onneksi toyotan laatikko tulee vw autoihin

aisin apuun

mutta tuskin skodaan aivan pian

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304 Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.

Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä. EPÄONNISTUNUT SURKEASTI DSG-VAIHTEISTON TUOTEKEHITTELYSSÄ

Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.

Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin – vuosimallia 2010 – DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometri

Volkswagenien ja samalla muiden VAG -konsernin autojen eli Skodien, Seatien ja Audien ongelmista on riittänyt hurjan paljon paljon keskusteltavaa VAGarena-keskustelupalstalla. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten alkanut keskustelu TSI-moottoreiden jakoketjuongelmista jatkuu ja aina vaan uusia jakoketjuongelmaisia liittyy keskusteluun.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat

45

996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktat kehään

      Pysy asiassa, tojolla ei ole mitään tekemistä Aisinin laatikoiden valmistuksen kanssa. Tojo omistaa 30% firman osakkeista, that's all. Yksi omistaja muitten joukossa.

      • lisää faktaa

        Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
        Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.


      • Pari sanaa
        lisää faktaa kirjoitti:

        Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
        Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.

        Kerrotko omin sanoin Toyotan valmistamista diisseleistä ja samalla pari sanaa Toyotan ruostesuojauksesta?


      • helvetinhyvä
        lisää faktaa kirjoitti:

        Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
        Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.

        Aisin oosoitti #erinomaisuutensa" mm. volvossa, laatikot eivät kestäneet pyhätöntä viikkoa, volvohan vaihtoi ongelmien takia laatikon toimittajaa.


      • Volvo V70 2012
        helvetinhyvä kirjoitti:

        Aisin oosoitti #erinomaisuutensa" mm. volvossa, laatikot eivät kestäneet pyhätöntä viikkoa, volvohan vaihtoi ongelmien takia laatikon toimittajaa.

        JEEEEPPP!!
        Getragilla mennään ja on muuten hyvin toimiva kaksoiskytkytinloota!!!!


      • Volvossa
        lisää faktaa kirjoitti:

        Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
        Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.

        Aisin-Warner automaatti kestänyt 22 vuotta ja 350 tkm. Minusta se on hyvä suoritus vanhaksi vehkeeksi. On siihen tosin pari kertaa ne öljyt vaihdettu jotka voi vaihtaa propusta vanhat pois laskemalla. Turbiiniin on joka kerran jäänyt öljyt sisään.


      • mattijatepou
        lisää faktaa kirjoitti:

        Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
        Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.

        Eikö tuo sinun lausunto nyt ole kovin ristiriitainen. Jos Aisin on Toyotassa, niin se on hyvä, mutta jos Volkkarissa, niin silloin se on puolivalmiste?
        Mita sina tarkoitta?


      • kaunis sää tänään
        Pari sanaa kirjoitti:

        Kerrotko omin sanoin Toyotan valmistamista diisseleistä ja samalla pari sanaa Toyotan ruostesuojauksesta?

        Haluatko myös ketjuun kakkuaohjeita ja miten kudon mattoja?


      • Kyllä näin
        Volvo V70 2012 kirjoitti:

        JEEEEPPP!!
        Getragilla mennään ja on muuten hyvin toimiva kaksoiskytkytinloota!!!!

        Getrag tai ZF laatikon olla pitää. Kaksi kertaa hajosi Aisin Volvossa, en osta enää autoa jossa on Aisinin romulaatikko.


      • kiinan autosta
        Volvo V70 2012 kirjoitti:

        JEEEEPPP!!
        Getragilla mennään ja on muuten hyvin toimiva kaksoiskytkytinloota!!!!

        Ai jaa ainakin uudessa v60 D4:ssa on aisinin autom. loota.Todennäköisesti näin ollen monessa muussakin uudessa volvossa.


      • lisää faktaa kirjoitti:

        Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
        Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.

        Myös Volvo on käyttänyt Aisinin vaihtestoja vuosia


    • vastaapa näihin

      Millä tavalla Aisinin laatikko VW-autoissa tuo onnea sinulle? Ja miten tuo jälkimmäinen linkki liittyy tuohon onneen?

    • Hohhoijaaaaaa

      Tämä pelle suoltaa tätä samaa copy-pastea joka palstalla.

    • P e n t t i

      Hohhoijaa. Toyota on menettänyt pelin jo ajat sitten. Ei turboa, ei järkevää automaattia, ei oikeaa tekniikkaa vaan vain halpoja hilpatuksia ja kotkotuksia.
      Tojon ovat suunnitelleet ekonomit, joille tuotevaikutelma ja takuun minimivaatimukset ovat ne mitkä ratkaisevat. Ei siis laaatu, luotettavuus, ominaisuudet eikä mikään mikä vetoaisi ajattelevaan kuluttajaan.
      Jopa Suomalaiset ovat alkaneet ymmärtää, että on olemassa autoja ja on "autoja". Siksi TSI, DSG, 4-matic, S-Tronic, ja TFSI, ja kaikki muutkin eurooppalaiset ihmemoottorit ovat vakuuttavalla tekniikallaan vallanneet markkinat nyt lopulta Suomessakin.
      Japani autotekniikoineen on painumassa unholaan.

      • Vielä sentti........

        Joopa joo. Toyotaa myytiin kuitenkin Suomessa viime kuussakin
        enemmän kuin mitään eurooppalaista merkkiä. Toyotan portaaton
        on paras ja mukavin automaaatti jonka olen omistanut. Näin se vaan
        on vaikka volkkarikauppias on jo paniikissa susi-DSG:nsä kanssa.
        Kuluttajalla on se hyvä puoli että voi valita. Autokauppiaan on pakko vaan
        kehua myymäänsä ja haukkua muita. Toyota on edelleen myydyin
        merkki maailmassa,eikä missään unholassa. Tsi moottorit tosin ovat
        vaikuttavalla tavalla päässeet mediankin hampaisiin surkealla laadulla.


      • Faktaakin väliin
        Vielä sentti........ kirjoitti:

        Joopa joo. Toyotaa myytiin kuitenkin Suomessa viime kuussakin
        enemmän kuin mitään eurooppalaista merkkiä. Toyotan portaaton
        on paras ja mukavin automaaatti jonka olen omistanut. Näin se vaan
        on vaikka volkkarikauppias on jo paniikissa susi-DSG:nsä kanssa.
        Kuluttajalla on se hyvä puoli että voi valita. Autokauppiaan on pakko vaan
        kehua myymäänsä ja haukkua muita. Toyota on edelleen myydyin
        merkki maailmassa,eikä missään unholassa. Tsi moottorit tosin ovat
        vaikuttavalla tavalla päässeet mediankin hampaisiin surkealla laadulla.

        VW on tämän vuoden myydyin. Tojon portaaton automaatti on testeissäkin todettu kelvottomaksi.

        Ei varmasti ole Volkkarikauppias paniikissa DSG-laatikoidensa kanssa, sen verran vähän niissä on ollut vikaa.


      • Mikä fakta??
        Faktaakin väliin kirjoitti:

        VW on tämän vuoden myydyin. Tojon portaaton automaatti on testeissäkin todettu kelvottomaksi.

        Ei varmasti ole Volkkarikauppias paniikissa DSG-laatikoidensa kanssa, sen verran vähän niissä on ollut vikaa.

        Tämä vuosi ei ole vielä loppuun kulunut joten tämän vuoden
        myydyimmästä ei voi olla varmuutta.
        Kerro se testi tai linkitä,missä Toyotan portaaton on todettu
        kelvottomaksi.
        Onko tuulesta temmattu väite DSG-murheenalhosta vai miksi
        siitä kirjoitetaan mediassa ja Vagareenassa?
        Volkkarikauppias ei huolestu kuitenkaan ,on aina yhtä ylimielinen.
        Faktaa on ainoastaan että Toyota oli Suomessa Syyskuun myydyin.
        Siinä on volkkarimyyjälle miettimistä!


      • Mainosta se on
        Vielä sentti........ kirjoitti:

        Joopa joo. Toyotaa myytiin kuitenkin Suomessa viime kuussakin
        enemmän kuin mitään eurooppalaista merkkiä. Toyotan portaaton
        on paras ja mukavin automaaatti jonka olen omistanut. Näin se vaan
        on vaikka volkkarikauppias on jo paniikissa susi-DSG:nsä kanssa.
        Kuluttajalla on se hyvä puoli että voi valita. Autokauppiaan on pakko vaan
        kehua myymäänsä ja haukkua muita. Toyota on edelleen myydyin
        merkki maailmassa,eikä missään unholassa. Tsi moottorit tosin ovat
        vaikuttavalla tavalla päässeet mediankin hampaisiin surkealla laadulla.

        negatiivinenkin mainos. Pääasia että puhutaan.


      • Faktaa väliin
        Mikä fakta?? kirjoitti:

        Tämä vuosi ei ole vielä loppuun kulunut joten tämän vuoden
        myydyimmästä ei voi olla varmuutta.
        Kerro se testi tai linkitä,missä Toyotan portaaton on todettu
        kelvottomaksi.
        Onko tuulesta temmattu väite DSG-murheenalhosta vai miksi
        siitä kirjoitetaan mediassa ja Vagareenassa?
        Volkkarikauppias ei huolestu kuitenkaan ,on aina yhtä ylimielinen.
        Faktaa on ainoastaan että Toyota oli Suomessa Syyskuun myydyin.
        Siinä on volkkarimyyjälle miettimistä!

        Esim. ruotsalaistestissä haukuttiin ko. laatikko tyyliin, ensin nousee kierrokset ja meteli ja sitten auto lähtee kovasti nytkähtäen liikkeelle.

        Tuulestahan tuo DSG-väite on käytännössä temmattu. Tietyissä vuosimalleissa oli ongelmia joita paisuteltiin. Tuo VAG-autojen keskustelupalsta kun ei ole sensuroitu kuten erään toisen merkin. Ei niitä ostettaisi taksiin noin hirveästi jos ongelmia olisi oikeasti.
        VW on tämän vuoden myydyin, lienevät varmaan tyytyväisiä. Asiakkaille on varmasti sama onko myydyin vai ei.


      • oma kokemus
        Faktaa väliin kirjoitti:

        Esim. ruotsalaistestissä haukuttiin ko. laatikko tyyliin, ensin nousee kierrokset ja meteli ja sitten auto lähtee kovasti nytkähtäen liikkeelle.

        Tuulestahan tuo DSG-väite on käytännössä temmattu. Tietyissä vuosimalleissa oli ongelmia joita paisuteltiin. Tuo VAG-autojen keskustelupalsta kun ei ole sensuroitu kuten erään toisen merkin. Ei niitä ostettaisi taksiin noin hirveästi jos ongelmia olisi oikeasti.
        VW on tämän vuoden myydyin, lienevät varmaan tyytyväisiä. Asiakkaille on varmasti sama onko myydyin vai ei.

        Taisit itse keksiä sen ruotsalaisjutun kun et pystynyt lähdettä
        mainitsemaan. Kokemusta on kummastakin Toyotan Multidrivestä
        ja Volkkarin DSG:stä. Toyota ei nyki missään olosuhteissa vaan
        toimii todella jouhevasti. Kuten olen jo todennut,on Toyotan portaaton
        paras omistamani automaatti. Ja automaatteja olen omistanut jo
        90-luvun alusta alkaen. Eniten nykii ja arpoo vaihteita DSG.
        Taksiin on helppo ostaa kun kahden vuoden välein muistaa
        vaihtaa uuteen ettei tarvitse kaivaa omaa kuvetta.


      • Taksaripassatti
        oma kokemus kirjoitti:

        Taisit itse keksiä sen ruotsalaisjutun kun et pystynyt lähdettä
        mainitsemaan. Kokemusta on kummastakin Toyotan Multidrivestä
        ja Volkkarin DSG:stä. Toyota ei nyki missään olosuhteissa vaan
        toimii todella jouhevasti. Kuten olen jo todennut,on Toyotan portaaton
        paras omistamani automaatti. Ja automaatteja olen omistanut jo
        90-luvun alusta alkaen. Eniten nykii ja arpoo vaihteita DSG.
        Taksiin on helppo ostaa kun kahden vuoden välein muistaa
        vaihtaa uuteen ettei tarvitse kaivaa omaa kuvetta.

        Niillä kuitenkin ajetaan kahdessa vuodessa 200 000-350 000 km kahdessa vuodessa, paitsi Toyotalla, jossa taksitakuu on vain 1 (yksi )vuosi. Eli hyvin toimii uusimmat DSG-lootat.


      • tiedosta kiitollinen
        Taksaripassatti kirjoitti:

        Niillä kuitenkin ajetaan kahdessa vuodessa 200 000-350 000 km kahdessa vuodessa, paitsi Toyotalla, jossa taksitakuu on vain 1 (yksi )vuosi. Eli hyvin toimii uusimmat DSG-lootat.

        Vaan ei ainakaan 2014 mallin passatissa dsg laatikko toimi ilman nykimisiä, ilmeisesti oman autoni dsg:ssä vikaa.Sinä automyyjänä nyt voitkin mainita sen liikkeen joka suostuu ilman omavastuuta ja tappelua vaihtaa laatikon sellaiseen ettei se nyi ja arvo risteyksissä mikä vaihde laitetaan päälle.
        Kerro se liikkeen nimi joka ilman väittelyä vaihtaa mukisematta toimivaan dsg:hen


    • Ei takaisinkutsuja Volvolta ei VW:ltä ! Ongelma on niin mitätön jos vaan 80 konetta vuodessa kilahtaa ja" artisti maksaa jee jee" Kuten kummelissa aikoinaan hoettiin!
      VW:n kommentti"Ongelmaa ei voida etukäteen todeta" . Volvon edustaja "On turha vaihtaa toimivia osia". "Takuu on tiedoitus omistajalle"?

      https://www.youtube.com/watch?v=FyeZJFzz03c

      • Nippon pojan arkisto

        Ei se Toyhota kovin helpolla autojaa takasinkutsu, pakon edessä vasta.
        Esim. tapaus Volvo, jos 100 000 tuhannesta autosta yhdessä korkkaa kompura, niin ei silloin ole mitään järkeä vaihtaa kaikkiin uutta kompuraa. Ongelmakin on vain silloin jos käy oikein huono säkä ja remmi sattuu pyörähtämään jakoremmin sekaan, siis melkoisen pieni mahdollisuus. Laturin remmi voi katketa ihan mistä autosta tahansa ja mennä jakoremmin sekaan ja kone paskaksi.
        Montako d4d konetta paukahtaa vuodessa?


      • Nippon pojan arkisto kirjoitti:

        Ei se Toyhota kovin helpolla autojaa takasinkutsu, pakon edessä vasta.
        Esim. tapaus Volvo, jos 100 000 tuhannesta autosta yhdessä korkkaa kompura, niin ei silloin ole mitään järkeä vaihtaa kaikkiin uutta kompuraa. Ongelmakin on vain silloin jos käy oikein huono säkä ja remmi sattuu pyörähtämään jakoremmin sekaan, siis melkoisen pieni mahdollisuus. Laturin remmi voi katketa ihan mistä autosta tahansa ja mennä jakoremmin sekaan ja kone paskaksi.
        Montako d4d konetta paukahtaa vuodessa?

        Volvon edustaja sanoi tuossa ,että joitain kymmeniä/vuosi joka on aika laaja käsite se voi tarkoittaa 30-90kpl/vuosi! ja kun kysyttiin ,että onko asiakkaille tedoitettu mahdollisesta ongelmasta ? Oli vastaus Meillä on 2vuoden takuu autoissa! Eli onko Volvon takuu tiedoitus valmistusviasta? Ylipäätään se on jo suunnittelu vika koneessa jos on mahdollista ,että jonkun apulaitteen hajoaminen voi aiheuttaa jakopääremmin sekoamisen! Ei yhdessäkään Toyotan koneessa ole tällainen mahdollista koska jakopää on jokapaikasta suojattu sekä remmi ,että ketjukoneissa! D4D dieselissä on ollut kansitiiviste vuotoja .


      • Älä jauha
        nippondenso kirjoitti:

        Volvon edustaja sanoi tuossa ,että joitain kymmeniä/vuosi joka on aika laaja käsite se voi tarkoittaa 30-90kpl/vuosi! ja kun kysyttiin ,että onko asiakkaille tedoitettu mahdollisesta ongelmasta ? Oli vastaus Meillä on 2vuoden takuu autoissa! Eli onko Volvon takuu tiedoitus valmistusviasta? Ylipäätään se on jo suunnittelu vika koneessa jos on mahdollista ,että jonkun apulaitteen hajoaminen voi aiheuttaa jakopääremmin sekoamisen! Ei yhdessäkään Toyotan koneessa ole tällainen mahdollista koska jakopää on jokapaikasta suojattu sekä remmi ,että ketjukoneissa! D4D dieselissä on ollut kansitiiviste vuotoja .

        Jo vaan on hajonnut Tojotista moottoreita kun apulaitehihna on pettänyt. Imaisee säikeet jakohihnan väliin ja sillä sipuli.


      • Tuollaisia autoja
        Älä jauha kirjoitti:

        Jo vaan on hajonnut Tojotista moottoreita kun apulaitehihna on pettänyt. Imaisee säikeet jakohihnan väliin ja sillä sipuli.

        joissa voi noin käydä on melko paljon. Huonolla tuurilla kaikki on mahdollista millä merkillä hyvänsä. Se pitäisi tyhmimpienkin pojujen tajuta kun se täällä rautalangasta väännetään. Maailma opettaa aikanaan mutta ei kaikkia tolloja.


      • Varma ketju
        Älä jauha kirjoitti:

        Jo vaan on hajonnut Tojotista moottoreita kun apulaitehihna on pettänyt. Imaisee säikeet jakohihnan väliin ja sillä sipuli.

        Ei ole sipuliakaan Toyotan jakopäässä,eikä jakohihnaa vaan
        öljykylvyssä ,täysin tiiviissä kotelossa toimiva ketju,joka kestää
        koneen iän. Apulaitehihnalla ei ole mitään mahdollisuutta rikkoa sitä.
        Onko Volvossa molemmat remmit samassa muovilaatikossa,vai
        miten tuo on mahdollista.


      • VolvoV50T5AWD
        Nippon pojan arkisto kirjoitti:

        Ei se Toyhota kovin helpolla autojaa takasinkutsu, pakon edessä vasta.
        Esim. tapaus Volvo, jos 100 000 tuhannesta autosta yhdessä korkkaa kompura, niin ei silloin ole mitään järkeä vaihtaa kaikkiin uutta kompuraa. Ongelmakin on vain silloin jos käy oikein huono säkä ja remmi sattuu pyörähtämään jakoremmin sekaan, siis melkoisen pieni mahdollisuus. Laturin remmi voi katketa ihan mistä autosta tahansa ja mennä jakoremmin sekaan ja kone paskaksi.
        Montako d4d konetta paukahtaa vuodessa?

        Meillä meni V50 T5 AWD Volvosta kompura ja sitä myöten koko kone 140 000km ajettuna. Koneen uusiminen Volvolla olisi maksanut n. 10000e, mutta osista rakentamalla hinta saatiin 5000euroon. Yksi mahdollisuus olisi ollut tilata kone Ruotsista, mutta sekin on arpapeliä verrattuna kasaamiseen (voi olla, että "vaihtokone" on huonompi joiltakin osin kuin alkuperäinen (ei kuitenkaan laturin osalta). Vielä sellainen juttu, että kun auto oli saatiu liikenteeseen, niin siitä meni kompura uudelleen. Tällä kertaa ei rikkonut koko konetta.


    • Tienkuluttaja

      Toyotan vaihdelaatikko. Jos ei kestä , niin kyllä käyttäjä voi katsoa peiliin, kaiken saa rikki jos haluaa. Dieseleistä en tiedä kun kuuluvat muutenkin työkoneisiin ei siis autoihin, autot kulkevat bensalla. Jakopää ketjulla kestää oikeastaan koneen käyttöiän, joten ei murheita sen suhteen. Korjaan, esim. aika kivan Primeran jakoketju venyy korjattavaan kuntoon, reilun 150 000 km kohdalla, mutta sehän ei olekaan melkein ikiliikkujaksikin nimetyn Toyotan veroinen.

    • Ty ota

      Vanhalla Carina kakkosella ajettiin yli 450000 km ja vaihdelaatikossa ei ilmennyt mitään vikaa koko aikana. Eikä muuten koneessakaan. Kori tosin mätäni jo siinä vaiheesa niin, että sitä ei enää kannattanut harsia kokoonn. Että se siitä Toyotan laadusta ja tekniikan kestävyydestä.

      • Rav4x4

        Sama täällä omalla narina II ajettu 467tkm kunnes karannut työkone rusikoi liian korjattavaan kuntoon joten paaliin vaan nykyisin Rav alla, valitettavasti vaimon Avensis ei todellakaan ole ollut samaa luokkaa mutta eihän aina ole onnea varsinkaan autokaupoissa.

        Hauska täällä seurata näitä vag vs tojo keskusteluja mutta omakohtaisesti kyllä täytyy todeta, vaimon edellinen kulkupeli oli niitä vag kinnereitä seat cordoba diesel ( silloin kilometrejä kertyi n.40tkm/v ) eikä sinä aikana 250tkm ilmennyt oven lukkoja ja toista takapyörän laakeri suurempaa korjausta.

        Kulutuskin oli mielestäni kohtuullinen n.4L/100km dieseliä joten tuskin edullisempaa ajoa helpolla löytyy.


    • Jos kyseinen ohjelma koskisi Toyotaa kyllä lentäisi vaahto Petterien suupielistä Ja Toyota palsta olisi täynnä herjauksia ! Että kuinka huonoja koneita.....Miten tuollaisia saa ihmisille myydä! Vai mitä ....Nyt niitä vähätellään ja sanotaan kyllä näin voi käydä joka autossa!

      • Nippon=sontaa

        Pientä ovat VW:n murheet Tojon rinnalla. Takaisinkutsuja satelee kuin sieniä sateella.






      • Autoemocion

    • joo hilux se oli

      Eiks volkkarilla ole jo kokemusta toyota laadusta eiks ne myyny samaa lavaautoo eri logolla joskus muinoin mää muistelisin.

    • Artisti maksaa

      Volkkari on suunnutteluvirheitä täynnä koko paska. Vastuullinen valmistaja lähettää takaisinkutsuja, volkkarilta niitä on turha odotella.

    • Olematonta pohdintaa

      Todistelusi lähentelee epäkelpoa yleistystä tyyliin " Mika Muranen ampui ihmisiä Kotkassa-johtopäätös: kaikki Mika-nimiset on laitettava istumaan elinkautista.

      Ymmärrätkö yskän?

      • denso osaa

        No nyt petteri haki vertausta todella kaukaa. Voiko pallo olla jo noin
        hukassa ja pajatso täysin tyhjä. Tais mennä jauhot suuhun.


    • 333890km

      Harmi nykyaikaisin vaihteisto, ehkä joku merkki tekee paremman , ehkä.

    • jassootajoo

      Aijaaa :-) . Skodalla huidon joka viikko liki tonni km. Ajatus on vielä 10 vuotta päästää samaa rallii. Pitäiskö mun tehdä jottain muuta, kuin öljyt ja suodattimet vaihtaa, toope? Kerro neropatti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe