iltapäivää. Ken alkaa tekemään käsityötä,joku lukee ja toinen
toinen katselee ikkunasta syksyn kaunista ruskaa.
Minulla tänään nuori mies tunnin ajan teki fysioterapia hoitoa,
joten tunnen ramasevan olon.
Ajattelin lueskella täällä tunnin verran uutisi ja Ville Haapasalon ihania ketomuksia,kun hän naapurimaassa teki filmiä,sekä sai uusia ystäviä... Muuten erittäin mielenkiintoista luettavaa olikin.
Toivon teille virkistävää iltapäivää,menen vähän vaaka-asentoon.
Nyt on päiväunet otettu ja aletaan viettämään
10
68
Vastaukset
Aamulla alkanut sade keski monta tuntia. Lakkasi edes iltapäiväksi. Huomisesta tulossa myös sadepäivä. Mitäs täällä, luonto voi hyvin ja nurmikko kasvaa.
Jompa kumpa Iltalehti kirjoitti mainoslööpissään, että syksy jatkuu Etelä-Suomessa lämpimänä,
Tämä tietäisi toteutuessaan rinneyrittäjille jälleen harmaita hiuksia. Pilkkimiehet sen mukaan pääsisivät jäille joulukuun puolella.
Mielestäni on hyvä, että sade tulee vetenä. Siinä on monii hyvii etuja. Luonto hoitaa vedet luonnollisiin uomia myöten meriin. Myös tärkeä pohjavesitilanne petraantuisi.- kalastaja-kerttu
Täälläpäin Suomenneitoa on koko päivän paistanut aurinko upeasti.
Pian ajattelin lähteä kalaan. Ostan Lidlistä ainakin silakkapihvejä.
Jotain muutakin mukavaa, tänään taas tuli tarjouslehtinen.
Hienoja kuviakin oli Haapasalosta, lisää teoksissa. - raatokari
Nyt saattais avomeren reunalla olevilta vesiltä saada komeita siikoja. Tai niin; vedet vielä liian lämpimiä siian pyyntiin.
Mut iso ahvenkin on kaloista parhaimpia kuhan ohella. Syvänteista kampelaa. On siinäkin enemmän syötävää kuin rapujen imeskelyssä. - metsänkeiju.
Hyvää on kaikki nää sisävesienkin kalat,melkein koko kesä pari kertaa viikossa on syöty.
Mukavaa nämä useat vuodenajat ei kyllästy. Ajatelkaa jos aina olisi kuumaa.
Olkaamme tyytyväisiä, jos rauha pysyy maassa ja meidän ketjuilla . Ei ole ehditty päiväunille tänään, asioita piti hoidella iltapäivällä, ja eikös ystävätär ollut piipahtanut kylään sillä aikaa. Ruokaostokset hoidin samalla reissulla, ja soittihan tuo sitten illemmalla. Kutsuinkin huomenna syömään, valmistin juuri "naapurin kanan" riittää siitä kahdelle vieraallekin 1.300 gr. Huomenna vaan riisin keitto ja kastikkeen teko,..tillpehöörejä löytyy taas jääkaapista.
Lamppu vaan on jääkaapista sammunut, enkä sitä muistanut ostaa! Jotakin voi aina jäädä, mutta ei se maailmaa kaada. Mukava onkin nyt lekotella köksän hommista, kun tein vielä tillilihaakin pakkaseen, heippa ja illaniloa!Ihan mukavasti on mullakin tämä perjantaipäivä lähtenyt käyntiin. Valvoin tosin viime yönä pari tuntia ja siksi heräsinkin vasta yheksän aikoihin.
Söin tavanomaisen aamiaiseni, kaurapuuro mansikat ja maitokaffeen sen viimeisen sokerikorpun kanssa. Nyt ei sitten enää sokerikorppuja eikä mittään muutakaan kahvileipää , kun alkaa mulla tää laihduttaminen. Päiväruoaksi on sitten lihakaalikaatikkoa höysteineen ja illalla vaikka sitten jogurttia marjojen kanssa.
Ei minusta tule yhtä hoikkaa kuin sinä "merihuiska", vaikka kuinka haluaisin, josta olenkin vähän katteellinen sinulle ja kaltaisillesi.- hurskainen
Sekä aamu-unet, että päivätorkut tuhraantuivat tänään. Eilinen sateinen päivä esti raskaampien ulkotupsien tekemistä. Näin unentarvekin on lyhempi.
Korvaan sen huomisella pitemmällä nukkumisella, ettei univelkaa vaan pääse kasaantumaan.
Jossain päin suomea on iltapäiväksi luvattu sadekuuroja. Nyt on kuitenkin pilvipoutaista ja heikkoa tuulta.
Omenat lähden keräämään kompostoitavien kasaan. Laji on senverran aikaista, että ylikypsiä jo ovat. Puussa olevat luonto lasettaa issekseen alas.
Pidän omppopuille syyspuhuttelun, kiitos vaan, ei enää tälläista satoa muutamaan vuoteen. Että ongelmaksi asti. Nyt saattaa kaatua puita,kova myräkkä on luvassa.
Kielteiset uutiset tekevät surulliseksi,kun taas uskovainen mies käytti hyväkseen pintä tyttöä..
Onkohan vaimolla ja miehellä jo lapsia,tuntuu ettei ole enää uskovaisiin luottamista.- ihmiset.
Ei ihmisyyttä kannata jättää kunnioittamatta, eikä pidä yleistää.
Uskonnollisuus ei tee kenestäkään pyhimystä, eikä sen puute pahantekijää.
Aina ollaan vain ihmisiä.
Minä uskon ihmiseen, poikkeuksia on kaikissa lajeissa, hyvään ja pahaan.
Teko on julmin, mitä ajatella saattaa.
- *Kukkahame*
Täällä tuulee puuskissa, välillä tauko ja sitten taas sellaista huhuria ettei linnutkaan lentele pysyttelevät pensaiden suojassa.
Nyt on auringon kukkani todella vaarassa taittua, viimeistä omenaa myöten on puusta karisseet, naapuri toi minullekin kun kävi keräämässä noita puusta pudonneita.
Tuleekohan sadekin noin mahtavalla voimalla, ennuste kyllä lupasi että yhön aikana ylittää koko maan.
Kaikki on vielä tässä rinteessä kauniin vihreää ja syyskuu lopuillaa.
Lokakuussa lotisee,
sataa, sataa ropisee,
kellastuu jo koivun lehti
pimeäkin tulla ehti.
Tuvan nurkkaan lämpimään
Mirri tulee kehräämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943552
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442917Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742396- 612328
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512291Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172267Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212153Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202127- 1152065
- 621984