kertokaa

okk

kertokaa mulle mitä maatalouslomittajat tekee? Onko alalla naisia? Onko töitä? Mitä tarttis opiskella?

5

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen

Lypsää lehmiä, hoitaa elukoita, käyttää koneita, on maatilan yleiskone.
      On naisvaltanen alipalkattu ala joka tarjoaa töitä ammattiin sopeutuville(ei käy monelle), töihin pääsee osa-aikaiseksi usein ilman ammattitutkintoa, pätevöityä voi esim oppisopimuksen avulla.
      On hankala kaksiosainen työaika, aamulypsy ja iltalypsy, matkakorvaus oman auton käytöstä maksetaan vain yhdeltä matkalta ..kele.
      Työssä haastena ovat ihmis-suhde ongelmat väsähtäneiden viljelijöiden kanssa, helpoin ja antoisin osapuoli ovat ne eläimet.

• Lomittaja 2

Itsen olen ollut lomittajana reilu 4 vuotta. Työ on haasteellista mutta tällä hetkellä en kyllä työtäni vaihtaisi. Tavallisimmat työt ovat eläinten ruokinta, lypsäminen, vasikoiden hoito, traktorilla rehujen tuonti latoon, ja sit poikimiset ja kiiman tarkkailut ja paljon muuta!!!
      Kaksiosaisessa työpäivässä on hyvät ja huonot puolet, omia asioita kerkeää hoitaa päivällä kun ei ole töissä, huonoa on se että kaikki tapahtumat ovat yleensä alkuillasta jolloin olemme töissä!!! Tiliä saa nostettua kivasti viikonloppuna tehdyillä töillä. Koulutuksen voi käydä jossain maatalousoppilaitoksessa tai oppisopimuksella työn ohessa (tosi upea juttu).
      Työ on rankkaa fyysisesti ja joskus myös henkisesti (olen itse nainen) mutta jos välittää eläimistä niin kyllä tätä jaksaa!!! ja pitää omatoimisesta työstä. Lomittajilla riittää töitä ...pulaa työntekijöistä!!!

• Färmäri

Meillä päin taitavia, ahkeria ja tunnollisia lomittajia arvostetaan suuresti. Lomittajan työ on vaihtelevaa ja jokainen päivä on erilainen. Maanviljelijästä tulee hyvä kaveri, jolle kerrotaan suoraan, mitä mieltä ollaan asioista.
        -"Toi ei kyllä tuu toimimaan" jne.

• Mari
        Färmäri kirjoitti:

Meillä päin taitavia, ahkeria ja tunnollisia lomittajia arvostetaan suuresti. Lomittajan työ on vaihtelevaa ja jokainen päivä on erilainen. Maanviljelijästä tulee hyvä kaveri, jolle kerrotaan suoraan, mitä mieltä ollaan asioista.
        -"Toi ei kyllä tuu toimimaan" jne.

Kyllä näin on, että ammattitaitoinen työstään ylpeä lomittaja on kullan arvoinen! On hienoa, että voi huoletta jättää "omaisuutensa" luotettaviin käsiin ja lomailla ilman huolta siitä kuinka kotona pärjäillään. Soisin lomittajille roiman palkakorotuksen, jotta jatkossakin alalle tulijoita löytyisi!

• lomittaja2
        Mari kirjoitti:

Kyllä näin on, että ammattitaitoinen työstään ylpeä lomittaja on kullan arvoinen! On hienoa, että voi huoletta jättää "omaisuutensa" luotettaviin käsiin ja lomailla ilman huolta siitä kuinka kotona pärjäillään. Soisin lomittajille roiman palkakorotuksen, jotta jatkossakin alalle tulijoita löytyisi!

Kiitokset näistä palautteista, me harvoin kuulemme näitä muitten ihmisten antamina, tuntuu että kaikki pitävät työtämme vain "lomittajana" !!! Itse olen saanut paljon hyvää palautetta isänniltäni ja se vie taas pitkälle eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2511
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe