Minulla taas eilen iski. Normaalisti en lähes koskaan juo maitoa, mutta eilen tuli täysin hallitsematon maitohimo, niin hurja että join kaikki kahvimaidot. Hetken päästä oli pakko lähteä huoltoasemalle ostamaan vielä pari litran purkkia lisää, joista toisen kippasin kurkusta alas heti kotiin tultuani ja toisestakin join illalla vielä pari lasillista. Aamulla himotus oli täysin ohi, sillä maidon kahviin kaataminen ei aiheuttanut mitään mielitekoa. Suklaan kanssa on monen monituista kertaa käynyt vastaavasti, mutta ei koskaan maidon kanssa.
Iskeekö joskus joku hurja himo?
13
312
Vastaukset
- vaka vanha
Aika paha. Siinä voi mennä maat mannut, kaarat ja kartanot jos tommoinen pahaksi äityy.
- Alter ego
Suklaassa ja maidossa on 2 yhteistä tekijää: rasva ja maito. Paitsi jos syöt vaan maidotonta tummaa suklaata.
Missä kunnossa lie suolistosi ja vatsalaukun limakalvot, tarvitsikohan ne rasvavoitelua? Mieti elintapojasi, mitä syöt, stressaatko jne. Aina se vastaus niistä elintavoista löytyy. - olio...
Silloin,kun vielä "SÖIN" sokeria,siis käytin sokeria,himo iski jo sokerin näkemisestä.Minulla oli keittiön hyllyllä kauniissa oranssisessa lasiastiassa palasokereita aina käden ulottuvilla.Kippo tyhjeni niin nopsaan tahtiin,että laitoin sitten siihen sokerijauhoa.Aloin napsia sokeria teelusikalla kiposta ohikulkeissani.
Tätä edelsi himo syödä pippereitä.Jos tiesin olevan kaapissa rouskuvia,makeita pippereitä,"SÖIN" ne kaikki pois.Niinpä meillä ei ole kaapissa mitään makeita tuotteita,ei suklaata,karkkeja..ei mitään sellaisia.Niitä ei osteta kotiin.
Sitten "otin itseäni niskasta kiinni ", ja en antanut lupaa napsia sokerijauhoakaan tästä oranssisesta kiposta.Nyt sokeri on saanut olla rauhassa,ja olen ilmeisesti päässyt irti "sokeririippuvuudesta".
Sokeririippuvuus on ilmeisesti sama kuin alkoholiriiippuvuus.Minulla leinee se geeni,joka sen teettää.Alkoholin suhteen on myös oltava,jyrkkä ei,ettei tarvitse päänsärkyjä potea.Sokeri tosin on suussa paljon parempaa kuin makeuttamaton alkoholi.Viinit ei maistu ollenkaan,ne ovat niin happamia.
Nyt olen raivoraitis niin alkoholin kuin sokerin suhteen. - mitäkä mies
Ei koskaan mitään himoa,ei minkään laista.Minulla on vaikea ymmärtää esim.suklaan himo.Joskus kesällä kun on lämmin niin voi iskeä lievä eskihomo.Eli siis haluttaa eskihomo jäätelöä
Mut vain kerran kesässä kun en pidä makean mausta.Jos minulle tulisi noin kova maitohimo niin voisi epäillä et on voeroitettu tissiltä liian varhain
He.he,mutta sinun tarina on varmaan erilainen. - olio...
Voi onnellista,jos ei oo mitään himoa.Nyt kun olen vieroitettu makeasta,kaapissamme on pähkinöitä.Ja niiden pitäisi olla niin terveellisiä.Aluksi pähkinäpussit vajosi hissukseen, kunnes huomasin olevani päivittäin pähkinänhakureissulla lähikaupasta.
Kourallinen päivässä riittäisi,mutta kymmennekin kourallista alkoi huveta.Laskin kalorit,siinä tulee helposti 1000 kcal jo pähkinöistä päivässä.Huh,huh...kun tavoitteena on noin 1000 kcal päivässä,että laihtuisi.
Mitä hem.met.tiä sitä keksisi hampaiden väliin pureskeltavaa,että se ei nostaisi painoa.Ei keksejä,ei sokeripaloja,ei pähkinöitä....
Jos yrittäisi pureskella vaikkapa hammastikkua. Juon itse joka päivä pari lasilllista maitoa. Jos jätän joku päivä juomatta, niin seuraavana päivänä minulle käy niinkuin sinullekkin, että on pakko juoda useampi lasi kerralla. Täytyy kyllä tuossa maidossa olla jotain, mitä elimistö tarvii.
Toisinaan iskee himo appelsiinimehuun. En juo koskaan muuten mehua. Silloin arvailen, että elimistö kaipaa c-vitamiinia.Ootkos maistanut uuniomenajogurttia, Siihen voi jäädä koukkuun, jos ei pidä varaansa.
Kevättalvella oli kahvijogurttia pikkupurkeissa. Oli sekin hyvää, nyt ei ole näkynyt.- suklaanhimo iskee
k-kotton kirjoitti:
Ootkos maistanut uuniomenajogurttia, Siihen voi jäädä koukkuun, jos ei pidä varaansa.
Kevättalvella oli kahvijogurttia pikkupurkeissa. Oli sekin hyvää, nyt ei ole näkynyt.Muutaman kerran vuodessa on ihana vetää suklaata niin että napa paukkuu, syödä kuin leipää, ei sillain pala kerrallaan vaan oikein ahmia, mutta onneks vaan pari kertaa vuodessa. Muuten en juuri suklaata syö. Mutta olenhan jo viidenkympin reilusti ohittanut nainen, se on varmaan mun ainoa hormoonihoito.
k-kotton kirjoitti:
Ootkos maistanut uuniomenajogurttia, Siihen voi jäädä koukkuun, jos ei pidä varaansa.
Kevättalvella oli kahvijogurttia pikkupurkeissa. Oli sekin hyvää, nyt ei ole näkynyt.Kahvijogurttia?? Enpä ole ikinä kuullutkaan..Maistuu varmasti hyvälle, jos on vähänkään kaffeen makua. :)
- kahviogurtti*
mii-su kirjoitti:
Kahvijogurttia?? Enpä ole ikinä kuullutkaan..Maistuu varmasti hyvälle, jos on vähänkään kaffeen makua. :)
On sitä vieläkin kaupoissa.
kahviogurtti* kirjoitti:
On sitä vieläkin kaupoissa.
Täytyypä kattella löytyykä mun vakiokaupasta. :)
- namsk ja maiskis
mii-su kirjoitti:
Täytyypä kattella löytyykä mun vakiokaupasta. :)
Netin mukaan on ihan iisiä tehdä itsekin.
- peer
KAHVIT
laitan aina itse.
Joskus joku tarjoaa baarissa tai kahviossa, mutta itse en milloinkaan.
Pressan laitan usein maustein. Nautin välittömästi ja pkt aina suljettuna kumilenkillä.
Ystäväni ovat tykästyneet myös teen laittooni jo vuosikymmenet.
Kerrohan omista mielinautinnoistasi...hmm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1232384Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from411965Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276521913Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301907- 1021897
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581199- 1171095
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20953- 54900
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110857