Onko minua huijattu?

Opiskelija

Tässä alla osa Saunalahden asiakaspalvelun kanssa käymästäni kyselystä?
----------------------------------------------
Minä Saunalahdelle:

"Löysin netistä TeleAle palvelun, jossa käskettiin kysyä omalta operaattorilta mitä he veloittavat käyttäessäni TeleAlen palvelua.
Tässä tapauksessa siis soittaessani Romaniaan:
lankaan 0600 412 601 maksaa 0,01€/min,
joten mitä te veloitatte minulta käyttäessäni kyseistä palvelua?"
-------------------------------------------------
Saunalahti minulle:

"Hei!
Hinnoittelu menee siis niin, että TeleAle veloittaa puhelusta kunkin maan kohdalla ilmoittamansa hinnan, ja operaattori veloittaa
matkapuhelumaksun - Tasahinta-liittymässäsi se on 0,13 e/min."
-------------------------------------------------
Kaiken järkeni mukaan puheluni romanialaiseen lankapuhelimeen TeleAlen kautta maksaisivat siis 0,01€ 0,13€=0,14€/min,

nyt kuitenkin Saunalahti on veloittanut kyseisistä puheluistani 0,62€/min ja laskut ovat olleet siis lähes viisinkertaiset siihen mitä oletin...

Kertokaapa te olenko ymmärtänyt jotain väärin vai onko minua laskutettu liikaa, siihennähden mitä saunalahdelta vastauksessa kerrottiin?
Ohessa vielä linkki TeleAlen palveluun
http://www.teleale.com

26

24097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuklfu

      Oletko soittanut ohjeiden mukaan vai oletko valinnut suoraan vastaanottajan numeron?

    • Entinen Asiakas

      Siltä että TeleAle on veloittanut sinuakin liikaa. Vaslittaminen on vaikeaa kun Firman osoitekin on Sveitsissä. 0600 numeroon soitto maksaa kyseisen firman hinnaston mukaisesti.

      Ja aika erikoinen tuo kysymyksiä ja vastauksia palsta:
      Onko TeleAlelta mahdollista saada eritelty lasku?

      Soittamiasi kansainvälisiä puheluita ei eritellä laskussasi. Koska tavallinen puhelinoperaattorisi laskuttaa sinua puheluistasi TeleAlen sijasta, näet laskussasi ainoastaan operaattorisi sinulle antamat tiedot. Me emme valitettavasti pysty toimittamaan eriteltyä listaa puheluistasi.

    • Tosin, asia on mainittu sivuilla. Sivun alareunassa on pienellä präntillä sanatarkasti:

      "matkapuhelinoperaattoreiden minuuttiveloitus saattaa poiketa verkkosivuillamme ilmoitetuista hinnoista. Tarkista 0600-numeroihimme soiton hinta omalta operaattoriltasi."

      Toisin sanoen, kyseinen huijarifirma kertoo sivuillaan "esimerkkihintoja", ja jättää lopullisen vastuun hinnan selvittämisestä soittajalle.

      • Opiskelija

        TeleAlen kanssa käymä keskusteluni...
        -------------------------------------------------
        Minä TeleAlelle:

        Soitan Saunalahden liittymästä romanialaiseen lankapuhelimeen ja laskuni ovat
        olleet aivan liian suuret siihen nähden mitä te ja saunalahti veloitatte.
        Olen ensiksi valinnut maan numeron 0600 412 601, sitten 0040 ja puhelinnumero..
        Olenhan toiminut oikein, koska saunalahti on veloittanut puheluistani tajuttomia
        summia..
        -------------------------------------------------
        TeleAlelta tullut vastaus:

        Hei
        Oletko tarkistanut Saunalahdelta suoraan mitä he veloittavat 0600-numeroon soitosta
        käyttämästäsi liittymästä? 0600-numeroista saattaa mennä lisämaksuja. Kuvailemasi
        soittotapa on aivan oikea, ja Romanialaisesta lankapuhelinnumerosta meidän
        veloituksemme on 1 senttiä per minuutti. Millaisia taksoja Saunalahti on
        veloittanut, onko laskussa erittelyä heidän ja meidän osuuksista?
        Terveisin TeleAle
        -------------------------------------------------

        Ja kun Saunalahdelta kyselin ennen TeleAlen käyttöä, sieltä siis kerrottiin heidän veloittavan 0,13€/min.
        Nyt kuitenkin Saunalahti on veloittanut ihan eri minuuttihinnalla mitä lupasi, en mielestäni ole silloin velvoitettu loppusummaa maksamaan.. Tietenkin maksan sen summan minkä luulin puheluistani tulevan..


      • mnvh

        Olen myös pari päivää tutkinut Telealen hinnoittelua mutta ei ole vielä käytännönnön kokemusta. Ymmärtääkseni hinnoittelu menisi näin:
        Jos soitan Soneran lankapuhelimesta Bosnialaiseen lankaan, Sonera ottaa 0,01€/min ( puhelun aloitusmaksu 0,10€), 0600-palvelun tarjoaja Song Netwroks myös 0.01€ ja lisäksi Teleale 0.01€. Jos tämä menee näin niin sehän on tosi halpaa. Kännykästä kännykkään onkin jo ihan toinen juttu: Esim. soitan Elisan Tandem Aina liittymästä 0.12€/min, Songille 0.16€ ja Telealelle 0.16€, joten hinnaksi tuleekin jo 0.44€/min. Lanka-känny ja känny-lankayhdistelmien hinnat ovat tältä väliltä.

        Olenkohan ymmärtänyt oikein?


      • Opiskelija
        mnvh kirjoitti:

        Olen myös pari päivää tutkinut Telealen hinnoittelua mutta ei ole vielä käytännönnön kokemusta. Ymmärtääkseni hinnoittelu menisi näin:
        Jos soitan Soneran lankapuhelimesta Bosnialaiseen lankaan, Sonera ottaa 0,01€/min ( puhelun aloitusmaksu 0,10€), 0600-palvelun tarjoaja Song Netwroks myös 0.01€ ja lisäksi Teleale 0.01€. Jos tämä menee näin niin sehän on tosi halpaa. Kännykästä kännykkään onkin jo ihan toinen juttu: Esim. soitan Elisan Tandem Aina liittymästä 0.12€/min, Songille 0.16€ ja Telealelle 0.16€, joten hinnaksi tuleekin jo 0.44€/min. Lanka-känny ja känny-lankayhdistelmien hinnat ovat tältä väliltä.

        Olenkohan ymmärtänyt oikein?

        Kyllähän tuo TeleAlen hinnoittelu näyttää selvältä ja itsekin niin luulin. Lankaan olen koko ajan soittanut, mutta sellaisella minuuttihinalla, että nyt on matti kukkarossa..
        Tai enhän vielä tiedä kumpi on puhunut shittiä, TeleAle vai Saunalahti..
        Nyt vain odottelen Saunalahden reagtiota laskun suhteen..


      • keijo.p
        Opiskelija kirjoitti:

        Kyllähän tuo TeleAlen hinnoittelu näyttää selvältä ja itsekin niin luulin. Lankaan olen koko ajan soittanut, mutta sellaisella minuuttihinalla, että nyt on matti kukkarossa..
        Tai enhän vielä tiedä kumpi on puhunut shittiä, TeleAle vai Saunalahti..
        Nyt vain odottelen Saunalahden reagtiota laskun suhteen..

        Serkun kaveri soitteli hong kongiin yht. noin 2tuntia telealen kautta. Laskun olisi pitänyt olla halpa mutta, kun lasku tuli elisalta(pk-seutu) niin täti oli aivan ihmeissään, kun lasku oli yli 140euroa palvelunumeroon(0600) soittamisesta. Reklaus on vielä kesken mutta tuntuu siltä, että kyseinen täti jää nuolee haavojaan. Mitäs ei lukenut pienillä präntillä kirjoitettuja tekstejä. Ilmeisesti koko touhu on kusetusta mutta silti laillista.


      • Soitin Brasiliaan
        keijo.p kirjoitti:

        Serkun kaveri soitteli hong kongiin yht. noin 2tuntia telealen kautta. Laskun olisi pitänyt olla halpa mutta, kun lasku tuli elisalta(pk-seutu) niin täti oli aivan ihmeissään, kun lasku oli yli 140euroa palvelunumeroon(0600) soittamisesta. Reklaus on vielä kesken mutta tuntuu siltä, että kyseinen täti jää nuolee haavojaan. Mitäs ei lukenut pienillä präntillä kirjoitettuja tekstejä. Ilmeisesti koko touhu on kusetusta mutta silti laillista.

        Hinta 16 senttiä/min ja puhuttua on tullut...

        Onko odotettavissa hirveä lasku?

        Laitetaan yhteishaaste EU-puitteissa kuluttaja-asiamiehen kautta?


      • ptu
        Soitin Brasiliaan kirjoitti:

        Hinta 16 senttiä/min ja puhuttua on tullut...

        Onko odotettavissa hirveä lasku?

        Laitetaan yhteishaaste EU-puitteissa kuluttaja-asiamiehen kautta?

        jaahas.. odotamme innolla tässä seuraavaa laskua Saunalahdelta.. Soiteltu Saksaan 1 cent mpm hintaan.. jos siihen tulee tuo saakelin lisämaksu niin täälläkin ollaan kusessa ja pahasti.

        Eli mukaan lähdetään.

        ptu


      • pettynyt
        Soitin Brasiliaan kirjoitti:

        Hinta 16 senttiä/min ja puhuttua on tullut...

        Onko odotettavissa hirveä lasku?

        Laitetaan yhteishaaste EU-puitteissa kuluttaja-asiamiehen kautta?

        Olin innoissani löytäessäni telealen palvelun netistä. Luin kaikki pikku präntitkin tarkasti ja päätin kokeilla palvelua. Valitettavasti lasku yllätti suuruudellaan, rauhassa kun olin höpötellyt luullessani hinnan olevan 4snt/min...Onko kenelläkään onnistunut halpojen puheluiden soitto????


      • soittaja
        pettynyt kirjoitti:

        Olin innoissani löytäessäni telealen palvelun netistä. Luin kaikki pikku präntitkin tarkasti ja päätin kokeilla palvelua. Valitettavasti lasku yllätti suuruudellaan, rauhassa kun olin höpötellyt luullessani hinnan olevan 4snt/min...Onko kenelläkään onnistunut halpojen puheluiden soitto????

        Soitettu elisalla ja saunalahdella telealen numeroon ja kaikki OK. Tarkistin ensin molemmilta operaattoreilta hinnat ja kaikki OK.
        En valita.


      • Rage
        soittaja kirjoitti:

        Soitettu elisalla ja saunalahdella telealen numeroon ja kaikki OK. Tarkistin ensin molemmilta operaattoreilta hinnat ja kaikki OK.
        En valita.

        Siis laskuttaako teleale omalla laskulla vai näkyykö ne puhelut siinä oman liittymän laskussa?


      • HUIJATTU
        Rage kirjoitti:

        Siis laskuttaako teleale omalla laskulla vai näkyykö ne puhelut siinä oman liittymän laskussa?

        Tele Finlandin (TF) numerosta soitettu ulkomaille telealen kautta. Lasku on todella epämääräinen. Laskun mukaan TF laskuttaa puhelut kuluttajalta ja tilittää ne edelleen telealelle.

        Puheluerittelystä poimittu kaksi puhelua samaan maahan ja samoihin kellonaikoihin 37min- ~67euroa (väärin) ja 31min- ~4.28euroa (eli oikein 20senttiä min). Ettei puheluja ole laskutettu jopa kahteen kertaan puheluerittelyssä on kohta 0600... ja MPM-menee TeleFinlandille ja Palvelumaksu menee telealelle, taksat näyttävät olevan ok, mutta sitten on vielä erikseen maatunnus numero ja sielläkin MPM telealen osuus. Menee yli ymmärryksen, mutta sen tiedän, että mua on kustu linssiin.


        TF vaatii laskua maksettavaksi ja pyytää ottamaan telealeen yhteyttä, kun he ovat laskuttaneet väärin. Telealen yhteyshenkilöä ei löydy mistään en saa sitä edes TF:ltä, vaikka lähettävät rahat heille. Yritin sopia TF:n kanssa, että maksan heidän osuuden laskusta ja teleale saa karhuta minulta saataviaan selvitettyään miksi minua on laskutettu tällä tavalla. Tähänkään TF ei suostu. Lupaavat, että laskutuksesta selvittävät asiaa ja ottavat yhteyttä, mutta sieltä tulee tekstiviesti, että laskutus on oikein. Sama kaava, joka kerta kun selvittelen asiaa.

        Moni tuttava soittanut saman palvelun kautta ja joillakin on lasku mennyt oikein ja joillain väärin. Kuluttajavirasto selvittää, muttei ole kuulunut mitään.


      • Opiskelija
        HUIJATTU kirjoitti:

        Tele Finlandin (TF) numerosta soitettu ulkomaille telealen kautta. Lasku on todella epämääräinen. Laskun mukaan TF laskuttaa puhelut kuluttajalta ja tilittää ne edelleen telealelle.

        Puheluerittelystä poimittu kaksi puhelua samaan maahan ja samoihin kellonaikoihin 37min- ~67euroa (väärin) ja 31min- ~4.28euroa (eli oikein 20senttiä min). Ettei puheluja ole laskutettu jopa kahteen kertaan puheluerittelyssä on kohta 0600... ja MPM-menee TeleFinlandille ja Palvelumaksu menee telealelle, taksat näyttävät olevan ok, mutta sitten on vielä erikseen maatunnus numero ja sielläkin MPM telealen osuus. Menee yli ymmärryksen, mutta sen tiedän, että mua on kustu linssiin.


        TF vaatii laskua maksettavaksi ja pyytää ottamaan telealeen yhteyttä, kun he ovat laskuttaneet väärin. Telealen yhteyshenkilöä ei löydy mistään en saa sitä edes TF:ltä, vaikka lähettävät rahat heille. Yritin sopia TF:n kanssa, että maksan heidän osuuden laskusta ja teleale saa karhuta minulta saataviaan selvitettyään miksi minua on laskutettu tällä tavalla. Tähänkään TF ei suostu. Lupaavat, että laskutuksesta selvittävät asiaa ja ottavat yhteyttä, mutta sieltä tulee tekstiviesti, että laskutus on oikein. Sama kaava, joka kerta kun selvittelen asiaa.

        Moni tuttava soittanut saman palvelun kautta ja joillakin on lasku mennyt oikein ja joillain väärin. Kuluttajavirasto selvittää, muttei ole kuulunut mitään.

        Mulla ihan sama homma.. Saunalahti löi yhdessä vaiheessa liittymäni kiinni vaikka olin tehnyt asiallisen valituksen laskuistani. Tällöinhän laskua ei tarvitse maksaa ennenkuin sen sotkut on saanut selvitettyä..
        Omassa tapauksessani ensimmäinen puhelu onnistui niinkuin piti, mutta loput ovat maksaneet sitten aivan liikoja. Selvästi halvemmaksi olisi tullut soittaa Saunalahden 991-palvelulla.
        Itselläni myös asia kuluttajaviraston käsiteltävänä, voi vaan olla ettei kovin äkkiä tarvitse vastauksia odotella..
        TeleAlen kanssa kävin jonkin verran keskusteluja sähköpostitse, kun kyselin heidän palvelustaan. Ensimmäisten ongelmien jälkeen en heihin ole saanut enää yhteyttä..


      • Reppuli
        Opiskelija kirjoitti:

        Mulla ihan sama homma.. Saunalahti löi yhdessä vaiheessa liittymäni kiinni vaikka olin tehnyt asiallisen valituksen laskuistani. Tällöinhän laskua ei tarvitse maksaa ennenkuin sen sotkut on saanut selvitettyä..
        Omassa tapauksessani ensimmäinen puhelu onnistui niinkuin piti, mutta loput ovat maksaneet sitten aivan liikoja. Selvästi halvemmaksi olisi tullut soittaa Saunalahden 991-palvelulla.
        Itselläni myös asia kuluttajaviraston käsiteltävänä, voi vaan olla ettei kovin äkkiä tarvitse vastauksia odotella..
        TeleAlen kanssa kävin jonkin verran keskusteluja sähköpostitse, kun kyselin heidän palvelustaan. Ensimmäisten ongelmien jälkeen en heihin ole saanut enää yhteyttä..

        Olen soitellut todella paljon ulkomaille viimeisen n. puolentoista vuoden aikana. Olen käyttänyt suomalaista Globeteliä (99588) lankapuhelimella.

        Oma operaattori laskuttaa lankaverkon käytöstä naurettavan pienen summan (joitain senttejä), sen lisäksi Globeteliltä tulee erillinen lasku, jossa puhelut, niiden kestot ja hinnat on hyvin eritelty. Hinnat ovat erittäin edulliset verrattuna esim. Elisaan ja Soneraan. Esimerkkinä Iso-Britannia, jonne olen soitellut 9 sentin minuuttihintaan.

        Jos soittaa kännykkään, minuuttihintaan tulee 21 sentin lisämaksu. Siinä Globetel ei juuri poikkea muista palveluntarjoajista, hintoja kartoittaessani kännykkälisämaksu näytti aika yleiseltä.


      • HUIJATTU
        Opiskelija kirjoitti:

        Mulla ihan sama homma.. Saunalahti löi yhdessä vaiheessa liittymäni kiinni vaikka olin tehnyt asiallisen valituksen laskuistani. Tällöinhän laskua ei tarvitse maksaa ennenkuin sen sotkut on saanut selvitettyä..
        Omassa tapauksessani ensimmäinen puhelu onnistui niinkuin piti, mutta loput ovat maksaneet sitten aivan liikoja. Selvästi halvemmaksi olisi tullut soittaa Saunalahden 991-palvelulla.
        Itselläni myös asia kuluttajaviraston käsiteltävänä, voi vaan olla ettei kovin äkkiä tarvitse vastauksia odotella..
        TeleAlen kanssa kävin jonkin verran keskusteluja sähköpostitse, kun kyselin heidän palvelustaan. Ensimmäisten ongelmien jälkeen en heihin ole saanut enää yhteyttä..

        Kuluttajavirasto euroopan yksikkö ei pysty auttamaan, koska Teleale on Sveitsissä (ei EU-maa). Kuluttajavirasto antoi sveitsin kuluttajaviraston yhteystiedot, minkä kautta pitää asiaa selvittää.

        Noniin vihdoinkin sain vastauksen telealelta ja väittävät, että numerostani on soitettu 10 kertaa eikä yksikään niistä ole onnistunut. Naureskelivat vaan sitä etten suostu maksamaan heille ennen kuin lähettävät tarkistetun eritellyn laskun, ei ole kuulemma heidän rahojaan. Hmmm... minkäköhän operaattorin kautta olen sitten soittanut osittain 20 sentin ja 2 euron hinnalla. Jos he niin väittävät niin eipä haittaa ainakaan mua.

        Telefinland oli katkaissut linjan ja lasku oli varmaankin menossa ulosottoon. Olisiko tullut luottohäiriö merkintä? En tiedä, mutta hilkulla uskoisin.

        Laitoin Telealelta saamani vastauksen Telefinlandille ja arvostelun heidän toiminnastaan. Eivät mielestäni ole edes yrittäneet selvittää miten lasku on muodostunut. Pyysin erittelyn minkä operaattorin kautta ulkomaanpuhelut ovat loppujen lopuksi yhdistyneet. Katkaisseet vaan linjan, kun asia ei ole edennyt. Ongelma on vaan sysätty kuluttajan vastuulle. Maksa tai kärsi periaatteella. Moni muu tuttava jolle on käynyt samalla tavalla ovat joutuneet maksamaan kusetusrahat, koska eivät ole uskaltaneet olla maksamatta. Operaattorit sanovat, että rahat hyvitetään jos selviää, että olisi laskutettu väärin.


        Koska teleale ei odota minulta laskua niin pyysin, että Telefinland laskuttaa vain heidän osuuden (ehdotettu ties monennenko kerran). Olivat sitten avanneet puhelinlinjan uudestaan ja lupasivat, että lasku saa odottaa siihen asti kun asia on selvitetty, eikä laskunperintään oteta kolmatta osapuolta mukaan ennen kuin asia on selvitetty perinpohjaisesti. Vasta nyt asia on laitettu verkkopuolelle selvitettäväksi, vaikka ongelmaa on selvitetty melkein 3kk. Tekstiviestejä oli tullut tänäaikana ainakin 3 ja viestinä "laskutus on oikein".


      • HUIJATTU
        HUIJATTU kirjoitti:

        Kuluttajavirasto euroopan yksikkö ei pysty auttamaan, koska Teleale on Sveitsissä (ei EU-maa). Kuluttajavirasto antoi sveitsin kuluttajaviraston yhteystiedot, minkä kautta pitää asiaa selvittää.

        Noniin vihdoinkin sain vastauksen telealelta ja väittävät, että numerostani on soitettu 10 kertaa eikä yksikään niistä ole onnistunut. Naureskelivat vaan sitä etten suostu maksamaan heille ennen kuin lähettävät tarkistetun eritellyn laskun, ei ole kuulemma heidän rahojaan. Hmmm... minkäköhän operaattorin kautta olen sitten soittanut osittain 20 sentin ja 2 euron hinnalla. Jos he niin väittävät niin eipä haittaa ainakaan mua.

        Telefinland oli katkaissut linjan ja lasku oli varmaankin menossa ulosottoon. Olisiko tullut luottohäiriö merkintä? En tiedä, mutta hilkulla uskoisin.

        Laitoin Telealelta saamani vastauksen Telefinlandille ja arvostelun heidän toiminnastaan. Eivät mielestäni ole edes yrittäneet selvittää miten lasku on muodostunut. Pyysin erittelyn minkä operaattorin kautta ulkomaanpuhelut ovat loppujen lopuksi yhdistyneet. Katkaisseet vaan linjan, kun asia ei ole edennyt. Ongelma on vaan sysätty kuluttajan vastuulle. Maksa tai kärsi periaatteella. Moni muu tuttava jolle on käynyt samalla tavalla ovat joutuneet maksamaan kusetusrahat, koska eivät ole uskaltaneet olla maksamatta. Operaattorit sanovat, että rahat hyvitetään jos selviää, että olisi laskutettu väärin.


        Koska teleale ei odota minulta laskua niin pyysin, että Telefinland laskuttaa vain heidän osuuden (ehdotettu ties monennenko kerran). Olivat sitten avanneet puhelinlinjan uudestaan ja lupasivat, että lasku saa odottaa siihen asti kun asia on selvitetty, eikä laskunperintään oteta kolmatta osapuolta mukaan ennen kuin asia on selvitetty perinpohjaisesti. Vasta nyt asia on laitettu verkkopuolelle selvitettäväksi, vaikka ongelmaa on selvitetty melkein 3kk. Tekstiviestejä oli tullut tänäaikana ainakin 3 ja viestinä "laskutus on oikein".

        Puhelu telealeen on mennyt pitoon ja välipuhelu on otettu. Elikkä 2 yhdenaikaista puhelua, joista toinen on telealeen (mennyt pitoon ja aikakatkaistu parin minuutin kuluttua puhelun alusta) ja toinen on 00 ulkomaanpuhelutunnuksen kautta muodostettu puhelu.

        TeleFinlandin virallinen vastaus:
        1) asiakas tehnyt välipuhelun puhelinlaitteelta.
        2) telealen yhdistämisessä virhe.

        Väitin, etten ole ottanut välipuhelua ja jos teleale pystyy ohjaamaan telefinlandin liittymiä miten sattuu niin se on telefinlandin asia selvittää asia.

        Telefinland sitten laittoi kyselyn telealeen, muttei saanut mitään järkevää vastausta ja koska teleale ei ollut mitään yhdistänyt niin AINOAKSI SYYKSI JÄÄ ASIAKKAAN TEKEMÄ VIRHE!

        yksi järkevä vastaus on, että 0600 numeron jälkeen on kuunneltu tervehdys ja näppäilty ulkomaan numero ja sen jälkeen vihreää luurinäppäintä, mutta sitähän en ole tehnyt. Kaveri, joka on soittanut lankanumerosta niin hän on painanut ruutunäppäintä ja laskut on oikein.

        Jos siellä on vielä porukkaa joita on huijattu ja haluaisivat todistaa, etteivät ole tehneet välipuhelua itse niin olen mukana, kun laitetaan asia kuluttajavirastoon.


      • Flassi
        Opiskelija kirjoitti:

        Mulla ihan sama homma.. Saunalahti löi yhdessä vaiheessa liittymäni kiinni vaikka olin tehnyt asiallisen valituksen laskuistani. Tällöinhän laskua ei tarvitse maksaa ennenkuin sen sotkut on saanut selvitettyä..
        Omassa tapauksessani ensimmäinen puhelu onnistui niinkuin piti, mutta loput ovat maksaneet sitten aivan liikoja. Selvästi halvemmaksi olisi tullut soittaa Saunalahden 991-palvelulla.
        Itselläni myös asia kuluttajaviraston käsiteltävänä, voi vaan olla ettei kovin äkkiä tarvitse vastauksia odotella..
        TeleAlen kanssa kävin jonkin verran keskusteluja sähköpostitse, kun kyselin heidän palvelustaan. Ensimmäisten ongelmien jälkeen en heihin ole saanut enää yhteyttä..

        Telealella olen soitellut noin 100 kertaa thaimaahan mutta en kyllä saunalahdella, 100% toiminut laskutus telealen puolelta. hyvä ja halpa systeemi tuo teleale.


      • Janne
        HUIJATTU kirjoitti:

        Puhelu telealeen on mennyt pitoon ja välipuhelu on otettu. Elikkä 2 yhdenaikaista puhelua, joista toinen on telealeen (mennyt pitoon ja aikakatkaistu parin minuutin kuluttua puhelun alusta) ja toinen on 00 ulkomaanpuhelutunnuksen kautta muodostettu puhelu.

        TeleFinlandin virallinen vastaus:
        1) asiakas tehnyt välipuhelun puhelinlaitteelta.
        2) telealen yhdistämisessä virhe.

        Väitin, etten ole ottanut välipuhelua ja jos teleale pystyy ohjaamaan telefinlandin liittymiä miten sattuu niin se on telefinlandin asia selvittää asia.

        Telefinland sitten laittoi kyselyn telealeen, muttei saanut mitään järkevää vastausta ja koska teleale ei ollut mitään yhdistänyt niin AINOAKSI SYYKSI JÄÄ ASIAKKAAN TEKEMÄ VIRHE!

        yksi järkevä vastaus on, että 0600 numeron jälkeen on kuunneltu tervehdys ja näppäilty ulkomaan numero ja sen jälkeen vihreää luurinäppäintä, mutta sitähän en ole tehnyt. Kaveri, joka on soittanut lankanumerosta niin hän on painanut ruutunäppäintä ja laskut on oikein.

        Jos siellä on vielä porukkaa joita on huijattu ja haluaisivat todistaa, etteivät ole tehneet välipuhelua itse niin olen mukana, kun laitetaan asia kuluttajavirastoon.

        Mulla tuli alle kuukaudessa 650 €:n lasku vaikka olisi kyllä pitänyt olla paljon halvempaa. Laskua en ole saanut vielä vaan on tulossa. Dna operaattori kun uhkasi laittaa liittymän kiinni ellen maksa ennakkoon. Ensimmäisiä kertoja kun käytin telealea noin 3 kk sitten oli mielestäni laskut sinnepäin. Nyt on ilmeisesti joku kusetus päällä kun on saatu paljon asiakkaita. Kyllä minä olen mukana valittamassa muiden kanssa.


      • fox
        soittaja kirjoitti:

        Soitettu elisalla ja saunalahdella telealen numeroon ja kaikki OK. Tarkistin ensin molemmilta operaattoreilta hinnat ja kaikki OK.
        En valita.

        Ehkä systeemi perustuu siihen että, joitakin kusetetaan jollain tavalla ja joitakin ei. Jos kaikkia huijattais ni eihän kukaan käyttäis palvelua. Joiltain kuitenki tulee hyvää palautetta, joten se kannustaa kokeilemaan. Onko kukaan yrittäny soitaa telefinlandista ranskaan??


      • HUOMIO666
        pettynyt kirjoitti:

        Olin innoissani löytäessäni telealen palvelun netistä. Luin kaikki pikku präntitkin tarkasti ja päätin kokeilla palvelua. Valitettavasti lasku yllätti suuruudellaan, rauhassa kun olin höpötellyt luullessani hinnan olevan 4snt/min...Onko kenelläkään onnistunut halpojen puheluiden soitto????

        KÄNNYKKÄ ON PALJON KALLIIMPI TELEALELLA KUIN LANKA KOSKA KOTIMAISET JA ULKOMAISET KÄNNYOPERAATTORIT VETÄVÄT VÄLISTÄ


      • HUOMIO666
        pettynyt kirjoitti:

        Olin innoissani löytäessäni telealen palvelun netistä. Luin kaikki pikku präntitkin tarkasti ja päätin kokeilla palvelua. Valitettavasti lasku yllätti suuruudellaan, rauhassa kun olin höpötellyt luullessani hinnan olevan 4snt/min...Onko kenelläkään onnistunut halpojen puheluiden soitto????

        KÄNNYKKÄ ON PALJON KALLIIMPI TELEALELLA KUIN LANKA KOSKA KOTIMAISET JA ULKOMAISET KÄNNYOPERAATTORIT VETÄVÄT VÄLISTÄ


      • Khom´san
        Flassi kirjoitti:

        Telealella olen soitellut noin 100 kertaa thaimaahan mutta en kyllä saunalahdella, 100% toiminut laskutus telealen puolelta. hyvä ja halpa systeemi tuo teleale.

        Hinta on aina pitänyt, En tosin ole soitellut 0600 alkusiin numeroihin
        hinta per/min voi olla vaikka 100,00 €
        vastaanottaja on aina hinnoitellut 0600 vastaanotetun hinnan
        Terv. Khom´san


    • seitah

      Minulla on myös sama ongelma. Soitan päivittäin Yhdysvaltoihin johon puheluni maksavat Telealen kautta 4 senttiä minuutti. Soitin Saunalahdelle ja kysyin mitä he velottavat. He sanoivat minulle samaa eli he veloittavat 0,065 senttiä minuutti mikä on minun normaali minuutti hinta. Mutta silti puhelinlaskuni Saunalahdelta ovat joka kuukausi yli 200€. En tiedä mitä tässä tekisi???

    • Taavi

      Kyllä sinä nyt olet käsittänyt väärin koko Telealen systeemiä, samoin useimmat kysymykseesi vastanneet.
      Teleale on tarkoitettu lähinnä lankapuhelimien käyttäjille, ja nimenomaan lankapuhelimesta lankapuhelimeen!!!!!
      Jos sinulla on lankapuhelin ja soitat paljon ulkomaan puheluita, on Teleale ylivoimaisesti halvin puhelinoperaattori.
      Itse säästän kuukaudessa huomattavasti soittamalla Telealen kautta.
      Kännykästä ei kannata soittaa Telealen kautta, ei myöskään lankapuhelimesta kännykkään.
      Lukekaa tarkkaan Telalen säännöt ja hinnaston, niin se selviää teille!!!!!
      Eli sinua ei ole huijattu, mutta et ole y6mmärtänyt systeemiä.

    • halvempi parempi

      maimä olen soittanut kerran viikossa Thaimaaseen "six cent/minit" perusmaksu. Ja niin kaverinikin minulle siellä ollessani ja yllätysyllätys! ovat kovin yllättyneitä olleet puhelun halvasta hinnasta kun lasku on tullut.
      Saattaa sulla olla pilkkuvirhe.
      Voi hyvin
      TRM

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe