onko kenelläkään muulla kokemusta hamsterinpoikasten kuolemisesta 1 viikon ikäisenä...olen tänään aamulla löytänyt häkistä 2 poikasta kuolleena (alamaha aivan oranssi???)
Todella surullista, koska poikasia olin odottanut pitkään :,(
Hamsterin poikasten menehtyminen
12
781
Vastaukset
- mingala
älä sörki niitä poikasia, niin ne ei kuole! jos häiritset emoo, niin se saattaa tappaa ne tai muuten van hylätä ne poikaset.. joten anna niitten vaan olla. ja se on kyl ihan normaalii, et poikaset kuolee.. mulla on kuollu 3 viikkonenkin poikanen. mut siihen oli kyl syy.. ja kaks viikkosii jne.. vaikka minkä ikäisiä.
- tytsy
voikohan se johtuu siitä, että poikasia oli aika lähelle kymmenen(ei riitä maitoa kaikille?), ja emo oli ensikertalainen???...
- Tiinu
tytsy kirjoitti:
voikohan se johtuu siitä, että poikasia oli aika lähelle kymmenen(ei riitä maitoa kaikille?), ja emo oli ensikertalainen???...
Poikaskuolemat eivät ole normaaleja. Jos hamsterin on hoitanut oikein ja se on terve, eivät poikaset kuole. Kymmenen poikasta on kyllä ihan normaali määrä, maitoa olisi pitänyt riittää. Oletko ihan varma, että hamsusi on täysin terve? Sillä voi olla mm. suutauti (katso hamsun suuhun onko sillä siellä valkosia pilkkuja), joka on todella yleinen ja helposti tarttuva. Mikä tahansa muukin virus ja tulehdus voivat aiheuttaa poikasten kuoleman.
- Kertomus
Kannattaisiko sinun sitten jättää se poikasten teettäminen jos ne eivät elossa pysy. Rasitat vaan hamsteriasi teettämällä sille useita poikasia.
- tytsy
Kertomus kirjoitti:
Kannattaisiko sinun sitten jättää se poikasten teettäminen jos ne eivät elossa pysy. Rasitat vaan hamsteriasi teettämällä sille useita poikasia.
talvikko naaraani oli mennyt "umpeen" muutama päivä poikasten syntymisen jälkeen, nisät ovat aivan turvoksissa(kyljessä patti),kovat, kuivat ja yksi jopa musta.
Hamsterini on aivan terve(4kk vanha), olen ostanut sen hyvältä kasvattajalta joka on kasvattanut talvikoita jo vuosia.
Häneltä lainasin uroksenkin.
Hamstereilla saatta välillä käydä niinkin, etteivät osaa hoitaa poikasiaan...
Kaikki poikaset ikävä kyllä menehtyi(ei ollut maitoa), mutta toivottavasti ensi kerralla olisi parempi onni matkassa... - sera
tytsy kirjoitti:
talvikko naaraani oli mennyt "umpeen" muutama päivä poikasten syntymisen jälkeen, nisät ovat aivan turvoksissa(kyljessä patti),kovat, kuivat ja yksi jopa musta.
Hamsterini on aivan terve(4kk vanha), olen ostanut sen hyvältä kasvattajalta joka on kasvattanut talvikoita jo vuosia.
Kaikki poikaset ikävä kyllä menehtyi(ei ollut maitoa), mutta toivottavasti ensi kerralla olisi parempi onni matkassa...Voi :( Tosi surullinen juttu :( Ja surullisia on myös noi haukkumaviestit mitä olet saanut. Mutta sinä onneksi olet itse kuitenkin pysynyt asiallisissa kirjoituksissa. Siitä kunnia sinulle ! Kyllähän poikasia kuolee eläimillä luonnossakin ja niitä kuolee jopa kasvattajillakin, eikä niihin välttämättä aina edes syytä löydy ! Usein syy on juuri maidon erityksen ehtyminen tai ettei emo osaa/viitsi hoitaa poikasia tms, syy ei siis ole ihan aina siinä eläimen omistajassa ! Vai onko sellainen virallinen hamsterinkasvattajakin huono kasvattaja, jolta on joskus kuollut poikasia ? Tämän keskustelun mittapuun mukaan siltä todella tuntuu... surullista, että tämä suomi24 on menossa samaan alamäkeen kuin jippiin lemmikkifoorumi; ei viitsi enää käydä kun siellä vain mellastetaan ja haukutaan toisia...
- tytsy
sera kirjoitti:
Voi :( Tosi surullinen juttu :( Ja surullisia on myös noi haukkumaviestit mitä olet saanut. Mutta sinä onneksi olet itse kuitenkin pysynyt asiallisissa kirjoituksissa. Siitä kunnia sinulle ! Kyllähän poikasia kuolee eläimillä luonnossakin ja niitä kuolee jopa kasvattajillakin, eikä niihin välttämättä aina edes syytä löydy ! Usein syy on juuri maidon erityksen ehtyminen tai ettei emo osaa/viitsi hoitaa poikasia tms, syy ei siis ole ihan aina siinä eläimen omistajassa ! Vai onko sellainen virallinen hamsterinkasvattajakin huono kasvattaja, jolta on joskus kuollut poikasia ? Tämän keskustelun mittapuun mukaan siltä todella tuntuu... surullista, että tämä suomi24 on menossa samaan alamäkeen kuin jippiin lemmikkifoorumi; ei viitsi enää käydä kun siellä vain mellastetaan ja haukutaan toisia...
Kiitos osaanotostasi.
Olen samaa mieltä kanssassi;) - Tiinu
sera kirjoitti:
Voi :( Tosi surullinen juttu :( Ja surullisia on myös noi haukkumaviestit mitä olet saanut. Mutta sinä onneksi olet itse kuitenkin pysynyt asiallisissa kirjoituksissa. Siitä kunnia sinulle ! Kyllähän poikasia kuolee eläimillä luonnossakin ja niitä kuolee jopa kasvattajillakin, eikä niihin välttämättä aina edes syytä löydy ! Usein syy on juuri maidon erityksen ehtyminen tai ettei emo osaa/viitsi hoitaa poikasia tms, syy ei siis ole ihan aina siinä eläimen omistajassa ! Vai onko sellainen virallinen hamsterinkasvattajakin huono kasvattaja, jolta on joskus kuollut poikasia ? Tämän keskustelun mittapuun mukaan siltä todella tuntuu... surullista, että tämä suomi24 on menossa samaan alamäkeen kuin jippiin lemmikkifoorumi; ei viitsi enää käydä kun siellä vain mellastetaan ja haukutaan toisia...
sellaisen hamsukasvattajan, jolta ei ole koskaan kuollut yli päivän vanhaa poikasta. Ja on kasvattanut jo 7 vuotta!
- Kertomus
tytsy kirjoitti:
Kaikki poikaset ikävä kyllä menehtyi(ei ollut maitoa), mutta toivottavasti ensi kerralla olisi parempi onni matkassa.....eläinlääkärillä tätä hamsuasi? Hän varmaan osaisi kertoa miten tälläistä umpeen menemistä pystyy ennaltaehkäisemään seuraavalla kerralla, jos aiot vielä yrittää. Ja jos pystyy ennaltaehkäisemään.
- tytsy
Kertomus kirjoitti:
..eläinlääkärillä tätä hamsuasi? Hän varmaan osaisi kertoa miten tälläistä umpeen menemistä pystyy ennaltaehkäisemään seuraavalla kerralla, jos aiot vielä yrittää. Ja jos pystyy ennaltaehkäisemään.
Koska ei ole tarvetta sain jo kasvattajalta antibiootti kuurin hamsterilleni.
hamsterini Kasvattajalla on joskus aikoinaan käynyt talvikolla samalla tavalla,eli maitorauhaset on tulehtunut ja eläinlääkäri oli antanut vain antibiootti kuurin ja ei ollut sen enempää asiaa kommentoinut. - Kertomus
tytsy kirjoitti:
Koska ei ole tarvetta sain jo kasvattajalta antibiootti kuurin hamsterilleni.
hamsterini Kasvattajalla on joskus aikoinaan käynyt talvikolla samalla tavalla,eli maitorauhaset on tulehtunut ja eläinlääkäri oli antanut vain antibiootti kuurin ja ei ollut sen enempää asiaa kommentoinut.Hyvä kuitenkin että sait hamsterillesi hoitoa. Jos nyt aiot samalla naaraalla vielä tulevaisuudessa toisen kerran poikasten teettämistä kokeilla niin toivottavasti sillä kertaa onnistuisi paremmin :)
- tytsy
Kertomus kirjoitti:
Hyvä kuitenkin että sait hamsterillesi hoitoa. Jos nyt aiot samalla naaraalla vielä tulevaisuudessa toisen kerran poikasten teettämistä kokeilla niin toivottavasti sillä kertaa onnistuisi paremmin :)
Juu tulin siihen tulokseen etten oota sitä riskiä, että tekisin hamsterillani toisia poikasia tulevaisuudessa....
nauttikkoon vapaasta elämästä ilman vauvoja;o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161