omaan kämppään jo 14 vuotiaana!

123456789

Hei, olen 14v poika ja haluisin muuttaa jo omaan kämppään kun en viihdy kotona kun isäpuoli huutaa ihan syyttä ja äiti huutaa myös :'( eli mua ei puolusta kukaan koko talossa.. joten olisiko mahdollista muuttaa jo nyt?:/ olen vastuullinen ja osaan pestä pyykkiä,tiskata ja tehdä ruokaa:)

14

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awfegsrdf
    • Roopesetä

      Millä ajattelit maksaa vuokran? Alaikäinen ei voi edes allekirjoittaa vuokrasopimusta. Vai ajattelitko että sossu tai Kela maksaa sun vuokran vain siksi että sinua ei kiinnosta totella niitä ihmisiä jotka kustantavat sun elämiset ja huvit? Huoh, mistä näitä aloittajan kaltaisia valopäitä oikein sikiää???

    • 123456789

      vittu kun en vain tule toimeen vanhempien kaa.. en mä haluu huostaankaan otettavaks..

    • 4+12

      Ei per***e,kato juippi peiliin ja opettele elämään niinkuin ihmiset tekee..

    • Sinnittele

      Kuten huomasit, täältä on asiallisia vastauksia turha kuvitella saavansa.
      Jos et todellakaan pysty elämään kotonasi asiallista elämää, ota ensimmäisenä yhteys vaikkapa koulusi terveydenhoitajaan joka ohjaa sinua eteenpäin. Vastauksena tosin saattaa olla sossutädit.
      Nuoresta iästäsi johtuen suositteleisin kuitenkin sinnittelemään edes pari vuotta, ja katsomaan sitten tilannetta uudelleen.
      Tsemppiä!

    • Kenkää perseelle

      14v murkku mölyää ja on olevinaan jotain. Suomi ei tarvitse luusereita ja sossuhoroja.

    • 13+13

      minä muutin aikoinaan 15 vuotiaana. hankin työpaikan josta sain työsuhde asunnon. en ole katunut sitä päätöstä kertaakaan.

    • kakkapää

      Just joo. Itse oon 17,5 vuotta, ja nyt muutan. Ei olis tullut kuuloonkaan muuttaa yhtään aikasemmin. Ja 14 vuotias ei ole valmis missään olosuhteissa. Mun mielestä 16 pitää vähintään olla.

      Eikä sulla varmaan oo rahaa millä maksaa vuokraa. Tuskin edes pelkkään ruokaan riittäisi raha sulla.

      Koita päästä johonkin pienryhmäkotiin, jos et oikeesti kestä. Luulen kuitenkin että ruusuisempaa se kotona asuminen on

    • eionnistu443

      Ei laki anna sun vielä muuttaa vaikka kuinka paljon haluaisit. Huomaa ettet ymmärrä raha asioista yhtään mitään. Vuokra yksiö on noin 400 e ( keksitty summa)joka maksetaan kaksin kertaisena takuu vuokrana. Vähintään 16 pitää olla jos edes sillonkaan vanhemmat antaa. Joka kuukaus on tuo 400 vesi ja sähkö. Sitten vielä ruoka menot sun muut. Odota että olet 18. Turha kuvitella et muuttaisit kun se ei ole mitenkään mahollista vielä.

    • KoetaKestääPentuPieni

      Lasten pitää asua vanhempiensa luona aikuiseksi asti. Koeta vain kestää ja muuta sitten pois. Vanhempasi yrittävät kestää sinua vielä parin vuoden ajan.

      • vittu_oon_sun_mutsi_

        fuck you!


    • Katumuksen-kalvama

      Voi rassukkaa! Ymmärrän hyvin tilanteesi. Itse halusin muuttaa kotoa jo 5-vuotiaana samasta syystä. Minulla sattui olemaan yksi sukulainen, jonka luona sain hengähdystauon välillä.
      Usein joutuu ojasta allikkoon, ja huomaa vieraiden käyttävän pahemmin hyväksi. Kun tulet vanhemmaksi, ymmärrät kotiväkesi vaikeuksia olla ymmärtäväisiä vanhempia. Tulet varmaan vielä joskus ponnistelemaan samojen ongelmien kanssa oman pikkupojusi ollessa pettynyt sinuun.Omaa äitiäni en ehtinyt enää kiittämään hänen ponnisteluistaan minun hyväkseni.Joskus kuolema korjaa pois, ennenkuin on ehditty sopia menneet.On vaikeaa elää kysymyksen kanssa: olisinko itse voinut tehdä enemmän vanhempieni elämän helpottamiseksi?

    • elämäopettaa

      Ihan näin yleisesti ottaen niin konfliktiin tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta. Vaikkaan että tuskin se sinun käytöksesikään on ollut mitään ruusuilla tanssia. Ehkä voit katsoa peiliin ja kysyä itseltäsi teenkö jotain väärin.

      Olet iässä jossa luulet tietäväsi kaikesta kaiken vaikket todellisuudessa tiedä mistään mitään. Kiukuttelet ja purnaat kaikessa vastaan. Ihan mitäänsanomattomissa asioissa, jotka tietysti sinusta tuntuu niistä maailman isoimmista asoista.

      Elämä opettaa ja olet aloittanut nyt tämän opiskelun. Valitettavasti sitä on nyt edessä vielä semmoiset 30-40 vuotta, ennen kuin voit sanoa ymmärtäväsi elämästä jotain.

    • odottelua

      Sun ikäsenä ainoa vaihtoehto on mennä lastenkotiin jos vanhemmiltasi haluat pois. Opiskelujen takia jotkut voivat muuttaa 16v riippuen onko vanhemmilla rahaa kustantaa se. Ja silloinkin muutetaan opiskelija kämppään missä vahditaan ja on huoneeseen menoajat. Joten kestä siellä kotona harva sun ikänen tulee toimeen vanhempien kanssa mut et sä minnekkää omaan kotiin saa muuttaa ton ikäsenä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe