Miksi korealasiet eivät osaa rakentaa taloudellisia autoja?

koreatpojat

Alla esimerkkejä 1,6 litraiset ceed ja auris, ja Rio 1,1 diesel vs.Yaris Hybrid (bensiini)
http://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/0-All_models.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2011&power_s=120&power_e=138&minkm=10000&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/985-Auris.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2012&power_s=120&power_e=140&minkm=10000&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/214-Rio.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=70&power_e=80&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&powerunit=2

23

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Montaa osataan

      Osataan kuitenkin rakentaa kestäviä autoja.
      Osataan kuitenkin rakentaa ajettavuudeltaan parempia autoja kuin listaamasi.
      Osataan kuitenkin saada kokonaisuus sille tasolle, että voitetaan testeissäkin ainakin listaamasi autot.
      Osataan tehdä autoja, joiden käyttäjäkokemukset sellaisia, että Suomessakin käyttäjätyytyväisyys ja asiakasuskollisuus huipussa.

      Ja: parin Kian kokemuksella voi sanoa, että ovat myös hyvin taloudellisia.

    • hyyyyy

      1. Luetettavuustilastojen valossa eivät erityisen kestäviä.
      2. Kannattaa käydä itse koeajamassa, ja tehdä sitten johtopäätöksiä ajettavuudesta. Tekniikam maailma ja Tuulilasi eivät ole = totuus. Googlettamalla löytyy paljon myönteisiä koeajokommentteja nykyajan Toyotista.
      3. Ei järin hääppöisiä testimenestyksiä ole tullut korealaisille, yleensä häntäpäässä nekin. Kuten edellä jo mainitsin TM ja TL eivät ole kaiken selittäviä totuuden torvia, maailmalta löytyy myös toisenlaisia vertailuja.
      4. Toyotalla tutkitusti huomattavasti korkeammalla tasolla, kuin yhdelläkään korealaismerkillä, myös Suomen rajojen ulkopuolella.

      "hyvin taloudellinen" näyttää olevan varsin suhteellinen käsite, vaikka Kia lupaakin lähes kilpailijoidensa tasoista kulutusta, on mitatut kulutukset vieläkin poikkeavampia kuin muilla merkeillä Hyundailla toki suunnilleen valehtelu samaa tasoa, tästähän oli oikein oikeuden päätöskin USA:ssa, jossa valmistaja joutui korvaamaan kuluttajille harhaanjohtavien normikulutusten takia. USA:n kulutusnormihan on huomattavasti realistisempi jopa kuin EU-normi,

      • PuuCee

        Mitähän "luetettavuus" testiä olet lukenut. Ettei vaan olisi sieltä puuceestä kertaalleen käytettyjä 50-luvun lehtiä? Juurihan tuo todettiin jopa tällä palstalla että GTU julkaisi luotettavuusraporttinsa Saksan katsastus-tilastoista ja pienimmässä luokassa tuli Kialle voitto ja Ceed luokassa 3. sija.
        Tojo ei pärjännyt.


      • kun paljastuu
        PuuCee kirjoitti:

        Mitähän "luetettavuus" testiä olet lukenut. Ettei vaan olisi sieltä puuceestä kertaalleen käytettyjä 50-luvun lehtiä? Juurihan tuo todettiin jopa tällä palstalla että GTU julkaisi luotettavuusraporttinsa Saksan katsastus-tilastoista ja pienimmässä luokassa tuli Kialle voitto ja Ceed luokassa 3. sija.
        Tojo ei pärjännyt.

        Totuus onkin provoilijalle tuskallinen, mutta ohitettava jarru.


      • höpöhöpöö
        PuuCee kirjoitti:

        Mitähän "luetettavuus" testiä olet lukenut. Ettei vaan olisi sieltä puuceestä kertaalleen käytettyjä 50-luvun lehtiä? Juurihan tuo todettiin jopa tällä palstalla että GTU julkaisi luotettavuusraporttinsa Saksan katsastus-tilastoista ja pienimmässä luokassa tuli Kialle voitto ja Ceed luokassa 3. sija.
        Tojo ei pärjännyt.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288630975579.html
        Saksalainen katsastustilasto on eri mieltä, ei näy lähelläkään kärkeä korealaisia.


      • höpöhöpöö
        höpöhöpöö kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288630975579.html
        Saksalainen katsastustilasto on eri mieltä, ei näy lähelläkään kärkeä korealaisia.

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/nissan micra vikatilaston yllatysvoittaja/201304408825
        Lainauksia tekstistä: "VW EOS oli luokan vikaisin malli. Hyundai i30 ja Kia Ceed kuuluivat myös hännille."
        "Tässä joukossa hännille jäivät Hyundai i20 ja Honda Jazz, joiden tuoreempia vuosikertoja vaivasivat yleensä akkuongelmat."


    • Kokemusfaktaa

      Mikä on taloudellinen tai epätaloudellinen? Polttoaineiden kulutus on ainoastaan yksi mittari taloudellisuudelle.

      Omakohtainen kokemus on kahdesta Ceedistä. Ensimmäinen oli 5- ovinen EX versio, tekniikkana 1,6 bensamoottori ja automaatti. Auton hankin syyskesällä -12, heti kun tämä nykykorinen tuli markkinoille. Ajelin autolla noin 33.000 km, pääasiassa lyhyitä matkoja kaupungissa. Keskikulutus oli karvan vajaa seitsemän litraa sadalla. Yksi huolto, (30.000 km) tehtiin, lisätyönä raitisilmasuodattimen vaihto, hinta tasan 210€. Minkäänlaista vikaa tai häiriötä autossa ei ilmennyt.

      Kesällä vaihdoin toiseen Ceediin. Farmari samalla tekniikalla, kuin oli tuo ensimmäinenkin. Mallissa lisänimi Fifa, jalkapallon MM-kisojen erikoisvarustelulla. Nyt autolla on ajettu noin 5200 km, ja kulutus näyttää olevan samaa luokkaa, kuin ensimmäisenkin. Eikä tietenkään minkäänlaisia vikoja tai häiriöitä. Muutoinkin hyvään vakiovarustukseen tuo Fifa- malli tuo kaikkea kivaa extraa. Navigaattori, xenonit, peruutuskamera vakiovarustukseen kuuluvan peruutustutkan lisäksi, sisäverhoukset, ym pientä.

      Suomen talveen mainittu "epätaloudellisuus" tuo arvostamani, auton oman, hyvän lämmityslaitteen. On nopea ja lämpöä piisaa. Eikä tarvita Webastoja tai vastaavia. Myös vakiona oleva ohjauspyörän lämmitys on mahtava juttu. Ensimmäisen auton halogeenivalotkin kääntymisvaloineen olivat hyvät. Uudessa onkin sitten xenonit kääntymistoimintoineen, tosi hyvät nekin. Ceedissä, kummassakaan ei ole ilmennyt minkäänlaisia nitinöitä tai natinoita, ripinöitä tai rapinoita. Muotoilun miellyttäminen on tieten makuasia. Toinen tykkää toinen ei. Tunteita se kyllä herättää. Itse olen jo Audin ajoistani asti pitänyt, nykyään Kian muotoiluista vastaavan, Peter S:n aikaansaannoksista. Hänethän ostettiin Audilta runsas 10 vuotta sitten. Kuuluu nykyään jopa Hyundai- Kian johtoryhmään. Kialla tämän miehen tulo näkyy selvästi. Tuotteet hienoja. Audilla hänen poislähtönsä toki näkyy vielä enemmän, kun jäivät polkemaan paikoilleen. Peteriltä jäi isot saappaat täytettäviksi. No, kuten mainitsin, makuasiahan tämä on.

      Ceed on ensimmäinen Kia-malli, joka on luokkansa ehdotonta aatelia, hinnaltaan alle 30.000€. Lämmin, huippuvarusteltunakin alle tuon mainitun hinnan. Varusteissa on sellaisiakin, joita ei tuossa hintaluokassa edes moniin saa, rahallakaan. Tukeva, ääntelemätön kori, luokassaan tilava, ja ennen kaikkea luotettava. Niin, rengasäänet ensimmäisessä olivat kovemmat. Alla oli Hankookin renkaat. Tässä uudemmassa, farkussa, oli ensiasennusrenkaina Michelinit. Rengas/tiemelu on selkeästi vaimeampaa. Samaa luokkaa, kuin koko/hintaluokkansa kilpailijoissa.

      Miinukseksi (?) siis jää tuo epätaloudellisuus polttoaineen kulutuksessa. Toki, sekin varauksella, jos pitää tuota vajaata 7 litraa sadalla suurena. Tiedän, että jotkut pitävät. Tiedän senkin, että jotkut eivät pidä. Jos otetaan laskuun mukaan vakuutus- ym kustannukset, auto on hyvinkin kokonaistaloudellinen. Jälleenmyyntiarvoaan myöden. Siitäkin on kokemusta.

      • mauttomia

        Suurin tappio autoilussa tulee pääomatappioista, korealaisissa se on melko suuri huonon jälleenmyyntiarvon takia. Ennen tällä ei ollut väliä, koska ne olivat myös uutena reilusti halvempia, mutta nykyään hinnat ovat kilpailijoiden tasolla.


    • KIA KIA

      ON SE VAAN NIIN HYVÄ.

    • Peter Schreyer

      Peter Schreyer muuten ostettiin Kialle vuonna 2006, ei runsas 10 vuotta sitten. Youtubessa on hyvä esittelyvideo, kun Peter esittelee todellisen loistoauton, Kia K900.

    • Notta silleen

      Ei korealaiset tee kiaa. Suunniteltu, ja valmistettu Euroopassa. Valmistusmaa Slovenia.

    • Varmaa tietoa

      Ceedin suunnittelu- ja muotoiluyksiköt sijaitsevat Saksassa sekä valmistus Slovakiassa. Ei siis Sloveniassa.

      • eipä pupista soopaa

        aivan paskapuhetta että ceedillä ajaisi kaupungissa lyhyttä ajoa 7 litran kulutuksella.. talvi kulutus 9.3 litraa ja kesällä 8.3.. 4 vuosi menossa ja uutena ostin. joka toinen huolto maksaa n 500 ja jokatoinen 280 e


      • Sillä selvä
        eipä pupista soopaa kirjoitti:

        aivan paskapuhetta että ceedillä ajaisi kaupungissa lyhyttä ajoa 7 litran kulutuksella.. talvi kulutus 9.3 litraa ja kesällä 8.3.. 4 vuosi menossa ja uutena ostin. joka toinen huolto maksaa n 500 ja jokatoinen 280 e

        Jos et osaa ajaa.


    • Kokemusfaktaa

      Sinua lienee huoltohinnoissa "pissitetty"!?! Miksiköhän sinulta veloitetaan ylimääräistä? Kulutuskin lienee riippuvainen kuljettajan taidoista. Kaksoiskytkin automaatti toki kulkee vähemmällä polttoaineella, kuin taidottoman kuljettajan manuaalivaihteinen. Tai, sitten ennen käytössä ollut 4- vaiht. "mehumaija"- automaatti. Ja toisekseen, nykyCeed on täysin eri auto muultakin tekniikaltaan ja ilmanvastukseltaan, kuin tuo mainitsemasi edeltäjänsä.

    • näin lahdessa

      niin no jos haluaa 7 vuoden takuun niin on tyytyminen seuraamaan huolto-ohjelmaa säntillisesti eli kerran vuodessa vaikka kilometrejä ei juurikaan kerry. kaivoin laskun esille ja voin aikanikuluks näpytellä sen tähän :
      4. vuosihuolto 213
      öljynsuodatin 16,60
      öljypropuntiiviste 3,00
      ilmansuodatin 28,50
      tulpat 58,80
      moottoriöljy 56,23
      jarruneste 0,5L 8,20
      ongelmajätemaksu 8,07
      käyttö ja tarveaineet 1,78
      sisäilmasuodattimen vaihto 10,26
      raitisilmasuodatin 36
      ilmastointilaitteen täyttö 51,10
      kylmäaine 7,90
      käsijarruvivun liikevaran säätö 50,39

      aika ihme jos joku selviää huollosta 210 eurolla..

      • vielä edelliseen

        ja tuohon kulutukseen vielä.. kun tankkaat tankin täyteen ja lasket ajettujen kilometrien perusteella kulutuksen seuraavalla tankkauskerralla niin saat oikean kulutuslukeman joka ei todellakaan ole sama kuin mitä ceedin ajotietikoneen näyttämä :)


      • Pienellä menee
        vielä edelliseen kirjoitti:

        ja tuohon kulutukseen vielä.. kun tankkaat tankin täyteen ja lasket ajettujen kilometrien perusteella kulutuksen seuraavalla tankkauskerralla niin saat oikean kulutuslukeman joka ei todellakaan ole sama kuin mitä ceedin ajotietikoneen näyttämä :)

        Itse ainakin luotan juuri tankkaamismenetelmään. Täydeltä tankilta täyteen tankkiin. Jos autossa ei ole jotenkin poikkeava rengastus (isompikehäiset tai pienempikehäiset), todellinen kulutus on kyllä aika lähellä tietokoneen ilmoittamaa.

        Bensamalleja saa muuten joka merkillä ulvotettua sillä tavalla, että kulutus nousee käsikirjan ilmoittamasta.

        Sitten on tietysti provoilut. Aika paljon tulee sellaista skeidaa, että on saatu ajeltua älyttömän korkeita kulutuksia. Oikeassa maailmassa niitä ei kyllä näy. Huollon jälkeen (kun tietsikan km-lukema on nollattu), kun huollossa auto on käynyt tyhjäkäyntiä, lukema voi olla pari ensimmäistä kilometriä isohko. Itselläni ollut ennätys 9 litraa satasella. Mutta kymmenen kilometrin ajon jälkeen ollaan jo tietsikan mukaankin normikulutuksissa. Ja ainahan voi seurata osamatkakulutuksia.


    • Kokemusaktaa

      Tankkauksen suhteen olen juuri kuvaamallasi tavalla tehnytkin. Eikä siinä suuria heittoja tietokoneen "arpomaan" ole ollut. Talvella varmastikin kulutusta pienentää, että lähden miltei aina lämpimästä tallista tai parkkihallista. Tuo uusi moottoritekniikkakin, verraten vanhaan, kuluttaa vähemmän. Jopa DCT-automaattivaihteistokin.

      Harmi, kun en pysty lukemaan kuittia tuosta 30.000 km huollosta. Se kun meni vaihtoauton huoltokirjan välissä uudelle omistajalleen. Eli, en voi kertoa, mitä ekassa huollossa tehtiin. Luultavasti öljyt ja suodattimet. Pari tuntia auto oli huollossa, kun tuli tekstiviesti, että voin noutaa.

      Tuntuu käsittämättömältä tuo maksamasi hinta käsijarrun säädöstä, jos siinä ei ollut mitään korjauksia. Toki, en ole asiantuntija, en edes asiaa jonkin verran tunteva, joten hintojen arvostelukykyni on olematon näissä huollon hinnoitteluissa.

      Ja, mitäpä paikkaakaan salaamaan. kyseessä on Delta, Tampere. Siellä olen saanut koko asiointihistoriani ajan ensiluokkaisen palvelun. Sekä omilleni, kuin firmankin autoilleni.

    • näin lahdessa

      samaa mieltä tuosta kässärin säädöstä.. olisin tiukannu ite jos olisin tieny että ottavat mutterin pyörityksestä noin paljon. voisin jotenkin ymmärtää jos tuo työ tehtäisiin erikseen eli tulisi auton vastaanotto ja siirtely yms mitä lie toimistomaksuja mutta huollon yhteydessä aika kova hinta. kaitpa ne on hinnan laskenu joka työlle valmiiksi tehdään se erikseen tai yhdessä. no rahalla selvisin ja autolla uskaltaa taas mäkeen pysäköidä.

    • bensaa saa essolta

      Eipä siinä mitään provoilua ole jos ceedin saa kuluttamaan talvella yli 9 litraa. Mulla on 1.4 koneella ja parin kilometrin työmatkaa ajelen ees taas ja lähikauppaan ja takasin, oon aika laiska käyttämään edes lohkolämmitintä niin kulutus on ihan rehellisesti hitusen alle 10 litraa satkulla. Toki heti jos ajoa tulee jonkun verran maantiellä niin keskikulutus laskee mutta lyhyessä kaupunkiajossa talvirenkailla yli 9 ihan normaalia.. muillakin kuin kialla. Kylmä kone vaan tarvii reilummin soopaa toimiakseen.

    • ja jatkuu

      Diesel 1.6 SW Keskikulutus 5.4 ja ajotietietokone aikalailla samoilla lukemilla., Ajettu 50tkm, ainoa vika takapuskurin peruutusanturi kösähti.
      Takuuseen ja ilman mitään murinoita. Olen tosi tyytyväinen takuun toimintaan, ainakin vielä. Nyt alkaisi volkkarissa ns. "viimeiset ajat". Ei huolta..Kiassa jatkuu

    • esso on kaput

      Onko se matzan tekniikalla ne vie bensaa tolkuttomasti, siihen pitäs laittaa bemun taloudellinen mosa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      59
      6249
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      130
      4442
    3. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      18
      2816
    4. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

      Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      9
      2181
    5. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

      Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      152
      1984
    6. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1965
    7. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

      Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      106
      1913
    8. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      92
      1581
    9. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      117
      1437
    10. Voi luoja miten haluaisin

      jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      27
      1233
    Aihe