Ns. "Piha-arkkitehti"

Kysymys kasveista!

Onko Thuija *Phyi hitto* joku muotikasvi. Olen asunut omassa talossani noin pari vuotta ja nyt naapurustoon uudisrakennuksiin lykätään thuijaa vai mitä se onkaan, ihan urakalla...pitääkö minun katsella heidän rumia kasvejaan jopa aitoja loppuelämäni vai voinko vaikuttaa jotenkin niiden poistoon? Kaikki käytettävät keinot halutaan tietää...!!!

Eihän se ole edes Suomen luontoon kuuluva kasvi!

6

2439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • istuttaja

Kysymyksesi kuuluisi paremminkin "puutarha/piha-suunnittelu" palstalle kuin tänne.

Kuitenkin, olet oikeassa että Tuijat ovat tämän hetken muotikasveja. Naapureiden kasvivalintoihin et oikein pysty vaikuttamaan muuta kuin laittamalla omalle pihallesi näkösuojaksi jotain kasveja jotka peittävät näkymän ja (toivottavasti) ärsyttävät naapuriasi:-)

Sinällään Tuija on joskus vähän ongelmallinen kasvi, koska se on arka kylmälle ja se pitää monin paikoin peittää jolloin se on ruman näköinen. Lisäksi ne ruskeat kukinnot tekevät siitä mielestäni vielä rumemman näköisen. Tuijien poikkeava (=leikatun näköinen) ulkonäkö vetoaan urbaaniin nykyihmiseen joka haluaa että luonto, ja myös piha, on siistin ja järjestelmällisen näköinen. Pallopajut eli terijoen salavat sopivat myös hyvin tähän tyylisuuntaan.

• tehoaa

hyvin kyseiseen kasviin, voit esim sumuttaa pienellä ruiskulla kävellessäsi ko. aidan vierestä. Tosin yksi ongelma ei poistu...kasvi on edelleen ruskea...

• emmi

mikä teitä ihmisiä vaivaa?? Antakaa ihmisten elää ja yrittäkää itsekkin keksiä jotain kivaa puuhastelua elämän ratoksi :)

• pihatehti
        emmi kirjoitti:

mikä teitä ihmisiä vaivaa?? Antakaa ihmisten elää ja yrittäkää itsekkin keksiä jotain kivaa puuhastelua elämän ratoksi :)

Tsoukki varmaan... mutta käyttäkää nyt ihmeessä edes kanadantuijan alkuperäistä luonnonmuotoa (Thuja occidentalis)ja jättäkää ne omituiset mutaatiot, timanttituijat (T.o. Smaragd), pilarituijat (T.o. Fastigiata) taimimyymälää kaunistamaan pallopajujen (terijoensalava) seuraan.

Ja lopuksi vielä pikku pyyntö: ostakaa edes kolme samaa lajia olevaa kasvia (mieluummin kymmenen) ja jättäkää muut pois, että piha ei näyttäisi joltakin messujen krääsäosastolta.

Kiitos jo helpotti... ;))

• Emmi eduskuntaan!
        emmi kirjoitti:

Emmillä rulettaa!

• expeukku

suomessakin kasvaa joku laji luonnostaan, mutta sitä harakanpesää et ainakaan halua katsella. kasvaakin kun mänty ja kuusi konsanaan ja pilaa sun kyttäysmaisemat naapuriin täysin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5145
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3678
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1524
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1411
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1302
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1208
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1127
    Aihe