Ystävälläni on Epson merkkinen tulostin.
Hän hommasi siihen värikasetin(mustan) joka ei ole Epsonin oma. Valokuvatulosteet ovat sinisävyisiä, oikastaan voisi sanoa - sinisiä.
Tulostimen asetuksia ei ole muutettu mutta kuvia kenties hieman käsitelty.
Voisiko "väärä" värikasetti olla syypää sinisyyteen??
Kiitos vastauksista c",)
"piraatti" värikasetit
9
1291
Vastaukset
- Testitaneli
Jos sininen pigmentti on "piraateissa" vahvempaa kuin muut värit niin silloin se tekee automaattisesti tulosteista sinisempiä.
Ongelmaa voi koittaa korjata tekemällä tulostusasetuksille kokonaan uuden sävynsäädön tai koittamalla vääntää tulostusohjelman filttereistä sinisen värin balanssia pienemmälksi.
Itselläni on ollut pelkästään hyviä kokemuksia esim. InkClubin väreistä. Sävyt on varsin tarkkaan... joskaan ei ihan täysin... vastaavat kuin originaalit mutta hinnan puolesta saakin olla pikkuisen pielessä.- "väriviallinen"
Niin kyllähän noissa inkclubin väreissä vähän moitittavaa originaaliin verrattuna on mutta jos epsonin kasetit maksaa saman mitä tulostin niin enpä miä ainakaan alkuperäisiä osta. Itse asiassa kunhan nykyiset värit loppuu hommaan laserin, fotot saa paperi-kuviksi halvemalla ja paremalla laadulla vaikka ifi:ssä
- ...
hassusti inkclubin omilla täytetyillä. Parin kolmen sivun jälkeen alkoi jo väri loppuun. Oli vissiin päässy kuivahtaan jo inkclubissa.
- Murheellista
... kirjoitti:
hassusti inkclubin omilla täytetyillä. Parin kolmen sivun jälkeen alkoi jo väri loppuun. Oli vissiin päässy kuivahtaan jo inkclubissa.
Hyvin ikävästi kävi minulle. Aloin käyttää noita halpoja värikasetteja, kuvat alkoivat tulemaan sinisiä. Nyt tulostimeni on täysin toimintakyvytön. Ei saanut liuottamallakaan tulostuspäitä auki. Miksi,ja minkätähden noita kasetteja täytellää,jos ne kerran romuttavat koko koneen? Koneeni oli Canon.
Nykyään on minulla Lexmark. Aluksi siinä värit tulivat hyvin.Nyt sinisiä????? - vika
Murheellista kirjoitti:
Hyvin ikävästi kävi minulle. Aloin käyttää noita halpoja värikasetteja, kuvat alkoivat tulemaan sinisiä. Nyt tulostimeni on täysin toimintakyvytön. Ei saanut liuottamallakaan tulostuspäitä auki. Miksi,ja minkätähden noita kasetteja täytellää,jos ne kerran romuttavat koko koneen? Koneeni oli Canon.
Nykyään on minulla Lexmark. Aluksi siinä värit tulivat hyvin.Nyt sinisiä?????saksasta "nierle" tilatut epsonin musteet tukkivat myös todella tehokkaasti suuttimet joita ei tahdo saada auki mitenkään.
menee melkein yhdet patruunat niitä auki liottaessa.
eli ainoat toimivat taitavat olla alkuperäiset. - YKX
itse ostin samaisesta inkistä värit epsonin r300:n mutta valokuvista tuli lähes mustia ja väreistä ei oikein tietoakaan. Mitä tässä osaisi sanoa?
- Frank
YKX kirjoitti:
itse ostin samaisesta inkistä värit epsonin r300:n mutta valokuvista tuli lähes mustia ja väreistä ei oikein tietoakaan. Mitä tässä osaisi sanoa?
Ostin omaan HP:n valokuvatulostimeeni Ink.Clubista
värikasetit ja tulos oli se että musta kasetti tulosti n.20 paperia ja valokuvat joita yritin tulostaa muuttuivat kaikki violetin värisiksi nyt ostin HP:n omat värikasetit ja hokkuspokkus valokuvat tulostuivat aivan normaalin värisiksi joten voin hyvällä omalla tunnolla sanoa,että Ink.Club myy täyttä paskaa. - YKX
Frank kirjoitti:
Ostin omaan HP:n valokuvatulostimeeni Ink.Clubista
värikasetit ja tulos oli se että musta kasetti tulosti n.20 paperia ja valokuvat joita yritin tulostaa muuttuivat kaikki violetin värisiksi nyt ostin HP:n omat värikasetit ja hokkuspokkus valokuvat tulostuivat aivan normaalin värisiksi joten voin hyvällä omalla tunnolla sanoa,että Ink.Club myy täyttä paskaa.Ihmettelen miten nopeasti inkj.clubin värit kuluvat, orginellit maksavat yhteensä yli 100E, joten kyllä ei halpaa ole.
- Frank
YKX kirjoitti:
Ihmettelen miten nopeasti inkj.clubin värit kuluvat, orginellit maksavat yhteensä yli 100E, joten kyllä ei halpaa ole.
Mustassa Pörssissä HP:n omat väripatruunat 61€(musta värikasetti) ja tulostusjälki on niin kuin pitää eikä kuvat ole violetin värisiä niinkuin ink.clubin patruunoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865