rantatontin hinta

mimmi

Onko kenelläkään tietoa paljonko maksaa
jokirantatontti Keski-Suomesta, neliöhinta
nimittäin. Maksammeko/pyydetäänkö liikaa?
Ranta on huono, savipohja.
Tontti enimmäkseen peltoa. Tie perille. Ei kaavoitettu, eikä liittymiä.

3

3308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öööö

se voi maksaa enintään, riipuu kyllä sijainnista, onko jyväskylä lähellä.

• kääppä

Moi!

Kyselin vastaavaa aikanaan kiinteistövälittäjiltä, totesivat asian olevan vain kiinni siitä kuinka paljon on valmis maksamaan ja paljon pyydetään. Tosin käyttötarkoitus merkitsee jonkun verran (talo vai mökki).

Meillä tuli 5000m2 vastaava mökkitontti maksamaan 2000 euroa sukulaiskauppana, eli lähinnä pellon ja verotuksen arvo hieman lisää. Rantaviivaa tuli noin 150 metriä, pelto on savea ja joki nykyään rehevöitynyt ja mutapohjainen.

Maisemallinen arvo oli osan mielestä tärkein. Tässä tapauksessa olisi varmaan kyse ulkopuoliselta ostosta, mutta ohessa muutama periaate meidän sukulaiskauppaan liittyen.

Pellon arvoksi laskettiin noin 20000mk / 1ha = 1700 euroa / 0,5ha. Tähän varmuuskertoimen kanssa 300 euroa lisää, josta tuli 2000 euroa. Soitin kunnan verovirastoon ja kysyin mikä on verotuksellisesti alin hinta millä voidaan myydä, joka oli noin 1700 euroa. Pienin summa, joka verottaja lähtee vaatimaan oli muistaaksieni 3400 euroa, joka olisi ollut jo melkein kaksinkertainen summa tuohon alkuperäiseen summaan.

Eli oikeasti maksettu summa / verotusarvo ovat aivan täysin eri asia. Joku sanoi aikanaan, että arvot menevät 5-15000 euron piirissä kyseisen 0,5 hehtaarin tontin osalta kysynnästä riippuen, jos olisi myyty ulkopuoliselle.

Toivottavasti oli jotain apua, nämä jokitontit tuntuvat olevan hieman hankalia hinnanmäärityksen osalta.

PS. Joen ja järven suulta myytiin juuri 1,5 hehtaarin omakotitalotontti hieman alle 100000 eurolla ja talot ovat purettavassa kunnossa...

• ranta

Merenranta tonttista joutuu maksamaan jo paljon ku niita ei enaa saa-D (onnellinen omistaja) Itse jouduin ostaan myøs purku kunnossa olevan mokin. Vuokra tontit alkaen 15000e ja ylospain..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6253
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1734
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      952
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      30
      870
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      856
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      809
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      229
      767
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      759
    Aihe