Varokaa Asus kannettavia!

Ass us

Kannattaa jättää Asus merkkiset kannettavat väliin. Minä ostin moisen n. kuukausi sitten. Koneessa on ollut uudesta asti vikaa. Vika on päälle jäävä prossu tuuletin. Se ei siis suostu sammumaan ennen buuttausta. Lämmöt on pikkasen päälle 30C:n ja tuuletin pyörii 3000 rpm. Myös akkukäytöllä. Vika ilmenee päivittäin, välillä toimii useita tunteja normaalisti (eli tuuletin sammuu kun lämmöt putoaa n. 50 C:seen) mutta tuuletin saattaa yhtäkkiä kesken surffailun lähteä pyörimään eikä enää sammu. Ei tarvitse olla siis kuormaakaan juuri ollenkaan.

Tehtaan teknisen tuen (Kiinassa) mukaan ei pitäisi pyöriä alle 40 C:n. Eli selvä vika.

Sain koneeni myyjältä (nettikauppa) huollon puhelinnumeron. 09-suunta. Soitin sinne. Siellä vastaakin joku hemmo joka puhuu vain englantia. Puhelu meni Hollantiin, jossa on Asuksen suomen huolto! Siellä ei ole (vielä) ketään joka osaisi suomea. Onnistuin sönkkäämään mikä on vikana, ja tämä jeppe käski kokeilla XP:n recovery asennusta. Tehty, mutta ei apua. Ei auta ajuri ja BIOS päivityksetkään (viimeisin BIOS). Paska mikä paska.

Otin yhteyttä jälleen koneen myyjään, joka sanoi että joo on kahden vuoden noutotakuu. Käsitin, että saisin uuden koneen tilalle ja tämä vietäisiin huoltoon. Ja pas**t, käskivät vaan soittamaan uudestaan Hollantiin ja sopimaan kuinka koneen lähetys huoltoon onnistuu. Ne laittaa kai kuriirin asialle, joka hakee koneen ja tuo sitten kun se saapuu. Pitäisi selvitä viidessä päivässä, mutta epäilenpä suuresti tuleeko niin nopeasti sieltä asti...

Nyt vituttaa niin ettei veri kierrä. Hermo menee tuohon saamarin tuulettimen ulvontaan ja paskaan asiakaspalveluun. Se nyt vielä puuttuisi että minun täytyisi maksaa lähetyskulut. Eihän sitä vielä tiedä vaikka joutuisinkin. Saa nähdä. Lähetin sille huollon hollannikkaalle sähköpostia että saapi tulla hakemaan, mutta eipä tuo vielä ole vastannut. Ei niitä taida paljoa kiinnostaa mitä täällä pohjolan takapajulassa väkerrellään.

Maahantuojan edustajakin vain selitteli ja nöyristeli kun sanoin mielipiteeni Asuksen huoltotoiminnasta. Onpa vaan tehty helvetin hankalaksi huoltoon vienti. Ettei vaan kukaan toisi konettaan korjattavaksi.

Siinäpä vaan Pihtiputaan mummokin soittelee Hollantiin ja koittaa selvittää viat kun ensin pitäisi käydä pari talvea kansanopistossa opiskelemassa englantia jotta saisi itsensä ymmärretyksi.

Jos palvelu on tätä tasoa ja asiakkaalta viedään vain rahat muttei auteta mitenkään vian sattuessa, niin älkää vaan kukaan sortuko näihin halpoihin Asuksiin. Pitäisi kai sotkea suohon koko laite.

UGH! Olen puhunut.

31

6490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pave

      Olit sitten hyvä tai huono englannissa niin kyllä toistaiseksi voit kyllä käyttää suomen kieltä. Jos ei muu auta niin myyjäliikkeeseen vaan ja laita ne asialle...

      • Anonyymi

        Turha windowsin ongelmista on rautaa mennä haukkumaan!!


    • exMac

      Applen omistajat lähettävät huoltoon koneensa useita kertoja, yhdellä tyypillä iBook oli huollossa melkein 3 kuukautta, eikä saanut mitään korvauksia.

      Lue vaikka:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=536&posting=22000000002306589

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=536&posting=22000000002442041

      Ja vaikka kuinka joutuisivat kärsimään ja tappelemaan, ovat onnellisia Macin omistajat. Ja tällaiseen pikku ongelmaan Mac käyttäjä ei kiinnittäisi huomiota ollenkaan, vain jatkaisi provosoinnin PC palstoilla ja kehuman kuin hyvä Apple kone on.

      • Pave

        Katso muutama rivi alaspäin..............


      • MacFinn

        Mulla on kyllä ihan toisenlaiset kokemukset. Kesällä sattui nestevahinko, joka rikkoi koneen. Huoltotoimituksessa oli kyllä omat ongelmansa (kuriiriyhtiö hukkasi koneen viikoksi) mutta homma hoitui. Ja palvelu oli kyllä hyvää, suomenkielistä ja reilua.

        Minä en taida tuntea keitään muita tietokoneenkäyttäjiä, jotka ovat niin kärkkäitä valittamaan kuin Macin käyttäjät. Ja silti me vaan ostetaan seuraavakin kone se Macci.


    • neuvoo
      • hardis

        ettekö katsoneet uusinta kuningaskuluttajaa..
        kaikilla tuotteilla pitäisi olla 2v "takuu" eli kaikkien eletroniikkalaitteiden pitää toimi moitteettomasti 2v muuten se katsotaan viallisesti. huollon kustannukset pitää silloin myyjän/maahantuojan hoitaa..

        eikä yhteyttä kuluttajaneuvontaan vaan suoraan kuluttajalautakuntaan... siellä ne laittaa myyjälle kirjeen jossa ne "neuvoo" niitä hoitamaan asian


    • Ass us

      Soitin kuluttajaneuvojalle, joka sanoi että kyllä se huollon järjestäminen kuuluu myyjälle tai maahantuojalle. Vaihtoehtoina on että vaihdetaan kone uuteen tai puretaan kauppa.

      Soitin taas myyjälle, jolta alkoi löytyä paremmin yhteistyöhalukkuutta kun mainitsin kuluttajaneuvojan ohjeista. Saapas nyt nähdä kuinka homma hoituu.....

      Myyjä on ollut kyllä ihan asiallinen koko ajan, ehkä vain hiukan välinpitämätön (yrittää siis luikerrella vastuusta). Maahantuojan edustajien olisi ehkä syytä lukea noita kuluttajaviraston sivuja vähän tarkemmin.

      • Ass us

        No niinhän se soitti se myyjä sinne huoltoon, niin varmasti.

        Vitut, ei kuulunut mitään joten soitin itse. Eivät olleet tietoisia asiasta. Joku muukin oli muuten suomesta soitellut sinne. Liekö joku muukin lyönyt kätensä paskaan..?
        Myyjä tekee niin paljon bisnestä ettei ehdi yhtä puhelua soittaa. Sanoin ettei tarvi vaivautua enää säätämään mitään tähän väliin, hoidetaan sitten itse, saatana. Eivät vaihda eivätkä pura kauppaa. Sukkasaippuaa tuollaisille.

        Nyt odotellaan kuriiria oven taakse hakemaan laitteen huoltoon. Viikossa pitäisi selvitä takaisin, JOS huollossa on sopivia varaosia.

        Mikään ei vituta yhtä paljon kuin maksaa toista tonnia viallisesta laitteesta, eikä ketään kiinnosta jeesata. Rahat kyllä kiinnosti.

        No, sattuuhan näitä muillekin. Eipä vaan olisi toivonut omalle kohdalle. Minä kun en yleensä ikinä voita arpajaisissa.


      • kuulua
        Ass us kirjoitti:

        No niinhän se soitti se myyjä sinne huoltoon, niin varmasti.

        Vitut, ei kuulunut mitään joten soitin itse. Eivät olleet tietoisia asiasta. Joku muukin oli muuten suomesta soitellut sinne. Liekö joku muukin lyönyt kätensä paskaan..?
        Myyjä tekee niin paljon bisnestä ettei ehdi yhtä puhelua soittaa. Sanoin ettei tarvi vaivautua enää säätämään mitään tähän väliin, hoidetaan sitten itse, saatana. Eivät vaihda eivätkä pura kauppaa. Sukkasaippuaa tuollaisille.

        Nyt odotellaan kuriiria oven taakse hakemaan laitteen huoltoon. Viikossa pitäisi selvitä takaisin, JOS huollossa on sopivia varaosia.

        Mikään ei vituta yhtä paljon kuin maksaa toista tonnia viallisesta laitteesta, eikä ketään kiinnosta jeesata. Rahat kyllä kiinnosti.

        No, sattuuhan näitä muillekin. Eipä vaan olisi toivonut omalle kohdalle. Minä kun en yleensä ikinä voita arpajaisissa.

        nyt olisi sopiva aika "kehua" nimellä tuota myyjää ja liikettä että ei muut sieltä koneitansa tilaisi.


      • Ass us
        kuulua kirjoitti:

        nyt olisi sopiva aika "kehua" nimellä tuota myyjää ja liikettä että ei muut sieltä koneitansa tilaisi.

        Minäkin ajattelin että pitäisiköhän mainostaa firmaa oikein nimeltä.

        Saakohan näistä kirjoituksista jotain herjaussyytteitä jos joku vetää oikein palkokasvin sieraimeen...?

        Maahantuoja on SMG. Asuksen laitteita tuo maahan vissiinkin pari-kolme yritystä. Minä olin tämän asian tiimoilta tekemisissä myös SMG:n "palvelun" kanssa.


    • Asussucks

      Negatiinen palautteeni koskaa Asuksen huoltoa. Koko huoltopalvelu on suunniteltu sellaiseksi, ettei kukaan asiakas koskaa voisi tai viitsisi lähettää Asus-laitteitaan huoltoon. Yhteydenotto on järkyttävän hankalaa ja informaatio on todella sekavaa. Kaikki vastuu vieritetään kuluttajalle, eikä mitään takeita anneta korjauksesta ja aikatauluista. Korjattavat tuotteet lähetetään Ruotsiin ja korjaus kestää viikkokausia (tottakai tapauskohtaista). Koneita lähetetetään huollosta rikkinäisinä ja taas sama rumba uudelleen.

      Hyvä esimerkki tietojen ristiriitaisuudesta: Asus.com-sivun alareunassa (http://www.asus.com/fi/ ) aukioloajaksi kerrotaan arkisin klo 9-18 Täällä taas aukioloaikojen väitetään olevan klo 19 asti: https://www.asus.com/fi/support/CallUs Joka tapauksessa kun soittaa tuonne perjantaina klo 16 jälkeen, kukaan ei vastaa vaikka jonottaisi kolme tuntia. Tämän kirjoituksen kautta on kiva seurata, kuinka kauan heillä kestää korjata edes tuo aukioloaikatieto

      Vikailmoitusprosessista:

      Kaikki tiedot pitää syöttää useaan kertaan vikailmoitusprosessissa. Varaudu siis kopioimaan sarjanumerot ja ostopäivämäärä erilliseen tekstitiedostoon sillä tarvitset niitä usein. Takuukuitti pitää tietenkin lähettää paperisena (minkähänlainen vääntö tulisi jos se olisi hukassa). Kukaan ei ota sinuun yhteyttä puhelimitse ja suorien s-postien lähettämistä vältetään kuin ruttoa. Asus.com-sivuilla on "hieno" postilaatikko kirjautumisen takana, mutta sitä kautta ei voi lähettää viestejä Yksi vanhentunut mainosviesti siellä on ilahduttamassa asiakkaita.

      Tämän yrityksen asiakaspalvelu kaipaisi palvelumuotoilijaa joka kävisi koko asiakaspolun läpi ja kehittäisi sitä. En tosin tiedä kestäisikö kenelläkään pää tällaisen toimeksiannon toteuttamista.

      Purskahdin nauruun lukiessani Asuksen progandaa heidän nettisivuiltaan: "ASUS pyrkii teknologiseen ja esteettiseen täydellisyyteen jatkuvilla innovaatioilla. Asetamme itsemme asiakkaittemme asemaan pystyäksemme kehittämään ymmärrystä ja aitoa empatiaa heidän tarpeitaan kohtaan - mikä tarjoaa meille mahdollisuuden luoda normin ylittäviä käyttäjäkokemuksia."

      Asiakaspalvelu ei todellakaan ota huomioon asiakkaiden tarpeita. Reippaasti pyydetään tyhjentämään kone kaikista tiedoista vaikka ratkaisu voitaisiin saavuttaa ilman kyseistä operaatiota. Mitään varakonetta ei anneta käyttöön, eikä korjausaikatauluista informoida vaikka se venyisi viikkokausiksi. On aivan normaalia, että koneita menee rikki joka valmistajalla, mutta Asus ei osoita mitään empatiaa näissä tilanteissa. Asiakasta kohdellaan kuin hän olisi joku häirikkö, kun ilmoittaa muutaman kuukauden sisällä hajonneesta koneesta. Vai onkohan Suomi niin pieni markkina-alue kyseiselle firmalle, että emoyhtiötä kiinnosta miten huonosti asiakkaita hoidetaan. Pitäisi varmaan kääntää tämä teksti kiinaksi :)

      Summa summarun: en voisi suositella tämän yrityksen tuotteita edes pahimmalle vihamiehelleni.... 'mic drop'

      • Hyväetteianneta

        "Mitään varakonetta ei anneta käyttöön"

        Täh? En ota kantaa huollon laatuun, mutta sinulle tiedoksi, että mikään laki ei velvoita minkään firman huoltoa antamaan asiakkaille konetta käyttöön huollon ajaksi. Huoltofirmoilla pitäisi olla satoja koneita tähän tarkoitukseen, ja niiden resetoiminen veisi resursseja kohtuuttomasti. Lasku maksatettaisiin tietysti muilta asiakkailta kerättävillä maksuilla. Kiitos EI!

        Jos viet autosi korjattavaksi, antaako huoltoliike sinulle auton käyttöösi ilman korvausta?


      • Hyväetteianneta kirjoitti:

        "Mitään varakonetta ei anneta käyttöön"

        Täh? En ota kantaa huollon laatuun, mutta sinulle tiedoksi, että mikään laki ei velvoita minkään firman huoltoa antamaan asiakkaille konetta käyttöön huollon ajaksi. Huoltofirmoilla pitäisi olla satoja koneita tähän tarkoitukseen, ja niiden resetoiminen veisi resursseja kohtuuttomasti. Lasku maksatettaisiin tietysti muilta asiakkailta kerättävillä maksuilla. Kiitos EI!

        Jos viet autosi korjattavaksi, antaako huoltoliike sinulle auton käyttöösi ilman korvausta?

        Kyllä varakone pitää antaa käyttöön jos huoltoaika on venynyt tai venymässä kohtuuttoman pitkäksi. Kuluttaja-asiamiehen mukaan yli kaksi viikkoa on jo kohtuuton aika.


    • 546546565

      Hyvä että löysitte tämän 12 v vanhan ketjun; on hyvä näitä nostella esille etteivät aivan unohdu.
      No Asus on tosiaan paska kone.

      • ASSUSSUCKS

        Totta turiset. Mikään ei ole näköjään muuttunut 12 vuodessa, eikä varmasti tule muuttumaan seuraavankaan 12 vuoden aikana. Voidaan vaikka palata toteamaan asia vuonna 2022, jos Asus on yhä pystyssä silloin.


    • Tietäjäää

      Ei olle ostin 800e asus koneen ja meillä on perheellä kaikki asuskuksen läppäreittä ja hyvin on toiminut eräs asus kesti yli6v ennen ku hajosi

      • pääjäässä

        Aloitus koskeekin 12 vuotta sitten tapahtunutta, teiltäkin olisi mennyt jo pari Asusia paskaksi.


    • suosikaa.kivijalkaa

      Nettikauppa on muuten hyvä mutta jos tulee ongelmia niin asiat menee hankalaksi. Kannattaa ostaa perinteisestä kivijalkaliikkeestä, ongelmien sattuessa vie laitteen takaisin myyjäliikkeeseen ja käskee korjata. On sitten myyjän asia järjestää huolto sille.
      Esim. ostin 2009 Toshiba läppärin Gigantista josta kuukauden kuluttua hajosi kiintolevy. Vein koneen takaisin liikkeeseen ja kone lähti jonnekin eteläsuomeen takuuhuoltoon, pari viikkoa ja tuli takaisin samaan liikkeeseen noudettavaksi. Ainakin siinä tapauksessa homma toimi hyvin.

      • Anonyymi

        Windows rikkoo levyjä!


    • laxlo

      Hei,

      Asus kannetavat mitä olen itse käyttänyt ovat olleet laadukkaita.
      Ne ovat ollee Asus Rog pelikannettavia.

      Mallit
      GL702VM
      GL702VMK

    • sldkfaskldfj

      Kannattaa kommentoida tänne n 10v vnahaan ketjuun, no katsoin itsekkin tämän tolvanan viestin :))

    • Autskkli8

      Tuo laite tulisi lailla kieltää.

    • Anonyymi

      Asuksen huolto on tehty todella vaikeaksi . Varaudu että osaat englantia ja hollantia sillä huoltolasku tulee niillä kielillä ja maksetaan Hollantiin.

      Koko prosessi meni minulla näin: Asus Vivobookin lataus alkoi jumittaa. yritin löytää Asuksen huollon infoa, yritys ei kerro edes osoitettaan missään jotta asiakas ei vahingossakaan ota yhteyttä eikä lähetä reklamaatiota.

      Monimutkaiset ohjeet annetaan kun ilmoitatn nettisivun kautta mikä vika ja firma antaa laitteelle huoltonumeron. Sitten se sirkus ja savotta vasta alkaakin.

      1. Sinun täytyy pakata laite tukevasti ja odottaa koko päivä jolloin kuriiri (UPS minulla) tulee hakemaan laitteen. Se ei maksa mitään.

      2. Laite menee PUOLAAN jossa on Asuksen takuuhuolto. Varaudu saatanalliseen yllätykseen jos huolto ei ole takuun alainen. Minulla ei ollut koska oli kyse viallisesta akusta jota en tietenkään voinut etukäteen tietää. Eli otat riskin kun lähetät koneen Puolaan. Joko se menee takuun piikkiin tai joudut maksamaan koko lystin itse!

      3. Jos laite menee takuulaskutuksena no problems. Saat sähköpostiin viestejä milloin korjaus alkanut, loppunut ja milloin lähetetty takaisin Suomeen ja milloin kuriiri tuo.

      4. TAI: joudut maksamaan laskun joka tulee hollanniksi kunhan ensin loggaat sisään Asuksen sivulle ja annat suostumuksen maksuun ja saat tilisiirtotiedot joissa ei ole viitetietoa ja sinun pitää pähkäillä mitä kukin kohta laskussa hollanniksi tarkoittaa.

      5. Okei saat laskun maksettua ja odotat... Hyvässä lykyssä laite korjataan ja tulee ehjkänä ja kunnossa takaisin. Itse tällä hetkellä odotan mitä tapahtuu...


      SURKEAA ASIAKASPALVELUA JOKA TAPAHTUU ENGLANNIKSI/HOLLANNIKSI. en ole soittanut Hesan numeroon joten en tiedä kuka tai mikö siellä vastaa mutta en ikinä enää osta Asuksen läppäriä. Niin ala-arvoisesti koko systeemi on asiakkaan näkökulmasta rakennettu.

      Tosiaan tehty niin vaikeaksi että ainakin Pihtiputaan mummo luovuttaa heti.

      • Anonyymi

        Myös sama kokemus asukselta noin 3v sitten kone oli huollossa eri vian takia vaihdettiin emolevy no kone tuli takaisin ,mutta nyt näyttö ei toiminut ei oltu emoa asennettu ollenkaan ajureita ynnä muita näyttöön tuli vain kiinaksi jotain no palautin uudestaan tällä kertaa Suomeen menni Vantaalle oli kuulemma asennettu viallinen emo takaisin ja kieleksi kiina laitettu!!

        Tämä koskee aceria lähti ulkomaille 3v vanha peliläppäri ,kun antoi jatkuvasti erroria ja kaatuili kone tuki takaisin ja pyysivät anteeksi kun eivät pystyneet vikaa toistamaan eli ei osanneet korjatta mitään kiva huolto pyysivät vain anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös sama kokemus asukselta noin 3v sitten kone oli huollossa eri vian takia vaihdettiin emolevy no kone tuli takaisin ,mutta nyt näyttö ei toiminut ei oltu emoa asennettu ollenkaan ajureita ynnä muita näyttöön tuli vain kiinaksi jotain no palautin uudestaan tällä kertaa Suomeen menni Vantaalle oli kuulemma asennettu viallinen emo takaisin ja kieleksi kiina laitettu!!

        Tämä koskee aceria lähti ulkomaille 3v vanha peliläppäri ,kun antoi jatkuvasti erroria ja kaatuili kone tuki takaisin ja pyysivät anteeksi kun eivät pystyneet vikaa toistamaan eli ei osanneet korjatta mitään kiva huolto pyysivät vain anteeksi.

        Jaa windoosa taas solmussa.


    • Anonyymi

      ASUS vivo book 14/15 Elisan kautta ostettu ja ei ole toiminut hyvin koko aikana ( 1 1/2 v.) kerran ollu siellä Hollannissa takuuhuollossa, tuli takaisin ja toimi 3 vk. Menee hermo tosiaan

    • Anonyymi

      Onneks osaan itse korjata läppärit ja pöytökoneet,ettei tarvii kärsii tollasta. Omat koneet hajoilee joskus,mut helppo korjaa ja säästää paljon rahaa.

      • Anonyymi

        Windows on se yleisin syy koneen huoltoon joutumisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows on se yleisin syy koneen huoltoon joutumisessa.

        Kyllä se vika on yleensä siellä näppäimistön toisella puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows on se yleisin syy koneen huoltoon joutumisessa.

        Windows on surkeutta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe