Vihaan exääni

snäksnäk

Miten sen saisi loppumaan? Haluaisin että exä olisi minulle tyhjää vain. En haluaisi tuntea häntä kohtaan yksinkertaisesti mitään.

17

1239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwertyqwety

      Se viha heikkenee ajallaan ja lopulta koko ihminen on kuin ilmaa vain. Viekö se sitten vuoden vai kymmenen, sitä ei voi vielä sanoa. Itse vihasin exääni kolmisen vuotta, mutta olen huomannut etten jaksa enää välittää, hän teki mitä teki ja koska mitään ei saa tekemättömäksi, niin turha minun on enää omaa energiaani sen vihaamiseen käyttää. Anyway, paljon tsemppiä, kyllä se vielä helpottaa ajallaan!

    • annaaikaa

      Kun pääset yli kaunasta ja katkeruudesta ja pystyt antamaan anteeksi hänen pahat tekonsa, hän muuttuu sinulle yhdentekeväksi. Se vie aikaa. Laastari toimi mulla. Ja ennen kun saan kuraa niskaan, niin mun laastari ties missä mennään ja se sopi hänelle. Vieläkin ollaan hyviä kavereita. Tajuaako exäsi, miten paljon hän on sua loukannut? Joskus viha häviää silläkin, kun tietää, et vihan kohde on todella älynnyt oman käytöksensä ja katuu sitä. Silloin oma vihakin laantuu ja ihminen muuttuu yhdentekeväksi. Vai oletko vielä kiinni hänessä? Viha ja rakkaus käy käsikädessä. Yleensä niiden ihmisten, joita eniten rakastaa paskamaisuus satuttaa eniten. Rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys. Kun olet päässyt hänestä kokonaan yli, et jaksa enää vihatakaan, etkä kantaa kaunaa
      Hui miten imeliä kliseitä, mutta niin tosia.

      • samoja kliseitä näköjään samaan aikaan rustattiin :)


    • Avauksestasi ei käynyt ilmi oletko eronnut eilen vai vuosi sitten.

      Jos erosi on ajankohtainen, niin anna itsellesi lupa käydä kaikki tunneskaalat läpi, koska läpi ne on kuitenkin käytävä.

      Jos taas erosta on aikaa enemmän, niin noinkin vahva tunne, kuin viha, kuluttaa sua henkisesti riippumatta siitä, mistä vihasi johtuu.
      Viha ja rakkaus - niinpä niin. Jokainen tietää, kuinka ne kulkevat käsikädessä.

      Aikansa kutakin, joo se vanha viisaus tässäkin asiassa toivottavasti tuo avun.

      Itse olen vaikeista ihmisuhdeongelmista päässyt läpi sillä, että pakotan itseni näkemään toisen ihmisen, sen "pahimmankin", ihmisenä, joka tekee virheitä muiden tavoin.

      Jaksamista!

      • snäksnäk

        Siitä on jo vuosi. Oikeastaan hän ei luvannut minulle mitään, joten hän ei siis loukannut minua, varsinaisesti. Tiesin tilanteen, tiesin ettei meistä voi tulla mitään. Silti toki toivoin ja odotin ihmettä, ja kun toinen heitteli pieniä syöttejä että josko sittenkin.. mutta ei. Lopulta sain repäistyä itseni irti edellä mainitun laastarin avulla, mutta sekään ei auttanut. Enää emme ole tekemisissä, mutta viha kytee silti. Osittain vihaan itseäni kun annoin hänen pompottaa itseäni. Ehkä kaipaan jotain lopetusta tapahtumille. Välit katkesivat kuin seinään eikä puhuttu asioita halki. Tosin tappelimme koko "suhteen" ajan samoista asioista.. En tiedä, haluaisin vaan koko ihmisen pois päästäni. Tuo juuri, viha ja rakkaus. En haluaisi välittää hänestä karvan vertaa.


      • Mieti vähän
        snäksnäk kirjoitti:

        Siitä on jo vuosi. Oikeastaan hän ei luvannut minulle mitään, joten hän ei siis loukannut minua, varsinaisesti. Tiesin tilanteen, tiesin ettei meistä voi tulla mitään. Silti toki toivoin ja odotin ihmettä, ja kun toinen heitteli pieniä syöttejä että josko sittenkin.. mutta ei. Lopulta sain repäistyä itseni irti edellä mainitun laastarin avulla, mutta sekään ei auttanut. Enää emme ole tekemisissä, mutta viha kytee silti. Osittain vihaan itseäni kun annoin hänen pompottaa itseäni. Ehkä kaipaan jotain lopetusta tapahtumille. Välit katkesivat kuin seinään eikä puhuttu asioita halki. Tosin tappelimme koko "suhteen" ajan samoista asioista.. En tiedä, haluaisin vaan koko ihmisen pois päästäni. Tuo juuri, viha ja rakkaus. En haluaisi välittää hänestä karvan vertaa.

        Selvittäkää välinne - kamalaa puhetta laastareista!


      • hyvälaastari
        Mieti vähän kirjoitti:

        Selvittäkää välinne - kamalaa puhetta laastareista!

        Ei laastarit aina toimi ja sillon kun laastari itse ei tajua olevansa sitä ja joku paskiainen vaan hyväksikäyttää, niin ne on out! Mutta kyllä mullakin on itseasiassa viimekesältä kokemusta, kun yx transmies kävi nuolemassa parin kolmen viikon ajan, niin kyllä se sitä alkusurua helpotti. Katkeruuden tunteet on kuitenkin hävinny, vaikka aattelen vieläkin exääni vähintään joka toinen päivä...


      • snäksnäk kirjoitti:

        Siitä on jo vuosi. Oikeastaan hän ei luvannut minulle mitään, joten hän ei siis loukannut minua, varsinaisesti. Tiesin tilanteen, tiesin ettei meistä voi tulla mitään. Silti toki toivoin ja odotin ihmettä, ja kun toinen heitteli pieniä syöttejä että josko sittenkin.. mutta ei. Lopulta sain repäistyä itseni irti edellä mainitun laastarin avulla, mutta sekään ei auttanut. Enää emme ole tekemisissä, mutta viha kytee silti. Osittain vihaan itseäni kun annoin hänen pompottaa itseäni. Ehkä kaipaan jotain lopetusta tapahtumille. Välit katkesivat kuin seinään eikä puhuttu asioita halki. Tosin tappelimme koko "suhteen" ajan samoista asioista.. En tiedä, haluaisin vaan koko ihmisen pois päästäni. Tuo juuri, viha ja rakkaus. En haluaisi välittää hänestä karvan vertaa.

        Oletko ihan varma, että tuntemasi tunne on vihaa? Voisiko se olla ihan yksinkertaisesti loukkaantumista? Katkeruutta siitä, ettei toivomasi edennyt niin kuin olisit halunnut.

        Ajattelet kuitenkin kohtalaisen järkevästi, että epäilen tuota vihan tunnetta ja kun huomaat, ettet vihaakaan, niin helpompi jatkaa.

        Uskon, että vielä joskus voitte jutella asiasta. Toivotaan niin. Se olisi varmasti molemmille ihan paikallaan, niin kuin kaikilla muillakin. Saisi yhden asian loppuun puitua ja olisi vahvempi kohtaamaan uusia ihania ihmisiä ja vanhat möröt olisi lopullisesti haudattu. Muuten ne vaan kummittelee mielessä ja kuluttaa ihmistä turhaan.


      • ei laastareille
        hyvälaastari kirjoitti:

        Ei laastarit aina toimi ja sillon kun laastari itse ei tajua olevansa sitä ja joku paskiainen vaan hyväksikäyttää, niin ne on out! Mutta kyllä mullakin on itseasiassa viimekesältä kokemusta, kun yx transmies kävi nuolemassa parin kolmen viikon ajan, niin kyllä se sitä alkusurua helpotti. Katkeruuden tunteet on kuitenkin hävinny, vaikka aattelen vieläkin exääni vähintään joka toinen päivä...

        Se vasta kamalaa onkin kun tajuaa olevansa vain laastari, ei mitään muuta. Koettakaa päästä pahimman yli ilman mitään laastareita. Ette te itsekään haluaisi olla varmaankaan kenellekään pelkkä laastari, ettehän naiset? Itse tajusin olevani pelkkä laastari eräässä suhteessa ja voitte vaan arvata miltä minusta tuntui. Hukkasin arvokasta aikaan sellaisen ihmisen kanssa, jolle en ollut muuta kuin arvoton laastari ja pelkkä kynnysmatto, vaikka olisin voinut käyttää aikana pajon hyödyllisemmin ja mielekkäämmin.

        Ikinä itselle ei ole tullut mieleen eikä edes tarvetta millenkään laastarille. Vaikka suhteen loppuminen sekä torjutuksi tuleminen tuntuu todella pahalta, niin voin kertoa, että helpommin siitä pääsee eroon kun antaa ajan kulua, on hetken ihan vain itsekseen ja koettaa tehdä muita mielekkäitä asioita elämässä. Jos käsittelee laastarin avulla ikäviä tunteita tai siis pikemminkin välttelee asioiden käsittelyä laastareiden avulla, niin ne siirtyvät sitten eteenpäin sinne, missä taas mahdollisesti ehkäpä on uusi ero tulossa ja kierre on valmis. Sitten taas on paha olla ja etsitään uutta laastaria ja vältellään kohtaamasta ikäviä tunteita. Samalla turhaan satutetaan muita, viattomia ihmisiä.


      • snäksnäk
        ei laastareille kirjoitti:

        Se vasta kamalaa onkin kun tajuaa olevansa vain laastari, ei mitään muuta. Koettakaa päästä pahimman yli ilman mitään laastareita. Ette te itsekään haluaisi olla varmaankaan kenellekään pelkkä laastari, ettehän naiset? Itse tajusin olevani pelkkä laastari eräässä suhteessa ja voitte vaan arvata miltä minusta tuntui. Hukkasin arvokasta aikaan sellaisen ihmisen kanssa, jolle en ollut muuta kuin arvoton laastari ja pelkkä kynnysmatto, vaikka olisin voinut käyttää aikana pajon hyödyllisemmin ja mielekkäämmin.

        Ikinä itselle ei ole tullut mieleen eikä edes tarvetta millenkään laastarille. Vaikka suhteen loppuminen sekä torjutuksi tuleminen tuntuu todella pahalta, niin voin kertoa, että helpommin siitä pääsee eroon kun antaa ajan kulua, on hetken ihan vain itsekseen ja koettaa tehdä muita mielekkäitä asioita elämässä. Jos käsittelee laastarin avulla ikäviä tunteita tai siis pikemminkin välttelee asioiden käsittelyä laastareiden avulla, niin ne siirtyvät sitten eteenpäin sinne, missä taas mahdollisesti ehkäpä on uusi ero tulossa ja kierre on valmis. Sitten taas on paha olla ja etsitään uutta laastaria ja vältellään kohtaamasta ikäviä tunteita. Samalla turhaan satutetaan muita, viattomia ihmisiä.

        Ei minulle laastari ollut mikään arvoton kynnysmatto, todellakaan! Olin onnellinen että pystyin kiinnostumaan jostakin toisesta, että pääsin eroon exästä. Toki tiesin, että suhteesta uuden kanssa ei varmaankaan tule mitään niin pian entisen jälkeen, mutta en sitä poiskaan sulkenut. Lähdetäänkö kaikkiin suhteisiin aina sillä oletuksella, että tässä nyt ollaan sinne hautaan saakka? Ainakaan kaikki suhteet eivät sinne asti kestä, vaikka kuinka yrittäisi... Olimme yhdessä oman aikamme ja erosimme, kun homma ei toiminut. Hän tiesi tilanteeni, että olin lähtenyt juuri edellisestä huonosta suhteesta. Mutta ilman tätä uutta suhdetta olisin varmaan vieläkin exän pompotettavana. En olisi pystynyt lopettamaan sitä pelkästään jäämällä yksin. Yritin monesti eikä se onnistunut, aina exä veti takaisin puoleensa. Ehkä käytin uutta suhdetta hyväksi, ehkä en, mutta en ainakaan usko että siitä hänelle mitään suuria traumoja jäi.


      • snäksnäk
        zz50zz kirjoitti:

        Oletko ihan varma, että tuntemasi tunne on vihaa? Voisiko se olla ihan yksinkertaisesti loukkaantumista? Katkeruutta siitä, ettei toivomasi edennyt niin kuin olisit halunnut.

        Ajattelet kuitenkin kohtalaisen järkevästi, että epäilen tuota vihan tunnetta ja kun huomaat, ettet vihaakaan, niin helpompi jatkaa.

        Uskon, että vielä joskus voitte jutella asiasta. Toivotaan niin. Se olisi varmasti molemmille ihan paikallaan, niin kuin kaikilla muillakin. Saisi yhden asian loppuun puitua ja olisi vahvempi kohtaamaan uusia ihania ihmisiä ja vanhat möröt olisi lopullisesti haudattu. Muuten ne vaan kummittelee mielessä ja kuluttaa ihmistä turhaan.

        Vaikka sanoin, että haluaisin keskustella ja saada jonkinlaisen lopetuksen tilanteelle, niin toisaalta tiedän, että se tuskin auttaisi. Asiasta puhuttiin ja tapeltiin koko suhteen ajan, eikä se siitä taida miksikään muuttua vaikka kuinka puhuisi nyt jälkikäteenkään.

        Toki vihan lisäksi on kyse muistakin tunteista, loukkaantumisesta ja vastaavista, suorastaan inhoakin välillä tunnen häntä kohtaan. Enää en ainakaan haluaisi hänen kanssaan olla, sen tiedän. Pitää vain sinnikkäästi puskea läpi ja yrittää jotenkin saada tunteet nollattua. Kyllä sen vihan huomaa laantuneen jonkin verran nyt ajan myötä, sitä aikaa vain kai tarvitsee vielä enemmän, ja paljon.


    • Kissainen

      Viha syö ihmistä. Tulee syöpää yms.

      SAnot iltaasin, ennen nukkumaan menoa, että annat itsellesi anteeksi ja sit annat anteeksi niille, joita vihaat.

      Teitä ei ollut tarkoitettu toisillenne.
      Minusta suhde on hyvä, jos ei tarvitse riidellä. Jos suhteessa tarttee riidellä kokoajan, niin ei hyvä.

    • donethisdonethatt

      Aika, aika ja se että antaa myös itselleen anteksi. Voi viedä montakin vuotta, itsellä kesti melkein kolme vuotta mennä eteenpäin ja lastari nyt ei aiankaan tullu itselle mieleen. Kaikki vain alkoi siitä kun antoi itselleen ensiksi anteeksi ja sitten siitä se elämä lähti etenpäin
      Tuli uusi ihmissuhdekin sen myötä että meni etenpäin. Emme olleet exän kanssa missän tekemisisssä 1.5 vuoteen, ja sitten kun itse olin jäsennellyt kaikkiasiat uudelleen järjestykseen otin häneen yhteyttä ja pystyimme aloittamaan ystävyys pohjalta uudelleen. Olin oppinut elämästä ja ihmissuhteista, ei kaikki ole mustavalkoista.Niin ja minä olin se joka jätettiin.

    • love is always love

      Päin vastoin kuin monet väittävät niin minusta viha ja rakkaus eivät kulje käsi kädessä. Viha ja ego sen sijaan kulkevat. Kun joku ihminen satuttaa, ego saa siinä aina omanlaisensa kolauksen. Osa jää märehtumään niitä haavoja ikuisesti. En tiedä millä tavoin hän sinua satutti, ehkä tunsit ettet ollut tarpeeksi hyvä hänelle tai jotain.Tuollaisessa tapauksessa ratkaisu tietysti olisi oman itsetunnon korjaaminen. Se ei ollut sen henkilön tai patahtuman syy, että otit itseesi sen ettei siitä tullut mitään. Itsellä on aina vastuu kun laittaa itsensä sellaisuun tilanteisiin, vaikka olisi pitänyt pysyä poissa. Muttei kannata jäädä sitä märehtuimään. Asettakaa egonne välillä sivuun, ihmiset.Välillä tulee vastaan ihmisiä jotka kohtelee sua huonosti, niistä on vain päästävä yli. Tulipahan koettua ja siitäs itten viisampana jatkamaan eteenpäin. :)

      • oma ego syrjään

        Tämä pätee myös niissä ihastumisissa, jotka ovat olleet yksipuolisia esim. kaveriin ihastuminen.

        Kannattaa joskus vaan laittaa se oma ego syrjään ja yrittää vaan unohtaa eikä vatvoa sitä vuositolkulla, että voi voi kun se ei minusta tykännytkään. Pahinta mitä itselleen voi tehdä on katkeroitua kun sieluun on niin sattunut, vaikka kukaan ei välttämättä edes ole tarkoittanut satuttavansa, on vaan sattunut itse ihastumaan täysin väärään henkilöön.

        Tässä tilanteessa voi myös miettiä omalta kantilta, että jos joku sellainen olisi ihastunut minuun, johon en tunne minkäänlaista vetoa, ei sitten tipan tippaa, mitä itse tekisit siinä tilanteessa? Miltä itsestäsi tuntuisi? Haluaisinko minä, että hän minua vainoaisi vuosi tolkulla, mustamaalaisi minua netissä aamusta iltaan, katkeroituisi oikein kunnolla kun hauraaseen egoon on satutettu?


      • snäksnäk

        Paljon tässä vihassa tai mitä sitten onkaan, vaikuttaa myös ne exän ajatusmaailmat. En ole katkeroitunut pelkästään siitä että meistä ei mitään tullutkaan, vaan myös se raivostuttaa siinä ihmisessä miten hän ajattelee tietyistä asioista, liittyen juuri siihen miksi suhde ei toiminut. Egoa on varmasti myös loukattu, ja itsetuntoa ei muutenkaan ole koskaan liiaksi ollut. Tuohan se olisikin tarkoituksena, päästä yli ja lopettaa märehtiminen, mutta kaipa se oman aikansa ottaa ennen kuin onnistuu. Saan kuitenkin muistutuksia hänestä päivittäisessä elämässä aina silloin tällöin, joten unohtaminen on vaikeampaa. En siis voi häntä unohtaa sanan varsinaisessa merkityksessä, enemmän on kyse siitä että ei tarvitsisi kuluttaa energiaa hänen vihaamiseenkaan.

        Yksipuolista ihastumista tämä ei ollut, joten tuo toinen viestisi ei päde tähän tilanteeseen.


    • ulapalle

      snäksnäk - toi alkaa olla patologista. osaatkohan selvittää asiat sen sun viharakkautes kohteen kanssa? vai lillutko välitilassa lopun elämääs?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2266
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1881
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1322
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1190
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe