SM 2015

Maksaja

Millä ajetaan? Rotax tulossa? Minkä luokan AKK tappaa seuraavaksi? Olis kiva tietää (kalusto hankinnat). KF ja KZ ovat käytännössä kuolleet. KFJ on henkitoreissaan. Jotain tarttis tehrä, jotta voitaisiin puhua SUOMEN MESTAREISTA 2015.

16

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhuu pahvi

      Maksaja voi hankkia vaikka uikkarit,
      Se on tämä taloustilanne mikä kuihduttaa asioita , jos et ymmärrä asiota laajemmin.
      Osta vaikka muutama kirja ja lue ne etkä huutele täällä , niin pääsee muut vähemmällä.

      RMC on hyvä sarja eikä sitä tarvii
      sekoittaa akk n pelin alle. RMC ssä on omat kuviot palkita mestarit.

    • RMC = Bisnes

      RMC on pelkkää bisnestä ja rahantekoa ja pahimmillaan harrastajien kustettamista! Sitten kun joku muu voittaa sarjan mestaruuden kuin sarjan pyörittäjän tiimi silloin RMC voi olla myös jotkain muuta kuin harrastajien vedättämistä, uskokaa pois!

    • Rahastettava

      Jotain RMC tekee paremmin, koska kuljettajia on huomattavasti enemmän epäreilusta kilpailuasemasta huolimatta. Ehkä AKK:n pitäisi selvittää miksi "yks. bisnes sarja" ei kuole, vaan kasvaa. Ehkä kulurakenne on toinen ja kynnys tulla sarjaan matalampi. Sen olen kuullut Mojon rengas kestää tasaisena huomattavia kierrosmääriä ja moottorin huoltovä on on pitkä"treenaus mahdollista". Luokkasäänntöjen muutokset ja epäselvyydet tekevät joresta ajamisen miltei mahdottomaksi tai kalliiksi vuokramoottoreiden takia. Tässä muutamia ajatuksia kulurakenteen eroista, voin tietysti olla aivan väärässä ja ammattilaiset ehkä tietävät paremmin.

      • morojens100

        Akkn tarkoituksena on tappaa koko laji. Ensin ajettiin alas suurimmat kf6 ja raket 85 josta kiittämme lajiryhmää ja sen pj.tä. seuraavaksi alas ajetaan rotax ja kf luokat. Jäljelle jää mosamiesten 95 ja jamppa.


    • huhuu pahvi

      Kysykää niiltä ketkä ajaa sitä Rotaxia , miksi ajavat.
      Älkää spekuloiko , varsinkaan niiden kanssa ketkä luulevat tietävänsä.
      Saattaa selvitä sitten että miksi ajetaan Rotaxia , ja suosio vaan kasvaa !!!
      Sarjan pyörittäjän tiimi vaan tekee pirusti työtä oman tiiminsä eteen , sekin vaikuttaa.
      Se on se testaus ja treeni mikä maksaa myös, tottakai se sitten näkyy telttapaikan
      hinnassa. Se kuuluu kulurakenteeseen , olkoon sitten kateellisten kielellä vaikka
      "pisnes" , mutta näin se menee.

      • Rotaz tiätäjä

        Ei ollu vihreen teltan poikia treenaamassa porin perjantain rankkasateesa. Sitte liipaski ikämies vihreitä poikia nekkuun lauantain kaasaritestissä märällä. Kuivalla taas vihreet kulki. Liittyiskö telttapaikan kova hinta näihi ylivoimassii vuokrakoneisii joista maksetaa mitä Napoleoni ilkee pyytää.


    • Routäx mäx

      Rotax max junnu ja rotax max tulee korvaamaan kfj- ja kf-luokkiä. Rotaksiin on tulossa Tillotsonin kaasari ja jokainen saa hankkia koneenkin mistä huvittaa.

    • Tiätäjä 3

      Kuulemma Jammuun tulossa kanssa raketin pakoputki , noiden meluongelmien kanssa kun painiivat. Oli Radnen sivuilla sellainen soviteholkkikin jo kuvassa

    • Faktatuomari.

      Jos olisitte lajissa mukana, tietäisitte, että Lappeenrannan SM:n yhteydessä AKK:n edustajat ilmoittivat, että SM ajetaan ensi vuonna tämänvuotisin tekniikkasäännöin. CIK luokittelee uudet mosat kaudelle 2016.

      RMC:ssä mestaruuden voittaa se tiimi tai joreteltta, joka tekee eniten töitä ja jossa on parhaat kuskit. Näin myös SM:ssä.

      Eli huonoja uutisia niille, jotka luulevat, että treenamiseen lasketaan täällä jaskanpankuttaminen. Luulen kyllä, että suurin osa täällä kirjoittavista ei ole koskaan ajanutkaan tai on katkera hienon harrastuksen loppumisesta.

      • Niin sinäkin

        Faktatuomari taitaa olla juuri yksi niistä joka ei ikinä ole ajanut kartinkia ekä osaa puhua muuta kuin P*SKAA.


    • Faktat sekaisin

      Paskanjauhaja ite taas vauhdissa. Taidat olla kytköksissä "the tiimiin", kun et näe metsää puilta. Aika monta vuotta on tullut rotaksien kanssa pyörittyä ja kuskikin on ihan omiksi tarpeiksi pärjännyt, joten on tullut seurattua sarjan touhuja ihan aitiopaikalta.

    • huhuu pahvi

      Jos on viikonloppuna poutaa ja sade alkaa pe noin 17.00 , niin kannattaako
      paljon reenata , kun alkaa muutenkin olla kausi päätöksessä.

      • Treenaa aina

        Ja ens kauttahan ei tule eikä sadekelejä jos toivoo ja uskoo sääennusteisiin! Olen ymmärtänyt että vihreet mielestään treenaa oikeen kovasti. Ei vaan näy käytännössä.


      • RMC rule OK
        Treenaa aina kirjoitti:

        Ja ens kauttahan ei tule eikä sadekelejä jos toivoo ja uskoo sääennusteisiin! Olen ymmärtänyt että vihreet mielestään treenaa oikeen kovasti. Ei vaan näy käytännössä.

        Otsikko oli SM 2015. Mitä tekemistä Rotaxeilla on SM-sarjan kanssa? Toivottavasti ei mitään.

        RMC on hyvä konsepti jossa pärjääminen vaatii hyvän kuskin ja paljon treeniä. Ja tietenkin kohtalaisen paljon rahaa. Ilman riittävää rahoitusta joutuu treenaamaan liukkailla renkailla ja vähän sinnepäin olevalla rungolla. Treenikonekin olisi hyvä olla erikseen, huollettuna ja kulkevaksi säädettynä.

        Samat lainalaisuudet taitaa päteä Jammuun, Raksuun ja KF:iin. Ymmärrän hyvin että Jammujen ja KF:n tyhjät kisaruudukot ottaa päähän ja jotain pitää mielipahassaan mollata. Mutta ei kai muiden isorunkoluokkien kuolema Rotax-kuskien vika ole?


    • huhuu pahvi

      Löysit pointin , uusi vuosi ja uudet vanjat kujeet , taidat olla keittiön terävin veitsi

    • varma tieto

      rotaxit sm:ään ja yammut raksujen kanssa cuppiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1708
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1049
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe