Oiskohan jollain kertoo KOKEMUKSIA työnsaannista? Eli milleen lesbous/homous voi vaikuttaa työnsaantiin... millasiin töihin kannattaa edes hakea? Kannattaako edes pyrkiä esim. sosiaaliselle alalle, ku kai taustoista ny työnanatajalle täytyy kertoo kuitenki? Voiko olla että jää ilman töitä...sillonhan ei aikakaan tuu pärjäämään - rahallisesti. Itse vielä opiskelen, mutta kohta sinne työelämän...
Työnsaannista...
7
1579
Vastaukset
- Jennifer40
..suuntautuminen ei vaikuta mitenkään siihen, miltä alalta hakee työtä. Ihan samanlaisia ihmisiä ollaan kaikkia. Sosiaalinen ala käy vallan mainiosti tai ihan mikä vaan, kunnallinen tai yksityinen sektori. Ja voihan sitä mennä vaikkapa politiikkaan..;)
- Zor-ro
Miten niin täytyy kertoa taustoista työnantajalle?! No joo, jos on vaikka käsivarren mittainen rikosrekisteri, mutta että seksuaalisesta suuntautumisesta?
Minä katson ettei se vaikuta tippaakaan mun työntekoon tai taitoihin eikä kuulu työnantajalle tai liity asiaan millään tavalla.
Tuskin kukaan kertoilee tai on edes velvollinen kertomaan tuollaisista yksityisasioista. Kertooko hetero vaikka että pettää kumppaniaan, tai joku että harrastaa ryhmäseksiä tms. Enpä usko! Tosin lesbous ei millään muotoa ole rinnastettavissa mainitsemiini tapauksiin, kunhan vain otin esimerkkejä. ;)- Battery016
EI tarvitse kertoa henkilökohtaisia asioita!
- Battery016
Battery016 kirjoitti:
oli tarkoitettu alkuperäiselle kirjoittajalle tämä viesti;)
- Catsy_666
Battery016 kirjoitti:
Pistää epäilemään. Entäpä jos työnantaja kysyy varsin ikäviä kysymyksiä? Kyllä ne kysyy. Jos sanot, ettet halua vastata, olet jo menettänyt paikan. Jos sanot olevasi lesbo, riskeeraat paikan varmasti. Voit tietysti valehdella härskisti. Kaikki muutkin tässä maassa saavat työpaikat valehtelemalla.
- Pir
Catsy_666 kirjoitti:
Pistää epäilemään. Entäpä jos työnantaja kysyy varsin ikäviä kysymyksiä? Kyllä ne kysyy. Jos sanot, ettet halua vastata, olet jo menettänyt paikan. Jos sanot olevasi lesbo, riskeeraat paikan varmasti. Voit tietysti valehdella härskisti. Kaikki muutkin tässä maassa saavat työpaikat valehtelemalla.
Ei ainakaan niissä yrityksissä, mistä minulla on kokemusta, myös työhönottajana. Koska rekrytointi ei ole ammattini, olen käyttänyt haastatteluissa apuna mallilomakkeita. Sukupuolielämää ei niissä utsita muuten, kuin keskustellaan perhe-elämästä, lapsista, kumppanuuksista sosiaalisessa mielessä jne. Koetetaan jotenkin selvittää tuntemattoman hakijan vuorovaikutustaitoja ja yhteistoimintakykyä.
Ei tarvitse valehdella, ei tarvitse kertoa mitään seksuaalisuudestaan. Jos joku tätä kyselee, on kyselijä hakoteilla ja siitä firmasta on kenen tahansa parasta pysyä erossa.
- minä vaan
... terveydenhoitoalalla on paljon homoja ja lesboja. Joka tasolla. Ylihoitajina, osastonhoitajina, sairaanhoitajina jne. Lääkäreinä myös. Ja monet heistä erittäin ammattitaitoisia. Sosiaalipuolella lienee sama. Älä turhaan pelkää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938