ongelma?

avuton

Minulla on n.3kk ikäinen kk mäyräkoiran pentu,mutta ongelma on että se ei suostu lähteä ulos?Se haluaa ensimmäisenä takaisin sisälle jos sen kanssa yrittää lähteä lenkille.Onko kellään ollut samanlaista tapausta tai muuta tietoa asiasta??

5

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keiju

Moi!
      Kokeile kantaa koiraasi kaemmas, ehkä se sitten suostuisi kävelemään.Innosta koiraa äänelläsi ja tee lenkeistä hauskoja, yleensä koirat rakastavat vaihtelua.Jotkut tosin haluavat aina sen saman reitin.Anna koiralle ruokaa ennen lenkkiä, älä jheti sen jälkeen sillä se voi haluta kotiin syömään.Ison koiran kanssa olisit aika pulassa, mutta kyllä sä varmaan mäykyn kans pärjäät.Lue joku koulutusopas kirjastosta mäykkyjen luonteesta.

• saman kokenut

Minulla oli sama ongelma kk.kääpiömäyräkoiran kanssa. Ei millään meinannut lähteä ensi alkuun ulos joten kannoin pikku herran aina jonkin matkan päähän.Ota vaikka lelu mukaan ulos ja heittele sitä aina kauemmaksi ulko-ovea..

• avuton

kuulla ettei minun mäykky pentuni ole sitten ainoa laatuaan=)toivottavasti se alkaa tässä vielä sujumaan.mutta toinen outo juttu on se ettei se suostu tekemään tarpeitaan ulos vaan pidättää koko lenkin ajan ja sitten sisällä juoksee äkkiä matolle pissille,en ymmärrä.

• Gimli
        avuton kirjoitti:

kuulla ettei minun mäykky pentuni ole sitten ainoa laatuaan=)toivottavasti se alkaa tässä vielä sujumaan.mutta toinen outo juttu on se ettei se suostu tekemään tarpeitaan ulos vaan pidättää koko lenkin ajan ja sitten sisällä juoksee äkkiä matolle pissille,en ymmärrä.

Voih kun kuullostaa tutulta, minulla on runsaan vuoden vanha kk-mäykky ja ongelmat olivat presiis samallaiset eli ei millään lenkille ja tarpeet sitten sisälle, mutta huoli pois se menee ohi.
        Itse myös kannoin mäykkyäni kodista pois päin ja jos hän pissaili ulos palkitsin häntä namilla.
        Siitä se pikkuhiljaa lähti menemään parempaan suuntaan :) Nyt kuljetaan jo pitkiä lenkkejä ja sisälle pissaamiset ovat jääneet historiaan (lukuunottamatta aina välillä pieniä mielenosoitus pissoja;) Älä menetä toivoa, kyllä se siitä ajan myötä :)

• riina
        avuton kirjoitti:

Samantapainen ongelma on meillä pennun kanssa.
        Hänellä tuntuu olevan käsitys että ulkona käydään vaan huvikseen ja sitten tullaan sisälle tarpeille!! Välillä menee kyllä päiviä että kaikki tehdään ulos, mutta sitten taas vastaavasti on päiviä että mitään ei tehdä ulos!
        Jos vähänkin pakkanen paukuu tai tuuli vihmoo, pistetään pakit päälle ja jäädään kököttämään ulkorappuselle odottamaan koska pääsee sisälle.
        Ollaan palkittu aina kun tarpeet on onnistunut ulos ja kehuttu ym. Olenkin miettinyt että mahtaako oppia täysin sisäsiistiksi ennen kun alkaa juoksut? Tilannehan on housujen ja vuotosuojien käytön kannalta hankala jos koira ei ole sisäsiisti; vaan pissaa housuihinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe