Lapsi ei syö

Huolestunut äiti

En oikein tiedä mihin tällainen aloitus kuuluu, kun en ole tietokoneiden kanssa mikään ihmelapsi. Haluaisin kysyä teiltä tarvitseeko minun olla huolissaan taaperoikäiaestä lapsestani joka on nyt 2v ja 3kk. Hän on TODELLA huono syömään ja minua huolestuttaa hänen painonsa. Hän on nyt tällä hetkellä 89cm ja painaa 11kg, on todella hoikka. Kengän koko on n.22 ?! Neuvolassa ollaan puhuttu että jos ensi kerralla painoa on tullut vähän niin aletaan painotarkkailu :-( Lapsi on kuitenkin energinen ja jaksaa touhuilla ja leikkiä.

4

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En usko että tarvitsee olla huolissaan, lapset syövät sen minkä syövät. Ei kannata pakottaa, muuten hänelle voi jäädä traumoja pakkosyötetystä ruuasta.

• Huolestunut äiti

Yritän kovasti olla huolestumatta..mutta paino menee neuvolan käyrillä todella todella alhaalla. Pituus musta ookoo mutta onko toi nyt 2v ja 3kk ikäselle pojalle aika alhanen paino? Ruokaa syö päivisin n.5 lusikallista ja sit on jo täynnä. Mutta lapsi muuten terve ni kai yritän olla tästä stressaamatta :-) Kiitos sulle vastauksesta :-)

• Huolestunut äiti
        Huolestunut äiti kirjoitti:

Yritän kovasti olla huolestumatta..mutta paino menee neuvolan käyrillä todella todella alhaalla. Pituus musta ookoo mutta onko toi nyt 2v ja 3kk ikäselle pojalle aika alhanen paino? Ruokaa syö päivisin n.5 lusikallista ja sit on jo täynnä. Mutta lapsi muuten terve ni kai yritän olla tästä stressaamatta :-) Kiitos sulle vastauksesta :-)

Ni siis kyllä muutakin syö päivän aikana mutta lämmintä ruokaa menee max.5 lusikallista

• ruokavalio?
        Huolestunut äiti kirjoitti:

Ni siis kyllä muutakin syö päivän aikana mutta lämmintä ruokaa menee max.5 lusikallista

Mitä hän syö? Karkkia, vaaleaa leipää, pullaa? Kannattaisi ottaa sellainen käytäntö että tietty määrä ruokaa pitää syödä ja sitten kun lapsi on joku 4-6vuotta alkaa pikkuhiljaa ottamaan itse ruokansa ja myös syö kaiken ottamansa->ennen sitä ei nousta pöydästä..
        Ja jos syö vähän kerralla koittakaa lisätä ruokia tai vastaavasti vähentää muuta ruokaa/herkkua paitsi lämmintä ruokaa. Ja ole kärsivällinen syöttäessäsi/ruokapöydässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      135
      2379
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1547
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1300
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe