Mielestäni ajettavuudessa on eroa Boran eduksi. Onko kellään tarkempaa tietoa. Olen kuullut monen väittävän, että Bora on enemmän oma autonsa kuin annetaan ymmärtää. On esim vaikea ymmärtää, miksi tehdas tekisi molemmista farmaria, jos kysessä täysin sama auto. Jossain tätä on perusteltu mm. eri varustelu tasolla. Kuulostaa ontuvalta.
Tietääkö joku?
bora vs. golf
10
3302
Vastaukset
- jeger
koska Golf on sellaisenaan jo tietynlainen käsite automaailmassa (vrt.Golf-luokan autot) VW ei todennäköisesti tule koskaan valmistamaan porrasperäistä Golfia. Kyllä Bora on teoriassa sama auto. Tosin tienpäällä varmaan tuntuu eroja alustan suhteen ja erilainen muotoilu vaikuttaa mm. sivutuuliherkkyyteen.
- kysyjä
Olen (kuullut) että bora olisi takajalkatiloiltaan ahdas.
ainankin 3 korisessa golffissa on hyvät jalkatilat takana. - Golf var.
kysyjä kirjoitti:
ainankin 3 korisessa golffissa on hyvät jalkatilat takana.Olen 187 cm pitkä ja kokeilin Boran takapenkkiä. Pääntilaa on aivan liian vähän ainakin minun mittaiselle. Ostin Golf Variantin jossa farkkuna pääntila jatkuu tietysti taakse asti. Noh, olihan siinä muitakin valintaperusteita kuten tavaran ja koirankuljetusmahdollisuuus. Boran kontin aukko on muuten yllättävän ahdas verrattuna kontin kokoon. Harmitti vaan kun Boran lisävarustepakettia ei saanut Golfiin samaan hintaan.
- Toyota
kysyjä kirjoitti:
ainankin 3 korisessa golffissa on hyvät jalkatilat takana.Olen istunut Boran takapenkillä parisataa kilometriä ja se kokemus riitti. Olen 174 cm lyhyt ja takatilat olivat jopa minulle todella ahtaat. Lisäksi penkki on surkea, kapea ja selkä kipeytyi.
Bora on pieni, mielettömän kallis ja meluisa auto.
Kalliimpi kuin vaikkapa isompi, mukavempi ja valtaisasti hiljaisempi Avensis. Miksi? En voi ymmärtää. Volkswagenin hinnoittelupolitiikka on käsittämätön.
Joskus koeajoin tuollaista ja uudessa esittelyautossa jokainen ovi kolisi sisuskaluiltaan ja muitakin hälyääniä piisasi.
- Auto
No Bora ja golf on sama auto ja et voi verrata niitä suoraan ajamalla, sillä jos ajat boraa ja sen jälkeen variant golfia, niin varmasti eroa, sillä variantissa on tod. näk. jäykemmät jouset takana tai ainakin kantavuus on suurempi ja se muuttaa ajo-ominaisuuksia ja erityisesti kun autot ovat tyhjänä.
Itse en ymmärrä, että kuka ostaa sedan golfin, kun samalla rahalla saa variant golfin samoilla varusteilla. No ehkä jotkut valitsevat autonsa vain ulkanäön perusteella, joten eivät pidä vain farkun ulkonästä. Muulla persuteellahan ei voi valita sedania, koska sisämelu on molemmissa suunnilleen sama, farkun peräkontissa on vakiona suojaverho tavaroiden piilottamista varten. Lisäksi farkussa on parempi jälleenmyyntiarvo ja käytettävyydestä nyt tuskin tarvitsee edes mainita eroja....- boran ostanut
En tarvitse omassa autossani farmarin tavaratilaa ja boraan sai huomattavan hyvän varustepaketin edullisesti. Kyllä kieltämättä myös menevämpi ulkonäkö vaikutti valintaan.
- Ihmettelee
Mikä se sellanen on?
- Pave
Bora farmari on juuri sitä mitä nimikin sanoo eli VW Bora Variant. Auto on Golf Variant erinäköisellä keulalla, paremmalla varustelulla ja laajemmalla moottorivalikoimalla, ei myydä Suomessa.
- Golf var
Pave kirjoitti:
Bora farmari on juuri sitä mitä nimikin sanoo eli VW Bora Variant. Auto on Golf Variant erinäköisellä keulalla, paremmalla varustelulla ja laajemmalla moottorivalikoimalla, ei myydä Suomessa.
Saksassa niitä näkee liikenteessä useampia,
perästä ei erottanut muusta kuin että Golfin tilalla lukee Bora ja keula onkin tuttu Boran keula. Mittaristossa näytti olevan vielä samanlaiset kehykset kuin facelift -Passatissa. Tuli ensi näkemällä outo tunne että eihän tuollaista olekaan kun oli tottunut Golfiin. - comfortti
Golf var kirjoitti:
Saksassa niitä näkee liikenteessä useampia,
perästä ei erottanut muusta kuin että Golfin tilalla lukee Bora ja keula onkin tuttu Boran keula. Mittaristossa näytti olevan vielä samanlaiset kehykset kuin facelift -Passatissa. Tuli ensi näkemällä outo tunne että eihän tuollaista olekaan kun oli tottunut Golfiin.Ainakin mun borassa on kans samanlainen kromikehyksinen mittaristo ku facelift passatissa. Bora Comfortline vm 2001.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232