Mulle tuli 6-7viikkoinen kisunpentu viime keskiviikkona, äitinsä hylkäämänä (kun jäi auton alle). Pentu on sosiaalinen, leikkisä ja hyvin syövä, kehrää kovaan ääneen melkein koko ajan. Kotona mulla sit odottaa n.7kk leikattu poikakissa! He pystyvät olemaan samassa tilassa, syövät vierekkäin sekä joskus myös ihan samalta kipolta. Ensimmäisenä päivänä vanhemmalta kisulta oli murinaa ja sähinää. Vanha kissa on kesytetty villlikissa joka on sosiaalinen ja tykkää läheisyydestä, kiltti! Mutta kisujen leikit todella rajun näköisiä, isompi juoksee leikkisästi pienen päälle, ottaa otteeseen ja näykkii tai puree. Pikkukisu kehrää toisinaan ja toisinaan maukasee. Yönsä ja ajat kun en ole paikalla viettävät eri huoneissa! Miten mun kuuluu toimia?
Kissaihmiset hoi!
29
199
Vastaukset
- Taas näitä!
Mistä se pentu sulle tuli?
Jäikö äiti hylkäsi pennun ennen auton alle jäämistä vai sen jälkeen?
Mistä villikissa sulle tuli?
Kuka villikissan kesytty?
Miksi provoilet?
Eikö sulla ole parempaa tekemistä?
Lukisitko edes läksysi? - 11+46
Reilusti alaikäinen kissanpentu ja 7kk ikäinen villikissa samassa taloudessa!
Olisikohan aihetta kysellä neuvoja jostain muualta kuin trollipalstalta, kuten esimerkiksi ihan oikeilta kissaihmisiltä ja asiantuntijoilta!!!
Anteeksi, mutta kyllä mua vähän naurattaa :DD - Bonappetit
Villikissa toimii vaistonsa mukaan sillä kotikissa on sille saaliseläin.
- kurtti
Mistä näitä riittää...siis näitä jotka nytkin ovat tähän sinun kysymykseesi vastanneet.....heidän ongelmaansa en pysty neuvoa antamaan. Mutta alkuperäiseen kysymykseen antaisin vain yhden neuvon: anna ajan kulua.....itselläni kolme kissaa...ja kaikki ovat eri-ikäisinä taloon tulleet....sopeutuminen on vienyt aikansa....mutta muutama viikko kun on mennyt niin ihmeesti ovat ystävystyneet.....vieläkin tosin välillä meno on hurjaakin...mutta kyseessä on vaan leikkiminen. Hienoa että olet antanut kodittomille pikkukisuille kodin.
- Sannnnnnni
En tiedä, kurtti, siis että mistä näitä riittää. En tiedä yhtään tapausta koskaan että aikuinen kissa olisi tehnyt pennulle isoa vahinkoa, kissalla tuntuu olevan enemmän moraalitajua kuin ihmisellä joskus...
Ap'lle, en olisi kovin huolissaan, Teet ihan oikein että pidät ne erossa silloin kun et ole itse valvomassa, mutta kissalla menee aina jonkin aikaa tottua uuteen tilanteeseen. Parasta on istua itse hiljaa ja tarjoilla molemmille herkkuja jotta saavat kokea että toisen kissan läheisyys on ihan pop, lisäksi leikitä vanhaa kissaa erityisen paljon, orpoa pentua tulee tietysti kauhea sääli mutta vanha kissa tulee mustasukkaiseksi jos kokee ettei saa totuttua huomiota. Meille tuli pentu helmikuussa, kesäkuussa vielä oli murinaa ja nyt jo nuolevat toistensa korvat =). Jos vanhalle kissalle tottuminen on erityisen vaikeaa niin Feliwaysta puhutaan paljon hyvää.- 57+3
"En tiedä yhtään tapausta koskaan että aikuinen kissa olisi tehnyt pennulle isoa vahinkoa, kissalla tuntuu olevan enemmän moraalitajua kuin ihmisellä joskus..."
Muistapa besserwisser nyt se, että kyseessä ei ole aikuinen lemmikki- vaan keskenkasvuinen villiintynyt kissa.
Minä tiedän yhden tapauksen jossa perheeseen yritettiin ottaa aikuisen kastraatin seuraksi pentu, mutta parin viikon jälkeen oli ajatuksesta kun kolli kävi pennun päälle todella raivokkaasti, niin raivokkaasti että paikattavaahan sitä tuli.
Myös ensimmäinen oma kissani oli erittäinkin aggressiivinen pennulle pitkän aikaa ja monta kertaa piti pentu sen kynsistä pelastaa. Onneksi meillä selvittiin pienillä "taisteluvammoilla" ja lopulta tilanne rauhoittui. Tosin kavereita kissoista ei valitettavasti koskaan tullut. - 23+23
57+3 kirjoitti:
"En tiedä yhtään tapausta koskaan että aikuinen kissa olisi tehnyt pennulle isoa vahinkoa, kissalla tuntuu olevan enemmän moraalitajua kuin ihmisellä joskus..."
Muistapa besserwisser nyt se, että kyseessä ei ole aikuinen lemmikki- vaan keskenkasvuinen villiintynyt kissa.
Minä tiedän yhden tapauksen jossa perheeseen yritettiin ottaa aikuisen kastraatin seuraksi pentu, mutta parin viikon jälkeen oli ajatuksesta kun kolli kävi pennun päälle todella raivokkaasti, niin raivokkaasti että paikattavaahan sitä tuli.
Myös ensimmäinen oma kissani oli erittäinkin aggressiivinen pennulle pitkän aikaa ja monta kertaa piti pentu sen kynsistä pelastaa. Onneksi meillä selvittiin pienillä "taisteluvammoilla" ja lopulta tilanne rauhoittui. Tosin kavereita kissoista ei valitettavasti koskaan tullut.Hups, sana jäi välistä
PO. mutta parin viikon jälkeen oli ajatuksesta luovuttava - Tyyne*
Kiitos vastauksesta! Kyseessä ei ole ehkä ihan normaali villikissa vaan navetasta otettu kisu! Toivotaan että aika auttaa ja näistäkin tulee ylimmät ystävykset!
- Tarina paranee!
Tyyne* kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Kyseessä ei ole ehkä ihan normaali villikissa vaan navetasta otettu kisu! Toivotaan että aika auttaa ja näistäkin tulee ylimmät ystävykset!
Herrajumala epänormaali villikissa navetassa, sehän syö lehmät alkupaloikseen :DDD
- jasilyfhq3woaiyhcliz
Sannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnii pätee aika monella palstalla ja esittää olevansa kissojen asiantuntija. Mistä teitä täydellisyyksiä oikein tulee?
- Sannnnnnni
jasilyfhq3woaiyhcliz kirjoitti:
Sannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnii pätee aika monella palstalla ja esittää olevansa kissojen asiantuntija. Mistä teitä täydellisyyksiä oikein tulee?
Olen kauhean pahoillani että kerron kaiken minkä tiedän ja yritän vapaa-ajallani olla hyödyksi. Olen ilmeisesti koko lailla vanhempi kuin useimmat postaajat täällä, joten kaikenlaista on sattunut ja tapahtunut, mahdollisesti olen oppinutkin jotain. Haluaisitko valaista miksi mielestäsi on parasta mollata muita postittajia, sen sijaan että pyrkii parhaansa mukaan vastaamaan esitettyihin kysymyksiin?
(Yksi i, kiitos) - 7+14
Sannnnnnni kirjoitti:
Olen kauhean pahoillani että kerron kaiken minkä tiedän ja yritän vapaa-ajallani olla hyödyksi. Olen ilmeisesti koko lailla vanhempi kuin useimmat postaajat täällä, joten kaikenlaista on sattunut ja tapahtunut, mahdollisesti olen oppinutkin jotain. Haluaisitko valaista miksi mielestäsi on parasta mollata muita postittajia, sen sijaan että pyrkii parhaansa mukaan vastaamaan esitettyihin kysymyksiin?
(Yksi i, kiitos)Muutamia vuosia sitten täällä kissapalstalla oli aika paljon asiallisia hyvää tietoutta sekä neuvoja antavia nimimerkkejä, mutta Suomi kaksnelkun kiro on siinä, että jos kirjoitat vakiintuneella nimimerkillä saat varmasti trollit kimppuusi. Mitä ilmeisemmin juuri tästä syystä osa entisistä vakkareista siirtyi puskakirjoitteluun eli kirjoittaa milloin milläkin nimimerkillä, ja epäilemättä suurin osa kyllästyi ja lopetti kirjoittelun tai siirtyi asiallisemmille keskustelupalstoille.
On oma valinta kirjoittaako vakiintuneella nimimerkillä ja saa ennemmin tai myöhemmin trollit kimppuunsa vai vaihteleeko nimimerkkiä kuten esimerkiksi me monet "yhteenlaskijat". Jos jatkat edelleen samalla nimimerkillä, jätä trollien huutelut huomioimatta! - ihmettelen.
7+14 kirjoitti:
Muutamia vuosia sitten täällä kissapalstalla oli aika paljon asiallisia hyvää tietoutta sekä neuvoja antavia nimimerkkejä, mutta Suomi kaksnelkun kiro on siinä, että jos kirjoitat vakiintuneella nimimerkillä saat varmasti trollit kimppuusi. Mitä ilmeisemmin juuri tästä syystä osa entisistä vakkareista siirtyi puskakirjoitteluun eli kirjoittaa milloin milläkin nimimerkillä, ja epäilemättä suurin osa kyllästyi ja lopetti kirjoittelun tai siirtyi asiallisemmille keskustelupalstoille.
On oma valinta kirjoittaako vakiintuneella nimimerkillä ja saa ennemmin tai myöhemmin trollit kimppuunsa vai vaihteleeko nimimerkkiä kuten esimerkiksi me monet "yhteenlaskijat". Jos jatkat edelleen samalla nimimerkillä, jätä trollien huutelut huomioimatta!Mutta mikä on se syy, mikä sinut ajaa trollaamaan? Onko se se, että koska asiakeskustelussa jäät toistuvasti alakynteen, niin jäljelle ei jää kuin vaikeneminen tai trollaaminen?
- 5+6
ihmettelen. kirjoitti:
Mutta mikä on se syy, mikä sinut ajaa trollaamaan? Onko se se, että koska asiakeskustelussa jäät toistuvasti alakynteen, niin jäljelle ei jää kuin vaikeneminen tai trollaaminen?
Minä en trollaa.
- 1+1
5+6 kirjoitti:
Minä en trollaa.
Kyllä trollaat, olet palstan pahin trolli fjaivyfvabvfjz lisäksi
- :))))))))))))))
1+1 kirjoitti:
Kyllä trollaat, olet palstan pahin trolli fjaivyfvabvfjz lisäksi
Multinikki catt. on palstan übertrolli joka keskustelee usein itsekseen eri nikeillä.
- holy shit
:)))))))))))))) kirjoitti:
Multinikki catt. on palstan übertrolli joka keskustelee usein itsekseen eri nikeillä.
Trolleista en tiedä, mutta tänään on näemmä linjoilla joukko avohoitopotilaita tai ainakin yksi erittäin ahkera sellainen.
- Hurjalta kuulostaa
On edesvastuutonta laskea emo yksin ulos liikenteen armoille vaikka sillä on pienet pennut. Tämä tietenkään ei ole aloittajan syy, mutta harmittaa niin tuollaiset julmat ihmiset jotka ryöstävät pennuilta emon vaikka ne eivät ole edes lähelläkään luovutusikäisiä.
Noin pienen pennun pitäisi vielä olla pentuesisarustensa ja emon kanssa, joten parasta olisi löytää turvallinen aikuinen kissa jonka seurassa pentu voisi vielä muutaman viikon elää ja oppia kissaksi sosiaalistumisen kanssa. Nuori pentuikäinen villikissa ei välttämättä ole hyvä opettaja vaan suuriakin käytös- ym. ongelmia voi olla tiedossa.
Jatkossakin elämä voi olla haasteellista. Villikissat voivat olla hyvinkin arvaamattomia ja aggressiivisia, sillä koskaan ne eivät harhaluuloista huolimatta täysin kesyynny ja ne todellakin saattavat pitää kesykissanpentua saaliinaan. Se ei välttämättä ole mikään mahdottomuus. - Mielenkiinnosta:
Mitä se leikattu poikakissa kotona odottaa?
- Vitsit vähissä
Jospa se on yksin kotona ja odottaa seuraa? Tuskin sentään pentuja :DD
- suvikatti vain
villinä kasvanut pentu kesyyntyy helposti, enkä kutsuisi kissaa, joka tulee syliin ja antaa silittää villikissaksi, oli sen elämän alku mikä tahansa. joku puhui vaistoista, kaikilla kissoilla on samat vaistot, eikä 7 kk kissa ole vielä mikään VANHA vaan ainoastaan iso pentu!
Kissojen leikki on aika rajua, kuten kissan ja koiranpennunkin. Murinat, sähinät ja sattuu- naukaisut kuuljuvat asiaan.
Pitäisin kissat erossa toisistaan vielä pari kolme viikkoa, kunnes pentu on hieman vahvistunut ja saanut voimaa koipiinsa. Huomaat kyllä, milloin kissat voi jättää kahdestaankin, valvomatta.
Kiitos huostaanotosta. 7 viikkoinen pentu selviää hyvin ja kasvaa kelpo kissaksi, ja nythän sillä on leikkikaveri ja kissan kielen opettaja kotona! Voi sitä vanhempaa kissaa hiukka ojentaa ettei miten sattuu leiki pienemmällä; niskasta kiinni ja leikin rauhottaminen, tai vesipullosta suihkaus jos jahtaa pienempää.
- Kissahörhö
Hei! Vähän aikaa mietin mitä tarkoitetaan villikissalla mutta siis tässä puhutaan nyt vaan ex-kulkukissasta siis? Itselläni myös katulöydökki kotona, alku oli hankalaa mutta nyt yli vuoden jälkeen hänestä on tullut nin kotikissa ettei kadulla pärjäs minuuttiakaan.. Veikkaisin että kannattaa nyt antaa erityishuomiota ´vanhalle´ kissalle ettei koe jäävänsä huomiotta? Itsekin harkitsen toista kissaa olisi hauska kuulla miten teillä tilanne edistyy :)
- 5+13
Mistä johtuu että aina kun kirjoittaja kertoo omistavansa alle 12 viikkoisen kissanpennun niin joko sen emo on sen hylännyt, kuollut (aloittajan tapauksessa molemmat) tai pentu olisi tapettu?
Eikö kukaan uskalla myöntää että on halunnut nimenomaan pikkupikkupikkupennun eikä 12 viikkoista rasavilliä hurmuria, vai eivätkö ihmiset edelleenkään tajua että kissanpentu tarvitsee paljon pidemmän aikaa emonsa sekä sisarustensa seuraa kuin esimerkiksi koiran lapsukainen?
Jos me aina vastaanotamme liian nuoria kissanpentuja niin niiden kaupittelu saa jatkua hamaan tulevaisuuteen ja me "unohdamme" sen mikä on eläimelle parasta.- Jaksa näitä
Kohta lasten laulukuoro alkaa veisata virttään ettei kissalla ole virallista luovutusikää. Ei kyllä ole koirillakaan, mutta niiden kasvattajat ja omistajiksi haluavat ovatkin älykkäämpi eliölaji kuin kissanomistajat. Idiootit eivät osaa toimia ellei asiasta ole virallinen tutkimustulos tai laki ja pahimmat riemuidiootit eivät sittenkään. MOT.
- cats fanny
Villiintyneitä ihmisten hylkäämiä kissoja toki on, mut ei villikissoja suomessa.
Vahdi leikkejä, ettei pienempi loukkaa.Pentu on siis äitinsä hylkäämä, tai siis äitikissa oli omistajansa tahdosta heitteillä, ja jäi auton alle, niin käy usein kissoille.Surullista pennunkannalta, olisi se viellä emoaan tarvinnut.
Pennulle on hyvä, että kissa seuraa on, mutta seuraa nyt muutama kk niiden touhuja , ettei pienempi loukkaa.
Onhan vanhempi rokotettu, madotettu, korvissa ei punkkeja jne.myös pennun rokotukset kannattaa ajallaan hoitaa.Itse rokotan myös ns.sisäkissat, koska ulkoilevat.Ulkona liikkuvat kissat saavat kaikenlaisia tauteja ja loisia, joita tartuttavat toisiinsa.Pentu saa niitä myös emoltaan, varsinkin jos se yksinään kuljeksi ulkona.
Luulen että kissoistasi tulee ylimmät ystävät, kun saavat varttua yhdessä.Ovat toisilleen kohta korvaamatonta seuraa.Toivotaan että kaikki sujuu hyvin :)- Tyyne*
Kiitos vastauksista, ne jotka oikeasti olivat fiksuja vastauksia! Ja kolli haettu navetasta jossa elänyt äitinsä ja sisarusten kanssa. Maatilan emäntä ja isäntä antaneet niille myös ruokaa! Kolli on madotettu ja rokotettu! Pennun madotan jahka tuosta hieman kasvaa! Nyt vaan toivotaan, että ajan kanssa heistä tulee kaverukset ja leikit/painitkin tuosta rauhottuu! Erillään heitä pidän toistaiseksi silloin kun en ole itse kotona!
- sorge
Tyyne* kirjoitti:
Kiitos vastauksista, ne jotka oikeasti olivat fiksuja vastauksia! Ja kolli haettu navetasta jossa elänyt äitinsä ja sisarusten kanssa. Maatilan emäntä ja isäntä antaneet niille myös ruokaa! Kolli on madotettu ja rokotettu! Pennun madotan jahka tuosta hieman kasvaa! Nyt vaan toivotaan, että ajan kanssa heistä tulee kaverukset ja leikit/painitkin tuosta rauhottuu! Erillään heitä pidän toistaiseksi silloin kun en ole itse kotona!
Trollaati trollaati trollaati trollaa!
Alku ihan ok provo, mutta mahalasku tuli.
- Tyyni*
Tyyne* ei vastaa esitettyihin kysymyksiin eli kyseessä on vanha kunnon trolli. Ainoastaan meistä tyhmimmät ei ole sitä ymmärtäneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509