Onko Helsinki-Tukholma reitillä enää menestymisen edellytyksiä. Laivat seilaavat viikonloppuja lukuunottamatta lähes tyhjinä. Risteilymatkustajat ovat siirtyneet Tallinnan laivoille ja ne joilla on tarvetta mennä Tukholmaan menevät Turun kautta. Tällä hetkellä linjalla olevat melko iäkkäät laivat (Mariella -85, Gabriella -92, Symhony -91, Serenade -90) ajetaan varmaan loppuun, mutta uusia laivoja linjalle tuskin tulee.
Helsinki-Tukholma reitin tulevaisuus?
103
5312
Vastaukset
- Ethän unohda
vaikka laiva näyttäisi sinun silmin tyhjältä, rahti kulkee autokansilla.
ei pelkkä matkustajien kulutus laivalla tuota tarpeeksi.
Joskus jos menisit autolla laivaan helsingistä lähtiessäsi, voisit omin silmin todeta autokansilla olevien rekkojen ym. konttien määriä.
Laivoja ei tosin kannata uusia niinkauan kun niillä voidaan liikennöidä,
tulee huomattavasti edullisemmaksi uudistaa jo olevaa kalustoa kuten tallink silja on vuorollaan tehnyt helsinki tukholma välillä liikennöiville aluksille- mielenkiintoista
Veloittaako varustamot kuljetusliikkeiltä rahdin painon vai määrän mukaan? Niin ja montako rekkaa ja konttia tuollaiseen Helsinki-Tukholma -lauttaan mahtuu kerralla? Siitä voidaan sitten laskea arviolta, millainen ero matkustajilta ja kuljetusliikkeiltä saaduilla tuloilla on.
- Ön eröjä
mielenkiintoista kirjoitti:
Veloittaako varustamot kuljetusliikkeiltä rahdin painon vai määrän mukaan? Niin ja montako rekkaa ja konttia tuollaiseen Helsinki-Tukholma -lauttaan mahtuu kerralla? Siitä voidaan sitten laskea arviolta, millainen ero matkustajilta ja kuljetusliikkeiltä saaduilla tuloilla on.
Kyl läskeä vöi jös hälyää. Jä vöi myös läivöillä seilätä.
- ön nöörmärkkyjä
Ön eröjä kirjoitti:
Kyl läskeä vöi jös hälyää. Jä vöi myös läivöillä seilätä.
nöörmärkyssäkö?
- Söörmärkky
ön nöörmärkkyjä kirjoitti:
nöörmärkyssäkö?
Nö myttä se ön eri äsiä kännättääkö jös ei hälyä.
- Jyömäpöliisi
Söörmärkky kirjoitti:
Nö myttä se ön eri äsiä kännättääkö jös ei hälyä.
Ei kännätä.
- Tosin itse olen huom
Reitillä yhtä hyvät edellytykset toimia kuin Turku-Tallinna reitillä... Kaupunkien välillä kun menee moottoritie, ja matka on huomattavasti lyhyempi Turusta tukholmaan mennessä
- Turku-Tallinna
Turku-Tallinna reitillä ei ole liikennettä, joten menestyksen edellytykset ovat siis huonot. Viking Line luopunee Helsinki-Tukholma reitistä ensin, joka taas parantaa Silja Linen toimintamahdollisuuksia reitillä ainakin joksikin aikaa.
- TadaaTadaa
Turku-Tallinna kirjoitti:
Turku-Tallinna reitillä ei ole liikennettä, joten menestyksen edellytykset ovat siis huonot. Viking Line luopunee Helsinki-Tukholma reitistä ensin, joka taas parantaa Silja Linen toimintamahdollisuuksia reitillä ainakin joksikin aikaa.
Viikkariko luopuisi :)
Mitähän jos lukisit muitakin aviiseja kuin iltapäivälehtiä?
Jos joku luopuu joksikin aikaa, muuttaa aikataulujaan ja/ telakoi, on se Tallink yhtiö. Niillä kun on huomattavasti enemmän lauvoja kuin VL:lla ja meridiesel on kallista... Pesureiden asennus niihin kaikkiin tulisi älyttömän kalliiksi.
Kyllä se voittaja Itameren liikenteessä taitaa kuitenkin olla VL. Tiedä vaikka ostaisivat...? - Ei niin, reitin Turk
Turku-Tallinna kirjoitti:
Turku-Tallinna reitillä ei ole liikennettä, joten menestyksen edellytykset ovat siis huonot. Viking Line luopunee Helsinki-Tukholma reitistä ensin, joka taas parantaa Silja Linen toimintamahdollisuuksia reitillä ainakin joksikin aikaa.
Ei niin, reitin Turku-Tallinna ajaminen olisi yhtä järkevää kuin ajaa Hesa-Tukholma...
Miksikö, no koska hesa-tallinna on nopeampin kuin Turku-Tallinna ja välillä menee motari
Miksikö sitten Hesa-Tukholma on hölmö linja? No koska Turusta pääsee nopeammin Tukholmaan, Naanatalista vielä nopeammin Kappeskääriin, ja kaupunkien välillä menee motari....
Eli jos joku alottaisi Turku-Tallinna liikenteen, olisi se vain yhtä suosittu kuin hesa tukolman, rahdin yms. osalta - Rekkaliikenne
Ei niin, reitin Turk kirjoitti:
Ei niin, reitin Turku-Tallinna ajaminen olisi yhtä järkevää kuin ajaa Hesa-Tukholma...
Miksikö, no koska hesa-tallinna on nopeampin kuin Turku-Tallinna ja välillä menee motari
Miksikö sitten Hesa-Tukholma on hölmö linja? No koska Turusta pääsee nopeammin Tukholmaan, Naanatalista vielä nopeammin Kappeskääriin, ja kaupunkien välillä menee motari....
Eli jos joku alottaisi Turku-Tallinna liikenteen, olisi se vain yhtä suosittu kuin hesa tukolman, rahdin yms. osaltaOlen vähän ihmetellyt, kun Hki-Sto laivoihin ajaa aina paljon rekkoja. Aikaa säästyisi muutama tunti, jos ajaisi rekat Turkuun. Pääsevätköhän rekat halvemmalla Helsingi laivoille, muuta slitystä en keksi.
- TadaaTadaa
Ei niin, reitin Turk kirjoitti:
Ei niin, reitin Turku-Tallinna ajaminen olisi yhtä järkevää kuin ajaa Hesa-Tukholma...
Miksikö, no koska hesa-tallinna on nopeampin kuin Turku-Tallinna ja välillä menee motari
Miksikö sitten Hesa-Tukholma on hölmö linja? No koska Turusta pääsee nopeammin Tukholmaan, Naanatalista vielä nopeammin Kappeskääriin, ja kaupunkien välillä menee motari....
Eli jos joku alottaisi Turku-Tallinna liikenteen, olisi se vain yhtä suosittu kuin hesa tukolman, rahdin yms. osaltaSto-Hki reittiä myydään erittäin paljon muualle Eurooppaan kesäisin, lisäksi rekkafirmat säästävät kuljettajakustannuksissa kun reitit suunnitellaan niin, että kuljettajan lakisääteinen lepoaika osuu juuri matkan ajaksi. Säästöä ei välttämättä synny lainkaan Sto-Åbo tai Turku-Tukholma jos autot sitten seisotetaan satamissa tai joudutaan palkkaamaan apukuski. Monissa rekoissa ei ole kahta petipaikkaa ja jos rekkakuski tulee Euroopasta ja digikortti lukee työajan, joutuu kuski stoppaamaan auton just siihen paikkaan ja voi tulla monien tunnin seisonta-aika kun laivojen aikataulut eivät sitten välttämättä sovi, toista kuskia ei voi käyttää ja jättää toista sitten johonkin motelliin lakisääteiselle.
Kun sellaiset ihmiset, jotka harrastavat joskus risteilyjä tai tekevät reittimatkan kerran vuodessa, ryhtyvät logistiikan asisntuntijoiksi tällaisella palstalla, olisi sitten hyvä osata ja ymmärtää kokonaisuuksia ihan isommallakin mittakaavalla. Huomioikaa nyt ensi alkuun koko Eurooppa ja ymmärtäkää, ettei se Via Baltica sovi kaikille rahdeille. Jos nyt esim. puolalaiset rekkafirmat sitä kautta ajavatkin paperia Suomeen ja sitten Tal-Hki, ei sama tie sovi esim. tankkiautoille (kemikaalit) vaikka niitä maanteitse enempi pyritään ajamaan (Suomesta paljon kuljetuksia Haaparannan reittiä eteläiseen Ruotsiin, lähinnä vaarallisiksi luokitellut mutta joitakin voi kuljettaa matkustajalautoillakin). Kapellskär-Naantali (Finnlines) ei sekään välttämättä sovi niiden lepoaikojen takia. Mutta nyt ei jaksa enempää, pitää goisii välillä. - Tuleko teille
Rekkaliikenne kirjoitti:
Olen vähän ihmetellyt, kun Hki-Sto laivoihin ajaa aina paljon rekkoja. Aikaa säästyisi muutama tunti, jos ajaisi rekat Turkuun. Pääsevätköhän rekat halvemmalla Helsingi laivoille, muuta slitystä en keksi.
lainkaan mieleen se, että rekan polttoainen Helsingistä Turkuun maksaa. Ei se rekka ilmaiseksi sitä väliä kulje. Myös renkaat ja kaikki muu rekassa kuluu.
- Meneehän siinäkin po
Tuleko teille kirjoitti:
lainkaan mieleen se, että rekan polttoainen Helsingistä Turkuun maksaa. Ei se rekka ilmaiseksi sitä väliä kulje. Myös renkaat ja kaikki muu rekassa kuluu.
Meneehän siinäkin polttoainetta jos Turusta Talliinnaan haluava rekka ajaa hesaan....
- Boyzove
TadaaTadaa kirjoitti:
Sto-Hki reittiä myydään erittäin paljon muualle Eurooppaan kesäisin, lisäksi rekkafirmat säästävät kuljettajakustannuksissa kun reitit suunnitellaan niin, että kuljettajan lakisääteinen lepoaika osuu juuri matkan ajaksi. Säästöä ei välttämättä synny lainkaan Sto-Åbo tai Turku-Tukholma jos autot sitten seisotetaan satamissa tai joudutaan palkkaamaan apukuski. Monissa rekoissa ei ole kahta petipaikkaa ja jos rekkakuski tulee Euroopasta ja digikortti lukee työajan, joutuu kuski stoppaamaan auton just siihen paikkaan ja voi tulla monien tunnin seisonta-aika kun laivojen aikataulut eivät sitten välttämättä sovi, toista kuskia ei voi käyttää ja jättää toista sitten johonkin motelliin lakisääteiselle.
Kun sellaiset ihmiset, jotka harrastavat joskus risteilyjä tai tekevät reittimatkan kerran vuodessa, ryhtyvät logistiikan asisntuntijoiksi tällaisella palstalla, olisi sitten hyvä osata ja ymmärtää kokonaisuuksia ihan isommallakin mittakaavalla. Huomioikaa nyt ensi alkuun koko Eurooppa ja ymmärtäkää, ettei se Via Baltica sovi kaikille rahdeille. Jos nyt esim. puolalaiset rekkafirmat sitä kautta ajavatkin paperia Suomeen ja sitten Tal-Hki, ei sama tie sovi esim. tankkiautoille (kemikaalit) vaikka niitä maanteitse enempi pyritään ajamaan (Suomesta paljon kuljetuksia Haaparannan reittiä eteläiseen Ruotsiin, lähinnä vaarallisiksi luokitellut mutta joitakin voi kuljettaa matkustajalautoillakin). Kapellskär-Naantali (Finnlines) ei sekään välttämättä sovi niiden lepoaikojen takia. Mutta nyt ei jaksa enempää, pitää goisii välillä.Minusta jokaisen rekan takaosassa pitäis olla parisänky.. tiiättekö Bum Bum
- xxccccddffffffffffff
Meneehän siinäkin po kirjoitti:
Meneehän siinäkin polttoainetta jos Turusta Talliinnaan haluava rekka ajaa hesaan....
Kyllä nimenomaan raskaan rahdin kuljettamisessa pitäisi vesitse uittamisen olla ylivoimaisesti edullisin ja myös vähiten ympäristöä ja resursseja kuormittava kuljetustapa. Se sitten on että vähän nopeammin teitä pitkin pääsee, joskin aika reipasta vauhtia nämä nykyiset autolautatkin jo kulkevat, vain pari tuntia Tallinnan laivoiltakin menee.
- svhsrhrj r
Boyzove kirjoitti:
Minusta jokaisen rekan takaosassa pitäis olla parisänky.. tiiättekö Bum Bum
Ne on jo laivassa, kuka hullu niitä tarvii autokannella?
- hohhoijjaa
Päätin edellisen 22h Europa-risteilyn jälkeen, etten enää koskaan mene virolaismiehitetylle laivalle, sen verran kammottavaa oli asiakaspalvelu. Esim pe 3.10. joku Baltic Mikäliekuninkaallinentälläkertaa ja sen hapannaamainen virolaismiehistö, risteily maksaa 208€. Siis jollain heIvetin Tallinkilla! Varasin välittömästi hinnan nähtyäni liput viikonlopuksi Gabriellalle.
- jag tycker
Minä ainanin haluan laivalle lähtiessäni mennä Helsinki-Tukholma risteilylle.
Syynä on se, että mielestäni ei ole mitään järkeä lähteä laivalle, ellei siellä saa yöpyä vähintään kahta yötä.
Elämäni aikana tehdyt risteilyt ovat aina olleet Helsinki-Tukholma välillä, ja tulevat aina olemaan. - Ön risteilyjä
jag tycker kirjoitti:
Minä ainanin haluan laivalle lähtiessäni mennä Helsinki-Tukholma risteilylle.
Syynä on se, että mielestäni ei ole mitään järkeä lähteä laivalle, ellei siellä saa yöpyä vähintään kahta yötä.
Elämäni aikana tehdyt risteilyt ovat aina olleet Helsinki-Tukholma välillä, ja tulevat aina olemaan.Kyl läivälle vöi mennä jös hälyää.
- hohhoijjaa
jag tycker kirjoitti:
Minä ainanin haluan laivalle lähtiessäni mennä Helsinki-Tukholma risteilylle.
Syynä on se, että mielestäni ei ole mitään järkeä lähteä laivalle, ellei siellä saa yöpyä vähintään kahta yötä.
Elämäni aikana tehdyt risteilyt ovat aina olleet Helsinki-Tukholma välillä, ja tulevat aina olemaan.Juuri näin, turkulaisia tuntuu vain kovasti rassaavan joku tuossa HEL-STO yhteydessä, vetävät juttuun mukaan, ettei TKU-TLL linjaa ole. Samalla tukulaislogiikalla ajatellen, miksei sieltä Dukkusest ole suoria lentoja esim. New Yorkiin, vaikka ovat lähempänä sitä, kuin Helsinki? Eivätkö rassukat vain ymmärrä asuvansa syrjäkylillä? Olkaa nyt durkkulaiset vain iloisia, että yleensä pääsette jonnekkin laivalla silt puolelt jokke.
Tottakai laivayhteys on oltava pääkaupunkien välillä. - tycker tycker...
jag tycker kirjoitti:
Minä ainanin haluan laivalle lähtiessäni mennä Helsinki-Tukholma risteilylle.
Syynä on se, että mielestäni ei ole mitään järkeä lähteä laivalle, ellei siellä saa yöpyä vähintään kahta yötä.
Elämäni aikana tehdyt risteilyt ovat aina olleet Helsinki-Tukholma välillä, ja tulevat aina olemaan.sul on kannikka kipee jo yhen yön jälkeen...
- venosenmieli
TallinkSIljan m/s Symphony ´ja m/s Serenade ovat aina olleet taloudellisesti erittäin kannattavia. Syksyllä on aikoja, jolloin on alkuviikosta vähemmän matkustajia, mutta siksi aluksia käytetäänkin yleensä syksyisin telakalla kuten tällä hetkellä Symphony.
http://valkeatlaivat.blogspot.fi/2014/09/ms-silja-symphonylla-naantaliin-69.html
Itse asiassa uusiin laivoihin ei kannattane satsata, kun telakolla voidaan tehdä hyvin mittavia muutoksia. - Riitta 36
Laivareissut on nähty ja eihän siellä ole mitään tekemistä,
nuorempana oli viel intoa hakea sexiä,
mut nyt viisastuneena ei enää innosta.
Viime kesänä tein yhden reissun ja
sama pettämis kuviohan siellä näköjään
vaan jatkuu....,on se vaan ihmeellinen asia,
miks se laivallla ihmisiä innostaa.....?- Olitko tyhmä?
Olit siis nuorempana siellä jakamassa tietämättä miksi?
- matkailu
Kaikki ihmiset ei ole niin tyhmiä edes nuorena.
On totta että suomalaiset sikalee laivoilla niin kuin missä tahansa muuallakinminne menevät, mutta kyllä ihmiset käyttää laivoja monesta eri syistä. Itse lähden laivalle vain katsomaan upeita merimaisemia ja kävelemään ja katselemaan Tukholman/Tallinnan elämää. Toiset käyttää sitä työmatkojen taittamiseen tai muuten kulkemiseen paikasta A paikkaan B. Rahati kulkee laivoilla myös. - Ujo atm 25
Taas yksi todiste siitä minkälaisia hutsuja monet naiset ovat kun laivalle mennessäkin mielessä on pelkkä seksi.
- Riitta 36
Olitko tyhmä? kirjoitti:
Olit siis nuorempana siellä jakamassa tietämättä miksi?
Me naiset yleensä nuorina tehdään noin...... ?
- mies 45
Ujo atm 25 kirjoitti:
Taas yksi todiste siitä minkälaisia hutsuja monet naiset ovat kun laivalle mennessäkin mielessä on pelkkä seksi.
Sehän on hyvä että on sellaisia naisia, se houkuttelee miehiäkin laivalle.
- miksi
Kertokaa mitä siellä Tukholmassa on , miksi sinne pitäisi yleensä matkustaa. Katsokaa Turustakin kuka siellä matkustaa, Suomalaiset ovat vähemmistö. Maahantulijoita lähes kaikki, tekevät pisnestä. Mustalaisetkin ovat jo muuttaneet Ruotsiin ---ovat liikemiehinä nykyään. Miksi valtio avustaa laivaliikennettä joka ei ole Suomalisten käsissä
- Oi niitä aikoja!
Mitähän Olavi-ruhtinaalle kuuluu tänään?
- Iina36
Samaa mieltä asiasta Riitan kanssa ja
noi jakamis kommentit voi jättää omaan arvoonsa.
Sexiin tarvitaan kaksi ihmista ja ei se ole jakamista
jos hakee nautintoa,mut miesten ajatusmaailma on toisenlainen.
He ottavat ja nainen jakaa,no poikamies tai mustis aviomies!
Ehkä kesällä yks reissu duuniporukan kanssa,
niin "pääsee jakamaan"..... he-he........!- Olitko sinäkin tyhmä
Voi Iina raukka! Eikö suakaan enää "innosta" vai eikö vaan enää pääse kuin kerran vuodessa? Vai oletko vain "viisastunut" Kuten Riitta?
- misskuliini
Useimmat miehet omistaa tunnetusti huonon itsetunnon. Sen vuoksi niiden tarvii pullistella ja todistella olevansa ottajan ja hallitsijan asemassa, vaikkakin heitä käytettäisi ja jopa hyväksi käytettäisi. Yrittävät asenteellaan peitellä heikkouttaan.
No joo, on niitä joitakin miehiä jotka kantaa itsensä kunnialla ja heidän seuransa onkin sitten jo aivan toinen tarina.
Totuus on kuitenkin se, että voimakkaampana olentona nainen pärjää ilman miestä mutta mies ei ilman naista. Sen vuoksi, nainen vie ja mies vikisee (kaikissa asioissa). - Nyt on tyhmä
misskuliini kirjoitti:
Useimmat miehet omistaa tunnetusti huonon itsetunnon. Sen vuoksi niiden tarvii pullistella ja todistella olevansa ottajan ja hallitsijan asemassa, vaikkakin heitä käytettäisi ja jopa hyväksi käytettäisi. Yrittävät asenteellaan peitellä heikkouttaan.
No joo, on niitä joitakin miehiä jotka kantaa itsensä kunnialla ja heidän seuransa onkin sitten jo aivan toinen tarina.
Totuus on kuitenkin se, että voimakkaampana olentona nainen pärjää ilman miestä mutta mies ei ilman naista. Sen vuoksi, nainen vie ja mies vikisee (kaikissa asioissa).Mutta kun Iinaa ja Riitta ei enää "innosta" viedä kuin kerran vuodessa, se tässä vähän harmittaa!
Kukaan mistään ottamisesta ja hallitsemisesta ole puhunut muuta kuin sinä. Molemminpuoliseen vapaaehtoisuuteen nää hommat on ainakin kohdallani perustunut. Ei ole kilpailtu koskaan kuka on "voimakkaampi olento". Sun hytissä taitaa telaketjut kolista! - misskuliini
Nyt on tyhmä kirjoitti:
Mutta kun Iinaa ja Riitta ei enää "innosta" viedä kuin kerran vuodessa, se tässä vähän harmittaa!
Kukaan mistään ottamisesta ja hallitsemisesta ole puhunut muuta kuin sinä. Molemminpuoliseen vapaaehtoisuuteen nää hommat on ainakin kohdallani perustunut. Ei ole kilpailtu koskaan kuka on "voimakkaampi olento". Sun hytissä taitaa telaketjut kolista!Kyllä tuolla "jakamisesta" puhuttiin, jos et osaa lukea.
Kai Riitallakin joku rima kuitenkin on kenet sänkyynsä hyväksyy.
Miesten vyleinen asenne on, jos ja kun nainen nauttii seksistä tai etsii kumppania hän "jakaa" tai on lutka jne. Mutta mies voi jakaa jopa ilman minkään laista rimaa ja tasoa jokaiselle jotka hänet kelpuuttaa ja sehän tekee hänestä sitten vaan "miehen".
Kyllä mun hytistä löytyy ihan tasa-arvoinen kumppani, jos löytyy....voihan niillä telaketjuilla maustaa kylläkin hieman soppaa! Hehehe - Ihan sama
misskuliini kirjoitti:
Kyllä tuolla "jakamisesta" puhuttiin, jos et osaa lukea.
Kai Riitallakin joku rima kuitenkin on kenet sänkyynsä hyväksyy.
Miesten vyleinen asenne on, jos ja kun nainen nauttii seksistä tai etsii kumppania hän "jakaa" tai on lutka jne. Mutta mies voi jakaa jopa ilman minkään laista rimaa ja tasoa jokaiselle jotka hänet kelpuuttaa ja sehän tekee hänestä sitten vaan "miehen".
Kyllä mun hytistä löytyy ihan tasa-arvoinen kumppani, jos löytyy....voihan niillä telaketjuilla maustaa kylläkin hieman soppaa! Hehehe"Jakamiselta kuulostaa jos ennen oli intoa etsiä seksiä mutta nyt kun on "viisastunut" niin ei enää kiinnosta. Kyllä mun mielestä saa jakaa niin paljon kuin haluaa siitä mitään lutkaa tuu sen perusteella! Kiristääkö sulla nuttura vai mikä mättää?
- Ujo atm 25
Ongelmana on se että kun te naiset ette sitten älyä jakaa kaikille miehille tasapuolisesti jos kerran jaatte.
- mooses2
Tallinnan laivoille. Ei koskaan, ainakaan virolaisella laivalla, saati sitten sinne epämääräiseen Tallinnaan, rosvojen ja likaisen halvan viinan kylään. Liikaa virolaisia ja ryssiä.
- VajavaisinTiedoin
Eiköhän nuilla varustamoilla ole asintunteva henkilöstö joka osaa arvioida reitin kannattavuuden. Ettei sitä täällä S 24 palstoilla tarvi aprikoida vajavaisin tiedoin.
- talous sanelee
Arvioihan se hallituskin Suomen taloutta ja budgettia........
Näköjään vajavaisin tiedoin kun läheskään toivottua tulosta ei synny. - höh.
talous sanelee kirjoitti:
Arvioihan se hallituskin Suomen taloutta ja budgettia........
Näköjään vajavaisin tiedoin kun läheskään toivottua tulosta ei synny.Eikai siinä talouden arvioinnissa mitään vikaa ole. Hyvin se tiedetään, että kusessa ollaan.
Ongelma vain on, ettei oikein tiedetä, mitä kannattaisi tehdä tilanteen korjaamiseksi.
- Ön nähty
Ryötsin läivöillä ei ole kivää enää.
- äinä tällinnään
Önkö jöskys ölly? Tällinnän läivöillä ön äinä kivää.
- Rissszzteily
Noi laivat vois siirtyä kohta kyllä jo eläkkeelle, totta.
Helsinki-Tukholma risteily on siitä huono, että laiva lähtee tosi aikasin helsingistä 17.30 tai jotain ja on vasta 10 am perillä Tukholmassa. Ei hyvä reitti matkustajille eikä edes risteilymatkustajille joille jää ruhtinasliset pari tuntia aikaa Tukholman kiertoon, kun paluu laiva lähtee jo 16.00 takaisin.
Turusta laiva lähtee 20.50 illalla ja on Tukholmassa joskus 6.30 am ja paluu laiva lähtee illalla joskus 20.00 takaisin Turkuun.
Sopii työmatkalaisille ja niille jotka haluavat Tukholman risteilyllä aistia vähän myös Tukholmaa.- hyvä aikataulu
Sehän on vaan hyvä kun lähtee Helsingistä klo 17 tai 17.30, ehtii illalla syödä kunnolla, kiertää kauppoja ja sitten mennä karaokeen, tanssiravintolaan tai discoon.
Kyllä Tukholmassa on ainakin kuusi tuntia mahdollista olla, laiva lähtee sieltä klo 17(silja), viking ehkä 17.30. - Kuis kelli käy?
Millä laivalla oikein kuljet Tukholmaan?
" Helsinki-Tukholma risteily on siitä huono, että laiva lähtee tosi aikasin helsingistä 17.30 tai jotain ja on vasta 10 am perillä Tukholmassa. Ei hyvä reitti matkustajille eikä edes risteilymatkustajille joille jää ruhtinasliset pari tuntia aikaa Tukholman kiertoon, kun paluu laiva lähtee jo 16.00 takaisin."
Silja tulee 9.30 ja lähtee takaisin 17.00, laivalla pitää olla 16.30. Bussi/metro-matkalle puoli tuntia suuntaansa, niin jää KUUSI tuntia kaupungilla kävelyyn.
Miten sun kello oikein käy?
- exm
Ei kai ole kun henkilökuntaa vähennetty noin 50/ laiva/vuoro eli 100/ laiva:)
ja yhtiöt yrittävät kusettaa tes velvoitteista..jos ei suostu liian pienellä palkalla otetaan nuoria, jotka eivät välitä mitä maksetaan..kunhan kaljarahat saa:) - 2+13
Edulliset ostokset ajavat Tallinnaan. Ei kai kukaan sano haluavansa Tukholmaan ostamaan mitään muuta kuin jotain nuuskaa? Rekkarahtipaineetkin helpottavat tulevaisuudessa kun vienti Suomesta loppuu kokonaan.
- eipä kiinnosta
Kuka haluaa lähteä risteilyille joissa ei ole mitään muuta tarjottavaa kuin viinatarjoukset? Kaikki tosin eivät ole viinaan meneviä, mikä näkyy unohtuneen laivayhtiöillä. Ennen Silja linella oli sentäs jotain muutakin ohjelmaa jne hyvää ruokaa jne. Kun omistaja vaihtui, ohjelmien taso ja ruoat siirtyi neuvostoaikaan, asiakaspalvelu kolkkoa, hinnat huipussaan. Pitäköön risteilynsä, ei todellakaan enää kiinnosta. Viinoista kiinnostuneet seilaavat Tallinnaan. Tukholmaan olisi kiva lähteä mutta mieluummin sinne lentää, samaan hintaan.
- luhta=kiina
On lentokoneidenkin taso ja palvelu huonontunut. Ennen kuului joka lentoon (lyhyeenkin) ateria, nykyään ei kuulu enään mitään, kahvikin täytyy erikseen ostaa koneesta. Hinnat nousee ja sitä mukaa palvelu huononee. Ohi on nousukausi ja Länsimaalainen tae hyvinvoinnista ja laadusta.
- syysloma mielessä
Ainakin tulevilla syyslomaviikoilla Siljalla on hyvä ohjelmisto. Suomalaisia huippuesiintyjiä. Varasin miehelle ja tyttärelle paikat risteilylle, jolla esiintyy Sini Sabotage ja JVG. Muina päivinä esim. Vartiainen, Elastinen ja Abreu.
Itse en Ruotsin risteilyistä piittaa, kun en jaksais niin kauaa laivassa olla. Minä lähdenkin tyttären kanssa sitten Tallinnaan, mutta Queenilta illalla tietenkin hotelliin, kun ei yöpyminen laivassa oikein houkuta. Tallinnassa sitten uidaan, shoppaillaan ja nautitaan baletista. - yöööökkks!!!
syysloma mielessä kirjoitti:
Ainakin tulevilla syyslomaviikoilla Siljalla on hyvä ohjelmisto. Suomalaisia huippuesiintyjiä. Varasin miehelle ja tyttärelle paikat risteilylle, jolla esiintyy Sini Sabotage ja JVG. Muina päivinä esim. Vartiainen, Elastinen ja Abreu.
Itse en Ruotsin risteilyistä piittaa, kun en jaksais niin kauaa laivassa olla. Minä lähdenkin tyttären kanssa sitten Tallinnaan, mutta Queenilta illalla tietenkin hotelliin, kun ei yöpyminen laivassa oikein houkuta. Tallinnassa sitten uidaan, shoppaillaan ja nautitaan baletista.ei nuo kiekujat kiinnosta, phtyi tuollaisetko muka huippuluokan ohjelmistoa????
- murutrinnuksilla
luhta=kiina kirjoitti:
On lentokoneidenkin taso ja palvelu huonontunut. Ennen kuului joka lentoon (lyhyeenkin) ateria, nykyään ei kuulu enään mitään, kahvikin täytyy erikseen ostaa koneesta. Hinnat nousee ja sitä mukaa palvelu huononee. Ohi on nousukausi ja Länsimaalainen tae hyvinvoinnista ja laadusta.
Niin on kyllä laskeneet lentolippujen hinnatkin niistä "vanhoista hyvistä ajoista"
- ei sit enää
Kyllä niin lippaLakki porukkaa on näillä Tallinnan laivoilla.
Eräskin lihava nainen änkesi guset housuissa>>>näkyi ja haisi ne guset
samaan pöytään hajunsa kanssa syömään.
Sitten turistihaavi on heti siinä Tallinnan satamassa jossa olut maksaa 5 e
mutta sen omistaakin suomalainen. Sama kalja maksoi keskustassa 2 e. - 13+9
Reitillä kuljetetaan nykyään rahtia. Ei siellä laivalla kukaan enää jaksa kahta päivää ryypätä ja nussia kun porauslautalla olosta selviytyy muutamassa tunnissa tai vuorokaudessa.
- Mari 60+
Jatkuvasti on tarjolla edullisia risteilyjä laivoille. Sinne houkutellaan köyhää kansaa ryyppäämään. Niin se menee. Ei houkuta vähääkään, vaikka ilmaiseksi pääsisi. Olen päässyt kuiville ryyppäämisestä ja laivat kierrän kaukaa, mieluummin lentokone tai juna.
Laiva on ikäänkuin purkki, jonne ihmiset joutuvat ensin jonottamaan ja kun lopulta sinne pääsevät ei tiedä miten ajan käyttäisi. Sitten kitataan olutta ja huppelissa mennään shoppailemaan tai katsellaan ikävystyneenä lähes tyhjää tanssilattiaa tai yritetään kuulla kaverin puhetta musiikin soidessa liian lujaa.
Erityisen säälittävän näköistä puuhaa ovat ns. sinkkuristeilyt TV:ssä. Eikövätkö ihmiset ymmärrä, että laiva on väärä paikka etsiä tasokasta seuraa. Fiksut ihmiset ovat siellä yleensä perheen kanssa tai he ovat vaikka työn puolesta teemaristeilyllä kabinetissa.
Laivat eivät ole enää houkuttelevia mielestäni. Ne tulevat yleensä kysymykseen vain jos rahaa on vähän tai haluaa vaikkapa Viroon ostoksille. Viinaostoksia en kannata missään nimessä. Jos ryyppäämään lähtee niin se on pohjaton kaivo ja vuosien tuloksena terveys on mennyttä. Parasta on lopettaa ryyppääminen kokonaan ja se onkin usein helpompaa kuin juomisen vähentäminen. Toimi ainakin minun kohdalla.- Melkosta sontaa tuli
Millähän logiikalla ihmisestä tulee fiksu vain sillä että se ottaa perheen mukaan risteilylle kun ilman sitä risteilevät eivät ole fiksuja?
Ja kuka risteilee laivoilla vuosia putkeen ryyppäämässä? Jos on viinaan menevä niin kai sen terveyden saa juotua yhtälailla maissakin. - Mari2,60+
suomalainen ei osaa muuta tehdä kun ostaa viinaa ja ryypätä, valitettavasti. Me jotka emme juo, meille ei mikään taho tarjoa mitään ohjelmaa.
- xxxxxcccccczzzzzzzzz
Mari2,60+ kirjoitti:
suomalainen ei osaa muuta tehdä kun ostaa viinaa ja ryypätä, valitettavasti. Me jotka emme juo, meille ei mikään taho tarjoa mitään ohjelmaa.
Olet tyyppiesimerkki niistä tietyn tyypin suomalaisista, joita niitäkin on paljon, ja jotka pitävät itseään niin kauhiastas tasokkaina, ja joide taso nyt ei aina ole edes sillä tasolla mitä niillä ihmisillä joiden sekaan menevät ja joita tasottomina itseensä nähden pitävät. Toki sitä kyllä näissä tasoasioissa voi jokainen asettaa kriteristönsä oman mielensä mukaan ja siltä pohjalta vaikka kuinka tasokkaaksi itsensä luokitella, ja näinhän sitä paljon tehdäänkin. Ja toinen asia on se kun roimasti yliarvioidaan omaa tasoa vaikkakin vähemmän eksoottisin kriterioin.
- hevonpaska
Kannattavuus ongelmissa ovat jo painineet vuosia. Ei ole mikään ihme että supistuksia on tulossa Helsinki-Tukholma reitille.
Tallinnaan ja sitä kautta eurooppaan se katse nyt käy. - kaikki tavallaan
Yksi pointti. Jotkut risteilevät ihan perheen kanssa. Nautinto on hyvässä hyttiluokassa, jossa on tilaa lasten touhuille. Eihän siellä paljon muuta tekemistä ole kuin shoppailu, mutta onkin hyvä tilaisuus päästä rauhassa valitsemaan mm. laadukasta kosmetiikkaa sekä vaatetta (valikoimat saisivat olla isommat tosin) ja ipanat saa ostaa useamman legopakkauksen askarreltavaksi (niitä ei muuten ostella kauppareissuilla).
Niitten viinaksien hinnalla saa paljon muuta, hyödyllisempääkin, mutta jos joku haluaa mennä ryyppäämään, niin let´s menoks vaan. Me nukutaan yöllä. - ön tyleväisyyttä
Kyl läivällä vöi mätkystää jös hälyää.
- tällinnään
Jä minä hälyän. Viikön päästä öis lähtö tääs.
- kuluttaja
Ei ihme, että ovat tyhjinä, sillä jos haluat yhtään paremman hytin kuin niitä alakerran kopperoita, joudut maksamaan matkasta lähes ulkomaanmatkan hinnan. Samalla rahalla saa äkkilähdön viikoksi! lämpimään.
- Keskitasoinen tanssi
Joillekin risteilyille voi mennä vaikka tanssimaan. Hyviäkin tanssiorkestereita löytyy laivoilta. Viikolla on tilaa lattialla ja vaihteeksi eri tunnelma kuin lavoilla jossa kilpaillaan koukeroilla. Itse pidän spontaanista , letkeästä tanssimisesta. Välillä vauhdilla, tunnelman mukaan
- KaljaRisteilyt
Laivaristeilyt on kaljajuoppojen ja tuulipukukansan hupia. Vähän kun varaa lisää rahaa saa etelänmatkan. Elämys on toista tasoa kuin ruuhkaisessa ja kaljanhuuruisessa matolaatikossa..
- Porauslautat jaksaa
Einari nari pieri ja pani.
- ei kiitos etelään
Katsos kun ei me kaikki haluta halvoille etelänmatkoille. Itse käyn mieluummin usein vaikka risteilyillä ja muutaman päivän kylpyläreissulla Virossa. Tiedossa toki on, että esimerkiksi neljän päivän kylpylämatkan hinnalla pääsisi Turkkiin tai Espanjaan. Nuo paikat on kuitenkin tullut jo koluttua ja rannoilla en jaksa maata. Viikkoa en jaksaisi missään lomailla. Vietänkin mieluummin lyhyen aktiiviloman kylpylähoidoista, pikkushoppailusta ja kulttuurista nauttien. Risteilyllä taas on helppo piipahtaa lyhyelläkin lomalla ja nauttia laivan antimista. Persaukisen ei toki sinnekään kannata lähteä: kyllä laivallakin saa etelänmatkan hinnan tuhlattua ja enemmänkin.
- mainline
Etelän rannoilla ei ole kaljajuoppoja? Rohkenen olla eri mieltä. Kaupunkikohteet on sitten erikseen, siellä on muutakin tekemistä, kuin röhnöttää rannoillla roskasakin seassa.
- rfergerberb
Lopetin nuuskan käytön ja ruotsinlaivoilla seilaamisen. Säästin tuhansia euroja päästessäni haitallisesta "hurripaheestani" eroon. Ai niin, pitäkää tunkkinne ja oksennukselle haisevat hyttinne, Silja-Line.
- opkpkpokopkop
Ei ne olisi haisseet oksennukselle jos vain olisit tajunnut ettei sitä nuuskaa niellä!
- Sankarimatkailija
Eipä ole Turku-Tukholman reitin arkiaamun laivoillakaan paljonkaan risteilijöitä. Enkä minä niitä kyllä kaipaakaan, vähemmän on örveltäjiä, enemmän tilaa ja suurempi rauha laivoilla. Melkein kuin olisi ikioma huvijahti käytössä. Suosittelen.
- Viging
Rukoilemasta rukoilemalla päätin alkaa ajatella raittiuden risteilyjä silloin kun aina omaisuus ja varat sallii ja verottaja, on se niin varmaa ... ainoa oikea viikinki on Itämeren Viikinki eikä mikään historiasta?
Suomi ja mailmassa Risteilijät ja ... sanoisin osaltani? "Parasta Mailmassa"
- Helsinki pääpaikka
Olen kuullut varustamoiden suunnitelmista. Turun reitti on heikosti kannattava ja kalustoa kuluttava. Se haluttaisiin lopettaa, mutta se antaisi kilpailuetua vastapuolelle. Joten sitä kituutetaan.
Helsinki-Tukholma ja Helsinki-Tallinna -reitit ovat kannattavia ja ne säilytetään vaikka mikä olisi.- Teit sen taas että a
Joo, yhtä uskottavaa kuin että Hesa-Tallinna lopetettaisi, ja ruvettaisi ajamaan Turusta....
- Helsinki pääpaikka
Teit sen taas että a kirjoitti:
Joo, yhtä uskottavaa kuin että Hesa-Tallinna lopetettaisi, ja ruvettaisi ajamaan Turusta....
Ainoana lopetuslistaeittinä on tuo Turun reitti. Kaiken lisäksi jatkuvaa kinaa ympäristönsuojelijoiden kanssa.
Ihan ajan kysymys!
- massacre ship
Aavelaivoja...
http://www.youtube.com/watch?v=22XdYRbFHoE - Viinaaa
Valtio voisi antaa Ruotsissa liikennöiville laivoille oikeuden myydä viinaa enemmän kuin Tallinnasta saa tuoda. Johan alkaisi Tukholman risteily kiinnostamaan. Samalla jos saisi tuoda rajattomasti nuuska kiekkoja, suosio olisi taattu.
- Etkö sä kusipää kyke
Virosta saa tuoda rajattomasti omaan käyttöön, kunhan voi selvittää oman käytön.
Ruotsin laivoilta (esim. Finnlines) voi ostaa vaikka pakettiautollisen kaljaa luvallaisesti... Joskaan ei verovapaasti - oot pimeeeee
eikö sulla ole elämässä mitään muuta kuin viina?
- DownByThe1Am
Joo o, eipä ruottin laiva jostain syystä kiinnosta... lieneekö Estonian vikaa tms x)
Kuka tahtoo kokoa vastaavan kohtalon? O.o - heka.
Huolettaa kyllä tämä M/S Mariella jossa on minusta mukavan leppoisa tunnelma. Itse käyn siellä aina joskus rentoutumassa, arjesta irti.
Tarkoittaa kauniita maisemia kannella, hyvää ruokaa, no joo kohtuullista ainakin, pari olutta yökerhossa hyvässä seurassa ja show on viimeaikoina parantunut roimasti. Tämä kaikki paljon edullisemmin kuin joku hotelli paketti.
Matkustajia on vaan niin paljon vähemmän nykyisin, että varmaan ensimmäisenä lähdössä reitiltä- viikkarilainen
"Matkustajia on vaan niin paljon vähemmän nykyisin, että varmaan ensimmäisenä lähdössä reitiltä"
Olet väärässä.
- lomailija 2014
Matka-aika on vaan niin pitkä, niin pitkä..., muutama reissu tehty, myös Turusta tehtynä. Olin Tukholmassa heinäkuussa 4 vrk:n hotellilomalla, menin lentämällä, 50 min/suunta ja hinta 124E edestakaisin Finnairin koneella. Mulle riittää risteily Tallinnan laivalla 3-4 h/suunta, sitten hotelliin, muttei laivalla yöpyen. Onneksi on monia vaihtoehtoja kullekin sopivia.
- Helsingistä tukholma
Helsingistä tukholmaan laivalla 17 tuntia.
Ajamalla turkuun 2 h matka 11h = 13h
Ajamalla naantaliin 2h matka 8h matka tukholmaan 1h = 11h
Eli ei se hesan reitti ainakaan nopeudellaan ole mikään vetonaula... Yhtä järkevä reitti olisi tosiaan Turku-Tallinna, matka-aika olisi noin 16h... Mutta ajamalla hesaan 2h, ja olemalla laivalla 3h, menisi vain 5 tuntia....- Mitä sönkötät?
No sen voi hesalainen itse päättää käyttääkö matkan 17, 13, tai 11 tuntia...
Turkulaisella ei ole valinnanvaraa käyttääkö matkaan tallinnaan 16h tai 5h.... - Ammattikuski
Maanteillä on vaarallisempaa kuin merenkulussa, huomioi sekin ennenkuin teet noin tiiviitä aikatauluja. Taisit ihan google mapsista tarkistaa arvioidut matka-ajat :D
Muutoin, nimittäin, ymmärtäisit ettei Turkuun aja Helsingistä, vaikkapa nyt Kulosaaresta, Turun satamaan asti kahdessa tunnissa kun tähtää laivalle.... Et olis ainoo sillä tiellä joka laivalle menee.... Muista että mapsin arviointiajat on hiljaisiin vuorokaudenaikoihin.... Eikä ne mapsit tiedä miten usein ykköstien tunneleista vasen kaista onkin suljettuna!
Naantaliin kahdessa tunnissa? Hohhohoo.... Vielä hullumpaa. Sulta todellakin puuttuu henkilökohtainen kokemus. mahdatko edes tietää että autojen lähtöselvitys on tehtävä sesonkiaikoina tuntia aiemmin, tai hiljaisempina väh. puoli tuntia ennen laivan lähtöaikaa? Niinpä... - Kyllä siinä oikeudes
Ammattikuski kirjoitti:
Maanteillä on vaarallisempaa kuin merenkulussa, huomioi sekin ennenkuin teet noin tiiviitä aikatauluja. Taisit ihan google mapsista tarkistaa arvioidut matka-ajat :D
Muutoin, nimittäin, ymmärtäisit ettei Turkuun aja Helsingistä, vaikkapa nyt Kulosaaresta, Turun satamaan asti kahdessa tunnissa kun tähtää laivalle.... Et olis ainoo sillä tiellä joka laivalle menee.... Muista että mapsin arviointiajat on hiljaisiin vuorokaudenaikoihin.... Eikä ne mapsit tiedä miten usein ykköstien tunneleista vasen kaista onkin suljettuna!
Naantaliin kahdessa tunnissa? Hohhohoo.... Vielä hullumpaa. Sulta todellakin puuttuu henkilökohtainen kokemus. mahdatko edes tietää että autojen lähtöselvitys on tehtävä sesonkiaikoina tuntia aiemmin, tai hiljaisempina väh. puoli tuntia ennen laivan lähtöaikaa? Niinpä...Ihan omasta kokemuksesta annoin nuo ajat.... Hesa-Turku ajettu kymmeniä kertoa 1,5-2 tuntiin.
Kappeskääristä tukholmaan noin tunti.
Hesasta naantalini ohikukulkutietä myös noin 2 tuntia.
Ja pitää hesassakin ne lähtöselvitykset tehdä tuntia ennen, joten mikä ongelma?
Eli tuo on totta, hesalainen voi käyttää matkaan tukholmaan autolla mennessa 17, 13 tai 11 tuntia...
Eli rahti on huono peruste hesan linjalle - Ei idea
Tuohon naantali-kappeskär linjalle kaivattaisi kunnon laivaa. Ei siis tuollaista "kelluvaa vankilaa" kuten Finnlines... Tosin vankila on paljon viihdyttävämpi paikka...
Esim. Isabelle voisi ruveta ajamaan tuollaista linjaa, ja ottaa kyytiin myös risteilymatkustajia, molempiin päihin jäisi ainakin 4 tuntia satama-aikaa. Tosin laivan kaupassa ei olisi tuolloin verovapaata myyntiä. - Hesa kannattaa
Ei idea kirjoitti:
Tuohon naantali-kappeskär linjalle kaivattaisi kunnon laivaa. Ei siis tuollaista "kelluvaa vankilaa" kuten Finnlines... Tosin vankila on paljon viihdyttävämpi paikka...
Esim. Isabelle voisi ruveta ajamaan tuollaista linjaa, ja ottaa kyytiin myös risteilymatkustajia, molempiin päihin jäisi ainakin 4 tuntia satama-aikaa. Tosin laivan kaupassa ei olisi tuolloin verovapaata myyntiä.Ei kannata. Esimerkki näkyy Vaasan linjalla. Nopealla linjalla matkustajat eivät ehdi tuhlaamaa! Toisin on Helsingin linjalla. Pelkkä rahti ei elätä.
- Sulla ei ideaa
Ei idea kirjoitti:
Tuohon naantali-kappeskär linjalle kaivattaisi kunnon laivaa. Ei siis tuollaista "kelluvaa vankilaa" kuten Finnlines... Tosin vankila on paljon viihdyttävämpi paikka...
Esim. Isabelle voisi ruveta ajamaan tuollaista linjaa, ja ottaa kyytiin myös risteilymatkustajia, molempiin päihin jäisi ainakin 4 tuntia satama-aikaa. Tosin laivan kaupassa ei olisi tuolloin verovapaata myyntiä.Tuskinpa Tallink Isabellea siirtää Tukholma -Riika linjalta jonnekin Naantaliin.
- T TP
Sulla ei ideaa kirjoitti:
Tuskinpa Tallink Isabellea siirtää Tukholma -Riika linjalta jonnekin Naantaliin.
Jos olisi reitti mikä vetäisi risteilymatkustajia ja rahtia, niin se olisi järkevä.
En näkisi yhtään pahana ideana että Isabelle lähtisi esim. 18:00 naantalista, ja olisi takas Naantalissa 14:00. Molemmissa satamissa olisi 4h kääntöaikaa...
Kyllä itse ainakin suosisin tuollaista risteilyä, jos hinnat olisi kohdallaan, ja laivan palvelut kohdillaan.... Oikeastaan tuo reitti sopisi rahdin puolesta myös omaan työajoonkin hyvin - no ei
Kyllä siinä oikeudes kirjoitti:
Ihan omasta kokemuksesta annoin nuo ajat.... Hesa-Turku ajettu kymmeniä kertoa 1,5-2 tuntiin.
Kappeskääristä tukholmaan noin tunti.
Hesasta naantalini ohikukulkutietä myös noin 2 tuntia.
Ja pitää hesassakin ne lähtöselvitykset tehdä tuntia ennen, joten mikä ongelma?
Eli tuo on totta, hesalainen voi käyttää matkaan tukholmaan autolla mennessa 17, 13 tai 11 tuntia...
Eli rahti on huono peruste hesan linjalleKaheli ajaa rekalla Helsinki-Turku 1,5 tuntiin täysi poka päällä.
- Pakulla se onnistuu
no ei kirjoitti:
Kaheli ajaa rekalla Helsinki-Turku 1,5 tuntiin täysi poka päällä.
Pakulla se onnistuu 1,5 tuntiin, ajamalla henkilöauton rajoitusten mukaan 8km/h yli.
Siis Naantalin satamasta helsinkiin.
Eli miksi käyttää hesa-tukholma matkaan 17 tuntia, jos voi pärjätä 11 tunnilla.... - Tiedokses vaan
T TP kirjoitti:
Jos olisi reitti mikä vetäisi risteilymatkustajia ja rahtia, niin se olisi järkevä.
En näkisi yhtään pahana ideana että Isabelle lähtisi esim. 18:00 naantalista, ja olisi takas Naantalissa 14:00. Molemmissa satamissa olisi 4h kääntöaikaa...
Kyllä itse ainakin suosisin tuollaista risteilyä, jos hinnat olisi kohdallaan, ja laivan palvelut kohdillaan.... Oikeastaan tuo reitti sopisi rahdin puolesta myös omaan työajoonkin hyvinKappiksessa ei ole tilaa. Siellä on Rosella, Finnlines ja vaihdellen Tallinkin joku rahtialus sekä Tanskan lipun alla seilaava, joskus liettualainen rahtialus.
- bhbilraaagl
kuka hitto sitä nyt svedupettereitä haluais mennä kattomaan.
- jjjjjjjjjjj
No juurihan Siljan laivat on uudistettu. Ja me käymme säännöllisesti Tukholman risteilyllä Siljalla ja kyllä sitä porukkaa vaan riittää. Toki tähän aikaan vuodesta syyskuu-joulukuu ei ole tullut käytyä.
- Ei kannata!
Nykyisin Turun linja tuottaa heikosti. Voi olla, että lopetetaan ja käytetään vain tuottoisampaa Helsingin linjaa.
Mutta kilpailijan takia pakko pitää tuottamatonta pystyssä. - Mielummin arkena
Mitäs vikaa puolityhjissä laivoissa on? Saa rauhassa kävellä promenadella, eikä tax-freessä ja ravintoloissa ole jumalatonta tungosta aiheuttamassa päänsärkyä. Henkilökunnan asiakaspavelun laatukin on aina arkivuoroina huomattavasti parempaa, kun kaiken maailman sinne tänne sinkoilijoita ja hätähousuja on ainakin 50% vähemmän ruuhkauttamassa heidän työvuorojaan.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516703Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?404531HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972607- 1351908
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321549Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3931496- 141359
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101283Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76992- 115965