmisillä. Susi on täysin armoton peto. Ja turha kuvitella, että liiottelisin mahdollisten uhrien määrää. Minä petoyhdyshenkilönä ja laajojen tuttavuuksieni kautta metsästäjäporukoissa tiedän, kuinka paljon susia oikeasti on tässä maassa, minun tehtäviini mm kuuluu todentaa ihmisten löytämät jäljet susien taikka jonkin muiden petoeläinten jättämiksi ja tallentaa ne Tassu-järjestelmään. Minä ja metsästäjäkaverini kyllä tiedetään susien oikea lukumäärä, jo jälkiä on ihan joka pulella ja varsinkin pihojen lähettyvillä nykypäivänä. Joku räkyttää ja joku ei. Hienoa kun uskaltaa ottaa puheeksi susien, ja varsinkin pihasusien aiheuttaman ongelman ja vaaratilanteen ihan jokapäiväisen ihmisen elämään liittyvien seikkojen kannalta, jokaisenhan meistä on tosiaankin saateltava lapsemme kouluun ja poimittava marjamme metsistä mutta kun se ei nykypäivänä ole niinkään mahdollista kun sudet ja karhut tekevät jokapäiväisestä elämästämme niin vaikeaa ja pelottavaa, jälkiä on joka puolella, jopa lasten hiekkalaatikot ovat täynnä jotain jälkiä, ja sinäkö sitten olisit valmis laittamaan oman lapsesi tuolle leikkipaikalle ihan noin vaan ilman huonoa omaatuntoa, jos näin kasvattajan ja huolehtivan vanhemman roolia ajatellaan. Minä olen petoyhdyshenkilö ja Tassu- järjestelmä toimii, siis jos vaan näet jäljen niin ilmoita se minulle taikka lähimmälle alueellasi toimivalle petoyhdyshenkilölle niin jälki varmasti tallentuu TASSUJÄRJESTELMÄÄN, silloin petojen hirvittävä ja kaamea todellinen lukumäärä tulee kaikkien tietoisuuteen, viranomaisten salailut loppuvat ja me metsästäjät, petoyhdyshenkilöt ja tosi pojat vihdoin saamme arvostusta niin kansalaisten suojelijoina kuin tosiasioitten ja uhkaavien tekijöitten ilmaisijoina ja paljastajina, meidän intressiime kun aina on ollut oman perheen puolustaminen ja yhdessä hiileen puhaltaminen.

        Sattui tässä viime viikolla Itä-Suomessa seuraavaa. Hätääntynyt äiti soitti minulle ja kertoi lasten hiekkalaatikolta löytyneistä epäilyttävistä jäljistä. Kävin välittömästi toteamassa ne suden jäljiksi. Hirveätä, jos pieni olisi ollut leikkimässä juuri tuolloin kun susi oli paikalla. Kysesellä äidillä on neljä lasta ja jälki olisi voinut olla tosi kaameaa. Olen järjestänyt äidille kriisiapua ja parhaillaan keskustelemme paikallisten metsästäjien kanssa tilanteesta. Varmaankin piakkoin annan jonkinlaista tomeksiantoa tilanteen selvittämiseksi ja rauhoittamiseksi. Jäljet on myös merkitty Tassu-järjestelmään, että viranomaisetkin pysyvät ajan tasalla. Siis minä petoyhdyshenkilönä käytän Tassu.järjestelmää ja koordinoin yhteistyötä metsästäjien ja viranomaisten välillä. Tämä taas todistaa, että pihasusia on kaikkialla vaanimassa ja ne tulevat aina vaan lähemmäksi ja ovat entistä röyhkeämpiä. Sudet eivät enää pelkääkään ihmistä kuten aiemmin. Pihasusista on päästävä eroon. Siksi tämä petoyhdyshenkilöitten, metsästäjien ja viranomaisten välinen yhteistyö nousee arvoon arvaamattomaan. Erityisesti petoyhdyshenkilön rooli on tässä erittäin tärkeä. Yhteen hiilen puhaltamalla ja yhteistyössä me metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt saamme varmasti paljon aikaan ja olemme myös aina valmiita auttamaan hätääntyneitä kansalaisia. Ei ole oikein että sutta pitää omalla pihalla pelätä. Se ei ole normaalia, että susi ei pelkää ihmistä. Se on epänormaalia petoeläimen käyttäytymistä ja siksi pihasudet on poistettava. Sinullako ei huoleta jos pienet lapset ja verenhimoiset sudet ovat samalla hiekkalaatikolla? Minkähänlainen äiti oikein olet? Huono ja välinpitämätön varmaankin. Metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt ovat hyvin vastuullisia ja perheestään huolehtivia ihmisiä. He ymmärtävät, että suden ei kuulu olla ihmisten pihoilla. Ei ole normaalia, että susi ei pelkää ihmistä vaan suden kuuluisi pelätä ihmistä. Nyt nuo pedot ovat portaillamme vaanimassa ja kyttäämässä. Tästä on tultava loppu ja sitä varten Tassu-järjestelmä on luotu että metsästäjien, petoyhdyshenkilöitten ja viranomaisten välinen yhteistyö kantaisi mahdollisimman suurta hedelmää tässä pihasusiongelmassa. Pitää muistaa, että myös pihakarhut ja pihailvekset ovat erittäin vaarallisia ja arvaamattomia ja niitäkin on aina vaan enemmän ja ne eivät pelkää ihmistä kuten aiemmin, ne ovat aina vaan röyhkeämpiä. Tiedätkö edes, mikä on Tassu-järjestelmä? Siinähän petoyhdyshenkilö käy toteamassa pihalta tai metsästä löytyneet jäljet suden taikka jonkin muun petoeläimen jättämiksi. Tiedot syötetään Tassu-järjestelmään ja tätä kautta susien oikea määrä tulee myös viranomaisille selväksi. Metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt kyllä jo tietävätkin susien oikean lukumäärän. Niitä moninkertaisesti virallisiin lukuihin verrattuna, niitä on joka puolella ja kyttäävät ja vaanivat jo pihoilla ja nurkan takana. Eli tänä päivänä lapsesi ei ole turvassa edes omalla pihallasi. Tämä on yksi seikka, minkä takia Tassu-järjestelmä on luotu.


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Sattui tässä viime viikolla Itä-Suomessa seuraavaa. Hätääntynyt äiti soitti minulle ja kertoi lasten hiekkalaatikolta löytyneistä epäilyttävistä jäljistä. Kävin välittömästi toteamassa ne suden jäljiksi. Hirveätä, jos pieni olisi ollut leikkimässä juuri tuolloin kun susi oli paikalla. Kysesellä äidillä on neljä lasta ja jälki olisi voinut olla tosi kaameaa. Olen järjestänyt äidille kriisiapua ja parhaillaan keskustelemme paikallisten metsästäjien kanssa tilanteesta. Varmaankin piakkoin annan jonkinlaista tomeksiantoa tilanteen selvittämiseksi ja rauhoittamiseksi. Jäljet on myös merkitty Tassu-järjestelmään, että viranomaisetkin pysyvät ajan tasalla. Siis minä petoyhdyshenkilönä käytän Tassu.järjestelmää ja koordinoin yhteistyötä metsästäjien ja viranomaisten välillä. Tämä taas todistaa, että pihasusia on kaikkialla vaanimassa ja ne tulevat aina vaan lähemmäksi ja ovat entistä röyhkeämpiä. Sudet eivät enää pelkääkään ihmistä kuten aiemmin. Pihasusista on päästävä eroon. Siksi tämä petoyhdyshenkilöitten, metsästäjien ja viranomaisten välinen yhteistyö nousee arvoon arvaamattomaan. Erityisesti petoyhdyshenkilön rooli on tässä erittäin tärkeä. Yhteen hiilen puhaltamalla ja yhteistyössä me metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt saamme varmasti paljon aikaan ja olemme myös aina valmiita auttamaan hätääntyneitä kansalaisia. Ei ole oikein että sutta pitää omalla pihalla pelätä. Se ei ole normaalia, että susi ei pelkää ihmistä. Se on epänormaalia petoeläimen käyttäytymistä ja siksi pihasudet on poistettava. Sinullako ei huoleta jos pienet lapset ja verenhimoiset sudet ovat samalla hiekkalaatikolla? Minkähänlainen äiti oikein olet? Huono ja välinpitämätön varmaankin. Metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt ovat hyvin vastuullisia ja perheestään huolehtivia ihmisiä. He ymmärtävät, että suden ei kuulu olla ihmisten pihoilla. Ei ole normaalia, että susi ei pelkää ihmistä vaan suden kuuluisi pelätä ihmistä. Nyt nuo pedot ovat portaillamme vaanimassa ja kyttäämässä. Tästä on tultava loppu ja sitä varten Tassu-järjestelmä on luotu että metsästäjien, petoyhdyshenkilöitten ja viranomaisten välinen yhteistyö kantaisi mahdollisimman suurta hedelmää tässä pihasusiongelmassa. Pitää muistaa, että myös pihakarhut ja pihailvekset ovat erittäin vaarallisia ja arvaamattomia ja niitäkin on aina vaan enemmän ja ne eivät pelkää ihmistä kuten aiemmin, ne ovat aina vaan röyhkeämpiä. Tiedätkö edes, mikä on Tassu-järjestelmä? Siinähän petoyhdyshenkilö käy toteamassa pihalta tai metsästä löytyneet jäljet suden taikka jonkin muun petoeläimen jättämiksi. Tiedot syötetään Tassu-järjestelmään ja tätä kautta susien oikea määrä tulee myös viranomaisille selväksi. Metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt kyllä jo tietävätkin susien oikean lukumäärän. Niitä moninkertaisesti virallisiin lukuihin verrattuna, niitä on joka puolella ja kyttäävät ja vaanivat jo pihoilla ja nurkan takana. Eli tänä päivänä lapsesi ei ole turvassa edes omalla pihallasi. Tämä on yksi seikka, minkä takia Tassu-järjestelmä on luotu.

        Alkaa jo pikkuhiljaa keittämään minullakin. On erittäin haastavaa olla välikätenä metsästäjien ja viranomaisten välillä. Metsästäjät meilläpäin ovat taas ihan raivona ja hädissään. Epämääräisiä jälkiä on kaikkialla ja niitä on hirvittävän paljon, varsinkin pihojen lähettyvillä. Myöskin jokin ulvoo lähes kaikkien pihojen lähettyvillä ja se ei kuulemma ole tuuli, sitä tapahtuu tyynelläkin ja joka yö. Äänet kuuluvat aina vaan lähempää pihoja ja myöskin jälkiä on aina vaan lähempänä. Minä olen tunnistanut näitä jälkiä ja kuten aiemminkin olen jo sanonut niin yli 95% niistä on susien jättämiä ja koska niitä nykyään on eniten pihojen lähettyvillä niin pihasusien määrä susien kokonaismäärästä on huomattava ja taäytyy muistaa että meillä metsästäjillä on oikeat laskentamenetelmät joten me osaamme jälkien ja äänten perusteella laskea tarkalleen oikean susimäärän. Vaikka meillä on tietoa susien oikeasta määrästä, niin se vain tahdo mennä jakeluun kaikenmaailman RKTL:n tutkijoille ja viranomaisille. Heillä on omat tarkoitusperänsä, jonka takia susien määrää vähätellään. Nythän virallisesti ilmoitetaan olevan vain murto-osa susien todellisesta määrästä. Tämä juuri risoo kun me metsästäjien kanssa tiedetään asioitten oikea laita ja tätä tietoa pimitetään kansalta. Lisäksi risoo kun kansalaisille ei kerrota suoraan kuinka vaarallinen pihasusi on. Se on hyvin häikäilemätön ja arvaamaton. Se kyttää ja vaanii aina saalista. Mitä heiveröisempi vastus niin sen parempi ja siksi juuri esim. pikkuvauvat ja lapset ovat suuressa vaaravyöhykkeessä. Ja näitä kyttääjiä ja vaanijoita on joka puolella, et ole edes omalla pihalla turvassa. Siksipä meilläpäin olenkin antanut suosituksen että kannattaa ottaa metsästysase varulta mukaan asioidessa pihalla. Jos verenhimoinen susilauma hyökkää kimppuusi niin olet täysin turvaton ilman asetta. Niin paljon susia on tällä hetkellä ja tappolupia on vaan niin vaikea saada lisää näitten viranomaisten salailujen vuoksi. Erilaiset ministeriöt ja RKT:n tutkijat vähättelevät ja valehtelevat koko ajan susien susien lukumäärää. Me petoyhdyshenkilöt ja metsästäjät olemme kuitenkin jämäkkä veljeskunta, joka tietää susia olevan moninkertainen määrä viranomaisten lukuihin verrattuna. Varsinkin pihasusia on joka puolella kyttäämässä ja vaanimassa varsinkin lapsia, vanhuksia sekä kotieläimiä. Et ole turvassa edes kotipihallasi. Vetoankin nyt kansalaisiin, että jos löydätte pihojenne lähettyviltä jotain jälkiä, niin ottakaa välittömästi yhteyttä lähimpään petoyhdyshenkilöön. Ei ole syytä aikailla. Petoyhdyshenkilö käy sitten totemassa jäljet suden jättämäksi ja saadaan taas uusi merkintä Tassu-järjestelmään. Ihmiset eivät vieläkään ymmärrä kuinka vakavasta asiasta on kysymys ja jättävät ilmoittamatta jälkihavaintoja. Jos kaikki jäljet saataisiin tallennettua Tassu-järjestelmään, niin saataisiin tarkka susien lukumäärä. Me petoyhdyshenkilöt ja metsästäjät kyllä jo tiedämmekin tilanteen vakavuuden, mutta jos kaikki jäljet saataisiin Tassu-järjestelmään, niin myöskin viranomaisten olisi helpompi ymmärtää, kuinka hirvittävä määrä niitä susia oikeasti on pihojemme läheisyydessä sekä myöskin metsissä. OS LÖYDÄTTE PIHOJENNE LÄHETTYVILTÄ JOTAIN JÄLKIÄ, NIIN OTTAKAA VÄLITTÖMÄSTI YHTEYTTÄ LÄHIMPÄÄN PETOYHDYSHENKILÖÖN. EI OLE SYYTÄ AIKAILLA. PETOYHDYSHENKILÖ KÄY SITTEN TOTEAMASSA JÄLJET SUDEN JÄTTÄMÄKSI JA SAADAAN TAAS UUSI MERKINTÄ TASSU-JÄRJESTELMÄÄN


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Alkaa jo pikkuhiljaa keittämään minullakin. On erittäin haastavaa olla välikätenä metsästäjien ja viranomaisten välillä. Metsästäjät meilläpäin ovat taas ihan raivona ja hädissään. Epämääräisiä jälkiä on kaikkialla ja niitä on hirvittävän paljon, varsinkin pihojen lähettyvillä. Myöskin jokin ulvoo lähes kaikkien pihojen lähettyvillä ja se ei kuulemma ole tuuli, sitä tapahtuu tyynelläkin ja joka yö. Äänet kuuluvat aina vaan lähempää pihoja ja myöskin jälkiä on aina vaan lähempänä. Minä olen tunnistanut näitä jälkiä ja kuten aiemminkin olen jo sanonut niin yli 95% niistä on susien jättämiä ja koska niitä nykyään on eniten pihojen lähettyvillä niin pihasusien määrä susien kokonaismäärästä on huomattava ja taäytyy muistaa että meillä metsästäjillä on oikeat laskentamenetelmät joten me osaamme jälkien ja äänten perusteella laskea tarkalleen oikean susimäärän. Vaikka meillä on tietoa susien oikeasta määrästä, niin se vain tahdo mennä jakeluun kaikenmaailman RKTL:n tutkijoille ja viranomaisille. Heillä on omat tarkoitusperänsä, jonka takia susien määrää vähätellään. Nythän virallisesti ilmoitetaan olevan vain murto-osa susien todellisesta määrästä. Tämä juuri risoo kun me metsästäjien kanssa tiedetään asioitten oikea laita ja tätä tietoa pimitetään kansalta. Lisäksi risoo kun kansalaisille ei kerrota suoraan kuinka vaarallinen pihasusi on. Se on hyvin häikäilemätön ja arvaamaton. Se kyttää ja vaanii aina saalista. Mitä heiveröisempi vastus niin sen parempi ja siksi juuri esim. pikkuvauvat ja lapset ovat suuressa vaaravyöhykkeessä. Ja näitä kyttääjiä ja vaanijoita on joka puolella, et ole edes omalla pihalla turvassa. Siksipä meilläpäin olenkin antanut suosituksen että kannattaa ottaa metsästysase varulta mukaan asioidessa pihalla. Jos verenhimoinen susilauma hyökkää kimppuusi niin olet täysin turvaton ilman asetta. Niin paljon susia on tällä hetkellä ja tappolupia on vaan niin vaikea saada lisää näitten viranomaisten salailujen vuoksi. Erilaiset ministeriöt ja RKT:n tutkijat vähättelevät ja valehtelevat koko ajan susien susien lukumäärää. Me petoyhdyshenkilöt ja metsästäjät olemme kuitenkin jämäkkä veljeskunta, joka tietää susia olevan moninkertainen määrä viranomaisten lukuihin verrattuna. Varsinkin pihasusia on joka puolella kyttäämässä ja vaanimassa varsinkin lapsia, vanhuksia sekä kotieläimiä. Et ole turvassa edes kotipihallasi. Vetoankin nyt kansalaisiin, että jos löydätte pihojenne lähettyviltä jotain jälkiä, niin ottakaa välittömästi yhteyttä lähimpään petoyhdyshenkilöön. Ei ole syytä aikailla. Petoyhdyshenkilö käy sitten totemassa jäljet suden jättämäksi ja saadaan taas uusi merkintä Tassu-järjestelmään. Ihmiset eivät vieläkään ymmärrä kuinka vakavasta asiasta on kysymys ja jättävät ilmoittamatta jälkihavaintoja. Jos kaikki jäljet saataisiin tallennettua Tassu-järjestelmään, niin saataisiin tarkka susien lukumäärä. Me petoyhdyshenkilöt ja metsästäjät kyllä jo tiedämmekin tilanteen vakavuuden, mutta jos kaikki jäljet saataisiin Tassu-järjestelmään, niin myöskin viranomaisten olisi helpompi ymmärtää, kuinka hirvittävä määrä niitä susia oikeasti on pihojemme läheisyydessä sekä myöskin metsissä. OS LÖYDÄTTE PIHOJENNE LÄHETTYVILTÄ JOTAIN JÄLKIÄ, NIIN OTTAKAA VÄLITTÖMÄSTI YHTEYTTÄ LÄHIMPÄÄN PETOYHDYSHENKILÖÖN. EI OLE SYYTÄ AIKAILLA. PETOYHDYSHENKILÖ KÄY SITTEN TOTEAMASSA JÄLJET SUDEN JÄTTÄMÄKSI JA SAADAAN TAAS UUSI MERKINTÄ TASSU-JÄRJESTELMÄÄN

        Olen ottanut puheenaiheeksi tämän erittäin tärkeän ja ajankohtaisen aiheen. Minä olen meidän alueen metsästäjien valitsema petoyhdyshenkilö ja tehtävänäni on välittää metsästäjiltä saatua oikeaa tietoa susien määrästä viranomaisten tietoon, olla siis tavallaan välikätenä ja asiantuntijana. Minä käyn tunnistamassa epäilyttävät jäljet susien jättämäksi, ja kaikista epäilyttävistä jäljistähän yli 95% on osottautunut susien jättämiksi. Tämän jälkeen viranomaiset tekevät omat johtopäätöksensä ja minä annan toimeksiannon metsästäjäporukalle, joista lähes kaikki ovat hyviä ystäviäni. Myöskin minä harrastan metsästystä. Pihasudet ovat tämän päivän ongelma. Niitä on aina vaan enemmän ja ne vaanivat kaikkialla. Ne ovat aina vaan röyhkeämpiä eivätkä enää pelkää ihmistä kuten aiemmin. Ne ovat tosi pelottavia ja vaanivat lastasi. Se ei ole normaalia, että susi ei pelkää ihmistä. Se on petoeläimen epänormaalia lajikäyttäytymistä. Me metsästäjät tiedämme susien lukumäärän tarkalleen, koska meillä on oikeat laskentamenetelmät. Lisäksi pihojen lähettyviltä löydetyistä jäljistä olemme pystyneet päättelemään pihasusien osuuden kaikista susista. Tulokset ovat tosi huolestuttavia. Pihasusia on aina vaan enemmän eivätkä ne enää pelkääk ihmistä mikä ei ole normaalia vaan epänormaalia. Siksi pihasudet on poistettava. Me kaikki haluamme olla pihoillamme lapsinemme turvassa ja siksi vaadimme pihasusien poistoa. Metsästäjillä on tähän välineet. Nyt vaan viranomaiset aina vaan vähättelevät susien ja pihasusien määrää. Siksi tappolupia ei ole annettu tarpeeksi, vaikka pihasusia ja muitakin susia on kaikkialla, ihan joka paikassa. Ne vaanivat ja kyttäävät. Tässä juuri tuleekin petoyhdyshenkilön tärkeä tehtävä esille. Me olemme tavallaan metsästäjien luottohenkilöitä ja myöskin arvostavat meitä asiantuntemuksemma ansiosta. Lisäksi tarvitaan sosiaalista kypsyyttä ja keskustelutaitoa. Minä tiedän kuinka vaarallinen susi voi olla ja tiedän myös sen että pihasusi voi olla erittäin varallinen ja arvaamaton. Lapsesi ja lemmikkieläimesi ei ihan varmasti ole turvassa. Ne ovat jatkuvasti vaaravyöhykkeellä omalla pihallasi pihasusien vuoksi. Nämä pedot eivät enää pelkää ihmisen hajua ja ovat aina kyttäämässä mahdollista uhria, pedon luonne on sellainen. Tarkoitin tuossa äsken että myöskin viranomaiset arvostavat meitä petohdyshenkilöitä asiantuntemuksemme ansiosta. Painotan vielä että nyt tämä asia pitää ottaa eriittäin vakavasti ja tutkia perusteellisesti Kaikille on tehtävä selväksi susien todellinen lukumäärä ja se että kuinka vaarallinen susi voi olla, varsinkin pihasusi. Jos siis löydät epäilyttäviä jälkiä jostakin niin vie lapsesi turvaan ja ota yhteyttä pelähimpään petoyhdyshenkilöön. Sitä kautta prosessi lähtee eteen päin kulkemaan. Suurin osa epäilyttävistä jäljistä on siis oikeasti osoittautunut susien jäljiksi. Tämä johtuu siitä että susia on tosi paljon. Varsinkin pihojen ympäristöt ovat täynnä pihasusien jälkiä. Näin se on ja hyvä että että täällä muutkin havahtuvat kuin minä ja ymmärtävät tilanteen vakavuuden. Pihasudet lisääntyvät koko ajan ja ovat aina vaan entistä rohkeampia eivätkä pelkää enää ihmisen hajua kuten aiemmin. Ne vaanivat nurkan takana ja niitä on kaikkialla. Se ei ole petoeläimelle normaalia käytöstä. Sano terveisiä teidän alueen petoyhdyshenkilölle. Me olemme yhtenäinen tiimi ja tuemme ja autamme toinen toisiamme. Ottakaa vaan rohkeasti yhteyttä omaan petoyhdyshenkilöönne jos pihasudet vainoavat tai vaikka jos vaan jälkiäkään on näkynyt. Ne ovat todennäköisesti suden jättämiä jälkiä ja tilanne on sen takia tosi huolestuttava. Ja mitä lähempänä pihoja nämä jäljet ovat niin vakavampi on tilanne. Sehän tarkoittaa sitä että sudet ovat vaan entistä röyhkeämpiä. Susien käytös ei ole enää normaalia, minä tunnen metsästäjät ja olen määrännyt ne ampumaan kaiikki sudet pois pihoilta.
        Sanokaa muutkin petoyhdyshenkilöt metsästäjille, että ampuvat nuo röyhkeät sudet pois pihoilta.


      • Petoyhdyshenkilö
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Olen ottanut puheenaiheeksi tämän erittäin tärkeän ja ajankohtaisen aiheen. Minä olen meidän alueen metsästäjien valitsema petoyhdyshenkilö ja tehtävänäni on välittää metsästäjiltä saatua oikeaa tietoa susien määrästä viranomaisten tietoon, olla siis tavallaan välikätenä ja asiantuntijana. Minä käyn tunnistamassa epäilyttävät jäljet susien jättämäksi, ja kaikista epäilyttävistä jäljistähän yli 95% on osottautunut susien jättämiksi. Tämän jälkeen viranomaiset tekevät omat johtopäätöksensä ja minä annan toimeksiannon metsästäjäporukalle, joista lähes kaikki ovat hyviä ystäviäni. Myöskin minä harrastan metsästystä. Pihasudet ovat tämän päivän ongelma. Niitä on aina vaan enemmän ja ne vaanivat kaikkialla. Ne ovat aina vaan röyhkeämpiä eivätkä enää pelkää ihmistä kuten aiemmin. Ne ovat tosi pelottavia ja vaanivat lastasi. Se ei ole normaalia, että susi ei pelkää ihmistä. Se on petoeläimen epänormaalia lajikäyttäytymistä. Me metsästäjät tiedämme susien lukumäärän tarkalleen, koska meillä on oikeat laskentamenetelmät. Lisäksi pihojen lähettyviltä löydetyistä jäljistä olemme pystyneet päättelemään pihasusien osuuden kaikista susista. Tulokset ovat tosi huolestuttavia. Pihasusia on aina vaan enemmän eivätkä ne enää pelkääk ihmistä mikä ei ole normaalia vaan epänormaalia. Siksi pihasudet on poistettava. Me kaikki haluamme olla pihoillamme lapsinemme turvassa ja siksi vaadimme pihasusien poistoa. Metsästäjillä on tähän välineet. Nyt vaan viranomaiset aina vaan vähättelevät susien ja pihasusien määrää. Siksi tappolupia ei ole annettu tarpeeksi, vaikka pihasusia ja muitakin susia on kaikkialla, ihan joka paikassa. Ne vaanivat ja kyttäävät. Tässä juuri tuleekin petoyhdyshenkilön tärkeä tehtävä esille. Me olemme tavallaan metsästäjien luottohenkilöitä ja myöskin arvostavat meitä asiantuntemuksemma ansiosta. Lisäksi tarvitaan sosiaalista kypsyyttä ja keskustelutaitoa. Minä tiedän kuinka vaarallinen susi voi olla ja tiedän myös sen että pihasusi voi olla erittäin varallinen ja arvaamaton. Lapsesi ja lemmikkieläimesi ei ihan varmasti ole turvassa. Ne ovat jatkuvasti vaaravyöhykkeellä omalla pihallasi pihasusien vuoksi. Nämä pedot eivät enää pelkää ihmisen hajua ja ovat aina kyttäämässä mahdollista uhria, pedon luonne on sellainen. Tarkoitin tuossa äsken että myöskin viranomaiset arvostavat meitä petohdyshenkilöitä asiantuntemuksemme ansiosta. Painotan vielä että nyt tämä asia pitää ottaa eriittäin vakavasti ja tutkia perusteellisesti Kaikille on tehtävä selväksi susien todellinen lukumäärä ja se että kuinka vaarallinen susi voi olla, varsinkin pihasusi. Jos siis löydät epäilyttäviä jälkiä jostakin niin vie lapsesi turvaan ja ota yhteyttä pelähimpään petoyhdyshenkilöön. Sitä kautta prosessi lähtee eteen päin kulkemaan. Suurin osa epäilyttävistä jäljistä on siis oikeasti osoittautunut susien jäljiksi. Tämä johtuu siitä että susia on tosi paljon. Varsinkin pihojen ympäristöt ovat täynnä pihasusien jälkiä. Näin se on ja hyvä että että täällä muutkin havahtuvat kuin minä ja ymmärtävät tilanteen vakavuuden. Pihasudet lisääntyvät koko ajan ja ovat aina vaan entistä rohkeampia eivätkä pelkää enää ihmisen hajua kuten aiemmin. Ne vaanivat nurkan takana ja niitä on kaikkialla. Se ei ole petoeläimelle normaalia käytöstä. Sano terveisiä teidän alueen petoyhdyshenkilölle. Me olemme yhtenäinen tiimi ja tuemme ja autamme toinen toisiamme. Ottakaa vaan rohkeasti yhteyttä omaan petoyhdyshenkilöönne jos pihasudet vainoavat tai vaikka jos vaan jälkiäkään on näkynyt. Ne ovat todennäköisesti suden jättämiä jälkiä ja tilanne on sen takia tosi huolestuttava. Ja mitä lähempänä pihoja nämä jäljet ovat niin vakavampi on tilanne. Sehän tarkoittaa sitä että sudet ovat vaan entistä röyhkeämpiä. Susien käytös ei ole enää normaalia, minä tunnen metsästäjät ja olen määrännyt ne ampumaan kaiikki sudet pois pihoilta.
        Sanokaa muutkin petoyhdyshenkilöt metsästäjille, että ampuvat nuo röyhkeät sudet pois pihoilta.

        Ottakaa rohkeasti yhteyttä lähimpään petoyhdyshenkilöön, jos pihallanne on epäilyttäviä jälkiä. Ne voivat olla suden jättämiä. Pihasudet ovat lisääntyneet viime aikoina huomattavasti ja ne ovat aina vaan vaan röyhkeämpiä. Petoyhdyshenkilö käy toteamassa että kyseessä on pihasusi ja tämän jälkeen hän ottaa yhteyttä metsästäjiin sekä viranomaisiin tilanteen selvittämiseksi ja rauhoittamiseksi. Petoyheyshenkilöllä on tietotaitoa näissä asioissa. Esim. minä olen metsästäjien valitsema petoyhteyshenkilö meidän alueella. Pihasudet ovat tosi vaarallisia. Jos mitään ei tehdä niin aivan varmasti kohtapuolin ensimmäinen ihmislapsi joutuu suden suihin. Kenelläkään ei pitäisi joutua pelkäämään itsensä ja lastensa puolesta omalla pihalla ja varsinkin lemmikkieläimet ovat jatkuvasti vaarassa, ne ovat helppo saalis pihasudelle. Ottakaa huomioon myöskin karhut ja ilvekset. Pihakarhut ja pihailvekset ovat tosi vaarallisia ja röyhkeitä, nekin voivat vahingoittaa lastasi. Ei ole normaalia petoeläimen käyttäytymistä kun se ei enää pelkää ihmistä Se on epänormaalia lajikäyttäytymistä. Siksi pihasudet on poistettava ja petoyhdyshenkilö on avainasemassa tämän projektin käynnistämisessä. Totean vielä kerran että ei ole normaalia petoeläimen käyttäytymistä kun susi ei enää pelkää ihmistä kuten aiemmin. Nythän me metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt olemme tosi äijiä, me olemme metsän poikia, reippaita ja ryhdikkäitä miehiä, terveessä ruumiissa terve sielu, jämäköitä veljiä, jotka pitävät huolen itsestään ja lähimmäisistään, meillä on joukkovoimaa ja miehisyyttä ja nahkasaapas ja remmi ja kaikki, mahtavaa ÄIJÄENERGIAA yes yes!!!! Nykypäivänä mieskin uskaltaa puhua peloistaan ja suurin pelonaihe tänä päivänä on pihasudet. Minä pelkään, äitini pelkää, metsästäjäystäväni pelkäävät ja kaikki pelkäävät susia ja karhuja, varsinkin pihasusia ja pihakarhuja, on ne niin hirvittävän kaameita ja arvaamattomia piruja, ne kyttäävät aina vaan lähempänä ja niitä on tosi paljon ja kaikkialla. Minä olen meidän alueen metsästäjien valitsema petoyhdyshenkilö ja minä totean ja tunnistan kansalaisten huomaamat jäljet susien taikka karhujen jäljiksi ja ja tallennan ne Tassu-järjestelmään. Me metsästäjien kanssa tiedämme tasan tarkkaan petojen oikean lukumäärän tässä maassa. Me olemme jämäkkä veljeskunta ja joka jätkä on äijä meuidän porukassa ja yhdessä me pojat taistelemme pihasusia vastaan ja tämä taisto voitetaan ja halu suojella omaa vaimoa ja lasta on tosi kova ja äijä tekee sen mitä täytyy, me pojat suojellaan ja susi ei pysty meitä vastaan ja siltä on kohta jo henki pois, niin kovia äijiä ja miehiä me ollaan!!!!! Ihmiset täällä maalla ja susialueella ovat tosi aitoja ja me aidosti ja oikeasti välitämme ja huolehdimme muista ihmisistä, siksi pihasusien ei anneta tehdä hirmutekoja, pihasusi on tosi pelottava ja siksi meidän metsästäjien ja petoyhdyshenkilöitten täytyy tehdä jotain asian hyväksi, ettei sudet ja karhut syö pikkulapsia eikä lemmikkieläimiä, pihasusiahan on kaikkialla ja ne ovat aina vaan röyhkeämpiä tänä päivänä, ne eivät pelkää ihmistä kuten aiemmin, niiden käytös on muuttunut viime aikoina ja se ei ole normaalia, vaan se on epänormaalia petoeläimen käyttäytymistä ja siksi pihasusi on poistettava ja metsästäjillä ja petoyhdyshenkilöillä on tähän toimintaan oikea asenne ja aseet. Ei normaali ja lapsestansa huolehtiva aikuinen jätä omaa pikku lastansa pihalle susien syötäväksi, hän huolehtii omastra jälkikasvustaan ja ja täällä maalla ihmiset siis ovat tosiaankin aidosti huolissaan ja varuillaan, sudet ja karhut etsivät mieluusti helppoa saalista ja pikkuinen lapsi on juuri sellainen ja vielä kun susia ja karhuja on joka puolella niin hyvien vanhempien täytyy olla tosi tarkkoina ja huolellisia ettei lapsiuhreja tule, susi käyttää tilaisuutensa aivan varmasti heti kun mahdollista, se on VAARALLINEN PETOELÄIN.


      • Anonyymi
        Petoyhdyshenkilö kirjoitti:

        Jos ajatellaan koko yhteiskuntaa, niin on tosi merkittävä seikka jo se kun lasten ja nuorten koulunkäynti häiriintyy susien takia. Poissaolot koulusta aiheuttavat negatiivista kehitystä koulumenestykseen. Poissaoloja kertyy kun susien takia ei uskalleta koulumatkalle lähteä. Lisäksi talouden kannalta on merkittävää kun marjat mätänevät metsiin. Kuka nyt uskaltaisi susilaumojen takia enää marjoja poimia. Nyt vaan RKTL.n tutkijat eivät vieläkään ymmärrä susien todellista määrää. Tässä astuu kuvaan meidän petoyhdyshenkilöitten tärkeä tehtävä. Meillä ja metsästäjillä on asiantuntemusta ja sitä pitää saada välitettyä eteenpäin. Kuka nyt haluaa omia lapsiaan syöttää susille? Varmaan joku viherpiiperö voisi näinkin tehdä hashispölyissään. Mutta me metsästäjät ja petoyhdysmiehet olemme jämäkkä veljeskunta ja yhdessä rintamassa ja yhteistuumin poistamme vaaralliset pihasudet. Onhan meitä yhdyshenkilöitäkin monen tasoisia. Ensinnä tulee mieleen Ruokolahdella aikoinaan ollut tapaus kun petoyhdyshenkilö vahvisti epäilyttävien jälkien olevan leijonan jälkiä. En toivoisi sinun olevan tätä luokkaa. Ei metsissämme ja pihoillamme leijonia ole vaan ne ovat täynnä susia ja karhuja joita pitää saada harvennettua omamme ja lastemme turvallisuuden takia. Ja minä olen metsästänyt jo pikkupojasta lähtien, myöskin isäni, isoisäni, isoisoisäni jne....Siksi minut on varmaan valittukin petoyhteyshenkilöksi. Minä ainakin tunnen suurta ylpeyttä saadessani olla metsästäjien valitsema petoyhdyshenkilö. Tämä on tärkeä tehtävä olla välikätenä metsästäjien ja viranomaisten välillä, välittää tietoa puolelta toiselle. Metsästäjien tiedossa on mm tarkat susimäärät ja pihasusien osuus noista susista. Metsästäjät tietävät myös karhujen ja ilvesten todellisten määrän. Nämä kaikki lukumääräthän ovat huomattavasti virallisia lukuja suurempia. Meidän tehtävänä onkin välittää tätä todellista tietoa viranomaisten suuntaan. Myöskin pihasusien vaarallisuutta on jatkuvasti korostetettava. Pihasusia on aina vaan enemmän ja muuttuvat koko ajan röyhkeämmiksi. Tämä seikka on myöskin tehtävä selväksi viranomaisten suuntaan. Olen raudanluja ammattilainen ja hyvin ylpeänä, mutta nöyränä suoritan minulle annettua tehtävää. Petoyhdyshenkilöön voi aina luottaa. Sen sijaan pihasusiin ja pihakarhuihin ei tule koskaan luottaa. Ne ovat erittäin vaarallisia ja arvaamattomia eläimiä. Ne ovat tottuneet ihmisen hajuun eivätkä enää pelkää ihmistä kuten aiemmin. Se ei olekaan enää normaalia että susi ja karhu eivät pelkää ihmistä. Siksi ne pitää poistaa. Ainoastaan metsästäjät ovat selvillä siitä kuinka paljon tässä maassa todellisuudessa on susia ja karhuja. Niitä on paljon enemmän kuin mitkään viralliset tilastot osoittavat, niitä moninkertainen määrä. Niitä on metsissä sekä pihojemme lähettyvillä, lähempänä kuin arvaatkaan. Niitä on kaikkialla. Minä tunnen henkilökohtaisesti paljon metsästäjiä ja metsästän myös itse. Olen siis hyvin tietoinen tästä susista ja karhuista johtuvasta vaaratilanteesta. Lisäksi olen tavallaan metsästäjien luottomies, koska he itse ovat valinneet minut tähän tehtävään.

        Ketju on monen vuoden takaa. Nyt luulisi jo olevan jo tilastotietoa, montako lasta on joutunut lopettamaan koulunsa petojen takia. Jopa viime vuosisadalla ennen kuljetuspalvelua lapset kävi koulussa eikä yhtään hävinnyt matkalla. Susia ja karhuja vuosisatoja, ja oliko se yksi enemmmän tai vähemmän epämääräisissä olosuhteissa susille hylätty lapsi nälkävuosina kun hirvet oli jo syöty. Marjastajia, sienestäjiä, matkalaisia.
        Petopelkääjät ovat uskoneet satuja ja jännitysromaaneja. Yleinen paapominen on lisännyt turvattomuuden tunteita. Petoyhdyshenkilöt haluaa nostattaa arvostustaan ja palkkioitaan. Ettei myisi saaliita?


    • eppu normaalia

      Petoyhdyshenkilö, mestariakirjiailija:

      "minä olen laskenut niitä olevan jo sata tässä meidän lähettyvillä"
      "Sudet käyvät aina vaan röyhkeämmiksi ja vaanivat pihoillamme"
      "mainitsin jo pelkästään meilläpäin asustelevan noin satakunta sutta. Tässä on mukana pihasudet ja muut sudet."
      "Minä olen metsästäjien valitsema petoyhteyshenkilö ja tiedän mistä puhun"
      "Siksi se on poistettava ja se on metsästäjien tehtävä"
      "Siksi metsästäjien on tehtävä kaikkensa että nämä pihasudet saadaan poistettua viimeistä myöten"
      "Ilvekset käyvät myöskin koko ajan röyhkeämmiksi ja vaanivat kotieläimiä ja jopa pikkulapsia aivan ihmisasumusten lähettyvillä ja pihoilla"
      "Ei ole normaalia, että ilvekset ovat pihoillamme"
      "Se on epänormaalia petoeläimen käyttäytymistä"
      "Ei niiden kuulu kulkea pihoilla, se ei ole normaalia"
      "Ei ole normaalia että sudet käyttäytyvät tuolla lailla"
      "Ne vaanivat kaikkialla"
      "Ei ole normaalia suden käyttäytymistä kun se pyrkii pihoille"
      "minä olen metsästäjien valitsema meidän alueen petoyhdyshenkilö"
      "Susien jälkiä on aina vaan lähempänä ulko-ovia ja lasten vaunuissa ulkosalla nukkuvia pienokaisia"
      "Metsästäjät ja me petoyhdyshenkilöt tiedämme asian oikean laidan"
      "Yksi petoyhdyshenkilön tehtävistä on välittää oikeaa tietoa myöskin tutkijoille"
      "Metsästäjät liikkuvat luonnossa, monesti hiihtäen ja ovat siksi hyvin perillä asioista"
      "Minä en ollenkaan liiottele kun sanon meillä päin jo olevan noin satakunta sutta
      "Nämä röyhkimykset käyvät aina vaan vaarallisemmiksi"
      "Susi on varmasti pirullisen ovela eläin, mutta meillä pitää olla vielä ovelampia"
      "Jos jonkinlaista koordinaattoria tähän tehtävään tarvittaisiin niin minä voisin kyllä siihen vaikka alkaa"
      "kokemusta ja tietotaitoa on karttunut aika paljon kun olen ollut tekemisissä metsästäjien ja viranomaisten kanssa"
      "Peto kyttää aina saalista ihmisvauvoista lähtien. Pihasudet ovat tosi vaarallisia"
      " jonain päivänä aivan varmasti jonkun pikkulapsi joutuu suden suuhun"
      "ei lapsia enää uskalleta päästää koulutaipaleelle"
      "Marjojakaan ei tahdo moni enää uskaltaa poimia"
      "lasten ja nuorten koulunkäynti häiriintyy susien takia"
      "Poissaolot koulusta aiheuttavat negatiivista kehitystä koulumenestykseen"
      "Poissaoloja kertyy kun susien takia ei uskalleta koulumatkalle lähteä"
      "talouden kannalta on merkittävää kun marjat mätänevät metsiin"
      "Kuka nyt uskaltaisi susilaumojen takia enää marjoja poimia"
      "Ei Rtkl:n herrat mitään tiedä"
      "Nyt vaan RKTL.n tutkijat eivät vieläkään ymmärrä susien todellista määrää"
      "Tässä kohtaa vielä painotan metsästäjien, petoyhdyshenkilöitten ja viranomaisten yhteistyötä"
      "Tässä astuu kuvaan meidän petoyhdyshenkilöitten tärkeä tehtävä"
      "Meillä ja metsästäjillä on asiantuntemusta ja sitä pitää saada välitettyä eteenpäin"
      "Kuka nyt haluaa omia lapsiaan syöttää susille? Varmaan joku viherpiiperö voisi näinkin tehdä hashispölyissään"
      "Mutta me metsästäjät ja petoyhdysmiehet olemme jämäkkä veljeskunta ja yhdessä rintamassa ja yhteistuumin"
      " tunnen suurta ylpeyttä saadessani olla metsästäjien valitsema petoyhdyshenkilö"
      "Metsästäjien tiedossa on mm tarkat susimäärät ja pihasusien osuus noista susista"
      "Metsästäjät tietävät myös karhujen ja ilvesten todellisten määrän"
      "Meidän tehtävänä onkin välittää tätä todellista tietoa viranomaisten suuntaan"
      "Myöskin pihasusien vaarallisuutta on jatkuvasti korostetettava"
      "Pihasusia on aina vaan enemmän ja muuttuvat koko ajan röyhkeämmiksi"

    • ilevöyp

      Julistetaan v. 2014 Huvimetsästäjän arvo nimimerkille Petoyhdyshenkilö. Suurella innolla tänne kirjoiteltu tuuba ylittää kaikki toiset ehdokkaat, lisänä tarinoista ei löydy mainintoja apinasta.
      Nimitys kohdistuu samaan persoonaan, kuin v.2013.

    • metsästäjä 2014

      Aivan tosi mahtavaa tekstiä. Petoyhdyshenkilö osaa kertoa meidän metsästäjien syvimmät tuntemukset prikulleen niin kuin ne ovat. Sutta pitää oikeasti pelätä.

    • Sateenkaaripoitsu

      Luin koko tämän tekstin läpi ja minulla tuli itku silmään, niin hienoa tavaraa se oli. Varsinkin tämä kohta kosketti tosi syvältä:

      "Nythän me metsästäjät ja petoyhdyshenkilöt olemme tosi äijiä, me olemme metsän poikia, reippaita ja ryhdikkäitä miehiä, terveessä ruumiissa terve sielu, jämäköitä veljiä, jotka pitävät huolen itsestään ja lähimmäisistään, meillä on joukkovoimaa ja miehisyyttä ja nahkasaapas ja remmi ja kaikki, mahtavaa ÄIJÄENERGIAA yes yes!!!! Nykypäivänä mieskin uskaltaa puhua peloistaan ja suurin pelonaihe tänä päivänä on pihasudet"

      • Sateenkaaripoitsu

        Varsinkin tämä kohta ihan erityisesti:

        "nahkasaapas ja remmi"


      • vajaaälyinenonihminen

        PETOELÄINYHDYSHENKILÖ???
        Täällä meidänkin kylällä on juuri tuollainen kouho.

        Aina kun joku näkee jotkut jäljet jossain *itun pellolla niin välittömästi kohta kurvaa puhelinsoiton hälyttämänä petoeläinyhdyshenkilö.

        Ihmettelen mitä niitä tarvitsee syynätä, antaa eläinten tulla ja mennä, heti pitää olla kouhottamassa että SUSI SUSI !!!!!

        *ituttaa oikein tuollainen jälkien kyttääminen, mitä pirua niitä jahtaa jos ne menee menojaan, petoeläimillä on aivan samanlainen oikeus olla maailmassa kuin ihmisilläkin ja itse olen sitä mieltä että ihminen on kaiken pahan alku maailmassa, ihminen se pitäisi sukupuuttoon maailmasta hävittää eikä sudet ja karhut. Ihminen raiskaa metsät, se saastuttaa, se tappelee keskenään ja tappaa toisiaan..aivan älytön elukka on ihminen.


    • Petoyhdyshenkilö

      SUSI VOI TAPPAA LAPSESI JO HUOMENNA JOS ASIALLE EI TEHDÄ MITÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Petoyhdyshenkilö

      Ole hyvä ja vastuullinen vanhempi ja suojele kaikin keinon lastasi susien hyökkäyksiltä. Varsinkin pihasusien lukumäärä ovat viime aikoina lisääntynyt räjähdysmäisesti ja ne ovat hyvin arvaamattomia ja vaarallisia. Niiden käyttäytyminen on muuttunut ja ne eivät enää pelkää ihmistä vaan työntyvät aina vaan lähemmäksi pihaportaitamme. Soittakaa välittömästi petoyhdyshenkilö paikalle, jos havaitsette jotain epäilyttävää. Mikä tahansa ääni, jälki jne voi olla suden aiheuttama ja yleensä näin onkin. Sudet vaanivat joka puolella ja varsinkin lapset ja vanhukset ovat väärässä. Petoyhdyshenkilö toteaa havainnon suden jättämäksi ja merkitsee sen Tassu-järjestelmään .Jokainen havainto tulisi saada ylös, että että susien lukumäärästä saadaan mahdollisimman tarkkaa tietoa.

      • nainenkainuu

        Turhaa vouhotusta tuon että susi voi tappaa lapsesi, höpö höpö. susikammoisten juttuja, miten joku petoyhdyshenkilökin voi olla susikammoinen??

        Sanokaas milloin viimeksi susi tappanut lapsen Suomessa?

        Sitä paitsi susikin tarvitsee ruokaa siinä missä ihminenkin, vartioikaan vaan lapsianne sillä lapsellenne voi ennemmin tehdä pahaa joku pedofiili tai rattijuoppo, susista ei ole vaaraa lapsille, susi vaistoaa lapsen samalla tavalla kuin hevonen vaistoaa lapsen eläimenä ja osaa mennä eteenpäin käyntiä hyvin varovasti kun hevonen vaistoaa että nyt on lapsi selässä, samoin se vaistoaa susikin lapsen eikä tee lapselle pahaa, näin se vaan luonnossa on.

        Ihmettelen näitä aikuisia miehiä mitkä metsästävät, miten voi tuollaiset aikuiset, isot miehet pelätä sutta, en minäkään naisena pelkää sutta lainkaan eikä mieheni mutta nämä metsästävät miehet pelkää, raukkoja ovat.


      • Petoyhdyshenkilö
        nainenkainuu kirjoitti:

        Turhaa vouhotusta tuon että susi voi tappaa lapsesi, höpö höpö. susikammoisten juttuja, miten joku petoyhdyshenkilökin voi olla susikammoinen??

        Sanokaas milloin viimeksi susi tappanut lapsen Suomessa?

        Sitä paitsi susikin tarvitsee ruokaa siinä missä ihminenkin, vartioikaan vaan lapsianne sillä lapsellenne voi ennemmin tehdä pahaa joku pedofiili tai rattijuoppo, susista ei ole vaaraa lapsille, susi vaistoaa lapsen samalla tavalla kuin hevonen vaistoaa lapsen eläimenä ja osaa mennä eteenpäin käyntiä hyvin varovasti kun hevonen vaistoaa että nyt on lapsi selässä, samoin se vaistoaa susikin lapsen eikä tee lapselle pahaa, näin se vaan luonnossa on.

        Ihmettelen näitä aikuisia miehiä mitkä metsästävät, miten voi tuollaiset aikuiset, isot miehet pelätä sutta, en minäkään naisena pelkää sutta lainkaan eikä mieheni mutta nämä metsästävät miehet pelkää, raukkoja ovat.

        Minkähänlainen äiti sinäkin olet? Taidat vetää hashista ja haistella liimoja kun noin välinpitämättömästi suhtaudut pikku lapsiin. Et taida välittää, vaikka susi söisi lapsesi. Ja ihan varmasti syökin, jos jätät lapsesi pihalle ilman vartiota. Pihasudet tulevat aina vaan lähemmäksi ja niitä on nykypäivänä hirvittävän paljon. Eikä ne enää pelkää ihmistä kuten aiemmin. Hiekkalaatikolla oleva lapsi on kuin syöttinä susille. Olen jo ilmoittanut poliisille ja lasten suojeluviranomaiselle sinusta. Tapauksesi tutkitaan ihan varmasti.


      • nainenkainuusta

        Ilmoita vaikka paaville, täällä kainuun korvessa susia näkyy harvase viikko eivätkä lapsetkaan pelkää susia eikä yksikään vanhempi ihminen täällä, ne kuuluu luontoon mutta petoyhdysmies joutaisi pysyä pois häiritsemästä luonnon elämää.

        Onko se lapsen huonoa valvontaa tai huonoa hoitoa jos ei pelkää susia?? Taidat olla päästäsi pahasti sekaisin, oletko koko ikäsi vetänyt keskentekoista kiljua vai mikä saa sinut noin sekavia kirjoittamaan..hah hah..lasten suojelussa nauravat tuollaiselle jutulle ainakin täällä kainuussa. Taidat olla sellainen betoniviidakon petoyhdysmies, onko oikein kokardi hatussasi, kossupullon korkkiko.

        On taidettu lukea sulle liikaa lapsena punahilkkasatuja.


      • Petoyhdyshenkilö
        nainenkainuusta kirjoitti:

        Ilmoita vaikka paaville, täällä kainuun korvessa susia näkyy harvase viikko eivätkä lapsetkaan pelkää susia eikä yksikään vanhempi ihminen täällä, ne kuuluu luontoon mutta petoyhdysmies joutaisi pysyä pois häiritsemästä luonnon elämää.

        Onko se lapsen huonoa valvontaa tai huonoa hoitoa jos ei pelkää susia?? Taidat olla päästäsi pahasti sekaisin, oletko koko ikäsi vetänyt keskentekoista kiljua vai mikä saa sinut noin sekavia kirjoittamaan..hah hah..lasten suojelussa nauravat tuollaiselle jutulle ainakin täällä kainuussa. Taidat olla sellainen betoniviidakon petoyhdysmies, onko oikein kokardi hatussasi, kossupullon korkkiko.

        On taidettu lukea sulle liikaa lapsena punahilkkasatuja.

        Oletkos jossain hashispöllyissä?

        Miksi puhut jostain paavista? Kainuun korvessa susi on oikeasti ongelma. Tuommonen äiti tosiaan kittaa vaan keskikaljaa ja vähät välittää lastensa hyvinvoinnista. Nyt on paljon ollut kaikkia jälkiä näkösällä. Oman alueen petoyhdyshenkilö toteaa ne suden taikka karhun, taikka sitten ahman jäljiksi. Varsinkin susia on kaikkialla. Me olemmekin valtakaunnallisesti jo järjestäytyneet. Jos pihallasi on jokin epämääräinen jälki, niin ei muuta kuin soita lähimmälle petoyhdyshenkilölle. Hän toteaa ne välittömästi jonkin petoeläimen jättämäksi ja tätä kautta saadaan uutta tietoa Tassu- järjestelmään. Pihasusi on tosi vaarallinen peto.


      • itopöhdysmänkilö

        "Hän toteaa ne välittömästi jonkin petoeläimen jättämäksi ja tätä kautta saadaan uutta tietoa Tassu- järjestelmään"

        Se kait se onkin tarkoitus, että kaikki jäljet merkataan suden jäljiksi. Oliko siellä se koira joka käveli hevosen perässä ja petoyhdyshenkilö "tulkitsi" sen sudeksi ja kävelivät haulikot ojossa laitumelle jossa hevonen ja koira kaveerasivat?


      • jghinjuoh52kibh

        Lisää vaan löylyä, trolli "petoyhdyshenkilö"!


      • sukusutkaus
        itopöhdysmänkilö kirjoitti:

        "Hän toteaa ne välittömästi jonkin petoeläimen jättämäksi ja tätä kautta saadaan uutta tietoa Tassu- järjestelmään"

        Se kait se onkin tarkoitus, että kaikki jäljet merkataan suden jäljiksi. Oliko siellä se koira joka käveli hevosen perässä ja petoyhdyshenkilö "tulkitsi" sen sudeksi ja kävelivät haulikot ojossa laitumelle jossa hevonen ja koira kaveerasivat?

        Juuri näin, todella vajaa-älyisiä jotkut..tai oikestaan suurin osa metsästäjistä ja varsinkin ne jotka syntyneet -50-60 luvuilla jossain pienissä perskorpikylissä joissa tuohon aikaan sukurutsausta ja sisäsiittoisuutta koska eukko haettiin melkeinpä poikkeuksetta naapurista ja tulos on nyt nähtävissä, missä näiden ko. metsästäjien järki, kävelevät haulikot tanassa pihojen läpi täällä pohjoissavossa, siis toisten tontin laidoilta vaikka ei tonttia ole annettu edes metsästysseuralle vuokralle koska kaikki on tavallaan pihapiiriä ja kyllä tällaisten tollojen pitäisi ottaa huomioon se metka jonka mets.laki vaatii eli ei tulla aivan pihapiiriin ammuskelemaan jäniksiä, aivan siis älykääpiöitä ja näille vielä aseet annettu, kuvittelevat olevansa kylän omistajia kun ajelevat autoillaan rallia hirvien perässä, GPS:ssä kun näyttää että hirvi koira kintereillä kääntyikin toiseen suuntaan niin koko lössi painelee autoillaan hirveä vastaan sora roiskuen ja muut tiellä liikkujat saa pelätä henkensä edestä ja pian sama ralli taas takaisin koska hirvi kääntyilee koko ajan, eivät ota huomioon edes marjastajia ja sienestäjiä vaan he ovat jumalia torrakoineen.
        Kaikki on ammuttava mikä suinkin eteen tulee ja sitten oikein poseerataan torrakon kanssa kuolleen hirven kanssa kameran edessä että MINKÄ SANKARITEON NYT TEKI!! Ei voi tyhmempää olla kuin metsästäjä, onko tuo nyt maailman ihme ja sankariteko kun saa kuoliaaksi hirven tai muun eläimen kun on käytössä ase, voi ihmeitten ihme. Herneaivoille se on suurinta mitä elämässä voi tehdä.


      • sikrusutki

        Täytyypä muistaa tämä sukusutkauksensutkaus, kun mökkiläinen seuraavan kerran tulee kädet ristissä polvistuneena valittamaan rusakkojen karmeutta ja pyytämään metsästäjää rusakoita jahtaamaan, kun ovat rusakot tontilta syöneet kaiken kasvimaasta omenapuustoon.


      • sutkisutki-kumit

        Omenapuut ja muut pensaat voi suojata jäniksiltä ja rusakoilta sekä myös kasvimaan. Nykyään ei enää niin paljon tapahdu sukusutkauksia kun nuoret lähtee etelä-suomeen ja löytävät sieltä eukkonsa ja hyvin harvoin enää käy niin että menee sukusutkauksen puolelle.


      • sikruilija

        Niinhän voikin suojata jos osaa.
        Monasti ei osaa, sillä kasvimaan omistajan alun hetkellä kumipussi on vedetty banaanin päälle, aivan niin, kuin koulussa on opetettu.


    • Nohuhhuhhuh

      Olipa tanakkaa tekstiä aloittajalta! Niitä mikkelin porojahan sudet on raadellu eniten siellä moision suunnalla, liekö sattumaa?

    • Petoyhdyshenkilö

      Muistakaa kaikki lähettää havaintoja lähimmälle petoyhdyshenkilölle niin saadaan ne Tassu-järjestelmään!

    • Petoyhdyshenkilö

      Muistutan jälleen kaikkia Tassu-järjestelmästä ja sen tärkeydestä. Nyt kun lumi on maassa niin metsät ja pihapiirit on täynnä jälkiä niin nyt on erittäin tärkeää kutsua paikallinen petoyhdyshenkilö paikalle kun jälkiä havaitaan. Petoyhdyshenkilö sitten toteaa suurella todennäköisyydellä ne susien jättämäksi ja kirjaa Tassu-järjestelmään. Tämä johtuu siitä, että susien määrä on jatkuvasti lisääntynyt ja ne ovat käyneet aina vaan röyhkeämmiksi ja lähestyvät lasten hiekkalaatikoita ja talojen portaita. Toki jäljet voi olla myös karhun taikka ilveksen ja juuri tähän petoyhdyshenkilön asiantuntemusta tarvitaan että saadaan oikea merkintä Tassu-järjestelmään. Meillä pitää nyt olla jämäkkänä että lapsemme ja vanhuksemme ovat turvassa ja petojen lukumäärästä pitää saada oikeaa tietoa että tarvittaviin toimenpiteisiin voidaan ryhtyä ja tällä tarkoitan metsästäjien ja petoyhdyshenkilöitten välistä luottamuksellista yhteistyötä ja tätä kautta petojen, lähinnä susien ja karhujen lukumäärän rajoittamista että kaikki voisivat tuntea olonsa turvalliseksi. Susi on hirveä peto ja viime aikoina suden käyttäytyminen on muuttunut, se vaanii aina vaan lähempänä ihmisasutusta eikä pelkää ihmistä, siksi sudet on poistettava että ihmisuhreja ei tulisi. Petoyhdyshenkilön rooli tässä asiassa on erittäin tärkeä!

    • 0juiopjjp

      "Petoyhdyshenkilö sitten toteaa suurella todennäköisyydellä ne susien jättämäksi"

      Niin just, suden jäljiksi menee kaikki kissasta lähtien näiden "ammattimiesten" taidolla.

      • Petoyhdyshenkilö

        Muistahan nyt että minä olen meidän alueen metsästäjien valitsema petoyhdyshenkilö joten tietotaitoa ja asiantuntemusta riittää. Minä tiedän susien vaarallisuuden ja tunnen jäljet, niitä on kaikkialla ja sudet ovat aina vaan röyhkeämpiä ja tunkevat jo pihoillemme. Kukaan ei ole turvassa edes omalla pihalla. Kerrataan vielä muitakin susista johtuvia haittoja. Nythän monilla paikkakunnilla lapset eivät uskalla kouluun lähteä susien takia ja tämä aiheuttaa poissaoloja ja tämän takia koulumenestys kärsii, tämä aiheuttaa vielä syrjäytymistä ja erakoitumista syrjäseutujen ihmisille. Marjat ja eritoten hillat ovat arvokasta ruokaa mutta nyt ne monin paikoin mätänevät metsiin kun sinne ei uskalleta susien takia lähteä niitä pomimaan. Lisäksi vaarallisia pihasusia on jo niin paljon että postilaatikot ovat pullollaan postia kun sudet kyttäävät pihoilla eikä postia uskalleta hakea. Vielä on totta että viinaakin joudaan paljon maaseudulla. Tämä johtuu siitä kun uni ei tahdo susipelon vuoksi tulla kovin hyvin ja viinaa sitten otetaan rohkaisuksi ja unilääkkeeksi ja tämä sitten aiheuttaa alkoholismia. Petoyhdyshenkilöt merkkaavat susien jättämät jäljet Tassu-järjestelmään ja merkintöjä on jo niin paljon että tämä todistaa susia olevan hirvittävän paljon. Sitten vielä sudet syövät jatkuvasti poroja ja lampaita ja siksi tuottoisan elinkeinon harjoittaminen on mahdotonta ja tämä aiheuttaa suunnatonta vahinkoa poromiehille ja lammasfarmareille. Sitten vielä koirat ovat erityisesti vaarassa, sudet syövät ja tappavat jatkuvast koiria. Edes ajokoiraa ei uskalla ulos päästää, heti on susi kimpussa. Tiedän useita seutuja, missä koirien ei anneta edes tarpeitaan tehdä ulos vaan sisälle, niin röyhkeitä ovat pihasudet tänä päivänä. Nyt tarvitaakin saumatonta yhteistyötä petoyhdyshenkilöitten, viranomaisten, metsästäjien ja kansalaisten välille että pihasudet saadaan poistettua ja Tassu-järjestelmä ja yhteistyö metsästäjien kanssa on hyvä työkalu tähän tarkoitukseen.


      • Asiastakiinnostunut

        Vieläkö oot Mikkelin seudulla petotyhdyshenkilönä?


      • Petoyhdyshenkilö

        Olen ollut jo toistakymmentä vuotta pitkästi ja edelleen luottamusta riittää, alueen metsästäjät ovat valinneet minut tähän tehtävään, asiantuntemusta ja tietotaitoa riittää ja itsekin harrastan metsästystä.


    • Myösmetsästäja

      Taitaa olla lääkkeet ottamatta!

      • Petoyhdyshenkilö

        Mitähän tarkoitat? Minun lääke on kaurapuuro aamulla. Sellaisia me metsästäjäpojat olemme. Terve sielu terveessä ruumiissa. Kun lääkkeistä puhut niin selvästi mielessäsi on hashis ja kokaiini joita itse vedät betonibunkkerissasi. Helppohan siellä on narkomaani olla kun susi ei hyökkää heti kimppuusi ulkona ja saa kaikki sosiaalituet suoraan postiluukusta. Toista on täällä kun sudet haittaavat rehellisten ihmisten toimeentuloa ja lapset parkuvat hädissään. Tiedän monia taloja tässä ihan lähistöllä missä piikkilanka ympäröi lasten hiekkalaatikkoa. Lisäksi kylän miehet ovat järjestäneet päivystysvuoroja aseineen päivisin, jopa öisin ettei sudet pääse yllättämään. Nyt kun lumi on maassa ja jälkiä on paljon muistutan taas kaikkia että raportoisitte alueenne lähimmälle petoyhdyshenkilölle noista jäljistä ja hän sitten käy tarkistamassa jäljen aiheuttajan. Tätä kautta saadaan aina vaan lisää tietoa susien liikkeistä ja tiedetään kaikista akuuteimmat paikat tiedoksi susien hyökkäysten torjumiseksi ja ehkäisemiseksi. Muistutan vielä, että jäljet ovat nykypäivänä aina vaan lähempänä portaita ja lasten leikkipaikkoja.


    • Porukallaonseurattu

      Tassuun on ilmoitettu kaikki havainnot mutta meidän alueen "asiantuntija "ei kirjaa sinne kuin osan.

      • Petoyhdyshenkilö

        Pistää vaan miettimään että onkohan tuo teidän alueen petoyhdyshenkilö oikea henkilö toimeensa? Tajuaako ollenkaan pihasusien vaarallisuuden ja röyhkeyden? Kuulostaa vastuuttomalta toiminnalta ja välinpitämättömyydelle todellista vaaraa aiheuttavaa tahoa kohtaan, tässä tapauksessa susien kautta tulevaa uhkaa vastaan. Jos joku ei pysty tunnistamaan suden jättämää jälkeä ja sitten vähättelee jäljestä aiheutuvaa vaaraa niin kellä on vastuu kun ihmisuhria tulee? Miksi pitää ängetä johonkin tehtävään jos kantti ei kestä sanoa että susi se on jäljen jättänyt?


      • Porukallaonseurattu

        Jep! Kyllä pitäis meidänkin seudulle saada petoyhdyshenkilöksi kaltaisesi raudanluja ammattilainen, niin alkais hommat hoituun.


    • Aloittajasta ja ekoista viesteistä näkee kyll selvästi, ett taas joku skitso juttelee itsensä kanssa :) :) Ei mitään uutta.... :)

    • Petoyhdyshenkilö

      Oli taas täällä Mikkelin seudulla tehty paljon havaintoja jäljistä. Minulle se tietää kiireistä viikonloppua kun pitää käydä tunnistamassa jäljet mutta eipä hätää. Saadaan taas lisää materiaalia Tassu-järjestelmään. Mutta siitä se kertoo että susia ja karhuja pyörii joka puolella. Niitä on aina vaan enemmän ja enemmän ja ne käyvät koko ajan röyhkeämmiksi, eivät ne enää pelkää ihmistä samalla tavalla kuin joskus ennen ja ne tulevat aina vaan lähemmäksi olohuoneitamme. PIHASUSI ON ERITTÄIN VAARALLINEN. Pelkästään eilen ja tänään olen todennut viidestätoista tapauksesta kolmetoista susien jättämiksi jäljiksi. Liikkeellä on vielä iso urossusi, joka on erityisen vaarallinen. Nyt ollaankin pantu varoituksia kauppojen ilmoitustauluille ja tänne nettiin että vanhemmat ymmärtävät olla erityisen valppaina ja suojella jälkikasvuaan. Mutta susi on myös vaarallinen aikuiselle, ei siinä mitään mahda varsinkin jos susilauma hyökkää päälle. Ja susia on nykypäivänä niin paljon että muodostuu isoja laumoja ja tämä muodostaa aivan erityisen vaarallista uhkaa. Nyt on tosiaan tärkeää että aina kun jälkiä havaitaan metsässä taikka kotipihojemme läheisyydessä niin otetaan yhteyttä lähimpään petoyhdyshenkilöön. Hän sitten käy toteamassa ne susien jättämiksi ja lisää tiedot Tassu-järjestelmään. Näin saadaan aina vaan tarkempaa tietoa susien liikkeistä ja lukumääristä.

      • niinpähän

        Pihasusi muka vaarallinen? Mitä tämä voisi tarkoittaa Mikkelin seudulla? Lienee kuitenkin tosiasia, että ei Mikkelinkään seudulla susista eikä karhuistakaan ole ollut ihmiselle mitään vaaraa ainakaan sataan vuoteen. Kyllä kait Mikkelinkin seudulla susia todellakin monenkertaisesti suurempi vaara on niin aikuisille kuin lapsille autoliikenne, ja jopa omat vanhemmat. Ja jopa kodissa tapahtuvat vahingot. Vanhemmat siksi, että noin kymmenen vuoden aikana koko maassamme lähes sata lasta kuolee omien vanhempien toimesta. Ehdotankin, että petoyhdyshenkilö vaihtaisikin alaa, liikenteen tai ihmisten aiheuttamiin ihan todellisiin loukkaantumisiin ja kuolemiin. Miten olisi RENGAS tai KÄSI-järjestelmä?


    • Metsäst.kainuusta

      Kylläpä oli paljon asiaa tuossa.

    • Petoyhdyshenkilö

      Huomio! Muistakaa TASSU-järjestelmä. Lumi on vielä maassa, joten jälkiä on kaikkialla. Ilmoittakaa havainnot lähimmälle petoyhdyshenkilölle, niin saadaan aina vaan lisää merkintöjä Tassuun.

    • Eipäoo

      Ei tosiaankaan ole ihme että analyytikko kyykyttää petoyhdyshenkilöitä ja naureskelee niille. Kaikenlaista tyhmyyttä sitä voi olla.

    • Hehehee

      Hehe heh he he he heh heh

    • figifigi

      Tämä petoyhdyshenkilö voisi käyttää kappalejakoa kirjoituksessaan. En minä ainakaan viitsi lukea yhteen pötköön kirjoitettua tekstiä.

    • Anonyymi

      venäjällä äärettömät erämaat susia täynnä. maailman yleisin ja laajimmalle levinnein petoeläin. luonnonsuojelijoina itseään pitävät ekoterroristit haluavat susia suojella kun se on telkkarissa niin syötävän söpön näköinen. ei hänen tarvitsekkaan lähettää pientä koululaista talviaamuna yksin pimeälle koulutielle. susi on suuri ja voimakas peto joka on laumaantuessaan ja nälissään äärimmäisen arvaamaton.

      • Anonyymi

        Suojelkoot sutensa siellä Venäjällä.
        Meillä täällä ei tarvita YHTÄÄN sutta.


    • Anonyymi

      Etelä Suomen Susi kouhotukselle pitäis saada piste , ja ampua joka ikinen piski , niin kuin Pohjois Norjassa tehdään kun niitä Venäjän puolelta tulee Norjaan , täällä niitä hellitään ja paapotaan ja nuo PELLET vielä pannotaa niitä voi helvetin helvetti seka rotusia Rakkeja ja seuraavat tutka pannoilla , voi helvetti , kyllä tosiaan tälle kouhotukselle pitää saada piste . Nää pannottaja Pellet tietää kyllä että , ne ei ole oikeita Susia vaan Koira - susia , silti ne meuhkaa niitten kans , Juoksutetaan heli kopterin kans puoli kuolleeksi ja ammutaan nukutus nuoli ja panta kaulaan . Panta ei kuulu vapaana juoksevan elämen kaulaan , hankaa kaula karvat pois josta pakkanen pääsee suoraan iholle . eikö löydy tästä maasta sellaista miestä tai puoluetta joka sais tämän hulluuden loppumaan . kyllä ymmärtäisin jos ne olis edes oikeita Susia mutta Koira susien kans meuhkataan . sitä paitsi Suomi on liian pieni maa tuollaiselle järjettömälle tutkimukselle , josta ei ole kelleen mitään hyötyä , samoten kotkan rengastajat se rengas jalassa ei edistä sen linnun hyvinvointia .

    • Anonyymi

      Taas on sudet raadelleet koiria ja lampaita. Nyt jo on tehtävä jotain, terv. Petoyhdyshenkilö

      • Anonyymi

        Tuota alkuperäistä aloituskirjoitusta kun luin, niin jäi sellainen kuva että Mikkelissä on raadeltu poroja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota alkuperäistä aloituskirjoitusta kun luin, niin jäi sellainen kuva että Mikkelissä on raadeltu poroja?

        Kuolevilla kulmakunnilla on "petohenkilöitä", jotka kuvittelevat Saimaalla juoksevan poroja. Siitäpä huolestumaan ja paukun paukun paukuttelemaan vaarallisia petoja. Kannattaa panna pyssy pussiin, kun valkotakkiset tulevat auttamaan.


    • Anonyymi

      Vittu sä oles sekasin! 😂😂😂

    • Anonyymi

      Eli jos tekisi aloitteen kaikkien eläinten tappamalla poistamisesta luonnosta, se keräisi tunnissa suostumuksen. Ei se niin voi mennä. Vai onko jo turkit luvattu etukäteen ostajille? Petopelko lähenee jo vainoharhaisuutta ja suhteuttamisharhaa, tyypillisiä mielisairauden oireita. Ensinnäkin asutusta on kaikkialla, joten kaikki sudet voi nähdä pihasusina. Tuotantoporoja on luonnottoman paljon, tottakai niitä pedotkin saa paljon. Koirien ei ole tarkoitus metsästää yksin omin nokkinensa. Ylipäätään metsän pedoista ei ole mitään haittaa ihmiselle, jos vaan osaa olla luonnon kanssa sovussa. Tämän tietää kymmenet tuhannet aseettomat retkeilijät ja luonnon ystävät. Heittäkää aseet vaikka vuodeksi pariksi nurkkaan, ajatelkaa muita asioita ja huomaatte ettei pedoista tarvitse kantaa huolta. Ja tietysti terapiaa vastustamattomaan tappohaluun.

    • Anonyymi

      Onko jälkiä näkynyt viime aikoina, heh heh?

    • Anonyymi

      Petoja on taas hirveästi liikkeellä. Susia ja karhuja on joka puolella, myöskin pihoillamme. Muistakaa ilmoittaa havainnot TASSU järjestelmään, terv. Petoyhdyshenkilö

      • Anonyymi

        Kirjoita susihyysäri vain omalla nimimerkilläsi, vai joko sekin bannattiin ????


      • Anonyymi

        Hei petoyhdyshenkilö! Mansikkamaallani oli selvästi jokin elukka jyrsinyt joitain mansikoita. Tulisitko toteamaan suden oilleen paikalla, niin saataisiin tassuun taas uusi merkintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei petoyhdyshenkilö! Mansikkamaallani oli selvästi jokin elukka jyrsinyt joitain mansikoita. Tulisitko toteamaan suden oilleen paikalla, niin saataisiin tassuun taas uusi merkintä.

        Tule jo petoyhdyshenkilö! Taas on sudet käyny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule jo petoyhdyshenkilö! Taas on sudet käyny.

        Tutkatrolli se kirjoitti susihyyssärin (analyytikon) hahmossa, mutta unohdit sitten kirjautua rekisteröityyn nikkiisi.🤣


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe