Pohdiskelua

Olen seuraillut näitä palstoja kohta puoli vuotta.
Aloitin chatissa maaliskuussa ,viihdyin siellä alkuun hyvin,oli mukava jututtaa virtuaali ihmisiä.
Ilta illan jälkeen piipahdin,sitten aloin kaivata muuta.

Tulin palstoille ja taas tuntui kivalta.
Täällä olen pyöriskellyt ja tehnut aloitteita,monistakin aiheista,mielestäni väliin ajankohtaisista,muualla keskustelua herättävistä , vakavista ongelmista ,niiden ratkaisuista ,ei kiinnosta mikään.

Nyt sitten laitoin Baari aloitteen ja kas kummaa,alle viikon tuli se punainen tilpu,vai tiplu, mikä se nyt onkaan.
Mistäpä ketjussa jutellaan,jutustetaan,joka päiväisistä, muistoista, kiusotellaan, tehdään ja tarjotaan ruokaa, kahvia,oluttakin ja kaikki viihtyvät.
Harmitonta,joskus joku asia viestikin mukaan,kukaan ei riitele,ei loukkaa,onko tässä nyt todisteita jostakin, mikä saa ihmiset mielikuvitus leikkiin.

Tiedän, monikin pitää juttua lapsellisena,mutta ketju" vetää". Keskustelevat nikit, ei sinne tule
pitävät "huuhaana",mutta keskustelu ei oikein kulje myöskään heidän ketjuissaan.
Keskustelu ,mitä se sitten lienee,varsinkin se hyvä sellainen,sitäkin olen "tutkinut", väittelyä ,kinaamista, se pääasiassa on.

Kertokaa nyt mielipiteenne ,miksi nuo baarin jutut (muut vastaavat) saavat ihmiset kirjoittamaan.
Ketjussa ei "hienosti" keskustella, siellä jutustellaan,rupatellaan,ketään ei kirjoitusten vuoksi arvostella,ei mitata älykkyysosamääriä,
siellä vain viihdytään.

Ihmettelyjeni tueksi, toivon teidän kertovan arvionne näiden "keveiden ketjujen " suosiosta.
Mukavasti kulkevia ketjuja saisi olla ,todellisesta elämästäkin,pohtii SkillaN

17

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies

Oliko se Mummon mökki, joka ensteks tapaili "baarin" tyyppistä yhdessäoloa? Se taisi olla (ellen muista väärin) MdK:n perustama.

Tämä sinun SkillaN hiirulaisen luoma baari on nyt "kypsä" jatke tuolle idealle. Ihmiset uskaltavat lähteä leikkiin mukaan tuoden upeaa tietoa esim. ruokakulttuurista ja ennenkaikkea viihtymään.

Siellä on tosiaan tilaa kaikille.

• Rituli

olen sinne minäkin, vaikka en ole mikään
        lennokas sanailija.

Joskus kuitenkin uskaltaudun joukkoon ja voin
        vilpittömästi sanoa, että TERVETULOA kaikki
        sanomaan sinne sanasen ja useammankin.
        Tuleehan ketjusta aina sitä värikkäämpi mitä
        useampi jutustelija siellä pistäytyy.

Onhan se niin, että jos meitä on paljon ja siellä
        itsekukin silloin tällöin vierailee niin ei
        voi syyttää sisäpiiriläisten tarinoinniksi
        niinkuin olen joskus nähnyt mainittavan.

Sitä mieltä minä näin iltamyöhällä.

• iltavire
        Rituli kirjoitti:

olen sinne minäkin, vaikka en ole mikään
        lennokas sanailija.

Joskus kuitenkin uskaltaudun joukkoon ja voin
        vilpittömästi sanoa, että TERVETULOA kaikki
        sanomaan sinne sanasen ja useammankin.
        Tuleehan ketjusta aina sitä värikkäämpi mitä
        useampi jutustelija siellä pistäytyy.

Onhan se niin, että jos meitä on paljon ja siellä
        itsekukin silloin tällöin vierailee niin ei
        voi syyttää sisäpiiriläisten tarinoinniksi
        niinkuin olen joskus nähnyt mainittavan.

Sitä mieltä minä näin iltamyöhällä.

Kun ei ole niin hienoja kirjallisia lahjakkuuksia
        kuin monella täällä on, niin sinne on uskaltautunut sanomaan sanasen ilman jännitystä,
        tuleeko juuri oikein kirjoitettua ja täysin
        virheettömästi. Ja kun vielä aiheet rönsyilee,
        niin helposti jostain jutusta saa kiinni.
        Joten kiitos kahvilan pitäjille.

• Helena04

Heti alkuunhan jo, SkillaN, onnittelin Sinua ideastasi. Synnytit uuden Mummon Mökin tapaisen foorumin. Jossa ei pahemmin äkseerata, jossa leppoisasti voidaan keskustella. Hyvä niin. Olette jutustelleet kohta kaksi ketjua.

Ajattelehan, jos mukaan olisi osallistunut vielä useampi henkilö, miten mahdottoman nopeasti ketjut olisivat täyttyneetkään "tipluineen".
      Jotkut ketjun keskustelunaiheet ovat saattaneet joitakuita kiinnostaakin, mutta ne ovat kenties menneet nopeasti ohi toisten vuoropuhelujen takia ja osallistuminen on jäänyt... tai en tiedä...

Kaikenlisäksi kaikki varmaan eivät "rakasta" pitkiä ketjuja. Saatetaan tuntea määrättyä antipatiaa vanhastaan. Itse koen niiden lukemisen vaikeana ainakin jälkikäteen, kun pitää välillä tarkistaa, kuka kenellekin vastailee. Joskaan eihän nämä niin tärkeitä seikkoja pitäisi olla.

Mutta edelleenkin, mielestäni ei Sinulla pitäisi olla syytä minkäänlaiseen huoleen. On systeemi, jossa puhutaan mistä vain ja sitten toisenlaisesti johonkin aiheeseen liittyvä, rönsyillenkin, molemmat puolustavat paikkaansa. Keskustelut joko kulkevat tai eivät. Ovat sellaisia kuin mekin.
      Kiitos kaikille aktiivisille - mutta myös vähemmän aktiivisille!

Nyt hyvää yötä.

• ilmari

minä uskalsin kerran sinne tulla mutta eri nikillä ei saanut vastakaikua,teille riittää hyvin Z .Joten kiitti vaan kutsusta.luetteks te kaikki vastaukset vai hypittekö yli muiden.
        Ei se haitta mitään,sekun vain utelen mielenkiinnosts.Olen niin sanotust vasemalta puolen joten en kyl aina ehikkään. Toivottavast pidätte Baarin siistinä.onnee ydityksellenne,
        suomi neidot

• ilmari kirjoitti:

minä uskalsin kerran sinne tulla mutta eri nikillä ei saanut vastakaikua,teille riittää hyvin Z .Joten kiitti vaan kutsusta.luetteks te kaikki vastaukset vai hypittekö yli muiden.
        Ei se haitta mitään,sekun vain utelen mielenkiinnosts.Olen niin sanotust vasemalta puolen joten en kyl aina ehikkään. Toivottavast pidätte Baarin siistinä.onnee ydityksellenne,
        suomi neidot

Olihan niitä jo kaksi kepeää ketjua, ennen ekaa baaria ,joilla hulluteltiin vapailla aiheilla, piipahdettiin pienellä puheenvuorolla.
        Mummojen huoneessa aloitettiin, Syys ilmat jatkoivat ja nyt sitten uusittu baari, joten neljäs on menossa.

Ilmari, olitko sinä kapa joka siellä kahvilla poikkesi Anun alkamassa ketjussa?
        Uskalla vain mukaan omalla jutullasi tuonne muiden joukkoon kahvittelemaan, eihän sielläkään tietysti ihan jokaiselle vastata, aiheen ja jutut vaihtuu niin nopeasti, mutta tilaahan siellä on kaikille meille.
        Joskus vastataan, joskus jää huomaamatta hyväkin juttu, niin käy meille kaikille.

Skillanille tuohon aloitukseen vastaisin ettei
        mielenkiintoa näy riittävän noihin ajankohtaisiin asioihin muutamaa puheenvuoroa enempää. Onkohan syy siinä ettemme uskalla "asiallisimmissa asioissa" niin vapaasti liikkua laidasta laitaan. Joissain ketjuissa moititaan asian vierestä puhumisesta jos juttu luiskahtaa vaikkapa sivuamaan muitakin omia näkemyksiä.

Jos keskustelu ei kiinnosta, se lopahtaa, ja mitäs se, ainahan voi aloittaa uuden. Eikä se ole häpeä meille kenellekään vaikka kaikesta emme kaikkea osaisikaan sanoa, kysytään välillä toisiltamme.

• ilmari kirjoitti:

suomi neidot

ilmari on syynä ,ettei aina saa vastausta.
        Aloitteen tehneenä ,jos kaikkiin vastaisi, joku kohta oitis huomauttaisi,että sitä hiivatin tiplua saalistaa.
        (näin on käynyt joissakin ketjuissa ,ei tosin näissä,missä viihdymme)
        Minulla olisi halu vastata vaikka jokaiseen viestiin,mutta tuo juttu rajoittaa.
        Näin ne vain nuo mielipiteet pitää jonkin verran aisoissa minuakin.

Siksi kai mainitut ketjut ovat suosittuja, kun voi hyppelehtiä ja puhua mitä mieleen tulee,kukaan ei toppuuttele.
        Tule mukaan vaan ja ota kantaa juttuihin,jos olit kapa ,muistan ja varmaan vastasinkin viestiisi.

Omassa viestittämisessäni on siis syy,että haluaisin välttää olemasta, joka toinen viesti,
        nikillä SkillaN.

Kirjar ,niinhän teemmekin ,keskustelemme keskenämme ja kivaa on.

• Reetta
        SkillaN kirjoitti:

ilmari on syynä ,ettei aina saa vastausta.
        Aloitteen tehneenä ,jos kaikkiin vastaisi, joku kohta oitis huomauttaisi,että sitä hiivatin tiplua saalistaa.
        (näin on käynyt joissakin ketjuissa ,ei tosin näissä,missä viihdymme)
        Minulla olisi halu vastata vaikka jokaiseen viestiin,mutta tuo juttu rajoittaa.
        Näin ne vain nuo mielipiteet pitää jonkin verran aisoissa minuakin.

Siksi kai mainitut ketjut ovat suosittuja, kun voi hyppelehtiä ja puhua mitä mieleen tulee,kukaan ei toppuuttele.
        Tule mukaan vaan ja ota kantaa juttuihin,jos olit kapa ,muistan ja varmaan vastasinkin viestiisi.

Omassa viestittämisessäni on siis syy,että haluaisin välttää olemasta, joka toinen viesti,
        nikillä SkillaN.

Kirjar ,niinhän teemmekin ,keskustelemme keskenämme ja kivaa on.

Miksi SkillaN yrität muodostaa palstalle klikkiytymiä? Malliin kirjoitetaan me keskenämme, toisaalla soitat torvea on hauska lukea kun tarinat polveilevat. Mistä kaksijakoinen ajattelusi johtuu.

Minä pidän aiheista joihin kaikki voivat osallistua leikkimielellä tai asioina.Hiekkalaatikko aika on jo pahasti taaksejäänyttä aikaa 60 ikäisiltä- ei liene tarvetta palata lapsen asteelle.

• Rituli
        Reetta kirjoitti:

Miksi SkillaN yrität muodostaa palstalle klikkiytymiä? Malliin kirjoitetaan me keskenämme, toisaalla soitat torvea on hauska lukea kun tarinat polveilevat. Mistä kaksijakoinen ajattelusi johtuu.

Minä pidän aiheista joihin kaikki voivat osallistua leikkimielellä tai asioina.Hiekkalaatikko aika on jo pahasti taaksejäänyttä aikaa 60 ikäisiltä- ei liene tarvetta palata lapsen asteelle.

tuo "keskustellaan me keskenään"? Reetta oli
        oikeassa. Se kalskahti vähän ikävästi.

Ei kai nyt ole sellainen tarkoitus ollutkaan?
        Koko ajanhan kaipaamme uusia osallistujia
        ketjuun. Silloinhan saamme mielipiteitä
        laajemmalta alueelta.

Lipsahdus se oli, niin arvelen.

• fiiuliN
        Reetta kirjoitti:

vaan aivan selkeä sanonta.
        Lukijana olevat vain ymmärsivät asian väärin.

Koska täällä on aktiivisimpia ja vähemmän aktiivisia kirjoittajia, niin toki nämä
        aktiivisemmat ovat enemmän esillä ja
        keskustelevatkin enemmän keskenään.
        Ja siitä joku saa käsityksen,
        että vain jotkut keskustelelevat keskenään.

Mukaan vain omine kirjoituksineen joka ikinen
        niin kyllä tekin pääsette samalla tavoin esiin kuin nämä aktiivisemmmatkin keskustelijat.

Ja kun tulkinta virheitä kirjoittajalta tulee,
        niin ei pidä ymmärtää sitä loukkaukseksi tai jotenkin yliarvioivaksi,
        vaan olisi syytä lukea
        useamman kerran ja ajatella mielessään asiasta positiivisesti.

• Reetta kirjoitti:

kaikkia keskustelijoita, ei vain minua.

Eihän tässä olisi mieltä jos kaksi keskustelee keskenään, sitä hän ei varmaankaan tarkoittanut.
        Kiireessään vain ajatteli muuta ja tuli lauseeseen lipsahdus.

Hänhän nimenomaan toivoo että mahdollisimman usea osallistuisi palstoilla oleviin aiheisiin.

Minä ainakin pyrin vastaamaan siihen viestiin johon tuntuu olevan sanomista, tai kiinnostaa.
        Joskus vain syntyy tahtomattakin vuoropuhelua, eikä sekään kai ole väärin jos vastaa vastaukseenkin.

Ohitetaan tuo Skillanin lipsahdus, ei hän varmasti klikkejä halua tänne muodostaa, senhän jo aloitus viestistään voimme lukea, toivomus oli lisää keskustelijoita ja aiheita.

• MUMMELI1
        kirjar kirjoitti:

kaikkia keskustelijoita, ei vain minua.

Eihän tässä olisi mieltä jos kaksi keskustelee keskenään, sitä hän ei varmaankaan tarkoittanut.
        Kiireessään vain ajatteli muuta ja tuli lauseeseen lipsahdus.

Hänhän nimenomaan toivoo että mahdollisimman usea osallistuisi palstoilla oleviin aiheisiin.

Minä ainakin pyrin vastaamaan siihen viestiin johon tuntuu olevan sanomista, tai kiinnostaa.
        Joskus vain syntyy tahtomattakin vuoropuhelua, eikä sekään kai ole väärin jos vastaa vastaukseenkin.

Ohitetaan tuo Skillanin lipsahdus, ei hän varmasti klikkejä halua tänne muodostaa, senhän jo aloitus viestistään voimme lukea, toivomus oli lisää keskustelijoita ja aiheita.

Minusta täällä tarvitaan mummon mökkien tai baarien tapaista kevyttä keskustelua ,asiasta toiseen rönsyilevää ,että asiallisempaakin keskustelua. Tykkään lukea kaikkia ja kirjoitella
        mielialan ja aiheen mukaan.
        En osaa niinkään virtuaalisesti vierailla esim. baarissa kuten jotkut ,mutta siellä esille tuleviin juttuihin otan mielelläni kantaa.
        Kaikki kirjoittajat ovat mielestäni tervetulleita.
        Ehkä tälläinen baari juttu on mukava aina välillä
        jatkuvasti ei kuitenkaan jaksa höpöttää vaikka asiallisestikin siellä jutellaan esim .ruoka jutut.
        Että kirjoituksia kehiin vain!

• Reetta kirjoitti:

noinko on päässyt tapahtumaan.
        Jos Reetta olisit lukenut viestejäni aikaisemmin, niin et olisi edes tuommoista epäillyt.
        Kyllä siitä lauseesta jäi sana "kaikki" pois.

Keskustelua toivon ja vielä niin ,että jokainen voisi tulla omana itsenään mukaan,pelkäämättä mitään ,tai ketään.
        Näitä väärinkäsityksiä tulee elävässä elämässä,miksei myös täällä.
        Sallitaan aktiiviset,harvemmin kirjoittajat,mitä vaan kirjoittajat (ei ilkeyksiä) tyhmemmät, viisaat,jopa hiekkalaatikolla istujat,eikö vaan Reetta.

Enempää selittelyä ei kai tarvitse, pieni virheeni,uskokoon kuka haluaa,huolimaton SkillaN

• Maalaismies
        Reetta kirjoitti:

Minulla on liuta lasteni lapsia. Olen leikkinyt heidän kanssaan 20 vuotta. Mulle on leikki jäänyt päälle. Älä Reetta hyvä vie minulta ja muilta leikkiä. Sitäpaitsi SkillaNin baari on täyttä totta. Tule vaikka katsomaan, verhot ja kaikki ikkunoissa! Pitäähän olla paikka, missä tarjoilla perinneruokia tai ottaa napanterit. Ei sellaista raitilla saa tehdä nykyisen lain mukaan (ei ainakaan ottaa napanderia). Eikä siellä muita rajoituksia ole kuin että ei saa haastaa riitaa, ei torailla, ei tapella, ei mollata eikä nälviä ketään.

Nyt aion vielä käydä pesemässä baarin ikkunat ulkoa päin. Teen kaikenlaista pientä. Onneksi ikkunat eivät ole hehtaarikokoa, vaan pienehköt, sievät ja ristikkoiset.

• ellumari
        Reetta kirjoitti:

osataanhan me asiallisiakin olla, mutta joskus täytyy saada mennä sinne "lapsen asteellekin."

Jos jollakin on vaikka hyvin tarkkuutta ja huolellisuutta vaativa työ, niin vapaalle on melkein pakko heittää välillä.

Tule mukaan hassuttelemaan!

• AitoMdK
        Reetta kirjoitti:

Minä ainakin aion hullutella ja leikitellä aina kun tilaisuutta tulee. Jos ei tule, niin tilaisuuksia on
        järjestettävä!
        SkillaNin työpanos on ollut tarpeellinen, viime aikoina varsinkin.
        Hän on kestinnyt ja kahvitellut kaikki täällä vierailleet, olivatpa kuinka riidanhaluisia tahansa.
        Kuka sitä tyhjälla vatsalla jaksaa "marssia" ;-)?

• AitoMdK kirjoitti:

Minä ainakin aion hullutella ja leikitellä aina kun tilaisuutta tulee. Jos ei tule, niin tilaisuuksia on
        järjestettävä!
        SkillaNin työpanos on ollut tarpeellinen, viime aikoina varsinkin.
        Hän on kestinnyt ja kahvitellut kaikki täällä vierailleet, olivatpa kuinka riidanhaluisia tahansa.
        Kuka sitä tyhjälla vatsalla jaksaa "marssia" ;-)?

mikä saa ihmiset ärtymään.
        Tuolla 70 herätin pahennusta aloittamalla taas uuden ketjun,kun leikkimielinen ketju oli loppumassa.
        Tunsin"velvollisuuteni "olevan jatkaa,tätä hauskaa ketjua,tein niin.
        Nyt sitten tuli tämä tuomio,olin häirikkönä ja täyttämässä palstoja,miten näin.
        Eiköhän tarkoitus ole,että aloituksia voi tehdä,ne joko vyöryvät,tai loppuvat ja aina ketjut siirtyvät unholaan ja tilalle sopii uusia.
        Olenko ymmärtänyt väärin,olen myös seurannut näitä ketjuja ja niiden aloituksia,samoja aloittajia on muitakin.

Minunkin aloittamista on moni loppunut hyvin lyhyeen,mielenkiinto ei ole kantanut,sillä siisti.

Luulen myös,että aloittamani ketju,alkaa olla jo "väsyttävä"joten varmaan kuivaa,niinkuin on tehneet muutkin.(lohduttelen)

Aina vain tulee pohdittua tätä ihmismielen monimuotoisuutta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2521
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe