Matkavinkkejä?

blondimatkassa

Saan sukulaisilta (täti mies) lakkiaislahjaksi matkan, ja periaatteessa saan itse valita kohteen - minulle kelpaa mikä tahansa paikka, mutta he kaipaisivat hieman ehdotuksia… Tällä hetkellä he ovat ehdottaneet Mauritiusta, ja kyllähän se kuulostaa kivalta mutta haluaisin ehkä enemmän seikkailumatkan, ei varmaan tule kauhean monta samanlaista tilaisuutta enää eteen jatkossa. Ehdotin mm. USA:n kansallispuistoja, mutta se taitaa olla liian hc heille (telttayöpymiset mm.), ja päätin että toteutan sen joskus myöhemmin sitten. Onko teillä mitään ehdotuksia? Rakastan luontoa yli kaiken, eikä loman mielestäni tarvitse olla mikään rantaloma!! Niitä voi järjestää niin helposti jos joskus haluaa sellaiselle lähteä… Nyt olisin elämysmatkaa etsimässä. Albatros-travelilla näyttää myös olevan jonkinlaisia pakettimatkoja esim. Yhdsyvalloissa, mutta en halua istua kaksi viikkoa bussissa. Siskoni sai aikoinaan lahjaksi matkan Ecuadoriin ja Galápagossaarille, ja tätini ja hänen miehensä ovat olleet aika monessa paikkaa. Neuvoja?

3

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+17

      Katso Aventuran, Mandala Travelin, Kontikin, Tema-matkojen ja Olympian matkatarjonta, vaikka et valmismatkaa haluaisikaan niin vinkkejä lomalle niistä saa.
      Aventuralla on hienoja sukellusmatkoja ja vaellusmatkoja löytyy sekä Mandalalta että Aventuralta, nämä ovat yksilöllisempiä kuin esim.Olympian matkat.
      Hienoja joka tapauksessa.
      Safari Keniassa tai Tansaniassa on myös ainutlaatuinen kokemus. Ainakin kerran elämässä kokemus tai viisi kertaa kuten minulla.

    • Olen matkustanut pitkin maailmaa yli 20 vuotta ja käynyt siellä täällä. Minulle todella paras retki oli käydä Ruandassa katsomassa gorilloja luonnossa. Tein matkan työmatkalla kun oli viikonloppuna vapaata. Toisena viikonloppuna kävin safarilla Akagera eläinpuistossa, mikä oli myös ihan ok. Tuttavani kävi Ugandan puolella turistimatkalla Suomesta katsomassa gorilloja ja piti matkastaan. Equador ei ole kovin turvallinen tällä hetkellä sikäläisten tuttavieni mukaan.

    • Canonisti_minäkin

      http://www.nationalgeographicexpeditions.com

      National Geographic on minusta ykkösvaihtoehto tuossa tapauksessa matkanjärjestäjänä. Itse en ole ollut heidän matkoillaan, mutta tutut ovat heidän valokuvaussafarejaan kehuneet. Heillä on muitakin, kuin pelkkiä valokuvausmatkoja.

      Valokuvausmatkat keskittyvät valokuvaukseen, eli yhdellä kohteella ollaan pidempään, jotta kaikki saavat kuvattua. Kuvauskohteet on myös valittu siten, että oletetaan mukanaolijoilla olevan suomalaisittain ammatitason luontokuvauskalusto. Joten kannattaa katsoa niitä muita kategorioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1787
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      76
      1637
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      765
    6. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      759
    7. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      747
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe