Minkä ikäisenä lapsi voi päättää kenen luona hän halua asua? 7v?

vantaa09

lapsi halua minun luo, toinen vanhempi ei anna.

72

3589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sossupaholainen

      Lapsi ei voi minkään ikäisenä päättää, mutta 12-vuotta täyttänyttä kuullaan. Päätöksen tekevät vanhemmat tai tuomioistuin.

      • entinen isä

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • Sossupaholainen
        entinen isä kirjoitti:

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        12-vuotias ei osoitteenmuutosta voi itse tehdä, mutta 15-vuotias voi.


      • entinen isä
        Sossupaholainen kirjoitti:

        12-vuotias ei osoitteenmuutosta voi itse tehdä, mutta 15-vuotias voi.

        Lopeta ruikutus...älä jauha paskaa:)...kohta "näin se vain menee" pistää sut ruotuun..


      • entinen isä
        entinen isä kirjoitti:

        Lopeta ruikutus...älä jauha paskaa:)...kohta "näin se vain menee" pistää sut ruotuun..

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • olet sairas
        entinen isä kirjoitti:

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Ei ihmekkään, että olet entinen isä. Onneksi lapsillasi on nykyään paljon parempi isä.


      • itse olet sairas
        olet sairas kirjoitti:

        Ei ihmekkään, että olet entinen isä. Onneksi lapsillasi on nykyään paljon parempi isä.

        Itse olet sairas...puolustat sosiaaliviranomaisten ja lapsen äidin
        mielenvikaisuutta, valehtelua ja lapsen eristämistä isästään..

        Olet selkeästi häiriiintynyt, pettynyt omassa elämässäsi ja haluat
        leimata kaikki miehet tietämättä taustoja. Lapsillani on yksi isä;
        jos lapsilla olisi nykyään mainitsemasi paljon parempi isä, miksi
        papereissa lukee minun olevan isä ja miksi minä sitten maksan
        elatusapua? Kenet voin ilmoittaa lasteni isäksi kelalle?


      • seliseliseli
        itse olet sairas kirjoitti:

        Itse olet sairas...puolustat sosiaaliviranomaisten ja lapsen äidin
        mielenvikaisuutta, valehtelua ja lapsen eristämistä isästään..

        Olet selkeästi häiriiintynyt, pettynyt omassa elämässäsi ja haluat
        leimata kaikki miehet tietämättä taustoja. Lapsillani on yksi isä;
        jos lapsilla olisi nykyään mainitsemasi paljon parempi isä, miksi
        papereissa lukee minun olevan isä ja miksi minä sitten maksan
        elatusapua? Kenet voin ilmoittaa lasteni isäksi kelalle?

        Maksat elatusmaksua (itse väitit ettet maksa ), koska olet siittäjä. Isyys on eri asia. Lapsilla on nykyään oikea isä, joka on läsnä heidän elämässään.


      • entinen isä
        seliseliseli kirjoitti:

        Maksat elatusmaksua (itse väitit ettet maksa ), koska olet siittäjä. Isyys on eri asia. Lapsilla on nykyään oikea isä, joka on läsnä heidän elämässään.

        En ole väittänyt etten maksaisi elatusapua...
        Lapsilla ei ole nykyään oikeaa isää, joka on läsnä heidän elämässään, koska
        olen lapsen oikea isä ja lapsille ei ole lapsen toiveista ja lausunnoista huoli-
        matta annettu mahdollisuutta pitää lasten omaa, oikeaa isää lasten elämässä


      • Anonyymi

        Älä jauha paskaa päätöksen tekee vieraannuttaja lastensuojelu, lastenisien"valvoja"


    • iffolo

      Alaikäinen lapsi ei voi itse päättää, mutta 12 vuotta täyttänyttä voidaan kuulla asiassa. Ei ole lapsen tehtävä päättää tällaisesta asiasta ja joutua valitsemaan vanhempiensa välillä. Äidin ja isän täytyy osata olla sen verran aikuisia ja vastuullisia, että pystyvät tekemään asiasta yhteisen päätöksen. Valitettavasti näin aikuisia vanhempia ei aina löydy, vaan asiasta päättää sitten tuomari käräjillä. Mutta lapsi ei päätä tällaista asiaa milloinkaan.

      • entinen isä

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • iffolo
        entinen isä kirjoitti:

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Olen kylläkin mies enkä ole mitään tilannut ja työni puolesta tiedän näistä asioista aika paljonkin. Osoitteenmuutosta ei 12-vuotias voi yksin tehdä, eikä osoitteenmuutos muutenkaan ole mikään virallinen eikä lainvoimainen päätös siitä, missä alaikäinen lapsi asuu. Että se siitä tarinasi uskottavuudesta. No, hyvät naurut siitä sai tälle illalle :)


      • entinen isä
        iffolo kirjoitti:

        Olen kylläkin mies enkä ole mitään tilannut ja työni puolesta tiedän näistä asioista aika paljonkin. Osoitteenmuutosta ei 12-vuotias voi yksin tehdä, eikä osoitteenmuutos muutenkaan ole mikään virallinen eikä lainvoimainen päätös siitä, missä alaikäinen lapsi asuu. Että se siitä tarinasi uskottavuudesta. No, hyvät naurut siitä sai tälle illalle :)

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • entinen isä

        En ole mainitsemasi henkilö... oletko yksinkertainen?

        Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja ja piste. Taidat olla pahasti hoidon tarpeessa.... kannattaisi jo mennä sinne lääkäriin kertomaan harhoista; mielikuvituksista
        joita jatkuvasti näet.

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 2-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tutta- vani lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • höpöhöpöhöpö
        entinen isä kirjoitti:

        En ole mainitsemasi henkilö... oletko yksinkertainen?

        Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja ja piste. Taidat olla pahasti hoidon tarpeessa.... kannattaisi jo mennä sinne lääkäriin kertomaan harhoista; mielikuvituksista
        joita jatkuvasti näet.

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 2-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tutta- vani lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Olet sinä. Itse pistit nimes nettiin :)

        Lapsi ei saa päättää tuollaisista asioista vielä 12 vuotiaana. Lapsen nimeä ei saa vaihtaa, jos hän vastustaa, mutta lapsi ei itse voi vaihtaa nimeään. Lapsi ei saa muuttaa osoitettaan, koska ei saa päättää sellaista. Sen sijaan jos mennään oikeuteen, tuon ikäiseltä on pakko kysyä mielipidettä, ellei kyseessä ole lapsi joka ei ymmärrä asiaa (pahasti vammainen). Laita linkki jos väität muuta..


      • höpöhöpö itselles
        höpöhöpöhöpö kirjoitti:

        Olet sinä. Itse pistit nimes nettiin :)

        Lapsi ei saa päättää tuollaisista asioista vielä 12 vuotiaana. Lapsen nimeä ei saa vaihtaa, jos hän vastustaa, mutta lapsi ei itse voi vaihtaa nimeään. Lapsi ei saa muuttaa osoitettaan, koska ei saa päättää sellaista. Sen sijaan jos mennään oikeuteen, tuon ikäiseltä on pakko kysyä mielipidettä, ellei kyseessä ole lapsi joka ei ymmärrä asiaa (pahasti vammainen). Laita linkki jos väität muuta..

        En valitettavasti ole mainitsemasi; näetkö useinkin harhoja, kuvittelet ja sekoitat
        asioita joita ei ole.. hakeudu ihmeessä hoitoon, saat lääkityksen harhoihisi...

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • höpöhöpö itselles
        höpöhöpöhöpö kirjoitti:

        Olet sinä. Itse pistit nimes nettiin :)

        Lapsi ei saa päättää tuollaisista asioista vielä 12 vuotiaana. Lapsen nimeä ei saa vaihtaa, jos hän vastustaa, mutta lapsi ei itse voi vaihtaa nimeään. Lapsi ei saa muuttaa osoitettaan, koska ei saa päättää sellaista. Sen sijaan jos mennään oikeuteen, tuon ikäiseltä on pakko kysyä mielipidettä, ellei kyseessä ole lapsi joka ei ymmärrä asiaa (pahasti vammainen). Laita linkki jos väität muuta..

        Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja ja piste. Taidat olla pahasti hoidon tarpeessa.... kannattaisi jo mennä sinne lääkäriin kertomaan harhoista; mielikuvituksista
        joita jatkuvasti näet.


      • Näin se vaan menee..
        höpöhöpö itselles kirjoitti:

        En valitettavasti ole mainitsemasi; näetkö useinkin harhoja, kuvittelet ja sekoitat
        asioita joita ei ole.. hakeudu ihmeessä hoitoon, saat lääkityksen harhoihisi...

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi voi 12-vuotiaana tehdä maistraattiin osoitteenmuutoksen ja muuttaa isälle asumaan; eräs tuttava-
        ni lapsi teki niin kun sossu ja äiti oli sekoillut alusta asti, ei voinut sossu, äiti ja poliisi mitään vaikka äidillä yksinhuolto.. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Näin se vaan menee..


      • Taas väärä nimimerkk
        Näin se vaan menee.. kirjoitti:

        Näin se vaan menee..

        ???????????


      • Sossupaholainen
        höpöhöpö itselles kirjoitti:

        Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja ja piste. Taidat olla pahasti hoidon tarpeessa.... kannattaisi jo mennä sinne lääkäriin kertomaan harhoista; mielikuvituksista
        joita jatkuvasti näet.

        12-vuotiasta kuullaan eräissä asioissa (kuten asumisessa), mutta päätösvaltaa hänellä ei tietenkään ole. 15- vuotias voi tehdä muuttoilmoituksen itse.


      • Nyt sekoilet
        höpöhöpö itselles kirjoitti:

        Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja ja piste. Taidat olla pahasti hoidon tarpeessa.... kannattaisi jo mennä sinne lääkäriin kertomaan harhoista; mielikuvituksista
        joita jatkuvasti näet.

        Jos näin olisi oikeasti, niin suurin osa murkkuiän tohinoissa oleva muuttaisi pous isän tai äidin luo. Asuisivat jossain kaverikolhoosissa.
        12 V EI saa näitä asioita päättää. Häntä kuullaan kyllä.
        Vuokrasopimustakaan ei saa tehdä alle 18 v. Joten huudatat ihan turhaan.


      • Anonyymi

        Olet juuri syyllistynyt rikokseen yksityisyydestä vastauksessani, josta saat tuomion rikoksestasi!!!


      • Anonyymi
        Nyt sekoilet kirjoitti:

        Jos näin olisi oikeasti, niin suurin osa murkkuiän tohinoissa oleva muuttaisi pous isän tai äidin luo. Asuisivat jossain kaverikolhoosissa.
        12 V EI saa näitä asioita päättää. Häntä kuullaan kyllä.
        Vuokrasopimustakaan ei saa tehdä alle 18 v. Joten huudatat ihan turhaan.

        Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja ja piste. Taidat olla pahasti hoidon tarpeessa?
        kannattaisi jo mennä sinne lääkäriin kertomaan harhoista; mielikuvituksista
        joita jatkuvasti näet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja ja piste. Taidat olla pahasti hoidon tarpeessa?
        kannattaisi jo mennä sinne lääkäriin kertomaan harhoista; mielikuvituksista
        joita jatkuvasti näet?

        Se penska on jo aikuinen aloitus jo 17 vuoden takainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se penska on jo aikuinen aloitus jo 17 vuoden takainen.

        Ei kiinnosta, lapsen etu- ja oikeudet edelleen toteuttamatta ja sekaisin viranomaismenettelyssä..


    • ex isä

      Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
      ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

      • paitsi, että

        Laita sairas se linkki, jossa todistat tuon paskan idiootti.


      • paitsi että olet
        paitsi, että kirjoitti:

        Laita sairas se linkki, jossa todistat tuon paskan idiootti.

        Itse olet sairas; fanitat epätöivoisena viranomaisten valehtelua tuomioistuimessa
        lapsen olosuhteista; valehtelua mitä lapset toivoneet ja lausuneet, mistä lastenval-
        vojalla yhdessä sovittu, lapsen eristämistä ja manipulaatiota, vieraannuttamista isästään.. Kukahan tässä on idiootti; sitä sopii kysyä viranomaisilta ja tuomioistui- melta heidän menetellessään vastoin lainsäädäntöä ja lapsen oikeuksia, idiootti!!

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • sinä olet sairas
        paitsi että olet kirjoitti:

        Itse olet sairas; fanitat epätöivoisena viranomaisten valehtelua tuomioistuimessa
        lapsen olosuhteista; valehtelua mitä lapset toivoneet ja lausuneet, mistä lastenval-
        vojalla yhdessä sovittu, lapsen eristämistä ja manipulaatiota, vieraannuttamista isästään.. Kukahan tässä on idiootti; sitä sopii kysyä viranomaisilta ja tuomioistui- melta heidän menetellessään vastoin lainsäädäntöä ja lapsen oikeuksia, idiootti!!

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Laita se linkki ja todista höpinäsi. Muuten on selvää, että valehtelet.


      • itse olet sairas
        sinä olet sairas kirjoitti:

        Laita se linkki ja todista höpinäsi. Muuten on selvää, että valehtelet.

        ja valehtelet..

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • laita se linkki
        itse olet sairas kirjoitti:

        ja valehtelet..

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Laitatko vihdoinkin sen linkin, vai todistitko juuri valehtelevasi.


      • mä lähden stadiin
        laita se linkki kirjoitti:

        Laitatko vihdoinkin sen linkin, vai todistitko juuri valehtelevasi.

        Ei se voi laittaa, kun sellaista ei ole. Copy pastea vaan käyttää.
        ääliö mikä ääliö.


      • Anonyymi
        laita se linkki kirjoitti:

        Laitatko vihdoinkin sen linkin, vai todistitko juuri valehtelevasi.

        Laitatko vihdoinkin sen linkin, vai todistitko juuri valehtelevasi taas..


      • Anonyymi
        sinä olet sairas kirjoitti:

        Laita se linkki ja todista höpinäsi. Muuten on selvää, että valehtelet.

        Laitatko vihdoinkin sen linkin, vai todistitko juuri valehtelevasi taas.. ....


      • Anonyymi
        mä lähden stadiin kirjoitti:

        Ei se voi laittaa, kun sellaista ei ole. Copy pastea vaan käyttää.
        ääliö mikä ääliö.

        Et voi laittaa, kun sellaista ei ole. Copy pastea vaan käyttää.
        ääliö mikä ääliö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko vihdoinkin sen linkin, vai todistitko juuri valehtelevasi taas..

        Se on jo kuollut viisi vuotta sitte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jo kuollut viisi vuotta sitte.

        Se ei ole kuollut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole kuollut..

        On se kuollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kuollut

        Se ei ole kuollut..


    • 12-v. todellakin voi

      12-vuotiaan sana painaa jo todella paljon tällaisessa asiassa, ja jopa nuoremmankin, jos hänet katsotaan riittään kypsäksi. Ja JOS 12-v. lapsi pakotetaan oikeuden päätöksellä olemaan kirjoilla vaikka äidin luona, vaikka haluaisi olla isällä, häntä ei voi pakottaa olemaan käytännössä äidin luona. Hän voi asua isällään epävirallisesti, vaikka olisi kirjoilla äidin osoitteessa, eikä yksikään sossu, poliisi jne. mene häntä sieltä hakemaan äidille (mikäli olosuhteet on kunnossa isän luona).

      • Faktat kuntoon

        Korjaus tähän "Sitä saa mitä"... 12-v. voi kieltää nimensä muuttamisen, mutta ei voi muuttaa sitä itse. 12-v. ei voi tehdä itse osoitteenmuutosta, mutta hän voi kieltäytyä siirtymästä fyysisesti toisen vanhemman luota toiselle.


      • Korjaus edelliseen
        Faktat kuntoon kirjoitti:

        Korjaus tähän "Sitä saa mitä"... 12-v. voi kieltää nimensä muuttamisen, mutta ei voi muuttaa sitä itse. 12-v. ei voi tehdä itse osoitteenmuutosta, mutta hän voi kieltäytyä siirtymästä fyysisesti toisen vanhemman luota toiselle.

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • eipä taida olla..
        Korjaus edelliseen kirjoitti:

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Laita linkki lakitekstiin.


      • Huhhahheijaallee
        Faktat kuntoon kirjoitti:

        Korjaus tähän "Sitä saa mitä"... 12-v. voi kieltää nimensä muuttamisen, mutta ei voi muuttaa sitä itse. 12-v. ei voi tehdä itse osoitteenmuutosta, mutta hän voi kieltäytyä siirtymästä fyysisesti toisen vanhemman luota toiselle.

        Puhu sinä pukille. Jos näin olisi, puolet suomen 12-vuotiaista asuisi keskenään jossain retkeilymajoissa ja heidän nimensä olisi xuios KKKK-g rs8888888888888


      • Anonyymi
        eipä taida olla.. kirjoitti:

        Laita linkki lakitekstiin.

        Laita itse ja lopeta valehtelu "lastensuojelun" kanssa viranomaismenettelyssä..


      • Anonyymi
        Huhhahheijaallee kirjoitti:

        Puhu sinä pukille. Jos näin olisi, puolet suomen 12-vuotiaista asuisi keskenään jossain retkeilymajoissa ja heidän nimensä olisi xuios KKKK-g rs8888888888888

        Faktat kuntoon: Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita itse ja lopeta valehtelu "lastensuojelun" kanssa viranomaismenettelyssä..

        Se on kuollut viisi vuotta sitten, siis ei voi laittaa enää mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita itse ja lopeta valehtelu "lastensuojelun" kanssa viranomaismenettelyssä..

        Älä sinä kirjoittele kuolleen piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä kirjoittele kuolleen piikkiin.

        Ei ole kuollut- elossa edelleen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuollut viisi vuotta sitten, siis ei voi laittaa enää mitään.

        Ei ole kuollut- voi laittaa..


    • neealiina

      Hei !
      Mä pojan yksinhuoltaja. Meillä meni kesällä pojan kanssa sukset ristiin ja siitä asti poika ( 17v.) ollut tyttöystävänsä luona, sekä välillä majaillut isänsä luona.
      Nyt isä vaatii äidiltä elareita takaisin kesän ajalta vedoten siihen, että poika käynyt heillä syömässä ja nukkumassa öitä. Ei kai tää oo oikein !?
      Kertokaa kellä tällasesta kokemusta....

      • Korjaus

        Tottakai on oikein...mitäs olet yksinhuoltaja; olis aikanaan kannattanut
        miettiä vaadittaessa yksinhuoltoa ja estäessä lapsen ja isän tapaamiset:)

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • näin se vaan menee
        Korjaus kirjoitti:

        Tottakai on oikein...mitäs olet yksinhuoltaja; olis aikanaan kannattanut
        miettiä vaadittaessa yksinhuoltoa ja estäessä lapsen ja isän tapaamiset:)

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Kerrotko saatanan typerys missä kirjoittaja ohjeisti mitään tai ketään? Olet muutenkin Kari niin idiootti, kuin olla voi.


      • Väärä nimimerkki
        näin se vaan menee kirjoitti:

        Kerrotko saatanan typerys missä kirjoittaja ohjeisti mitään tai ketään? Olet muutenkin Kari niin idiootti, kuin olla voi.

        En ole kari ja väärä nimimerkki; itse olet idiootti!!! saatanan typerys!!!

        Tottakai on oikein...mitäs olet yksinhuoltaja; olis aikanaan kannattanut
        miettiä vaadittaessa yksinhuoltoa ja estäessä lapsen ja isän tapaamiset:)

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)


      • näin se vaan menee
        Väärä nimimerkki kirjoitti:

        En ole kari ja väärä nimimerkki; itse olet idiootti!!! saatanan typerys!!!

        Tottakai on oikein...mitäs olet yksinhuoltaja; olis aikanaan kannattanut
        miettiä vaadittaessa yksinhuoltoa ja estäessä lapsen ja isän tapaamiset:)

        Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
        ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

        Minulla ei ole mikään väärä nimimerkki. Jos joku haluaa käyttää aina jotain nimimerkkiä, niin rekisteröiytyköön. Muuten sitä saa käyttää kuka haluaa.

        Missä kerroin olevani yksinhuoltaja`?

        Missä edellinen kirjoittaja antoi mitään ohjeistuksia?


      • Anonyymi
        näin se vaan menee kirjoitti:

        Kerrotko saatanan typerys missä kirjoittaja ohjeisti mitään tai ketään? Olet muutenkin Kari niin idiootti, kuin olla voi.

        Kukas idiootti sä Timo olet?


    • Väärä nimimerkki

      Tottakai on oikein...mitäs olet yksinhuoltaja; olis aikanaan kannattanut
      miettiä vaadittaessa yksinhuoltoa ja estäessä lapsen ja isän tapaamiset:)

      Puhu pukille... älä ohjeista asioista joista et tiedä mitään. Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sanomista oli sitten äiti tai isä huoltaja
      ja piste. Sitä saa mitä tilaa arvon naiset:)

      • selvennä

        Missä väitin olevani yksinhuoltaja?

        Missä ohjeistin ketään?

        Missä sanoin estäneeni mitään?

        Kai sinä tajuat, etten ole ex-vaimosi?


      • selvennä...
        selvennä kirjoitti:

        Missä väitin olevani yksinhuoltaja?

        Missä ohjeistin ketään?

        Missä sanoin estäneeni mitään?

        Kai sinä tajuat, etten ole ex-vaimosi?

        selvennä itse


      • mitä
        selvennä... kirjoitti:

        selvennä itse

        Niin mitä minä olen väittänyt?


    • saa päättää

      Lapsi saa itse päättää asuinpainastaan ja nimestään 12-vuotiaana ilman vanhempien/ vanhemman suostumusta; siinä ei ole muilla mitään sano-
      mista oli sitten äiti tai isä huoltaja ja piste.

      • poikkeuksin

        Lasta kuullaan, ei välttämättä totella. Riippuu siitä ovatko molemmat vanhemmat hyviä vanhempia. Jos toinen yrittää lahjoa lasta, muttei huolehdi, muutto ei tule onnistumaan.


    • faktaa!

      12 vuotias voi päättää missä haluaa asua ja hänellä on oma tahto ja häntä kuunnellaan. Ihan ilman vanhempien suostumusta.

      On täysin typerä ajatus miksi lapsi ei voisi muuttaa tuon ikäisenä toisen vanhemman luo? Kyse ei kuitenkaan ole siitä että lapsi muuttaisi omilleen vain nimenomaan toisen vanhemman luo niin tottakai lapsella on siihen oikeus JA HYVÄ NIIN.

      • ei ihan noin

        Ensinnäkään lapsi ei voi muuttaa, jos toinen ei halua. Eli jos lapsi asuu toisen luona, hän ei voi väkisin tunkea toisen luokse, jos tämä ei halua ottaa lasta luokseen. Silloin lapsen mielipiteellä ei ole väliä.

        Toiseksi lapsi ei voi muuttaa vanhemman luokse, jos on syytä epäillä, että se on lapsen edun vastaista. Toinen vanhempi saattaa olla päihdeongelmainen tai väkivaltainen. On tietenkin epätodennäköistä, että lapsi haluaisi muuttaa sellaisen luokse, mutta jos näin olisi, lapsi ei saisi tahtoaan lävitse.

        Kolmanneksi. Yksinhuoltajan lapsi ei muuta mihinkään ilman huoltajan suostumusta tai oikeudenpäätöstä. Jos lapsella ei ole toista huoltajaa, lapsi käytännössä muuttaisi tuntemattoman luokse, vaikka kyse olisikin omasta vanhemmasta.


      • Anonyymi
        ei ihan noin kirjoitti:

        Ensinnäkään lapsi ei voi muuttaa, jos toinen ei halua. Eli jos lapsi asuu toisen luona, hän ei voi väkisin tunkea toisen luokse, jos tämä ei halua ottaa lasta luokseen. Silloin lapsen mielipiteellä ei ole väliä.

        Toiseksi lapsi ei voi muuttaa vanhemman luokse, jos on syytä epäillä, että se on lapsen edun vastaista. Toinen vanhempi saattaa olla päihdeongelmainen tai väkivaltainen. On tietenkin epätodennäköistä, että lapsi haluaisi muuttaa sellaisen luokse, mutta jos näin olisi, lapsi ei saisi tahtoaan lävitse.

        Kolmanneksi. Yksinhuoltajan lapsi ei muuta mihinkään ilman huoltajan suostumusta tai oikeudenpäätöstä. Jos lapsella ei ole toista huoltajaa, lapsi käytännössä muuttaisi tuntemattoman luokse, vaikka kyse olisikin omasta vanhemmasta.

        Saak8han hän tänä vuonna hoidettua sen perintöasian?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saak8han hän tänä vuonna hoidettua sen perintöasian?

        Minkähän ikäisenä lapsiöla oikwus muuttaa po7s kotoa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saak8han hän tänä vuonna hoidettua sen perintöasian?

        Oletko jättämässä minulle perintöä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkähän ikäisenä lapsiöla oikwus muuttaa po7s kotoa??

        Kännissä , kun käki.


    • Anonyymi

      Tämä on hyvä aihe!! Hankala tilanne, mutta itse kääntyisin lastenvalvojan puoleen. Olen kuullut luotettavalta taholta, että Raisiossa on erityisen hyvät lastenvalvojat.

      • Anonyymi

        Lastenvalvoja ei ole edes asianosainen- ja sopimusosapuoli lapsia koskevissa asioissa- olen kuullut, että Raision kaupungissa on erityisen huonot- ja sikamaisesti valehtelevat lastenvalvojat- ja "lastensuojelun" narsistisesti sairaat, luonnehäiriöisenä viranomaiset; perätön lausuma lapsen olosuhteista annettu 27.5.2008 tuomioistuimessa Raision kaupungin menettelyssä!!!


      • Anonyymi

        Eipä ole aluehallintovirastoa ja eduskunnan oikeusasiamiestä yli 12 vuoteen kiinnostanut lapsen edun ja oikeuksien toteuttaminen. Viite: Raision kaupungin perätön lausuma tuomioistuimessa lapsen olosuhteista: lapsen tarkoitushakuinen "viranomais-" vieraannuttaminen, manipulaatio, vainoaminen omasta isästään, isovanhemmistaan ym. Isänpuoleisesta suvustaan Raision kaupungin tarkoitushakuisessa "viranomais-" menettelyssä. Hyvää lapsen oikeuksien päivää rakkailla lapsilleni, terveisin "isä". Raision kaupunki ja apulaisoikeusasiamies Maija Sakslin on syyllistynyt asiassa rikokseen.Lastenvalvoja ei ole edes asianosainen- ja sopimusosapuoli lapsia koskevissa asioissa- olen kuullut, että Raision kaupungissa on erityisen huonot- ja sikamaisesti valehtelevat lastenvalvojat- ja "lastensuojelun" narsistisesti sairaat, luonnehäiriöisenä viranomaiset; perätön lausuma lapsen olosuhteista annettu 27.5.2008 tuomioistuimessa Raision kaupungin menettelyssä!!!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe