Lintujen ruokintaa parvekkeella

TiaisiaKatsellen

Laitoin lintujen ruokinta-automaatin parvekkeelle. Olisi hauska saada kuvia paikalla käyvistä linnuista. En haluaisi mitään virityksiä ikkunan raosta.
Voisinko kytkeä kannettavaan piuhalla kameran joka kyttäisi ruikinta-automaattia. Se kuvaisi kuvan esimerkiksi joka toinen sekuntti. Jos kuvissa ei olisi muutosta edelliseen se ei sitä säästäisi. Jos tulee lintu ja kuvat muuttuvat niin laite tallentaisi kuvat.
Tai siis jokin vastaava viritelmä.
Eli vähän kuin riista kamera kannettavassa.

5

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppoahan niitä on kuvata lintulaudalta. Vuosia sitten innostuin ja kuvasin niitä takapihan ruokinnasta ja muutama kuvista on Picasa albumissani joista kuvista esimerkki on seuraavassa osoitteessa:

https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/BirdsAndColoursOnBackYard#5130081174897256402

Tuo kuva kuten ne muutkin on kuvattu ikkunan läpi (pestyn) jotta en häiritsisi niitä lintuja.

Voihan niitä kuvata kuvaamallasikin tavalla ja ainakin Nikon järkkärit saa kuvaamaan tietyin välein niin kauan kuin akussa on puhtia ja kortilla tilaa mutta niistä kuvista tuskin on monikaan esittelykelpoinen verrattuna siihen, että kyttäät sopivia tilaisuuksia.

• Satunn. räpsijä

Kyttäisi ruikinta-automaattia? Nuo minun lintulaudallani vierailevat tintit ainakin ovat melkoisia semmoisia. Onneksi tähtäävät sentään enimmäkseen muualle kuin sille lintulaudalle...

Vähän arveluttava juttu tuo sulkimen räpsyttely joka toinen sekunti! Sehän tekee 43 200 laakia vuorokaudessa. Oman kamerani sulkimen laskennallisen kestoiän sanotaan olevan 150 000 laukausta, joten suljin vetäisi sen mukaan viimeisiään jo tuossa kolmen vuorokauden tietämissä. Eikö olisi parempi, ettei systeemi päästäisi kameraa laukeamaan ollenkaan, ellei näkymässä ole tapahtunut muutosta edelliseen nähden?

• Satunn. räpsijä

Tulkoon vielä muistutetuksi, että esimerkiksi 32 gigatavun muistikortti täyttyy jo muutamassa tunnissa lauottaessa 4 megatavun kokoisia kuvatiedostoja kahden sekunnin välein. Moni nykykamera tekee tätäkin suurempia JPEG-tiedostoja, RAW-kuvista nyt puhumattakaan.

• ruikinta?

Liiketunnistin lienee viisain ratkaisu kameran laukaisuun. Valoa tarvitaan melko paljon jotta terävyysalue on riittävä.
      Kameran virransyöttö kannattanee tehdä verkkolaitteella, ainakin pakkassäällä.
      Sopivin kamera voisi olla 4K videota tallentava.

Miksi et haluaisi käyttää riistakameraa?

• Miksi kameran pitäisi itsekseen räpsiä kuvia? Eikö olisi kivempaa ottaa itse kuvia, painaa laukaisinta tietokoneen ruudulta silloin, kun näkee linnun tulevan automaatille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4261
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2360
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1901
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1505
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1473
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1304
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      788
    8. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      761
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106