Kaks kovoa... probleemaaa :)

Ceres85

No nih, mulla olis nyt sellanen ongelma, että ostin eilen toisen kovalevyn koneeseeni. Vanha kovo 160Gb samoin uusi. Ongelma on nyt siinä, että kun uuteen kovoon kytkee virtapiuhan, kone sammuu, eikä lähde käyntiin enää niinkauan kun tämä virta on kovossa. Tuuletin vaan hieman värähtää.

Kone on vuoden vanha Fujitsu Siemens XP:llä.
BIOSin asetuksissa ei näytä olevan mikään väärin, primary boot on tuo vanha kovo jne.
Molemmat kovot tosin ovat saman valmistajan sama malli, elikäs Seagaten Barracuda 7200.7
Slave ja Master oikein, jumpperoinnit oikein.. Hermot menee :) Onko kovalevy rikki vai vika jossain muussa? En nyt itse kauheasti ymmärrä tuosta, mutta tässä ollaan parin kaverin kanssa koitettu miettiä mikä voisi olla vikana..

11

1741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hakkerit____

      Katos aluksi moni wattinen power(virtalähde) sulla on...vaatii ainakin 350w mutta parempi oli 400w vähintään...

      • Ceres85

        No siinäpä tuli sekin. Koneen virtalähde on max. 300W, elikäs ei taida riittää tuon uuden kovon ylläpitämiseen.. Täytyy vaihtaa tuo varmaan sitten uuteen pienempään kovoon.


      • ???
        Ceres85 kirjoitti:

        No siinäpä tuli sekin. Koneen virtalähde on max. 300W, elikäs ei taida riittää tuon uuden kovon ylläpitämiseen.. Täytyy vaihtaa tuo varmaan sitten uuteen pienempään kovoon.

        Mitäs muuta sulla on siinä koneessa kiinni...
        Mulla meinaan on pahimillaan ollu 3-kovoo ja 2-"siirrettävää mediaa" kiinni 300W-powerissa ja hyvin toimii...


      • ??? kirjoitti:

        Mitäs muuta sulla on siinä koneessa kiinni...
        Mulla meinaan on pahimillaan ollu 3-kovoo ja 2-"siirrettävää mediaa" kiinni 300W-powerissa ja hyvin toimii...

        powereja on erillaisia joissain on parempi 12v ja toisissa 5v yms ja vielä yksilä erot. eli on kanssa merkistä ja tuurista kiinni


      • Ceres85 kirjoitti:

        No siinäpä tuli sekin. Koneen virtalähde on max. 300W, elikäs ei taida riittää tuon uuden kovon ylläpitämiseen.. Täytyy vaihtaa tuo varmaan sitten uuteen pienempään kovoon.

        eli ei auta pienempään vaihto koska se vie suunnilleen saman verran virtaa eli poweri kauppaan hop hop. kokeile kuitenkin vain tuota uutta kovoa yksinään toimiiko jos toimii niin uusi poweri ja jos ei niin kovo takuuseen


      • Piru
        jtabi kirjoitti:

        powereja on erillaisia joissain on parempi 12v ja toisissa 5v yms ja vielä yksilä erot. eli on kanssa merkistä ja tuurista kiinni

        Että otat varmasti eri kaapeleista virrat levyihin. Kuitenkin virtalähteessä joku raja per kaapeli.

        Mulla on 3 7200 levyä ja kaksi romppulia kiinni 300W virtalähteessä ja hyvin toimii.

        Silloin kyllä hirtti kiinni, kun pölyn tukkima kotelotuuletin ei meinannut jaksaa pyöriä. Se söi sen verran mehua, että ei riittänyt levyille


    • Flummis

      että poweri on liian pieni. Kovossa se vika on. Saatte laittaa yllättävän paljon kamaa kiinni 300 W poweriin ennen kun sen kyykytätte.

      • Kake

        Mä taas luulen, että se johtuu just powerista. Noi sun kovot on kuitenkii noin isoja, että varmasti syövät virtaa. Ja tietenkin muutkin laitteet sitä virtaa syövät.. Mutta vaihda ihmeessä mielummin isompi poweri kuin pienempi kovo, koska powerit ei todellakaan ole kalliita.


      • Ceres85
        Kake kirjoitti:

        Mä taas luulen, että se johtuu just powerista. Noi sun kovot on kuitenkii noin isoja, että varmasti syövät virtaa. Ja tietenkin muutkin laitteet sitä virtaa syövät.. Mutta vaihda ihmeessä mielummin isompi poweri kuin pienempi kovo, koska powerit ei todellakaan ole kalliita.

        Vein kovon takaisin liikkeeseen eilen ja sanoivat siellä ettei pitäisi powerista johtua. Testasivat kovon ja oli kuulemma kärähtänyt heti heidän koneessa. Sain takuuvaihdossa uuden ja kyllä se 160Gb kovo toimii aivan mainiosti nyt :)

        Suuri kiitos kuitenkin kaikille jotka vaivautuivat auttamaan!


      • Flummis
        Kake kirjoitti:

        Mä taas luulen, että se johtuu just powerista. Noi sun kovot on kuitenkii noin isoja, että varmasti syövät virtaa. Ja tietenkin muutkin laitteet sitä virtaa syövät.. Mutta vaihda ihmeessä mielummin isompi poweri kuin pienempi kovo, koska powerit ei todellakaan ole kalliita.

        aikoinani laittanut 120 W poweriin CD:n, kirjoittavan CD:n, videokameran, digikameran (latasi itsensä USB:stä), GPRS:n joka latasi myös USB:stä, kaksi kovalevyä, verkkokortin, äänikortin, näytönohjaimen ja tietenkin kirjoittimet sun muut. TOIMI. En kyllä suosittele.


      • Flummis
        Ceres85 kirjoitti:

        Vein kovon takaisin liikkeeseen eilen ja sanoivat siellä ettei pitäisi powerista johtua. Testasivat kovon ja oli kuulemma kärähtänyt heti heidän koneessa. Sain takuuvaihdossa uuden ja kyllä se 160Gb kovo toimii aivan mainiosti nyt :)

        Suuri kiitos kuitenkin kaikille jotka vaivautuivat auttamaan!

        sitä pitää. Ei ne virheet aina käyttäjästä ja koneesta johdu. Hyvä kun härveli toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe