Ajattelin kysäistä, että minkä ikäisinä aloititte FF:ien pelaamisen ja miten vanhoja olette nyt? Entä mitä ajattelitte silloin FF:istä? Ja tietenkin lopuksi: mikä oli ensimmäinen FF:nne?
Gallup
27
1187
Vastaukset
- Koodei
Siis olen nyt 13wee ja kun aloitin ensinmäisten final fantasyn (Final Fantasy Tastic Advance/GBA)olin 10wee. Final Fantasyt ovat aika hyviä fantasia pelejä. Kaverillani on Final Fantasy X ja se on PARAS.
- Dagger
1. Alotin pelaamisen 14 vuotiaana eli keväällä 2004
2. Olen nyt 15... :)
3. Luultavasti tarkotat et mitä ajattelin ku alotin pelaamisen... ööö... ootas nyt ei oikein muista enää... :D No kaveri oli kehunut paljo ni pitihän sitä sitten kokeilla... :) Mut sitä ennen en pitäny ff:ää mitenkää ihmeellisenä pelinä...
4. Eka peli oli ysi... Lainasin kaverilta silloin keväällä ja nyt vihdoin sain hommattua sen itsellenikin n. kuukausi sitten... :)- Olivia
Olin 15-vuotias silloin, nyt olen 20. Eka fantasyni oli 8. Olin lukenut sarjasta jostain pelilehdestä ja kiinnostuin, koska vaikutti erilaiselta kuin muut pelit mitä olin pelannut. Aluksi olin tosi pihalla KAIKESTA, mutta kyllä se sitten siitä lähti :)
- *FF-Boy*
Joo ensimmäinen ff äni oli 4 & 5 se yhdistelmä juttu. Taisin pelata ensimmäisenä nelosta... :/
Joo ja olin sillon 13. Nyt oon 15 ja aijon ostaa uusimman FF än... Pelaan x toista kertaa... - Lost_Number
Ei kyllä pysty ihan tarkkaan muistamaan, koska se tapahtui. Taisi olla jotain kahdeksan vuotta sitten, olin varmaan yläasteella silloin.
Syy FF:n aloittamiseen oli puhdas näyttämisen halu; kaverini joka oli aikamoinen 'ylittäjä', tiedättehän ihmistyypin, joka aina pistää paremmaksi sanot tai teet sitten mitä tahansa. Sehän sitten aina välillä pisti teinipoikaa vituttamaan.
Taas kerran oltiin kaverilla pelaamassa snes-emulaattorilla pelejä (tottakai pelattiin siellä, koska meillä oli kotona 'ihanpaska' tietokone, p200mmx ja kaverin perheeseen oli hommattu viimeistä huutoa oleva varmaan 350MHz suorittimella tikittävä tehomylly :) Ilmeni sitten siinä että kaveri oli jumittunut FFVI:n Floating Continentille, ei siis vaan päässyt siitä eteenpäin. (Aika säälittävää muuten ;)
Siispä minun piti hakea netistä (meillä oli sentään ISDN, kun kaverilla oli vain modeemiyhteys, heh) emulaattori ja peli, ja alkaa tahkoamaan sitä. Ja läpihän se meni sitten lopulta koko peli. Kaveri ei ole varmaan vielä tähän päiväänkään mennessä oppinut pelaamaan Finaleita :)
Noh, tulipas aikamoinen pohjustus tähän!
Kaiken kaikkiaan FFVI lumosi minut laakista, ja sille tielle jäin. - ATC
Eka FF oli SNES:n III (eli VI). Eli joskus 90-luvun puolenvälin kieppeillä. Nyt oon 22-w.
- Phoenix
Alotin ff:ien pelaamisen vuoden 2003 kesällä. Eka ff oli kasi.
- Se_Paivansade
Eka kerta kun pelasin ff peliä oli joskus 14 wee, ja se oli FF VI, sen jälkeen oli pitkään taukoo ja sitten innostuin 18 vuotiaana FF VII:stä.
Nytte oon 23.- Sephirot
alotin ff:ien peluun 12 vuotiaana nyt oon 15. Eka FF oli 7 mikä on mun lielestä edelleen paras! Mulla on myös 4,5,6,7,8,9... :)
- Lulu
Alotin final fantasyiden pelaamisen siinä 9 tai 10 vuoden iässä. Eka ff oli 8. Veljeni pelasi sitä ja itsekkin piti sitten aloittaa, kun näytti niin loistavalta peliltä.Nyt olen 14 vuotta ja pelaan edelleen final fantasyja. Yritän parasta aikaa hommata jostain 7 ja pelata sen läpi, kun en ole vielä saanut sitä käsiini.
- marianne
Olen nyt 15 vuotias tyttö ja alotin ff:ien pelaamisen vuonna nakki. Ihastuin heti final fantasyihin kun näin sen ekaa kertaa kaverin iso velillä kun se pelas sitä. Ja ensimmäisenä ff:nä ostin ff seiskan.. ja se on edelleenkin minusta paras niistä.
- nemesis
joo o... oiskohan ollu joskus 10v ku alotin. ja joku nintendon ff se oli en muista mikä... nyt on kyl tullu pelattuu kaikki tän hetkiset ff:ät läpi!!! ai niin ja olen nyt 22v
- shadow-tidus
alotin9wee oon pelannu vaa 10 mut oon nähny muitki 10 rulaa oon nähny elokuvan ki siinä on mahtava grafiikka eikä siihen voi kyllästyy mul on vaa 10 (11)weeeeeeeee NOW
- Kilpe
Joskus 93-94 SNESsillä pelasin FF4:n läpi, joka oli miun ensimmäinen RPG muutenkin. Vaikeeta muistaa noin pitkälle. Sitten meni 6 heti kun sen sai käsiinsä, sen jälkeen viitonen (käännetty "fanien" toimesta) -98 (helppo muistaa, kun intissä olin). Tätä nykyä ikää on 26.
Loppu kommentit, silloin aikoinaan kun niitä pelasi ne vaan olivat erilaisia kuin muut. En pidä muutenkaan hirveästi tappelu/sota yms. peleistä. FF6:n kun sai ei, muuhun oikeen aikaa edes riittänyt. Uusimpia (PS2) versioita en jaksanut pelata, jotenkin ne ei vaan tunnu enään "niiltä Final Fantasyiltä" joita pelasin silloin teininä. Ysi oli viimeinen paras sarjan osa, kuutonen on aikkien aikojen FF. - flegu92
Mä alotin Final Fantasyjen pelaamisen 7 vuotiaana ja peli oli FF7.Tällä hetkellä oon 12 vuotias ja pelaan FF10.Oon pelannu läpi myös FFTA:an
- Chiina
juu eli tutustuin "ensimmäiseen" final fantasyyni kun olin 13wee, aloitin pelaamaan tottakai seiskaa pleikkarilla :) nyt olen 19 ja ikuinen final fantasy-fani. seiska on ehdottomasti paras, tarinaltaan, juoneltaan ja se on nätinnäköinen, kun siinä on ne kunnon anime-ukkelit :D monet asiat, varsinkin aeriksen kuolema laittaa joka kertaa tunteilemaan ja tirauttamaan jopa pari kyyneltä... itse omistan final fantasyt kutosesta kymppiin...
- Zädääm
Taisin kokeilla ekaa kertaa 9wee ja oman ostin 10 tai 11wee.. Ysiä pelasin. Nykyään omistan 1-3, 5,6,7, ja X-2. Veljen kanssa yhteinen X ja 9... (Yks idiootti jätkä "lainas" eli otti mun ysin ilman lupaa ja rikko sen, hiton gayman... xP)
- Allu
TAisin olla alle kymppi kun pelasin eka kerran.
Ja seiska on mun mielestä paras.
Mulla on nyt FFI,FFII,FFIII,FFVII ja FF IX eli 1,2,3,7 ja 9. - Minä vaan
Itse asiassa alotin Final Fantasyjen pelaamisen vasta tänä syksynä, sitä ennen olin niihin tutustunut joskus muutama vuos sitten kun kaveri sai FF8:n. Sillon katoin vaan vierestä kun kaveri pelasi. Ite en halunnut kun se näytti niin vaikeelta. Sitten ostin tänä syksynä FF8:n ja hupsista: jäin koukkuun. Muita Final Fantasyja en oo pelannut. Eli paras on ehdottomasti 8. Aivan ihana peli, vaikka oonkin siinä vähän huono enkä vielä päässyt ees kovin pitkälle... :)
- shinu
alotin kait... 11 tai 12 vuotiaana ja olen nyt 15, kohta 16. Silloin en oikeestaa ees tienny FF mitää ennen ku lainasin serkkupojalta FF7 kun saatiin pleikkari. Sit ku rupesin pelaamaan mä olin ihan koukussa. Mä rakastuin heti siihen peliin!! Sen takii mä rupesin oikee kunnolla opiskelee enkkuuki, et tajuisin jotai. Toisin sanoen, se oli parasta mitä mulle oli sillon tapahtunu. Ja on edelleen. Sain jopa kolme kamuu pelaamaan sitä ja jo on kaksi koukussa!! ^-^
- Garnet
No olikohan se tuossa jossain 12 vuoden kulmilla kun ensimmäisen kerran näin FF:ää pelattavan.
Kaverini esitteli minulle tuon FF8:n ja se oli se ensimmäinen Final Fantasy jota pelasin.
Itse hankin ensimmäiseksi tuon FF9:n itselleni.
Olen noin viisi vuotta FF-pelejä pelannut ja olen edelleen samaa mieltä pelisarjasta kuin silloin viisi vuotta sitten. Final Fantasy on yksi parhaimmista pelisarjoista johon olen tutustunut. - spec
!!!VASTAUKSIA!!!
1) alotin 11-vuotiaana
2) nyt olen 21-vuotias, noh 3vk pääst
3&4)FFVI ehkä elämäni esimmäinen suuri rakkaus... kyllä siinä täytyy sanoa et kun serkku potkas vahingos SNESsiä ja save pyyhkiyty pois ni itkuhan siinä pääsi kun kellossa aikaa 99:99 ja kaikki hahmot lv99 ja paladins shieldit sun muut kivat herkut haettuna... sen jälkee tullu hakattua FFIV,FFV,FFVII,FFVIII,FFIX läpitte.. - Anni
Ihan ensimmäinen Final Fantasyni oli FFVIII, niihin aikoihin, vuosia sitten, kun se PClle ilmestyi. Pelityyli oli todella erilainen, lumoava ja haastava.
Nyt vuosia myöhemmin minusta on kuoriutunut pleikkari-ihminen henkeen ja vereen, ja melkein kaikki final fantasyt on nyt pelattu läpi..parhaimmat vielä useampaan kertaan. Miksihän niihin ei ikinä kyllästy..?
Parhaimman pelin tittelistä taistelevat FFVII ja FFX.
Ai niin, ja ikää minulla on nyt peräti 26! - Auron88
aloin pelaamaan n.11v ekana oli seiska joka ei ollu mun vaan yhen kamun ja sit ostin sen siltä vuoden päästä ja oon nyt pelannu sen n.5-7 kertaa läpi muita lähes sataprosenttisesti läpi pelattuja on VIII(100%),X(n.80%),X-2(82%) Täytän kohta 17 enkä oo vieläkään kyllästynyt ff:iin tällä ajanjaksolla oon menossa läpi ffV oon kohta puolessa välissä
- Masamune
14 vuotiaana aloitin ja nyt oon 18. En ollut koskaan pelannut ja se imi heti mukaan, nyt olen pelannut ne 4 - X-2 läpi ja selvittänyt suurimman osan "salatuista asioista". Omasta mielestä paras on seiska mut eka oli ysi.
- nefrone
Ekan kerran pelasin japsien ensimmäistä FF:ää nessillä joskus aikojen alussa ja vihasin sitä kun en ymmärtäny enkä osannu sitä ollenkaan. Myöhemmin pelasin FFVI kaverin snessillä ja vaikka tykkäsin siitä tosi tosi paljon ni kaverin kusipäisyyden takia en sitä enää sen enempää päässy pelailemaan. FFVII:n jälkeen olinki sitten täysin myyty kun lainasin sen kaverin naapurilta. Se naapuri saikin sitten kinuta peliään takasin monta kuukautta ennen kun maltoin antaa sen takasin (sain pelattua läpi). Sen jälkeen säästin viikkorahojani kuukausintolkulla ja lopulta päädyin pöllimään seiskani toisen kaverin pikkubroidilta joka kohteli peliään kuin roskaa (jokainen pelin kolmesta cd:stä löytyi sängyn alta tai lattialta). Tämä kappale kuitenkin kovia kokeneena ei toiminut sitten ollenkaan ja vanhojen tallennuksieni avulla sain pientä lohtua ikävääni siihen asti että sain kerättyä tarpeeksi rahaa pelin platina version ostoon sekä FFVIII:in (johon aloin säästää heti ensimmäisen huhun kuultuani). Olen tällä hetkellä 18v
- Rikku
no joo, en ole kuaa pelannu, mutta sitäli enemmän!! alotin 11 vuotiaana ja nyt olen 12. eka Final Fantasy oli 10, jos kingdom heartsia ei lasketa. sitte pelasin ff-10-2 3kertaa läpi, ja sitte palasin vanhan tutun 10 pariin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958