Hei,
Harkitsen ompelukoneen hankkimista..
Koneen tulisi olla sellainen jolla pystyisi ompelemaan myös joustavista kankaista lastenvaatteita..Laadukas, joka kestäisi pitkään..
Ei liian monimutkainen. Olen aiemmin ommellut lähinnä verhoja ja lyhennellyt housujen lahkeita.. Mistä merkistä löytyisi nämä ominaisuudet? Kiitos.
Ompelukone myös joustavalle kankaalle?
7
127
Vastaukset
- Jokakone
Siksakin ja aaltoilevan siksakin avulla ja piston pituutta ja leveyttä säätämällä voi ommella vaikka millaista joustavaa kangasta. Jokainen merkki ja malli osaa tämän, jopa isomummun poljettava kone osasi. Ei siihen tarvita mitään erikoistikkejä, saati -koneita.
- kotitarveompelija
Jokaisessa kotiompelukoneessa on jousto-ompeleita trikoo- ja collegekankaille. Tärkeintä taitaa olla se, että vaihtaa joustavan kankaan ompeluun pallokärkineulan, joka ei revi kankaaseen reikiä. Pallokärkineulat myydään joskus Ballpoint- Strech- tai Jersey- neulan nimillä.
kannattaa kuitenkin ostaa kunnon merkki kone itsellä huksvarna ja ihana.- jo 17 vuotta yhtään huoltoa ja rasvausta en oo tarvinnu. ja varaosatkin saa.
Minusta saumuri on ihan ehdoton joustaviin kankaisiin. Ompelukoneella trikoo tuppaa venymään vaikka kuinka varovasti yrittäisi. Kun koneet on vierekkäin, niin voi käyttää kumpaakin tarpeen ja tarkoituksen mukaan.
- ommeltajatar
Koneenostajan tärkein tehtävä on testata kone myyjän ohjauksessa ja testata kaikki ne toiminnot,mihin konetta aikoo käyttää.
Muutoin asia ei selviä.
Konetta ei kannata ostaa,ellei sen toimintoja voi testata. - neulova
Olen Ommeltajattaren kanssa samaa mieltä siitä, että kone kannattaa ostaa ompelukoneliikkeessä, jossa se on päässyt testaamaan ja juuri niitä ominaisuuksia, joita itse aikoo käyttää. Kone, joka on yhdelle hyvä ei toimi toisella ollenkaan. Jos ottaa tilkkuja omista kankaista mukaan, pääsee varmasti testaamaan juuri sen oman käytön mukaan.
Oma koneeni on kallis elektroninen Janome, jonka hankintaa en ole katunut yhtään, ei ole ollut mitään vaivoja sen kanssa. Olen käyttänyt paljon erilaisia ompeleita (myös koruompeleita) ja esimerkiksi vähän "kaupan päälle" tullut kirjaimisto on osoittautunut hyödylliseksi, mitä en ostaessa osannut ajatella. Minulle oli tärkeätä, että kone jaksaa ommella paksujakin kankaita, joten testasin ostaessa erityisesti sitä puolta. Jousto-ompeleita en sen sijaan ole edes testannut saati käyttänyt, joten niiden toimivuudesta en osaa sanoa mitään. Pallokärkineulat muistin kyllä hankkia sitä päivää odottamaan, että haluan ommella trikoota... - janomeaaa
Mikä Janomen merkki sinulla on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381965Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812