Yaris

Agressor

Tulipa kokeiltua 50km verran tuommoista litraista Varista. Mukava pikkupurkki kieltämättä. Koneessa ei ole kyllä yhtään liikaa puhtia. Kiljuttaminenkaan ei tuntunut auttavan. Toisaalta eipä tuo 80km/h vauhdissa vie kuin 3l/100km ajotietokoneen mukaan. Ajomelu on kyllä aika kova jo 100km/h vauhdissa. Pikkutavaroille oli mukavasti lokeroita. Takapenkit liikkuvat pituussuunnassa kätevästi. Autoilu voi olla Variksen tapauksessa halpaakin. Tuo auto maksaa alle 15.000€. Kulutus jää alle 6l/100km, vakuutukset pienet 46€/kk, huolenpitosopimus halpa. Tuotahan voi verrata jo diesel peliin. Kulutus on maantiellä pientä, mutta sitten kun tarkoitus ajaa 120 moottoritiellä, kuinka paljon kulutus nousee? Melua on ainakin liikaa.. Siinä suhteessa 1.3 voisi olla kannattavampi. Tosin talvisinhan saa ajella vaan 100km/h.. Mutta kaiken kaikkiaan positiivinen esitys Toyotan pikku autolta. Corollasta ei samaa fiilistä saa. AInakaan tuolla ajamallani 2002 mallilla..

4

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yaris

tollanen litranen yaris ollut nyt pari vuotta (vm 00) ja tosi tyytyväinen olen ollut. Ei ole tarvinnut kun tankata ja sitäkään ei tarvitse tehdä kun tankki täyteen kerran kuussa. Ajelen sillä kyllä vain kaupunkimatkoja töihin ja kauppaa. Yksin tai enintään kaksin ollaan liikkeellä. Mies kävi sillä kerran kyllä pitemmänkin matkan (650 km/suunta) ja sanoi, että ihan kelpo peli vaikka ajeleekin itse normaalisti isommalla ja hiljaisemmalla (saab 9-3). Taitaa olla muitakin tyytyväisiä koska liikenteessä näkee aika paljon Yariksia ja mulle toi litranen kone on riittänyt. Oikeassa olet että melua kyllä tulee renkaista, mutta laitan mankan vaan vähän isommalle niin se peittyy. Hyvä on hinta/laatu suhde. Voisin muillekin suositella.

• t-spurtti

Itse ajelin reilu 3 vuotta 1.0 koneella. Oiken näpsäkkä, vähäh kuluttava. Pitää vaan tiedostaa että tämä auto on tehty nimenomaan 1-2 hengen autoksi taajamaan.

Tuosta melusta olen hieman eri mieltä: Kun vaihdoin 1.5 koneella olevaan T-Sport Yarikseen, täytyy myöntää että nyt vasta konekin kuuluu. Toisaalta minua ei ole Yarppojen äänet haitanneet. Ja äänieristystähän voi jokainen tehdä itse.

Erinomaisia kaupunki/taajama autoja nuo Yarpat minusta ainakin. Ison perheen ronttaamiseen ja jatkuviin pitkiin matkoihin kannatta miettiä sitten siihen tarjoitukseen tehtyä autoa.

• Varis

Meillä on myös nyt toinen yaris menossa, tällä hetkellä dieselmalli. Ensimmäinen oli juuri litraisella koneella vm. - 99 ja ihan kiva se oli. Moottoritienopeuksilla kulutus nousi aika paljon, eli 120km/h kulutus oli jo lähellä seitsemää.
      Ajoin litrasella autolla 165000km ja hyvin toimi, enimmäkseen maantieajoa / Lahden motaria.

• Ei enää Yarista

Itselläni oli reilu pari vuotta Yaris (1.3) ja enää en kyllä vaihtaisi siihen takaisin. Kaupunkiajossa ja kulutuksessa se oli kyllä ihan näppärä, mutta pitemmillä matkoilla se oli todella onneton.

Jo reilun parinsadan kilsan reissulla meni selkä ja niska ihan jumiin. Mielestäni tämä johtui siitä, että:
      - Yarpan lyhyen raidevälin vuoksi ohjausta saa olla korjaamassa jatkuvasti
      - Yarpasta puuttuu ohjauspyörän pituuden ja korkeuden säätö
      - Yarpan penkit eivät ole mielestäni kovinkaan ergonomiset ja ne on aivan liian pehmeät pidemmälle matkalle

Muuten pirssi oli aika vähävikainen, mitä nyt yksi vetoakseli ja vesipumppu meni vaihtoon (onneksi kuitenkin takuuseen).

Pari muuta juttua, jotka alkoivat ärsyttämään minua Yariksessa pidemmän päälle, olivat huono äänieristys, muoviosien räminä ja liian pieni tavaratila. Mietin pitkään, olisinko parantanut äänieristystä itse, mutta lopulta päädyin vaihtamaan Yarpan vähän isompaan pirssiin.

Jos kutenkin haet vähäkulutuksista ja -vikaista kauppakassia kaupunkiajoon, niin sitten Yaris on ihan hyvä vaihtoehto :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4421
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      68
      4271
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2947
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      66
      2835
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2119
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      2002
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1689
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      111
      1373
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      182
      1286
    Aihe