En oikein tiedä mihin tällainen aloitus kuuluu, kun en ole tietokoneiden kanssa mikään ihmelapsi. Haluaisin kysyä teiltä tarvitseeko minun olla huolissaan taaperoikäiaestä lapsestani joka on nyt 2v ja 3kk. Hän on TODELLA huono syömään ja minua huolestuttaa hänen painonsa. Hän on nyt tällä hetkellä 89cm ja painaa 11kg, on todella hoikka. Kengän koko on n.22 ?! Neuvolassa ollaan puhuttu että jos ensi kerralla painoa on tullut vähän niin aletaan painotarkkailu :-( Lapsi on kuitenkin energinen ja jaksaa touhuilla ja leikkiä.
Lapsi ei syö
4
99
Vastaukset
En usko että tarvitsee olla huolissaan, lapset syövät sen minkä syövät. Ei kannata pakottaa, muuten hänelle voi jäädä traumoja pakkosyötetystä ruuasta.
- Huolestunut äiti
Yritän kovasti olla huolestumatta..mutta paino menee neuvolan käyrillä todella todella alhaalla. Pituus musta ookoo mutta onko toi nyt 2v ja 3kk ikäselle pojalle aika alhanen paino? Ruokaa syö päivisin n.5 lusikallista ja sit on jo täynnä. Mutta lapsi muuten terve ni kai yritän olla tästä stressaamatta :-) Kiitos sulle vastauksesta :-)
- Huolestunut äiti
Huolestunut äiti kirjoitti:
Yritän kovasti olla huolestumatta..mutta paino menee neuvolan käyrillä todella todella alhaalla. Pituus musta ookoo mutta onko toi nyt 2v ja 3kk ikäselle pojalle aika alhanen paino? Ruokaa syö päivisin n.5 lusikallista ja sit on jo täynnä. Mutta lapsi muuten terve ni kai yritän olla tästä stressaamatta :-) Kiitos sulle vastauksesta :-)
Ni siis kyllä muutakin syö päivän aikana mutta lämmintä ruokaa menee max.5 lusikallista
- ruokavalio?
Huolestunut äiti kirjoitti:
Ni siis kyllä muutakin syö päivän aikana mutta lämmintä ruokaa menee max.5 lusikallista
Mitä hän syö? Karkkia, vaaleaa leipää, pullaa? Kannattaisi ottaa sellainen käytäntö että tietty määrä ruokaa pitää syödä ja sitten kun lapsi on joku 4-6vuotta alkaa pikkuhiljaa ottamaan itse ruokansa ja myös syö kaiken ottamansa->ennen sitä ei nousta pöydästä..
Ja jos syö vähän kerralla koittakaa lisätä ruokia tai vastaavasti vähentää muuta ruokaa/herkkua paitsi lämmintä ruokaa. Ja ole kärsivällinen syöttäessäsi/ruokapöydässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161638
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361376Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 1201126
- 521115
- 571061
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892