mutta tuskin skodaan aivan pian
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304 Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää.
Voimme hyvin olettaa, että VW-yhtymän DSG-automaattivaihteistoille on alun perin asetettu varsin samantyyppiset kestävyystavoitteet. Tavoitteita ja tuloksia vertaillessa huomaa, että VW-yhtymä on epäonnistunut surkeasti DSG-vaihteistonsa tuotekehittelyssä. EPÄONNISTUNUT SURKEASTI DSG-VAIHTEISTON TUOTEKEHITTELYSSÄ
Kaikki automaattivaihteistot eivät välttämättä kestä 250 000 kilometrin ajoa ilman mitään korjauksia. On silti suorastaan ainutlaatuista, että alle 100 000 kilometriä ajettuihin vaihteistoihin joudutaan nyt tekemään tuhansien eurojen remontteja. Niitä ei voi selittää muu kuin suunnitteluvirhe, josta valmistajan pitäisi kantaa täysi vastuu.
Lähipiirissäni ei ole montaa VW-yhtymän tuotetta ja vielä vähemmän DSG-vaihteistoja. Niistäkin vähistä yhden Golfin – vuosimallia 2010 – DSG-automaattivaihteistoa on korjattu tänä syksynä 2 000 eurolla, kun matkamittariin oli kertynyt kokonaista 60 000 kilometri
Volkswagenien ja samalla muiden VAG -konsernin autojen eli Skodien, Seatien ja Audien ongelmista on riittänyt hurjan paljon paljon keskusteltavaa VAGarena-keskustelupalstalla. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten alkanut keskustelu TSI-moottoreiden jakoketjuongelmista jatkuu ja aina vaan uusia jakoketjuongelmaisia liittyy keskusteluun.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
onneksi toyotan laatikko tulee vw autoihin
45
1009
Vastaukset
- faktat kehään
Pysy asiassa, tojolla ei ole mitään tekemistä Aisinin laatikoiden valmistuksen kanssa. Tojo omistaa 30% firman osakkeista, that's all. Yksi omistaja muitten joukossa.
- lisää faktaa
Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari. - Pari sanaa
lisää faktaa kirjoitti:
Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.Kerrotko omin sanoin Toyotan valmistamista diisseleistä ja samalla pari sanaa Toyotan ruostesuojauksesta?
- helvetinhyvä
lisää faktaa kirjoitti:
Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.Aisin oosoitti #erinomaisuutensa" mm. volvossa, laatikot eivät kestäneet pyhätöntä viikkoa, volvohan vaihtoi ongelmien takia laatikon toimittajaa.
- Volvo V70 2012
helvetinhyvä kirjoitti:
Aisin oosoitti #erinomaisuutensa" mm. volvossa, laatikot eivät kestäneet pyhätöntä viikkoa, volvohan vaihtoi ongelmien takia laatikon toimittajaa.
JEEEEPPP!!
Getragilla mennään ja on muuten hyvin toimiva kaksoiskytkytinloota!!!! - Volvossa
lisää faktaa kirjoitti:
Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.Aisin-Warner automaatti kestänyt 22 vuotta ja 350 tkm. Minusta se on hyvä suoritus vanhaksi vehkeeksi. On siihen tosin pari kertaa ne öljyt vaihdettu jotka voi vaihtaa propusta vanhat pois laskemalla. Turbiiniin on joka kerran jäänyt öljyt sisään.
- mattijatepou
lisää faktaa kirjoitti:
Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.Eikö tuo sinun lausunto nyt ole kovin ristiriitainen. Jos Aisin on Toyotassa, niin se on hyvä, mutta jos Volkkarissa, niin silloin se on puolivalmiste?
Mita sina tarkoitta? - kaunis sää tänään
Pari sanaa kirjoitti:
Kerrotko omin sanoin Toyotan valmistamista diisseleistä ja samalla pari sanaa Toyotan ruostesuojauksesta?
Haluatko myös ketjuun kakkuaohjeita ja miten kudon mattoja?
- Kyllä näin
Volvo V70 2012 kirjoitti:
JEEEEPPP!!
Getragilla mennään ja on muuten hyvin toimiva kaksoiskytkytinloota!!!!Getrag tai ZF laatikon olla pitää. Kaksi kertaa hajosi Aisin Volvossa, en osta enää autoa jossa on Aisinin romulaatikko.
- kiinan autosta
Volvo V70 2012 kirjoitti:
JEEEEPPP!!
Getragilla mennään ja on muuten hyvin toimiva kaksoiskytkytinloota!!!!Ai jaa ainakin uudessa v60 D4:ssa on aisinin autom. loota.Todennäköisesti näin ollen monessa muussakin uudessa volvossa.
lisää faktaa kirjoitti:
Aisin on kuitenkin kestävä laatikko, omisti sen kuka tahansa. Täytyyhän sen olla kestävä, kun kerran tojo on kelpuuttanut sen autoihinsa.
Tojo ei kelpuuta autoonsa puolivalmisteita niinkuin volkkari.Myös Volvo on käyttänyt Aisinin vaihtestoja vuosia
- vastaapa näihin
Millä tavalla Aisinin laatikko VW-autoissa tuo onnea sinulle? Ja miten tuo jälkimmäinen linkki liittyy tuohon onneen?
- Hohhoijaaaaaa
Tämä pelle suoltaa tätä samaa copy-pastea joka palstalla.
- P e n t t i
Hohhoijaa. Toyota on menettänyt pelin jo ajat sitten. Ei turboa, ei järkevää automaattia, ei oikeaa tekniikkaa vaan vain halpoja hilpatuksia ja kotkotuksia.
Tojon ovat suunnitelleet ekonomit, joille tuotevaikutelma ja takuun minimivaatimukset ovat ne mitkä ratkaisevat. Ei siis laaatu, luotettavuus, ominaisuudet eikä mikään mikä vetoaisi ajattelevaan kuluttajaan.
Jopa Suomalaiset ovat alkaneet ymmärtää, että on olemassa autoja ja on "autoja". Siksi TSI, DSG, 4-matic, S-Tronic, ja TFSI, ja kaikki muutkin eurooppalaiset ihmemoottorit ovat vakuuttavalla tekniikallaan vallanneet markkinat nyt lopulta Suomessakin.
Japani autotekniikoineen on painumassa unholaan.- Vielä sentti........
Joopa joo. Toyotaa myytiin kuitenkin Suomessa viime kuussakin
enemmän kuin mitään eurooppalaista merkkiä. Toyotan portaaton
on paras ja mukavin automaaatti jonka olen omistanut. Näin se vaan
on vaikka volkkarikauppias on jo paniikissa susi-DSG:nsä kanssa.
Kuluttajalla on se hyvä puoli että voi valita. Autokauppiaan on pakko vaan
kehua myymäänsä ja haukkua muita. Toyota on edelleen myydyin
merkki maailmassa,eikä missään unholassa. Tsi moottorit tosin ovat
vaikuttavalla tavalla päässeet mediankin hampaisiin surkealla laadulla. - Faktaakin väliin
Vielä sentti........ kirjoitti:
Joopa joo. Toyotaa myytiin kuitenkin Suomessa viime kuussakin
enemmän kuin mitään eurooppalaista merkkiä. Toyotan portaaton
on paras ja mukavin automaaatti jonka olen omistanut. Näin se vaan
on vaikka volkkarikauppias on jo paniikissa susi-DSG:nsä kanssa.
Kuluttajalla on se hyvä puoli että voi valita. Autokauppiaan on pakko vaan
kehua myymäänsä ja haukkua muita. Toyota on edelleen myydyin
merkki maailmassa,eikä missään unholassa. Tsi moottorit tosin ovat
vaikuttavalla tavalla päässeet mediankin hampaisiin surkealla laadulla.VW on tämän vuoden myydyin. Tojon portaaton automaatti on testeissäkin todettu kelvottomaksi.
Ei varmasti ole Volkkarikauppias paniikissa DSG-laatikoidensa kanssa, sen verran vähän niissä on ollut vikaa. - Mikä fakta??
Faktaakin väliin kirjoitti:
VW on tämän vuoden myydyin. Tojon portaaton automaatti on testeissäkin todettu kelvottomaksi.
Ei varmasti ole Volkkarikauppias paniikissa DSG-laatikoidensa kanssa, sen verran vähän niissä on ollut vikaa.Tämä vuosi ei ole vielä loppuun kulunut joten tämän vuoden
myydyimmästä ei voi olla varmuutta.
Kerro se testi tai linkitä,missä Toyotan portaaton on todettu
kelvottomaksi.
Onko tuulesta temmattu väite DSG-murheenalhosta vai miksi
siitä kirjoitetaan mediassa ja Vagareenassa?
Volkkarikauppias ei huolestu kuitenkaan ,on aina yhtä ylimielinen.
Faktaa on ainoastaan että Toyota oli Suomessa Syyskuun myydyin.
Siinä on volkkarimyyjälle miettimistä! - Mainosta se on
Vielä sentti........ kirjoitti:
Joopa joo. Toyotaa myytiin kuitenkin Suomessa viime kuussakin
enemmän kuin mitään eurooppalaista merkkiä. Toyotan portaaton
on paras ja mukavin automaaatti jonka olen omistanut. Näin se vaan
on vaikka volkkarikauppias on jo paniikissa susi-DSG:nsä kanssa.
Kuluttajalla on se hyvä puoli että voi valita. Autokauppiaan on pakko vaan
kehua myymäänsä ja haukkua muita. Toyota on edelleen myydyin
merkki maailmassa,eikä missään unholassa. Tsi moottorit tosin ovat
vaikuttavalla tavalla päässeet mediankin hampaisiin surkealla laadulla.negatiivinenkin mainos. Pääasia että puhutaan.
- Faktaa väliin
Mikä fakta?? kirjoitti:
Tämä vuosi ei ole vielä loppuun kulunut joten tämän vuoden
myydyimmästä ei voi olla varmuutta.
Kerro se testi tai linkitä,missä Toyotan portaaton on todettu
kelvottomaksi.
Onko tuulesta temmattu väite DSG-murheenalhosta vai miksi
siitä kirjoitetaan mediassa ja Vagareenassa?
Volkkarikauppias ei huolestu kuitenkaan ,on aina yhtä ylimielinen.
Faktaa on ainoastaan että Toyota oli Suomessa Syyskuun myydyin.
Siinä on volkkarimyyjälle miettimistä!Esim. ruotsalaistestissä haukuttiin ko. laatikko tyyliin, ensin nousee kierrokset ja meteli ja sitten auto lähtee kovasti nytkähtäen liikkeelle.
Tuulestahan tuo DSG-väite on käytännössä temmattu. Tietyissä vuosimalleissa oli ongelmia joita paisuteltiin. Tuo VAG-autojen keskustelupalsta kun ei ole sensuroitu kuten erään toisen merkin. Ei niitä ostettaisi taksiin noin hirveästi jos ongelmia olisi oikeasti.
VW on tämän vuoden myydyin, lienevät varmaan tyytyväisiä. Asiakkaille on varmasti sama onko myydyin vai ei. - oma kokemus
Faktaa väliin kirjoitti:
Esim. ruotsalaistestissä haukuttiin ko. laatikko tyyliin, ensin nousee kierrokset ja meteli ja sitten auto lähtee kovasti nytkähtäen liikkeelle.
Tuulestahan tuo DSG-väite on käytännössä temmattu. Tietyissä vuosimalleissa oli ongelmia joita paisuteltiin. Tuo VAG-autojen keskustelupalsta kun ei ole sensuroitu kuten erään toisen merkin. Ei niitä ostettaisi taksiin noin hirveästi jos ongelmia olisi oikeasti.
VW on tämän vuoden myydyin, lienevät varmaan tyytyväisiä. Asiakkaille on varmasti sama onko myydyin vai ei.Taisit itse keksiä sen ruotsalaisjutun kun et pystynyt lähdettä
mainitsemaan. Kokemusta on kummastakin Toyotan Multidrivestä
ja Volkkarin DSG:stä. Toyota ei nyki missään olosuhteissa vaan
toimii todella jouhevasti. Kuten olen jo todennut,on Toyotan portaaton
paras omistamani automaatti. Ja automaatteja olen omistanut jo
90-luvun alusta alkaen. Eniten nykii ja arpoo vaihteita DSG.
Taksiin on helppo ostaa kun kahden vuoden välein muistaa
vaihtaa uuteen ettei tarvitse kaivaa omaa kuvetta. - Taksaripassatti
oma kokemus kirjoitti:
Taisit itse keksiä sen ruotsalaisjutun kun et pystynyt lähdettä
mainitsemaan. Kokemusta on kummastakin Toyotan Multidrivestä
ja Volkkarin DSG:stä. Toyota ei nyki missään olosuhteissa vaan
toimii todella jouhevasti. Kuten olen jo todennut,on Toyotan portaaton
paras omistamani automaatti. Ja automaatteja olen omistanut jo
90-luvun alusta alkaen. Eniten nykii ja arpoo vaihteita DSG.
Taksiin on helppo ostaa kun kahden vuoden välein muistaa
vaihtaa uuteen ettei tarvitse kaivaa omaa kuvetta.Niillä kuitenkin ajetaan kahdessa vuodessa 200 000-350 000 km kahdessa vuodessa, paitsi Toyotalla, jossa taksitakuu on vain 1 (yksi )vuosi. Eli hyvin toimii uusimmat DSG-lootat.
- tiedosta kiitollinen
Taksaripassatti kirjoitti:
Niillä kuitenkin ajetaan kahdessa vuodessa 200 000-350 000 km kahdessa vuodessa, paitsi Toyotalla, jossa taksitakuu on vain 1 (yksi )vuosi. Eli hyvin toimii uusimmat DSG-lootat.
Vaan ei ainakaan 2014 mallin passatissa dsg laatikko toimi ilman nykimisiä, ilmeisesti oman autoni dsg:ssä vikaa.Sinä automyyjänä nyt voitkin mainita sen liikkeen joka suostuu ilman omavastuuta ja tappelua vaihtaa laatikon sellaiseen ettei se nyi ja arvo risteyksissä mikä vaihde laitetaan päälle.
Kerro se liikkeen nimi joka ilman väittelyä vaihtaa mukisematta toimivaan dsg:hen
Ei takaisinkutsuja Volvolta ei VW:ltä ! Ongelma on niin mitätön jos vaan 80 konetta vuodessa kilahtaa ja" artisti maksaa jee jee" Kuten kummelissa aikoinaan hoettiin!
VW:n kommentti"Ongelmaa ei voida etukäteen todeta" . Volvon edustaja "On turha vaihtaa toimivia osia". "Takuu on tiedoitus omistajalle"?
https://www.youtube.com/watch?v=FyeZJFzz03c- Nippon pojan arkisto
Ei se Toyhota kovin helpolla autojaa takasinkutsu, pakon edessä vasta.
Esim. tapaus Volvo, jos 100 000 tuhannesta autosta yhdessä korkkaa kompura, niin ei silloin ole mitään järkeä vaihtaa kaikkiin uutta kompuraa. Ongelmakin on vain silloin jos käy oikein huono säkä ja remmi sattuu pyörähtämään jakoremmin sekaan, siis melkoisen pieni mahdollisuus. Laturin remmi voi katketa ihan mistä autosta tahansa ja mennä jakoremmin sekaan ja kone paskaksi.
Montako d4d konetta paukahtaa vuodessa? Nippon pojan arkisto kirjoitti:
Ei se Toyhota kovin helpolla autojaa takasinkutsu, pakon edessä vasta.
Esim. tapaus Volvo, jos 100 000 tuhannesta autosta yhdessä korkkaa kompura, niin ei silloin ole mitään järkeä vaihtaa kaikkiin uutta kompuraa. Ongelmakin on vain silloin jos käy oikein huono säkä ja remmi sattuu pyörähtämään jakoremmin sekaan, siis melkoisen pieni mahdollisuus. Laturin remmi voi katketa ihan mistä autosta tahansa ja mennä jakoremmin sekaan ja kone paskaksi.
Montako d4d konetta paukahtaa vuodessa?Volvon edustaja sanoi tuossa ,että joitain kymmeniä/vuosi joka on aika laaja käsite se voi tarkoittaa 30-90kpl/vuosi! ja kun kysyttiin ,että onko asiakkaille tedoitettu mahdollisesta ongelmasta ? Oli vastaus Meillä on 2vuoden takuu autoissa! Eli onko Volvon takuu tiedoitus valmistusviasta? Ylipäätään se on jo suunnittelu vika koneessa jos on mahdollista ,että jonkun apulaitteen hajoaminen voi aiheuttaa jakopääremmin sekoamisen! Ei yhdessäkään Toyotan koneessa ole tällainen mahdollista koska jakopää on jokapaikasta suojattu sekä remmi ,että ketjukoneissa! D4D dieselissä on ollut kansitiiviste vuotoja .
- Älä jauha
nippondenso kirjoitti:
Volvon edustaja sanoi tuossa ,että joitain kymmeniä/vuosi joka on aika laaja käsite se voi tarkoittaa 30-90kpl/vuosi! ja kun kysyttiin ,että onko asiakkaille tedoitettu mahdollisesta ongelmasta ? Oli vastaus Meillä on 2vuoden takuu autoissa! Eli onko Volvon takuu tiedoitus valmistusviasta? Ylipäätään se on jo suunnittelu vika koneessa jos on mahdollista ,että jonkun apulaitteen hajoaminen voi aiheuttaa jakopääremmin sekoamisen! Ei yhdessäkään Toyotan koneessa ole tällainen mahdollista koska jakopää on jokapaikasta suojattu sekä remmi ,että ketjukoneissa! D4D dieselissä on ollut kansitiiviste vuotoja .
Jo vaan on hajonnut Tojotista moottoreita kun apulaitehihna on pettänyt. Imaisee säikeet jakohihnan väliin ja sillä sipuli.
- Tuollaisia autoja
Älä jauha kirjoitti:
Jo vaan on hajonnut Tojotista moottoreita kun apulaitehihna on pettänyt. Imaisee säikeet jakohihnan väliin ja sillä sipuli.
joissa voi noin käydä on melko paljon. Huonolla tuurilla kaikki on mahdollista millä merkillä hyvänsä. Se pitäisi tyhmimpienkin pojujen tajuta kun se täällä rautalangasta väännetään. Maailma opettaa aikanaan mutta ei kaikkia tolloja.
- Varma ketju
Älä jauha kirjoitti:
Jo vaan on hajonnut Tojotista moottoreita kun apulaitehihna on pettänyt. Imaisee säikeet jakohihnan väliin ja sillä sipuli.
Ei ole sipuliakaan Toyotan jakopäässä,eikä jakohihnaa vaan
öljykylvyssä ,täysin tiiviissä kotelossa toimiva ketju,joka kestää
koneen iän. Apulaitehihnalla ei ole mitään mahdollisuutta rikkoa sitä.
Onko Volvossa molemmat remmit samassa muovilaatikossa,vai
miten tuo on mahdollista. - VolvoV50T5AWD
Nippon pojan arkisto kirjoitti:
Ei se Toyhota kovin helpolla autojaa takasinkutsu, pakon edessä vasta.
Esim. tapaus Volvo, jos 100 000 tuhannesta autosta yhdessä korkkaa kompura, niin ei silloin ole mitään järkeä vaihtaa kaikkiin uutta kompuraa. Ongelmakin on vain silloin jos käy oikein huono säkä ja remmi sattuu pyörähtämään jakoremmin sekaan, siis melkoisen pieni mahdollisuus. Laturin remmi voi katketa ihan mistä autosta tahansa ja mennä jakoremmin sekaan ja kone paskaksi.
Montako d4d konetta paukahtaa vuodessa?Meillä meni V50 T5 AWD Volvosta kompura ja sitä myöten koko kone 140 000km ajettuna. Koneen uusiminen Volvolla olisi maksanut n. 10000e, mutta osista rakentamalla hinta saatiin 5000euroon. Yksi mahdollisuus olisi ollut tilata kone Ruotsista, mutta sekin on arpapeliä verrattuna kasaamiseen (voi olla, että "vaihtokone" on huonompi joiltakin osin kuin alkuperäinen (ei kuitenkaan laturin osalta). Vielä sellainen juttu, että kun auto oli saatiu liikenteeseen, niin siitä meni kompura uudelleen. Tällä kertaa ei rikkonut koko konetta.
- Tienkuluttaja
Toyotan vaihdelaatikko. Jos ei kestä , niin kyllä käyttäjä voi katsoa peiliin, kaiken saa rikki jos haluaa. Dieseleistä en tiedä kun kuuluvat muutenkin työkoneisiin ei siis autoihin, autot kulkevat bensalla. Jakopää ketjulla kestää oikeastaan koneen käyttöiän, joten ei murheita sen suhteen. Korjaan, esim. aika kivan Primeran jakoketju venyy korjattavaan kuntoon, reilun 150 000 km kohdalla, mutta sehän ei olekaan melkein ikiliikkujaksikin nimetyn Toyotan veroinen.
- Ty ota
Vanhalla Carina kakkosella ajettiin yli 450000 km ja vaihdelaatikossa ei ilmennyt mitään vikaa koko aikana. Eikä muuten koneessakaan. Kori tosin mätäni jo siinä vaiheesa niin, että sitä ei enää kannattanut harsia kokoonn. Että se siitä Toyotan laadusta ja tekniikan kestävyydestä.
- Rav4x4
Sama täällä omalla narina II ajettu 467tkm kunnes karannut työkone rusikoi liian korjattavaan kuntoon joten paaliin vaan nykyisin Rav alla, valitettavasti vaimon Avensis ei todellakaan ole ollut samaa luokkaa mutta eihän aina ole onnea varsinkaan autokaupoissa.
Hauska täällä seurata näitä vag vs tojo keskusteluja mutta omakohtaisesti kyllä täytyy todeta, vaimon edellinen kulkupeli oli niitä vag kinnereitä seat cordoba diesel ( silloin kilometrejä kertyi n.40tkm/v ) eikä sinä aikana 250tkm ilmennyt oven lukkoja ja toista takapyörän laakeri suurempaa korjausta.
Kulutuskin oli mielestäni kohtuullinen n.4L/100km dieseliä joten tuskin edullisempaa ajoa helpolla löytyy.
Jos kyseinen ohjelma koskisi Toyotaa kyllä lentäisi vaahto Petterien suupielistä Ja Toyota palsta olisi täynnä herjauksia ! Että kuinka huonoja koneita.....Miten tuollaisia saa ihmisille myydä! Vai mitä ....Nyt niitä vähätellään ja sanotaan kyllä näin voi käydä joka autossa!
- Nippon=sontaa
Pientä ovat VW:n murheet Tojon rinnalla. Takaisinkutsuja satelee kuin sieniä sateella.
VW-laatuautojen ongelmia Männät halkeilee ja koneet vaihtoon!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17182.0nippondenso kirjoitti:
VW-laatuautojen ongelmia Männät halkeilee ja koneet vaihtoon!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17182.0Jakoketju ongelmia ja turbo väljä! Hyviä ellei jopa parhaita koneita mailmassa!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17182.0nippondenso kirjoitti:
Jakoketju ongelmia ja turbo väljä! Hyviä ellei jopa parhaita koneita mailmassa!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17182.0Hyvää korvaus menettelyä ALA:VW!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.60nippondenso kirjoitti:
Hyvää korvaus menettelyä ALA:VW!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.60Näin artistia kustaan silmään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.90- Autoemocion
nippondenso kirjoitti:
Näin artistia kustaan silmään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.90Liioittelet pahasti Nippon, kuten liioittelit hybridin kulutuskeskustelussakin. Kasva aikuiseksi.
- joo hilux se oli
Eiks volkkarilla ole jo kokemusta toyota laadusta eiks ne myyny samaa lavaautoo eri logolla joskus muinoin mää muistelisin.
- Artisti maksaa
Volkkari on suunnutteluvirheitä täynnä koko paska. Vastuullinen valmistaja lähettää takaisinkutsuja, volkkarilta niitä on turha odotella.
- Olematonta pohdintaa
Todistelusi lähentelee epäkelpoa yleistystä tyyliin " Mika Muranen ampui ihmisiä Kotkassa-johtopäätös: kaikki Mika-nimiset on laitettava istumaan elinkautista.
Ymmärrätkö yskän?- denso osaa
No nyt petteri haki vertausta todella kaukaa. Voiko pallo olla jo noin
hukassa ja pajatso täysin tyhjä. Tais mennä jauhot suuhun.
- 333890km
Harmi nykyaikaisin vaihteisto, ehkä joku merkki tekee paremman , ehkä.
- jassootajoo
Aijaaa :-) . Skodalla huidon joka viikko liki tonni km. Ajatus on vielä 10 vuotta päästää samaa rallii. Pitäiskö mun tehdä jottain muuta, kuin öljyt ja suodattimet vaihtaa, toope? Kerro neropatti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185473MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192846- 142748
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6052088Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1401897Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701382Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421355Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31148Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4041096Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077