Nordean tiliote ongelmat

niin..?

Meillä pitää sossuun viedä paperit aina 1-2viikkoa ennen kuukauden vaitumista mutta nordeasta en saa tiliotteita kun vasta kuun alussa.
Ne ilmestyvät vasta kuun alussa verkkopankkiin tulostettavaksi eikä nordeasta voi itse tilata kait tilata aikaisemmin kotiin tiliotetta.

Mten olette ongelman ratkaisseet?

17

2237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiliote***

Entä jos lähetät hakemuksen ensin, ja laitat siihen, että tiliote tulee sitten kun olet saanut sen? Ja lähetät tiliotteen heti tai sitten viet, kun olet saanut sen.

• sossulle "pataan"

"Meillä pitää sossuun viedä paperit aina 1-2viikkoa ennen kuukauden vaitumista "
      Sossulla ei ole valtaa päättää siitä milloin teet hakemuksen. Esim. lokakuun hakemuksen voi tehdä vielä 31.10. ja sossun on se käsiteltävä ja tuki myönnettävä. Tuo voi siis olla korkeintaan suositus. Hakemus kannattaa kuitenkin tehdä jo edellisessä kuussa eli tuon sossun suosituksen mukaan.

"Mten olette ongelman ratkaisseet? "
      Ei tuossa mitään ongelmaa ole.
      Hakemukseen liitän sellaiset liitteet jotka hakemuksen tekohetkellä ovat olemassa. Eihän sellaisia liitteitä voi toimittaa joita ei ole. Lähetän viimeisimmän tiliotteen joka on olemassa, sen lisäksi otan ruutukaappauksen* tilitiedoista verkkopankista hakukuukauden alusta hakupäivään saakka. Esim. jos hakee tukea marraskuulle 15.10. niin siihen tulee syyskuun tiliote ja tilitiedot ajalta 1.-15.10. Tuon pitää sossulle kelvata ja meillä suorastaaan vaativat noin tehtäväksi.

*Tuosta ruutukaappauksesta löytyy ohjeita koneen ohjeista ja netistä. Painettava näppäinyhdistelmä vaihtelee eri koneissa. Kaappaukset ovat yleensä rikollista toimintaa mutta tämä ruutukaappaus ei sitä ole.

• 17+15

Ruutukaappauksen vaihtoehtona voi tulostaa tiedostoon. Linux-järjestelmissä tämä on yleensä vakio-ominaisuus, mutta windowsillekin saa ilmaisohjelmia, joilla onnistuu mikäli koneessa ei ole printteriä. Silloin tulostus tapahtuu normaalisti, mutta lopputuloksena on .pdf-tiedosto, jonka voi sitten lähettää sähköpostilla tai tulostaa paperille kun on tulostin kiinni.

• 2+13

Itse vien verkkopankista tulostetut tilitapahtumat ja tulostan ne sinä päivänä kun ne toimitan.Ne voi tulostaa myös sossun yleisökoneella. Näin Helsingissä.

• autava

LAITA EDELLISEN KUUKAUDEN TILIOTE

JA SITTEN TILITAPAHTUMAT SILTÄ PUOLELTA KUUKAUDELTA

NÄIN MÄ OON TEHNYT..

• Vain virallinen

Tampereen sossussa ei kelpaa kuin virallinen tiliote. Pikatiliotteestahan ei tiedä edes kenen on kun ei ole nimeä.

• 5+14
        Vain virallinen kirjoitti:

Tampereen sossussa ei kelpaa kuin virallinen tiliote. Pikatiliotteestahan ei tiedä edes kenen on kun ei ole nimeä.

Nykyään kun tiliotteita ei tarvitse toimittaa ollenkaan (oikeuden päätös ala Petu), niin en kyllä alistuisi mihinkään Tampereen sossun poikkeussäännöksiin, vaan veisin kohteliaisuussyistä ne tilitiedot ja jos eivät kelpaisi, niin hoitaisin asian kuntoon valittamalla. Suomessa pankit toimivat maailmanlaajuisen pankkijärjestelmän standardien mukaan ja yksilöivät tilit numeroilla. Luulisi tämän kelpaavan sossullekin. Varmasti itsekin maksavat ne rahat ihan numeron mukaan eivätkä lähetä pankkiin kirjettä, että "Maksetaan tämä summa Seppo Pietarinen-Karikkovuon tilille, kiitos".

• Tiliotteet
        5+14 kirjoitti:

Nykyään kun tiliotteita ei tarvitse toimittaa ollenkaan (oikeuden päätös ala Petu), niin en kyllä alistuisi mihinkään Tampereen sossun poikkeussäännöksiin, vaan veisin kohteliaisuussyistä ne tilitiedot ja jos eivät kelpaisi, niin hoitaisin asian kuntoon valittamalla. Suomessa pankit toimivat maailmanlaajuisen pankkijärjestelmän standardien mukaan ja yksilöivät tilit numeroilla. Luulisi tämän kelpaavan sossullekin. Varmasti itsekin maksavat ne rahat ihan numeron mukaan eivätkä lähetä pankkiin kirjettä, että "Maksetaan tämä summa Seppo Pietarinen-Karikkovuon tilille, kiitos".

Miten niin ei tarvitse tiliotteita toimittaa ollenkaan? Mistä muuten tietävät vaikkka olis hakijan tillä/tileillä miljoonia lottovoittoa? Tiliotteethan pitää toimittaa KAIKISTA TILEISTÄ.

• sossulle "pataan"

Tampereen sossu on kuuluisa lainrikkomuksistaan. Laki ei määritä sitä miten tiedot ja millaisilla tositteilla tiedot on annettava joten ei sossukaan voi sitä tehdä LAILLISESTI. Pikatiliotteessa ei ole nimeä mutta tilinumero on ja sitä voi verrata asiakkaan ilmoittamaan tilinumeroon jos järki sossulla siihen riittää, valitettavan usein ei riitä.

• Petu...

Itse olen jättänyt tiliotteet toimittamatta.
      Uusinta veropäätöstäkään en toimita koska olen sen jo heittänyt roskiin.
      -sitä vielä jaksavat kysellä :(

http://www.sosiaalitoimisto.net

• Himmu***

Joko on nyt pyydetty uusinta veropäätöstä tältä vuodelta, vai oletko uusi hakija? Itse en ole asiakas, mutta erään sukulaisen puolesta kyselen. On vähän hajamielistä sorttia, joten siksi kysyn, että pitäiskö patistaa lähettämään ettei jää toimeentulotuki saamatta tai viivästy.

• Petu...
        Himmu*** kirjoitti:

Joko on nyt pyydetty uusinta veropäätöstä tältä vuodelta, vai oletko uusi hakija? Itse en ole asiakas, mutta erään sukulaisen puolesta kyselen. On vähän hajamielistä sorttia, joten siksi kysyn, että pitäiskö patistaa lähettämään ettei jää toimeentulotuki saamatta tai viivästy.

On ne sitä kyselleet, mutta olen ko. paperin arkistoinut roskien joukkoon jo aikoja sitten. Jos sossu noita tietoja tarvitsee niin laillisuusvalvojan kannan mukaan saavat ne suoraan verottajalta teknisellä käyttöyhteydellä.

• sossulle "pataan"
        Petu... kirjoitti:

On ne sitä kyselleet, mutta olen ko. paperin arkistoinut roskien joukkoon jo aikoja sitten. Jos sossu noita tietoja tarvitsee niin laillisuusvalvojan kannan mukaan saavat ne suoraan verottajalta teknisellä käyttöyhteydellä.

"laillisuusvalvojan kannan mukaan saavat ne suoraan verottajalta teknisellä käyttöyhteydellä. "
        Olisikohan linkkiä tuohon laillisuusvalvojan kantaan?
        meillä on taas sossun kanssa melkoinen "sota" käynnissä ja seuraavaan hakemukseen ovat pyytäneet verotietoja, voisi sossua näpäyttää sillä että kertoo vain että verotiedot saatte suoraan verottajalta, hakekaa sieltä.

• VandaVantaa
        sossulle "pataan" kirjoitti:

"laillisuusvalvojan kannan mukaan saavat ne suoraan verottajalta teknisellä käyttöyhteydellä. "
        Olisikohan linkkiä tuohon laillisuusvalvojan kantaan?
        meillä on taas sossun kanssa melkoinen "sota" käynnissä ja seuraavaan hakemukseen ovat pyytäneet verotietoja, voisi sossua näpäyttää sillä että kertoo vain että verotiedot saatte suoraan verottajalta, hakekaa sieltä.

Minäkään en ole enään vuosiin lähettänyt veronpalautuksesta dokumenttia sossulle. Tosin veronpalautuksen määrän olen merkannut tulojen kohdalle. Asiaan on voinut kuitenkin vaikuttaa se, että olen ehdottanut veronpalautusta harkinnanvaraiseksi ja olenkin onnistunut tuossa hyvällä menestyksellä viimeiset 3 vuotta.

• idässä

Outoa toimintaa tampereella, kyll mä vaan otan nordealta sen "hae tiliootteet ajalta xx-yy" ja tollasena oon lähettäny sossuun ja hyväksyvät sen niin.

• +1+1

Nordea antoi tiedoitteen että postissa toimitettavat tiliotteet jää saamatta jos ei ota yhteyttä Nordeaan ja vaadi niitä erikseen toimitettaviksi kotiin.

• Köyhä opiskelija

Mulla olisi kysymys, joka ei suoranaisesti liity alkuperäiseen viestiin, mutta kun tässä ketjussa on tätäkin aihetta sivuttu, niin toivon asiasta tietävien vielä neuvovan.

Eli luin tämän: http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/tiliotetiedot.php

Kesän mittaan tiliotteelle kertyi parinkin aatteellisen yhdityksen maksuja, aikuisten lehtiä ja mitälie menoja. Ajattelin sitten ennakkopäätöksen hengessä varjella yksityisyyttäni ja peittää saajan tiedot noista menoista. Sossuhan ei tykännyt tästä yhtään, vaan vaati toimittamaan uudelleen kaikki tiliotteet "muokkaamattomina". Pari kuukautta meni näin ja sitten katkesikin rahan tulo. Nyt vaaditaan jo puolen vuoden tiliotteita, joista nyt loppuaikoina olen ihan periaatesyistä peittänyt kaikkien asiaankuulumattomien menojen saajatiedot. Summat ovat siis kaiken aikaa olleet näkyvissä, joten mitään epäselvää ei pitäisi olla - paitsi sossujen mielestä.

Tässä nyt alkaa olla jo oikeustoimet ajankohtaisia, niin ajattelin varmistaa, että tuo kyseinen Hämeenlinnan Hallinto-oikeuden päätös 15.3.2000 nro 00/179/4 on edelleen lainvoimainen? En löydä Finlexistä, enkä mistään muualtakaan netistä tuosta mitään muuta mainintaa, muuten kuin juuri tuolta kyseisestä linkistä. Miksiköhän näin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5851
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3246
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      184
      2701
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2524
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2219
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2161
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1896
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      16
      1596
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1379
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      270
      1247
    Aihe