Tarina turkulaisittai. Ainaki suurimmaks osaks :3 New generation Durku.
Erään aamun sualistolaiset hyppi ilost veikein.
"Rape o lähtenny"
"Oikeest vai?"
"Kyl maar!"
Sammaan aikaan Alice tul ovest sissää.
"Mie osti marsi ja sai sen kuuelkymmenelviiel sentil."
"Kuimpal?" sano Trotski
"Kuuskytäviis sentii" Alice hihkasi
"Oikeestvai?" tohkas Hekekee joka söi samal herkullist suklaat jokutyypi kans.
"Mist sie sait marsi kuuelkymmenel sentil alice?" kysäs Kurpizza Alicelt tohkeissaa
"Toispuolt jokkee, kuinii?"
Samal Nasse tuli yläkerrast alakerttaa ja huus
"Etkai sä tyhymä kakru oo käyn toispuol jokkee? Ei herra isä minkä olet teheny!!"
Hetke o hiljast
Samoi toineki hetki
Kolmanne hetke rikkoo muut vakkarit jokka tuli sieni mettält
"Mitä tääl tapahtuu?" kysy IT ja Näätä
Kaik men hiljaseks
"Alice.." nielas Trotski
"Alice o käyn toiselpuolel jokkee."
.............................................
Mitä Alicel tapahtuu?
Mitä toiselpuolel jokkee on?
Mitä mielt Hekekee ja Jokutyyppi oli suklaast?
Opetteleks mää oikeest kirjottaa turkuu?
Anskummää kerro seuraaval kerral.
Tätä tarinaa ei muute suasitel hesalaisil ja tamperelaisil.
Öit.
Toispuol jokkee
33
234
Vastaukset
XD
Hyvä tarinan alku. Murre sopii hyvin tarinaan, vaikken siitä oikein pidäkään ja ymmärtäminenkin välillä vaikeaa...mr_naata kirjoitti:
xD kiitos
Tuli vaan niin hiton tylsää et oli pakko kirjottaa jotain päätöntä :--DEihän tuo niin päätöntä ollut. XD Minunkin pitäisi jatkaa...
Ai sää et oo joutunukka tekemissi turkulaisten ka? Voi helevetti että voi mennä yhres kaupungis hermo nii nopiasti.
- alice_eikirjautunut
Eikä xD Jatka!
Mää muuten asusi toispualel jokkee aikoinaan.
Se oli aika raskasta aikaa. XD- mr.näätä
Jatkuupi!
"Siis mitä siel toipual jokkee o?" ihmetteli Alice
"Etsää tiiä?"
"Ei herre jumalau..auta. Jumala auta!" Sano IT ja meni nurkkaa istumaa
"Mitähä korppi tekis täsä sitsueissönis?"
"Puhuis paskaa turu murret"
"Kyl maar"
"Ny mentii vähä aiheest. Nii mitä siel toispual jokkee o?" Kysy Alice jällee kerra ku kettää ei viittiny vastaa
"Siel o valla kauhiata." Sano Nasse vähä peloissaa
"Mie oon asunu siel."
Sualistolaiset tykkää hetke hilijaisuuksist, koska he hiljenivät taas kerra. Taas! Sitäpä voit sitte miättii iha rauhas.
"ONKO TEIÄ PAKKO HILJENTYY KOKOAIKA! Mua pelottaa vallan kauhiasti. Empty valitti.
"Mitä sielä o?"
Samal hetkel ikkunast tuli sisää tiili.
"No mitä helkuttii"
"Sehä o tiili"
"Tiili, vanha kuoma"
"TII.."
"Ny se lätty umpee, joku just heitti tiile meiä ikkunast sisää ja te vaa huvittelette sil. Onks täs muka teiä mielest hauskaakihäh?" Ocean tokas kauhuissaa
"Niinpalkauhia." sano Hekekee ja mässytti suklaat menemää ku mikäki maisteri
Mut fnfn huomas tiilis olevan viesti sil aikaa ku muut tappeli ja teki muita asioit
"Hei täs lukee "Hei arvo pellet. Yks teist luusereist sattu tänää tule meiä puolel. Jos ny kummiski pysysitte siel teiä puolel enneku käy huonost? Me niiku ei kauaa kattel tommosii trespasserei. Seuraava joka tulee tänne löytyy joe pohjasta. t: XD"
.............................................................
Kuka o "XD" ?
Miks Hekekee söi vielki suklaat?
Tai miks viime osas muut vakkarit oli sieni mettäl keskel turkuu?
Entä miksei ketää vielkää kertonu mitä toispual jokkee o?
Älä mua kato, vaa kato sitä omaa nenääs.
Tät tarinaa ei muute vielkää suasitel hesalaisil ja tamperelaisil.
Öit. Ei paha tarina, vaikka löytäisin tästä enemmän kirjoitusvirheitä kuin mistään muusta tarinasta!
Minua tämä huvittaa ihan sairaasti, en tiedä johtuuko se siitä, että asuin tosiaan vähän aikaa Turussa ulkopaikkakuntalaisena.
Kun Turussa kysyt neuvoa ohikulkijalta ja hän tietää vastauksen, hän sanoo: "Se on Föri tual pualel, eksää sitä tiärä". Sitten taas jos turkulainen ei tiedä, vastaus on: "Mist mää sen tiärä".
Vittuilu kommunikointikeinona ei suinkaan ole vain turkulaisten tapa. Savonlinnassa odotin junaa ja menin siksi aikaa divariin, jonka omistaja ystävällisesti kehotti kysymään, jos on kysyttävää. Lopulta kysäisinkin yhden trilogian kakkososaa pidellen, että tajuaakohan tästä mitään, jos ei ole lukenut ykkösosaa. Ukko hypisteli kirjaa hetken ja totesi sitten: "No kun mie en tiijä että mitä sie tajjuut, niin paha vastata".
Niin että ihan tasaisesti kaikille mulkuille ympäri Suomea toivotan että haistakaa sitte ************* .
- mr.näätä
Ny o kauhee sprii!!!
Eli jatkuupi!
"Jo morjes mä mee opettaa niil nutipäil vähä tapoi"
Ja siin samas Nasse men ovest ulos ja läht kävelee joelpäi.
"Oksse iha hullu! Mit vattuu!" Trotski kailot
"Ei juma seei ny varmaa oikeest just menny sin." IT tokas
"Voitteks te ny kertoo mitä siel o? Mä haluu oikeest tietää. " Alice vaati
"Alice..Siel o..." vakkarit mumis.
"Siel o..."
"NII?"
"..."
Samal joku tyyppi koputti ovee. Jokutyyppi meni avaa ja ihemetys oli suur.
"NASSE"
"Jo teiä ois parempi tul mukaa" Nasse sano ja lähti kävelee takas joel päi.
Vakkarit oli ihimeissää ja mietti kui ja mite Nasse oli päässy takas.
"Oliks toi oikkeest Nasse" VEHje pohdiskeli
"Oli oli, kai säny itekki se näit?
"E"
"No hyvä"
"Morjes mä lähe Nasse perää. Tuleeks joku muu?" Totes Ocean.
"Otan varmuude vuoks tän"
Ocean otti tehosekottime ja läks joelpäi.
Kaikki muut läht juoksie Oceani perää, mut Alicee ihimetytti. Mut silti hän läks muitte perää.
Ku kaikki saapus joel, nii eka juttu mikä Alice näki oli se kioski mist hän osti Marsin.
"Tuol o se kioski mist osti sen matsi kuuelkymmelviiel sentil'
"Ni sepäse" tokas nasse.
"Ne tyypit ei oikee tykänny siit et ostit niie marsi."
"Mut eihä tääl oo mittäää ihimeellist. Tavalline kaupunki toiha o."
"Älä jauha hevopas..sion heelmää."
"Ekkö muka huomaa mitää outo tos paikas?"
"Emmie mittää ihimeelist nää mut mi..MIKÄ TOI O!!!???"
........................................................
Mitä helkuti ihimeellist toispual jokkee o?
Loppukoha Hekelt suklaa jo?
Sehä nähää sitte. Vai nähääkö?
E kyl vielkää suasittelee tamperelaisil ja hesalaisil.Oikeest se voi sattuu teiä silmii.
Öit. XD Aivan huippu. Ei olisi puoliksikaan noin hauska, jos ei olisi kirjoitettu murteella (murteella, joka jää soimaan päähän!)
"Puhuis paskaa turu murret"
"Kyl maar"
Repesin.- alicedolly_eikirjautunut
Jatka! :'D Turun murre kuulostaa niin kotoisalta, itsekin huomaan että jotkut sanat on omassa käytössä.
- mr.näätä
Jatkan huomenna. Mua väsyttää niin paljo et meen nukkuu varmaa ysiltä :P
Mul o tärin mies ketä puhuu turunmurttel. Se o hiton ärsyttävää kuunnella mut ny ko mä oikke ajattelen ni oha se aik hauskan kuulost.
- alice_dolly_phone
Sun piti jatkaa tänään! Nooh kuhan huomenna jatkat ;P
- mr.näätä
Anteeks, mut en jostain syystä päässy suolistoon. Pukkas pelkkää erroria.
En oikeestaan päässy ollenkaan koko Suomi24:ään - mr.näätä
mr.näätä kirjoitti:
Anteeks, mut en jostain syystä päässy suolistoon. Pukkas pelkkää erroria.
En oikeestaan päässy ollenkaan koko Suomi24:äänTai siis illalla kun sitä olin aikomassa kirjoittaa ei päästäny. Aikasemmin päivällä ei ollu mitää ongelmia
tl;dr sad
No mut tänään jatkoa!
- alice_dolly_phone
Tsemppaa sinäki nyt vähän! :"D
- alice_dolly_phone
alice_dolly_phone kirjoitti:
Tsemppaa sinäki nyt vähän! :"D
No mut tänään? :'(
- psychologi
No mut tänään? :'(
tunnetko odottavasi turhaan näätää?
kenties et ole hänelle riittävä?
tahdotko antaa vetisten tunteittesi räjähtää näädän toimesta ja tehdä saman hänelle? - alice_dolly_phone
psychologi kirjoitti:
tunnetko odottavasi turhaan näätää?
kenties et ole hänelle riittävä?
tahdotko antaa vetisten tunteittesi räjähtää näädän toimesta ja tehdä saman hänelle?Turhalta odottelulta tämä vaikuttaakin. Muihin vastaus tairaa olla ei.
- alice_dolly_phone
Turhalta odottelulta tämä vaikuttaakin. Muihin vastaus tairaa olla ei.
Siis TAITAA. Rikkinäiseltä näytöltä on hankala lukea.
Minulle on aina ollut epäselvää, että kumpi puoli joesta on se väärä.
- Kalle 70 v
Mikä perkeleen tarina se tämäki on?
- alice_dolly_phone
PLIIS jatka! Ostin muuten eilenkin marsin kuuelkymmenelviiel sentil :D
- mr.näätä
Jatkuu :---D hehehehe
''Katos ku ei me...'' yritti Kurpizza mut Alice keskeytti hänet keske lausee
''Ny se pääkii! Jos oisitte heti kertonu mul et Turkulaiset o ihan mulkkuja eikä haluu et mä ostan niitten marsin kuuelkymmenelviiel sentil nii en ois ostanu. Mut ny o vähä myöhäst!''
''Nii o''
''Juu''
''Jaa''
''JÖÖ''
Sit yhtäkkii siihe suolistolaiste etee ilmestyy Korppi, iha oikee KorppiTeeÄmmä!
''Hehe tyypit nyt kun kerra ollaan Turussa puhutaan sitte turunmurteella.'' Tokas Korppi
''Etsä voi jumalauta tehä ees jottai oikeen, oikeest tää jätkä ei osaa ees turunmurret. '' Jokutyyppi nauraht ilkikurisest
''No vi****, Mut mä en teille aio antaa enää yhtään halpaa marssia 65SENTILLÄ, se on vissi ja varma!'' Uhkas Korppi totisena
''Halpaa oo nähnykkää urpo'' kailotti suolistolaiset rivis
''Mut mitä tää kaikki tarkottaa???!!!'' Alice vinkas pelokkaasti
Korppi kääntys toisee suuntaa ja otti taskustaa jotai, sitte hän käänty ympäri ja näytti kuitin
''Heitä se tänne, me ei muute tulla su lähelle, ebola sull kuiteki o'' Nasse karjus
''Ebola? No hohhoh, mut ihansama voin mä tän teille heittää vaikka siitä teille mitään apua ookkaa.''
Korppi heitti kuitin suoraa suolistolaiste naama etee ja Alice otti sen kiirest maast.
Ärräpäit rupes lentää ku Alice rupes lukee mitä oli ostettu ku kerra kuittiki oli
''Kuuelkymmenelneljäl sentil marssi!!!?? Mistä sä sait marssi sil hinnaal!''
''Niinpaljo?''
''Hä?''
''Oikeest vai et oikee kuuelkymmenelneljäl sentil marssi?''
''No joo joo katony tätä kuittii!'' Sano Alice ärsyyntyneen
'''Korppi mist sä sait marssi täl hinnal!?''
''En kerro. Hahaha''
kurpizza_ kirjoitti:
XD
Minusta tämä on hauska tarina. Mistä revit Korpin mukaan...koska voin :D
mr.näätä kirjoitti:
koska voin :D
XD En usko enää yhtäkään, joka väittää olevansa Korppi... Autohittaaja-korppileijonakotka de Auditore on kadonnut.
Jatkoa muutes!- alice_dolly_phone
mr.näätä kirjoitti:
koska voin :D
Jatka :"D
- mr.näätä
Jatka :"D
oon kotona joskus klo 17. Nää 8 tunnin koulupäivät syö kyllä miestä oikeen urakalla :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763