onko hyvä?

ei ole tietoa

7

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole

      -nt-

    • kyllä ja ei

      Hyvää on paha suositella, jos ei ole tietoa minkälaiseen käyttöön jalusta tulee.

      • samsung wb100

        Jalusta tulis videoiden kuvaamiseen kamera on samsung wb100


      • Canonisti minäkin
        samsung wb100 kirjoitti:

        Jalusta tulis videoiden kuvaamiseen kamera on samsung wb100

        Ei ole hyvä. Tuolla hinnalla ei ole edes teoriassa mahdolista tehdä toimivaa jalustaa, saati sellaista jossa olisi toimiva videopää.

        Jalustan pitää olla rakenteeltaan sellainen, että se oikaesti kestää päällä olevan kuorman ja videopään pitää olla sellainen, että panoroinnit onnistuvat. Olen nähnyt, miten 100€:n jalusta pettää lylmässä ja 2000€:n kamera kierii sen seurauksena kalliolla. Opin onneksi sillä kertaa kaverin virheestä.

        Hyvät videojalustat maksavat Suomessa 1000€:n tietämillä. Halvemmallakin saa toimivia. Esimerkiksi Rojulalla on halpaa Benroa, joka lienee tyydyttävä:

        http://www.rajalacamera.fi/benro-kh25-videojalusta.html

        Toinen vaihtoehto on ostaa monopodi. Se ei ole tietystikään sama asia, mutta usein riittävä. Kohtuulisia monopodeja saa alle 100€:n. Jos päädyt monopodiin, osta riittävän pitkä!

        Kolmas vaihtoehto on jokin video rigi. Halvimmat toimivat, mitä olen nähnyt Suomessa, ovat satasen hujakoilla. Esimerkiksi tuo vaikutti kelvolliselta, kun kävin kokeilemassa.

        http://www.verkkokauppa.com/fi/product/55770/dfgqj/Sevenoak-Shoulder-Support-Rig-videokuvaustuki


    • hjklliygxh

      Mulla on vastaava parin kympin rimpula ja ollut omiin tarpeisiin ihan käypä peli. Vaikka enpä tuota paljoa jalustalla kuvaa, mitä nyt joskus kuuta ja jotain muuta.

    • 920

      Itse jouduin ostamaan kiireellä Italiasta rimpulajalustan, kyllä kuvat saatiin otettua, mutta vaikeuksia oli, assari kerkes pelastaa kaatuvan jalustan ennenkö Antiikkiviitonen kohtasi linnan kivilattian.
      Jos saa valita, niin mitään rimpuloita ei kannattaisi rahdata vinkuintiasta tänne pohjolaan. Rimpuloiden valmistus on luonnonvarojen tuhlausta.

    • Dreyfuss

      Hyvästä jalustasta saa maksaa useampia satasia mutta toisaalta hyvää jalustaa ei juuri viitsi raahata ympäriinsä.

      Itselläni on raskastekoinen Manfrotto #144 muutaman vuosikymmenen takaa sekä siihen kuula-´ja kinopäät. Ammattilainen pitäisi sitäkin vain korkeintaan tyydyttävänä jalustana: tukevuutta ja painoa ei ole tarpeeksi. Ikä sinänsä ei jalustaa paina; tämän päivän jalustat eivät ole juuri kummoisempia. Pyörää ei ole tarvinnut keksiä uudelleen.

      Koska en viitsi tuota Manfrottoa isommalti kuljetella, tyydyn ottamaan reissuille pieneen tilaan pakkautuvan Sirui T-005X:n. Matkajalustaksi juuri ja juuri kelvollinen, maksaa vähän toistasataa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe