Kaks kovoa... probleemaaa :)

Ceres85

No nih, mulla olis nyt sellanen ongelma, että ostin eilen toisen kovalevyn koneeseeni. Vanha kovo 160Gb samoin uusi. Ongelma on nyt siinä, että kun uuteen kovoon kytkee virtapiuhan, kone sammuu, eikä lähde käyntiin enää niinkauan kun tämä virta on kovossa. Tuuletin vaan hieman värähtää.

Kone on vuoden vanha Fujitsu Siemens XP:llä.
BIOSin asetuksissa ei näytä olevan mikään väärin, primary boot on tuo vanha kovo jne.
Molemmat kovot tosin ovat saman valmistajan sama malli, elikäs Seagaten Barracuda 7200.7
Slave ja Master oikein, jumpperoinnit oikein.. Hermot menee :) Onko kovalevy rikki vai vika jossain muussa? En nyt itse kauheasti ymmärrä tuosta, mutta tässä ollaan parin kaverin kanssa koitettu miettiä mikä voisi olla vikana..

11

1647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hakkerit____

      Katos aluksi moni wattinen power(virtalähde) sulla on...vaatii ainakin 350w mutta parempi oli 400w vähintään...

      • Ceres85

        No siinäpä tuli sekin. Koneen virtalähde on max. 300W, elikäs ei taida riittää tuon uuden kovon ylläpitämiseen.. Täytyy vaihtaa tuo varmaan sitten uuteen pienempään kovoon.


      • ???
        Ceres85 kirjoitti:

        No siinäpä tuli sekin. Koneen virtalähde on max. 300W, elikäs ei taida riittää tuon uuden kovon ylläpitämiseen.. Täytyy vaihtaa tuo varmaan sitten uuteen pienempään kovoon.

        Mitäs muuta sulla on siinä koneessa kiinni...
        Mulla meinaan on pahimillaan ollu 3-kovoo ja 2-"siirrettävää mediaa" kiinni 300W-powerissa ja hyvin toimii...


      • ??? kirjoitti:

        Mitäs muuta sulla on siinä koneessa kiinni...
        Mulla meinaan on pahimillaan ollu 3-kovoo ja 2-"siirrettävää mediaa" kiinni 300W-powerissa ja hyvin toimii...

        powereja on erillaisia joissain on parempi 12v ja toisissa 5v yms ja vielä yksilä erot. eli on kanssa merkistä ja tuurista kiinni


      • Ceres85 kirjoitti:

        No siinäpä tuli sekin. Koneen virtalähde on max. 300W, elikäs ei taida riittää tuon uuden kovon ylläpitämiseen.. Täytyy vaihtaa tuo varmaan sitten uuteen pienempään kovoon.

        eli ei auta pienempään vaihto koska se vie suunnilleen saman verran virtaa eli poweri kauppaan hop hop. kokeile kuitenkin vain tuota uutta kovoa yksinään toimiiko jos toimii niin uusi poweri ja jos ei niin kovo takuuseen


      • Piru
        jtabi kirjoitti:

        powereja on erillaisia joissain on parempi 12v ja toisissa 5v yms ja vielä yksilä erot. eli on kanssa merkistä ja tuurista kiinni

        Että otat varmasti eri kaapeleista virrat levyihin. Kuitenkin virtalähteessä joku raja per kaapeli.

        Mulla on 3 7200 levyä ja kaksi romppulia kiinni 300W virtalähteessä ja hyvin toimii.

        Silloin kyllä hirtti kiinni, kun pölyn tukkima kotelotuuletin ei meinannut jaksaa pyöriä. Se söi sen verran mehua, että ei riittänyt levyille


    • Flummis

      että poweri on liian pieni. Kovossa se vika on. Saatte laittaa yllättävän paljon kamaa kiinni 300 W poweriin ennen kun sen kyykytätte.

      • Kake

        Mä taas luulen, että se johtuu just powerista. Noi sun kovot on kuitenkii noin isoja, että varmasti syövät virtaa. Ja tietenkin muutkin laitteet sitä virtaa syövät.. Mutta vaihda ihmeessä mielummin isompi poweri kuin pienempi kovo, koska powerit ei todellakaan ole kalliita.


      • Ceres85
        Kake kirjoitti:

        Mä taas luulen, että se johtuu just powerista. Noi sun kovot on kuitenkii noin isoja, että varmasti syövät virtaa. Ja tietenkin muutkin laitteet sitä virtaa syövät.. Mutta vaihda ihmeessä mielummin isompi poweri kuin pienempi kovo, koska powerit ei todellakaan ole kalliita.

        Vein kovon takaisin liikkeeseen eilen ja sanoivat siellä ettei pitäisi powerista johtua. Testasivat kovon ja oli kuulemma kärähtänyt heti heidän koneessa. Sain takuuvaihdossa uuden ja kyllä se 160Gb kovo toimii aivan mainiosti nyt :)

        Suuri kiitos kuitenkin kaikille jotka vaivautuivat auttamaan!


      • Flummis
        Kake kirjoitti:

        Mä taas luulen, että se johtuu just powerista. Noi sun kovot on kuitenkii noin isoja, että varmasti syövät virtaa. Ja tietenkin muutkin laitteet sitä virtaa syövät.. Mutta vaihda ihmeessä mielummin isompi poweri kuin pienempi kovo, koska powerit ei todellakaan ole kalliita.

        aikoinani laittanut 120 W poweriin CD:n, kirjoittavan CD:n, videokameran, digikameran (latasi itsensä USB:stä), GPRS:n joka latasi myös USB:stä, kaksi kovalevyä, verkkokortin, äänikortin, näytönohjaimen ja tietenkin kirjoittimet sun muut. TOIMI. En kyllä suosittele.


      • Flummis
        Ceres85 kirjoitti:

        Vein kovon takaisin liikkeeseen eilen ja sanoivat siellä ettei pitäisi powerista johtua. Testasivat kovon ja oli kuulemma kärähtänyt heti heidän koneessa. Sain takuuvaihdossa uuden ja kyllä se 160Gb kovo toimii aivan mainiosti nyt :)

        Suuri kiitos kuitenkin kaikille jotka vaivautuivat auttamaan!

        sitä pitää. Ei ne virheet aina käyttäjästä ja koneesta johdu. Hyvä kun härveli toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe