Geronomi

Ammattina

onko täällä yhtään valmista geronomia? Haluaisin tietää työllistymisestä ja palkkauksesta? Harkitsen alalle hakeutumista, joten olisin kovin kiitollinen kaikista alaan liittyvistä tiedoista!!!

4

3919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö

Hei!

En ole geronomi, mutta tiedän, että palkkaus menee aikalailla taulukoiden mukaan. Sosiaali- ja terveysalan palkat eivät nyt mitään erikoisia ole.

Tietysti myös riippuu paljon siitä mihin työhön pääsee tai minkä ottaa vastaan. Varmasti pienkodin johtajana tai avopalveluohjaajana ei välttämättä mitkän aivan super huonot palkat ole. Tiedän vain, että osa geronomeistä on mennyt pohjakoulutuksensa tarjoamaan työhön eli sairaanhoitajan tai lähihoitajan työhön...palkka on myös sen mukainen.

Toivotaan, että työtä arvostetaan tulevaisuudessa enemmän ja palkat tulevat nousemaan!!!!

• Geronomi

Hei! mukava kuulla, että olet kiinnostunut geronomikouluksesta, suosittelen lämpimästi!!!! itse olen siis ko. tutkinnon suorittanut, Seinäjoen AMK:ssa. Hyvä opetus, ehdottomasti!!! Olen alaani vastaavassa työssä ryhmäkodin tiimin vastaavana, viihdyn hyvin. Palkkatoivomuksen sain esittää itse ja olen siihen tyytyväinen. Töitä vanhusten eri sektoreilla on todella paljon, riipuu paljon itsestä, että millainen työ kiinnostaa (projektit, järjestöt, kunnat/kaupungit, yksityiset; hoitaja, ohjaaja, koordinaattori, vastaava, vetäjä, johtaja jne.). Oman osaamisen kautta pystyy paljon vaikuttamaan myös palkkausasiaan. Eli mitä pätevämmän kuvan annat itsestäsi, sitä korkeammat palkkatoiveet "menevät läpi", mitään peruspalkkaa en ainakaa itse tiedä geronomeilla olevan. Kerrohan, lähditkö koulutukseen?
      -työstään nauttiva geronomi

• hakea

Hei vaan!
        Olen keräillyt tässä paljon tietoa kys. ammatista ja tullut tulokseen, että haen keväällä Seinäjoelle opiskelemaan.( Toivottavasti pääsen:))

Motivaatio on kova ja ehkä minulla on kiinnostus tätä alaa kohtaan hiukan "verissä" (äitini työskentelee vanhusten parissa..:))

Kiitos oikein paljon vastauksesta ja hyvää syksyn jatkoa:D

• Geronomi

Myös pohjoisessa on mahdollista opiskella geronomiksi. Suosittelen Kemi-Tornion ammattikorkeakoulua (Tuleva Lapin AMK). Pohjoisessa geronomin osaamiselle on tarvetta, vaikka sitä ei vielä täällä niin hyvin tiedosteta. Kuitenkin opettajat ovat päteviä ja asiansa osaavia sekä opiskelijaa motivoivia ja kannustavia. Täältä valmistuneet geronomit ovat työllistyneet hyvin ja vuoden 2013 jouluna valmistuu toinen ryhmä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe