Tuohan on ihan kliseinen ajatus...muka. Mulle se kyllä on totisinta totta. Minusta on niin, että mitä vanhemmaksi ihminen tulee - sitä enemmän sisäinen näkyy ulospäin. Roald Dahl kertoi Nilviöt-kirjassaan naisesta, rouva Nilviöstä, joka oli nuorena ollut oikein sievä, mutta iän karttuessa ilkeä ja ikävä luonne alkoi näkyä ulkonäössä.
Puhumattakaan siitä, että kun arvostaa itseään, pitää myös huolta itsestään. Sekä henkisesti että fyysisesti. Katkeruus, viha ja ylimielisyys tekevät rumaksi.
Ja kun arvostaa itseään - arvostaa myös muita.
Sisäinen kauneus
2
186
Vastaukset
- Se oikea kauneus
Yeap, juuri noin; pelkällä kuorella ei pitkälle pötkitä koska vuosien kuluessa sisältö alkaa näkyä päälle päin tavalla tai toisella halusipa tai ei.
- Elämä on lahja
Iän karttuessa sisäinen kauneus on tullut minulle niin merkitykselliseksi, että muulla ei ole merkitystä. Aloittaja kirjoitti erittäin tärkeän näkökulman! Samaten myötätunto toisia elollisia, myös luontoa kohtaan on minulle tullut yhä keskeisemmäksi. Tarkoittanee, että arvostan ympärilläni olevaa maailmaa.
Epäoikeudenmukaisuus, vääryys ja kaltoinkohtelu saavat minut toimimaan heti. Haluan puolustaa ihmistä, esim muistisairasta ikäihmistä, jota kohdellaan väärin. Annan kodin ja rakkautta lemmikille, jonka perhe luopuu siitä sitoutumisen kyvyttömyydestä.
Elämäni on saanut uutta sisältöä. Olen saanut ikään kuin lottovoiton, ja kylven rikkaudessa ja kauneudessa. Elämässäni on uusi päämäärä, miten tehdä hyvää toisille ja myös itselle.
Kiitos aloittajalle tärkeästä näkökulmasta ja sen esiin tuomisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453