Mitä tarkoittaa kansioituna? Millaiseen kansioon gradu pitää laittaa?
"Tutkielma on jätettävä laitoksen kansliaan viimeistään
kymmenen päivää ennen kypsyysnäytteen suoritustilaisuutta
kolmena kappaleena, jotka jäävät
yliopistolle. Näistä kahden tulee olla sidottuna tai
KANSIOITUNA ja kolmannen lävistämättömänä esimerkiksi
kirjekuoressa."
Kansioituna?
6
1001
Vastaukset
- Maanmittari
Olisiko helpompaa kysyä asiaa valvovalta professorilta (tai itseasiassa kuka tahansa professori tai assistentti, amanuenss, tutkija ja todennäköisesti jopa toimistosihteeri osannee tuohon vastata) kuin täältä.
Asia selvinnee tarkemmin myös laitoksenne kirjastosta jossa graduja säilytettänee. Esimerkiksi meillä TKK:lla diplomityöt kansitetaan kovaan mustaan kirjankansiin jossa päällä lukee diplomityö ja selkämyksessä tekijän nimi. Lisensiaattityöt taasen kansitetaan vihreisiin kansiin ja väitöskirjat ovat punaisia (ja muutenkin enemmän oikean kirjan näköisiä) - Sitti
tampereen yliopistossa oli muistaakseni just samanlaiset ohjeet. minä ratkaisin asian niin, että otin kaks tavallista luentokansiota ja laitoin kahdet paperit niihin. hyvin kelpasivat.
- ....
Meillä ei saa missään tapauksessa laittaa papereihin reikiä, vaikka ne pitääkin kansioida. Eli käytännössä ne pitää laittaa puristemekanismilla varustettuun kansioon, tai sitten sellaiseen kulmalukkokansioon, johon mahtuu paksu paperinippu. Kannattaa oikeasti varmistaa sieltä oman laitoksen/tdk:n kansliasta, kun käytännöt vaihtelevat näin paljon.
- Ohi ON
Minua VITUTTAA nuo yliopistojen epämääräiset ohjeet. Ihmetyttää se, että ne eivät osaa kirjoitaa ohjeitaan SELEVÄLLÄ SUOMEN KIELELLÄ. Pitää kierrellä ja kaarrella....
Minä laitoin graduläjän kahteen siniseen tavalliseen kansioon (mappiin). Jokaisessa paperissa oli siis vähintään 2 reikää. Lopullisen "työn" vein vankilaan sidottavaksi. En kyllä tiedä, miten se kuuluisi SITOA, kun selviä ohjeita ei annettu, vaikka kysyin. Kansliassa eivät tuntuneet edes tietävän sitä, mitä sitominen tarkoittaa...
Näin se on yksinkertainen laitos tuo rakas yliopisto.
JA GRADUN OHJAUKSESTA:
Se on suoraan perseestä, vaikka ne korostavat sen merkitystä. Eihän "ohjaaja" ollut perehtynyt koko asiaan. Mitä hyötyä on ruveta lukemaan käsikirjoitusta vasta siinä tilanteessa kun ollaan ns. seminaarissa? Yhtään kertaa en saanut henkilökohtaista ohjausta, vaikka sitä rukoilin.
Lopulta kirjoitin "gradun" yksin. Arvosanakin oli ihan hyvä, vaikka laudaturia en saanukkaan.
Mikähän lienee yleisin arvosana? Minulle ne antoivat eximian.- oli
LOISTAVA! Nimittäin yleisimmät arvosanat graduista ovat cumu ja magna. Magnankin arvosanan saanut on hyvä, ja eximian saaneelle usein suoitellaan jatkotutkielman tekemistä. Eikö sinulle?
Ja onnittelut, että pystyit tekemään gradun täysin itsenäisesti. Niin minäkin olen päättänyt tehdä. Ja sama ongelma mullakin, ei proffa edes tiedä aihepiiristäni mitään, joten ei sitä edes kiinnosta!
Vaan itsenäistä sen työskentelyn pitää kai ollakin, ei sitä kädestä pitäen enää graduvaiheessa pidäkään professoreiden ohjailla. - ***
oli kirjoitti:
LOISTAVA! Nimittäin yleisimmät arvosanat graduista ovat cumu ja magna. Magnankin arvosanan saanut on hyvä, ja eximian saaneelle usein suoitellaan jatkotutkielman tekemistä. Eikö sinulle?
Ja onnittelut, että pystyit tekemään gradun täysin itsenäisesti. Niin minäkin olen päättänyt tehdä. Ja sama ongelma mullakin, ei proffa edes tiedä aihepiiristäni mitään, joten ei sitä edes kiinnosta!
Vaan itsenäistä sen työskentelyn pitää kai ollakin, ei sitä kädestä pitäen enää graduvaiheessa pidäkään professoreiden ohjailla.Anteeksi, että olin aamulla niin pahalla päällä. Olin kai noussut väärällä jalalla ylös.
Kyllähän se niin on, ettei enää graduvaiheessa kädestä pidetä kiinni eli jotakin on itsekin tehtävä. Ehkä otin gradun liian raskaasti ja tunnollisesti. Tein sitä kokopäiväisesti melkein 3 kk.
On minulle "jatkotutkimusta" ehdotettu, mutta tällä hetkellä motivaatio ei riitä.
Onnea ja jaksamista vaan niille, joilla homma on vielä aluillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938