PS4 vai Xbox one?

Kungpao

Kumpi näistä kannattaa ostaa?? Pää halkee, katsoin pikaisesti ja en huomannu näiden kahden välistä mitään eroa.

37

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelit ratkaisee

      PS4. Flops ja kaikkee muuta kivaa....

      Itsellä on Xbox One, enkä vaihtaisi pois.

      Eroja turha miettiä. Mieti mitä haluat pelata ja kummalle ne pelit saa. Ja kumpi niillä on joiden kanssa haluat pelata verkossa.

      • Ps4Modelaattori

        Eiköhän se ollut X-box onen joka floppas ja pahasti.
        Konsoli joka vaatii pelit pyörittääkseen maksullisen nettipalvelun aina, joka pelillä.
        Ps4 ei vaadi mitään maksullisia palveluita että netissä pääsee pelaamaan, eikä myöskään lukitse yksinpelattavia pelejä ei pelattaviksi, mikäli konsoli ei ole netissä.

        Toki, jos pelaat muutenkin maksullisia pelejä netissä mitkä on kuukausi maksullisia niistä luonnollisesti joudut maksamaan pelaatpa sitten pc:llä tai millä tahansa konsoleilla.


      • Itse floppasit
        Ps4Modelaattori kirjoitti:

        Eiköhän se ollut X-box onen joka floppas ja pahasti.
        Konsoli joka vaatii pelit pyörittääkseen maksullisen nettipalvelun aina, joka pelillä.
        Ps4 ei vaadi mitään maksullisia palveluita että netissä pääsee pelaamaan, eikä myöskään lukitse yksinpelattavia pelejä ei pelattaviksi, mikäli konsoli ei ole netissä.

        Toki, jos pelaat muutenkin maksullisia pelejä netissä mitkä on kuukausi maksullisia niistä luonnollisesti joudut maksamaan pelaatpa sitten pc:llä tai millä tahansa konsoleilla.

        Vähän tiedot hukassa sulla! Melkein kaikki meni väärin...


      • Ps4Modelaattori
        Itse floppasit kirjoitti:

        Vähän tiedot hukassa sulla! Melkein kaikki meni väärin...

        Ei ole hukassa.
        No, onhan niitä jotka haluaa maksaa siitäkin kun käynnistävät konsolinsa, joten onnea vain.

        Iso osa kun ehkä haluaa pelata konsolillaan pelejä joista ei enää joudu maksamaan että pääsee pelaamaan.


      • puhu pukille
        Ps4Modelaattori kirjoitti:

        Ei ole hukassa.
        No, onhan niitä jotka haluaa maksaa siitäkin kun käynnistävät konsolinsa, joten onnea vain.

        Iso osa kun ehkä haluaa pelata konsolillaan pelejä joista ei enää joudu maksamaan että pääsee pelaamaan.

        Ei mussukka maksa mitään. Ei sitä gold jäsenyyttä tarvitse olla jos ei pelaa verkossa. Nettiyhteyden hinta taas riippuu palveluntarjoajasta, eikä xboxin käynnistäminen nosta kuukausi hintaa, eikä pleikkarin omistaminen laske sitä. Suurella osalla on nettiyhteys kotona, vieläpä Wlan, joten xboxin netissä roikkumisesta ei ole mitään vaivaa eikä haittaa. Paitsi foliohatuille...


      • puhu pukille
        Ps4Modelaattori kirjoitti:

        Ei ole hukassa.
        No, onhan niitä jotka haluaa maksaa siitäkin kun käynnistävät konsolinsa, joten onnea vain.

        Iso osa kun ehkä haluaa pelata konsolillaan pelejä joista ei enää joudu maksamaan että pääsee pelaamaan.

        Niin ja ps4 verkkopelaaminen ei ole ilmaista...


      • kamalaa rahastusta
        Ps4Modelaattori kirjoitti:

        Ei ole hukassa.
        No, onhan niitä jotka haluaa maksaa siitäkin kun käynnistävät konsolinsa, joten onnea vain.

        Iso osa kun ehkä haluaa pelata konsolillaan pelejä joista ei enää joudu maksamaan että pääsee pelaamaan.

        Tarkoitatko kun ne käyttää sähköä? On ne kyllä perseestä. Pakko olla sähkösopimus että voi pelata! Törkeetä.


      • Ps4Modelaattori
        puhu pukille kirjoitti:

        Ei mussukka maksa mitään. Ei sitä gold jäsenyyttä tarvitse olla jos ei pelaa verkossa. Nettiyhteyden hinta taas riippuu palveluntarjoajasta, eikä xboxin käynnistäminen nosta kuukausi hintaa, eikä pleikkarin omistaminen laske sitä. Suurella osalla on nettiyhteys kotona, vieläpä Wlan, joten xboxin netissä roikkumisesta ei ole mitään vaivaa eikä haittaa. Paitsi foliohatuille...

        Etpä sitten omista boxia.
        Sinulat menee normi nettimaksun lisäksi myös microsoft määrittelemä maksu aina kun sinä pelaat mitä tahansa peliä, koneesi kun ei edes käynnisty ilman nettiä.

        Minulla on 30 vuoden kokemus, niin arvostelijana kun myös laitteiden testaajana.

        Turah sinun alkaa minua lapseksi tituleeraamaan.


      • Ps4Modelaattori
        puhu pukille kirjoitti:

        Niin ja ps4 verkkopelaaminen ei ole ilmaista...

        Tuota noin... no pistäppäs lukua paljon maksaa vaikkpa ps4 pelin: FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn pelaaminen netissä.. saapahan nauraa siihen mitä vastaat.. nimittäin ihan valoitukseksi, ei maksa mitään, paitsi tietenkin operaatorin norminetissä olevan kuukausimaksun.
        En ole ikinä väittänyt että konsolit toimisi ilman nettioperaattorimaksua, kyse onkin sen päälle tulevat maksut, joita xbox pakolla vaatii toimiakseen.


      • outoa todellakin
        Ps4Modelaattori kirjoitti:

        Etpä sitten omista boxia.
        Sinulat menee normi nettimaksun lisäksi myös microsoft määrittelemä maksu aina kun sinä pelaat mitä tahansa peliä, koneesi kun ei edes käynnisty ilman nettiä.

        Minulla on 30 vuoden kokemus, niin arvostelijana kun myös laitteiden testaajana.

        Turah sinun alkaa minua lapseksi tituleeraamaan.

        Ai ei käynnisty? Hahhahahaaa! Kai mulla on sitten pleikkari... Kun ei mitään maksuakaan ole mennyt.


      • olikoha nuin
        Ps4Modelaattori kirjoitti:

        Tuota noin... no pistäppäs lukua paljon maksaa vaikkpa ps4 pelin: FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn pelaaminen netissä.. saapahan nauraa siihen mitä vastaat.. nimittäin ihan valoitukseksi, ei maksa mitään, paitsi tietenkin operaatorin norminetissä olevan kuukausimaksun.
        En ole ikinä väittänyt että konsolit toimisi ilman nettioperaattorimaksua, kyse onkin sen päälle tulevat maksut, joita xbox pakolla vaatii toimiakseen.

        Täytyy sanoa että tuollakin kolmenkymmenen vuoden kokemuksella vielä käyttäydyt kuin pahaiset kakarat. Eipä olis ensinäkemältä uskonut..


      • Ps4Modelaattori

        Yle hehkuttaa tutkimuksillaan paljon muutakin mikä on hyvin kaukan oikwasta tiedosta.
        Tuo juttu oli yksi osoitus tästä.


    • d: :P

      Ehdottomasti PS4. Ps4 enemmän pelejä tulossa kuin boxille. Boxi floppas.

    • ftygkuh

      PS4, sillä se on pelaamiseen paras.

      • kiva tehdä kaikkea

        Xbox, koska sillä voi tehdä muutakin. Itse aion hyödyntää kinectiä 3D mallinnukseen joten voin tulostaa 3D tulostimella kaikenlaista...


      • Ps4Modelaattori
        kiva tehdä kaikkea kirjoitti:

        Xbox, koska sillä voi tehdä muutakin. Itse aion hyödyntää kinectiä 3D mallinnukseen joten voin tulostaa 3D tulostimella kaikenlaista...

        Niin... xbox kokeilee olla monitoimilaite, siksi se onkin surkea pelikone.
        Ps4 keskittyy olemaan puhtaasti pelikone jossa se onnistuu 100 kertaa paremmin kun xroskalaatikko.


      • mitä ihmettä
        Ps4Modelaattori kirjoitti:

        Niin... xbox kokeilee olla monitoimilaite, siksi se onkin surkea pelikone.
        Ps4 keskittyy olemaan puhtaasti pelikone jossa se onnistuu 100 kertaa paremmin kun xroskalaatikko.

        Niin mutta kun haluan tehdä sillä muutakin ja olevan muutakin kuin vain pelikone. Siksi en halua PS4:sta. Sinä saat pelata pleikkarillasi ihan rauhassa. Jos minä haluan lämmittää puuroa ja ostaa lieden, pitäisikö kuitenkin ostaa jääkaappi kun sinä haluat viilentää jotain?


      • miksei PC:tä
        mitä ihmettä kirjoitti:

        Niin mutta kun haluan tehdä sillä muutakin ja olevan muutakin kuin vain pelikone. Siksi en halua PS4:sta. Sinä saat pelata pleikkarillasi ihan rauhassa. Jos minä haluan lämmittää puuroa ja ostaa lieden, pitäisikö kuitenkin ostaa jääkaappi kun sinä haluat viilentää jotain?

        "Niin mutta kun haluan tehdä sillä muutakin ja olevan muutakin kuin vain pelikone. "

        Xbox on "työttömän pc", ja kyllä se parempi on kuin käytetyt pc:t joilla ei pelitkään kovin hyvin toimi.

        Jos kuitenkin on edes matalapalkkaisessa ansiotyössä josta jää edes pari tonnia kuussa käteen, niin rahat riittävät ihan hyvin matkailuun, merkkivaatteisiin, ravintoloihin, ja lisäksi viihde-elektroniikkaan ja uusimpiin GTX980 näytönohjaimiin ja kunnon pc-laitteistoonkin, ja silti jää paljon rahaa kuukausittain säästötilillekin lisää säästöön. Ei se ainakaan rahasta ole kiinni, miksei voisi kunnon konettakin hankkia jolla myös pelaa ultra-asetuksilla uusimpiakin pelejä.


      • mitä ihmettä
        miksei PC:tä kirjoitti:

        "Niin mutta kun haluan tehdä sillä muutakin ja olevan muutakin kuin vain pelikone. "

        Xbox on "työttömän pc", ja kyllä se parempi on kuin käytetyt pc:t joilla ei pelitkään kovin hyvin toimi.

        Jos kuitenkin on edes matalapalkkaisessa ansiotyössä josta jää edes pari tonnia kuussa käteen, niin rahat riittävät ihan hyvin matkailuun, merkkivaatteisiin, ravintoloihin, ja lisäksi viihde-elektroniikkaan ja uusimpiin GTX980 näytönohjaimiin ja kunnon pc-laitteistoonkin, ja silti jää paljon rahaa kuukausittain säästötilillekin lisää säästöön. Ei se ainakaan rahasta ole kiinni, miksei voisi kunnon konettakin hankkia jolla myös pelaa ultra-asetuksilla uusimpiakin pelejä.

        Löytyy myös kaksi pöytä PC:tä (makkarissa ja olkkarissa). Molemmilla pyörii pelit hyvin. Juuri päivitin toiseen uuden näytönohjaimen ja prosessorin, GTA V:tä odotan pelattavaksi. Kaikkia pelejä ei saa PC:lle laisinkaan. Siksi pitää olla kaikki laitteet. Xbox One on TV:n kaverina hyvä laite koko perheelle. Viaplay ja Netflix tarjoaa katsottavaa, kun aina ei jaksa pelatakaan.

        En ole grafiikka friikki, itse peli on tärkeämpi. Hyvä hienon näköinen peli on parasta. Paskaa peliä ei grafiikat pelasta. Ja se minun "hyvä" ei tietenkään tarkoita että se olisi kaikkien mielestä hyvä. Ihmisiä kun kiinnostaa eri asiat.


    • Pystyykö Xbox onella pelaamaan yksinpeljejä jos konsoli ei ole netissä?

      • Onnistuu 100%

        Pystyy. Faktaa, koska omistan Onen ja olen pelannut Forza 5:sta ilman nettiä kun oli ukkosen takia poikki toista päivää. Konsoli pitää vaan asetuksista olla valittuna omaksi "koti" konsoliksi profiilille ja peleille.


      • wtfukkonen
        Onnistuu 100% kirjoitti:

        Pystyy. Faktaa, koska omistan Onen ja olen pelannut Forza 5:sta ilman nettiä kun oli ukkosen takia poikki toista päivää. Konsoli pitää vaan asetuksista olla valittuna omaksi "koti" konsoliksi profiilille ja peleille.

        muuten hetkinen miten sä pystyt pelaa kun ukkonen on päällä eiks se lyö sun noi sähköt poikki


    • Tällä mennään

      Itsehän päädyin ostamaan pleikkarin, vaikka ensin ajattelin ostaa boxin (360 on tähän mennessä ollut suosikkini). Ei ole päätös harmittanut. Minä haluan keskittyä pelaamiseen, enkä kaikkeen muuhun näpertämiseen.

      Boxille ei ollut mitään sellaisia must have pelejä, mitä en pleikkarillekin saa. Pleikkarille taas on enemmän niitä pelejä, joita ei boxille saa. Lisäksi mikkisofta käytännössä haistatteli pelaajille pitkät julkistaessaan ekoja kertoja asioita uudesta konsolistaan, joten ei kiitos jo ihan senkin takia. Ei, se ei auta, että ne typeryydet peruttiin painostuksen alla, maku meni jo. Vielä oli olemassa pieni mahdollisuus boxin ostoon, mutta sitten konsolin julkaisu suomessa myöhästyi kaiken kruunuksi vuodella. Se oli viimeinen niitti, muuten olisin ehkä vielä ostanut ne molemmat. Nyt saa pleikkari riittää.

      Mutta niin siis... saatavilla olevat ja tulevat pelit vetivät vahvan voiton pleikkarille. Sehän se kuitenkin on pelikonsolin tarkoitus, pelaaminen. Jos boxi julkaisee joskus vuosien päästä jotain ehdottomia yksinoikeuksia, niin katsellaan sitten tilannetta uudestaan, mutta näillä näkymin jää boxi kokonaan ostamatta.

    • pol1

      video vertailu ps3 vs x box 360 fi auto kuva jaettu kahtia rafiikka ja kuvan selkeys x box vie selvän voiton. ( fi 2013-ps3 vs x box 360 -graphics comparison )

      • fan? no.

        Tuo vaihtelee ihan riippuen pelistä. Harvalla on molemmat yhtäaikaa päällä pelatessa, joten ero jää pelatessa huomaamatta. Eli ei mitään merkitystä.


    • MMZGames

      No olen luonnoltani Pleikkarimiehiä ja ostin xbox 360 vain Halon takia. joten olin aluksi luonnollisesti mielellä: PS4 it's best. Mutta sitten youtube kanava Vulpes Arctos alkoi arvostelemaan xbox one pelejä. Ja tajusin että boxille löytyy paljon parempia pelejä kuin PS4:lle. Ja nyt olen boxin onnellinen omistaja. toisaalta jos saisin valita PS4 , Wii U Vai Xbox one? Vastaus olisi Wii U.

    • fkfhvfuvf

      Osta xbox one!

    • juuettäniikylläjoojep

      Tässä sulle kompromissi; Molemmat

      .. tai no sitten kun on massit.

      Kummallekkin tulos hyviä pelejä yksinoikeudel. Itel on X1 koska ollu hirvee Halo fani pienest lähtie. Playstation 4selle tulos Bloodborne jonka haluaisin mutta en viitsi ostaa vielä yhden pelin takia. Ollu xbox käyttäjä kauan.

      Mieti siltä kannalta kummalla on pelit joista SÄ pidät. Unohda arvostelut, mieti mist sä ite tykkäät. Jos toisella on pelit mistä sä tykkäät, meet sinne jos haluut. Jos toisel on kaverit, mietit sit siltäkin kannalta. Se on loppujen lopuks ihan sama kumman ostat koska monet hittipelit tulee molemmille konsoleille ja auta armias joku erämettän tero tulee väittää graafisist eroist. Sielä on pieni ero niille jotka pelaa päivittäin suurennuslasien kans laskien miten monta pixeliä kuvasta löytyy.

      Kummallakin on omat puolensa, päätät niistä sitten.

      Jos itellä ei olis X1stä enkä ois Halohullu ni oisin varmasti menny PS4 ja hommannu Bloodborne.

    • löadgkjflöksgj

      Ihan omasta mausta kiinni. Molemmille löytyy pelejä ja kokolailla samat ominaisuudet. Itse menin XBOX Oneen kun aiemmin oli 360 ja se olikin ainoa varsinainen peruste itsellä.

      Tottakai tuo mahdollisuus ohjata suoraan digiboxia telkkua on ihan kiva jos sellasta tarvitsee ja tykkään SmartGlassistä, mutta ei nekään asioita ratkaise ominaisuuksina.

    • XBOXONEOKSETTAA

      XBOX ONE ON TODELLA SURKEA KONSOLI JA SE OHJAIN ON KANS SURKEA. OSTAKAA HYVÄT IHMISET PS4 SE ON MILJOONA KERTAA PAREMPI KUIN SURKEA SE XBOX ONE. EIHÄN XBOX ONEE VOI EDES KUTSUA PELIKONSOLIKS, XBOX ONE ON ENEMMÄNKI DIGIBOKSI EIKÄ PELIKONSOLI. PS4 ON PARAS.

      • meepoistäältä

        mee sinä täältä suomi24 nelosesta pois kun et osaa käyttää caps lockia kunnolla


    • XBOXONEOKSETTAA

      Osaan mä caps lockia käyttää mut mua vaa ärsyttää ne xbox jonnet jotka tulee tänne puhumaan paskaa pleikasta vaikka ne ei tiiä pleikasta mitään.

    • XBOXONEOKSETTAA

      Tarkotan myös muita suomi24 keskusteluita jotka liittyy tähän

    • XBOXONEOKSETTAA

      Myyntiluvutki kertoo että Ps4 on paljon parempi ku Xbox one.

    • pelaajapasi

      Itsekkin pohdin että kumpi. Todennäkösesti tulen molemmat ostamaan mutta kumpi ekana. Tällä hetkellä mulla xbox360 jolla pelaan World of tanksia ja pitää selvittää että jos ostan eka Onen niin seuraako ne 360:lla saadut tankit Onelle vai pitääkö aloittaa alusta koko peli. Jos seuraa niin eka ostan onen jos ei niin en sit tiedä. Moellmilla on ja tulee olemaan mielenkiintoisia pelejä sekä eiköhän ne tuosta halpene ps4:kin kun tulee näitä uudempia malleja kuten PS4 pro niin käytettynä alkaa samaan edullisesti niitä aikaisempia versioita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe