rupeaa jo olemaan hieman neuvoton olo. Ollaan kokeiltu olla paikallaan ja huomioimatta, vesisuihketta pullosta, annettu tilalle muuta purtavaa, kieltämistä. Mikään ei auta. Pentu murisee ja roikkuu lahkeessa ja näykkii jalkoja ja varpaita. Olen jättänyt pois kaikki leikit pennun kanssa jossa vedetään tai heitellään leluja sillä olen huomannut että ne saavat pennun täysin mahdottomaksi.Hankalaa kun meillä myös lapsia. Miten tämän saisi loppumaan? Pentu nyt 11 viikkoinen.
pentu puree ja roikkuu lahkeissa
6
3357
Vastaukset
- rusettirinta
Rodunomaisuus näkyy jo pikkupentuna. Aloittajan pennusta en tiedä, onko rotu leikkisä väkkähäärä vai omistajaan leimautuva. Yleisesti kuitenkin, että opeta pentu rauhoittumaan. Eli heti, kun hilluu, niin toiseen huoneeseen hetkeksi. Ulkona kunnon ähähdys ja kuonosta kiinni. Tässä lyhyesti, kun en tiedä rotua.
- anna kasvaa
Tuon tekisit 11/vko vanhalle pennulle? Ei sovi minun pirtaan.
- pentu meilläkin
pentusi on takiais-vaiheessa, puree kaikkea ja roikkuu kaikessa kiinni. LEIKKI on sen elämän ainoa tarkoitus. Jos et sitä ymmärrä, parasta kun myyt pennun ja otat yli 10 vuotiaan kodinvaihtajan, ei roiku lahkeessa eikä leikikään juuri ollenkaan!
Pentu roikuu lahkeissa, hihansuissa, toisessa koirassa, kissassa, lattialuutussa, imurin letkussa yms, enkä muuta odotakaan vielä kuukauteen. irroittelen vain hampaita tavaroista ja hoen että irti. ei purra. - mitä sviidua
Voi luoja. Se on vasta pentu! Sen kuuluukin repiä lahkeesta ja sukasta ja pureskella. Oliskohan pitäny miettiä ennenku koiran ottaa. Jos koira olisi esim yli puolivuotias niin ihmettelisin jo,ettei meinaa loppua tollanen käytös
- vauvakoira
Tämän saa loppumaan aika, eli yli puolen vuoden ikä. Nyt joko a) palautatte vikkelästi koiran kasvattajalle "ei me tietty että pentu puree" tai b) ymmärrätte että se on pieni lapsi, ja käytöksestä päätellen hyvin pitkästynyt sellainen. Jos on aikaa ja resursseja, järjestät sille toisen pennun leikkikaveriksi lähes päivittäin, pari tuntia vapaata peuhua turvallisella aidatulla alueella tekee ihmeitä. Jos ei muka järjesty, leikitte aina ja koko ajan pennun kanssa riehuleluilla, joita saa kiskoa, purra ja pudistella. Ehkä 30 minuuttia uutteraa leikitystä riittäisi pennullekin kerralla. Koskapa ette osaa, niin pyytäkää joku koiraihminen käymään, näyttämään miten pennun kanssa leikitään. Ja kuten sanottu paljon liikuntaa vapaana metsissä ja niityillä/pelloilla ja aivojumppaa. Omistajan etsimistä puun takaa, sisällä makupalan piilotusta joka hajuaistin perusteella löytyy.
Olen joillekuille sanonut että pennun hampaat ja leuat ovat sille kuin kädet lapselle, niillä tutkitaan ja kokeillaan kaikkea. - 17+13
Itse tein niin, että nappasin kuonosta kiinni ja puristin niin, että vingahti. Loppui aika nopeasti. Tästä on kahta koulukuntaa, toiset sanovat että ehdoton eiei ja toiset, että toimii. Täytyy vaan pitää huoli, että koira ei ala pelkäämään käsiä ja tulevaisuudessa ei esim. nouda tavaroita. Toimii myös, jos itse vingahtaa kuten toinen koira tekisi, kun sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1051888- 2391678
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611076Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K62980En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k65929Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉63828Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37827The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6811Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805