Onko kymppipiikissä parempi liha kuin 12 piikissä?

lowhunt

Mitä enemmän piikkejä sen enemmänkö lihaa?

10

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hirvimerkki-Erkki

      EI OLE.

      Aina mitä enemmän piikkejä niin sitä parempi liha!

      Me hienot hirvimetsästäjäpojat olemme pitäneet monia palavereja asian tiimoilta. Aina kun asiaa käsitellään, niin meillä on makeet metsästäjätamineet yllämme. Poikien kanssa tässä on vähän tullut saunaa lämmiteltyä ja akat on pidetty kotona. Kyllä Reinolla ja Arskalla löytyy sitä jotakin.....

      Piikkihirvi on tosiaan parasta hirveä. Jos on pariton määrä piikkejä, niin se tuottaa huonoa onnea ja vaikuttaa jo lihan makuunkin. Jaska ampui kerran 21-piikkisen ja hälle tuli heti sen jälkeen hiivatulehdus. Joku oli ampunut kaksikymmentä vuotta sitten 27-piikkisen ja susi söi hältä koiran. Parillispiikkiset ovat tosi hyvää laatulihaa. Mpoikien kanssa ollaan ammuttu 12, 14,16,18, 20, 22, 24, 26, 28, 30 ja 32-piikkisiä hirviä. Yhtään 34-piikkistä ei olla vielä tavattu. Reino kyllä puhuu, että isoisänsä olisi nähnyt jopa 68-piikkisen hirven. Tuommosen liha kyllä olisi jo tosi hyvää.

      Sitten kun tulee pikkujouluaika, niin me poikien kanssa pannaan eri piikkisiä juttuja päihimme ja vähän konttaillaan pikku pienissä. Se on sovittu, että akkoja ei oteta mukaan ja parittomia piikkejä ei saa olla.

      • iopuhiopkoåjn52kinhj

        Erkki, sun p.rsees on aina vaan se merkki!!


      • Hirvimerkki-Erkki
        iopuhiopkoåjn52kinhj kirjoitti:

        Erkki, sun p.rsees on aina vaan se merkki!!

        Sitä merkkiä kun ei kuka tahansa poika pääsekkään katsomaan!!!! Pitää olla metsästäjäkortti voimassa ja metsästäjätamineet yllä!!!!!


      • jhbvnkö,könbhib52iph
        Hirvimerkki-Erkki kirjoitti:

        Sitä merkkiä kun ei kuka tahansa poika pääsekkään katsomaan!!!! Pitää olla metsästäjäkortti voimassa ja metsästäjätamineet yllä!!!!!

        Niin Erkki, sun p.rsees oleva merkki on susilyytikon kohdistus merkki!!


      • Sateenkaaripoitsu
        Hirvimerkki-Erkki kirjoitti:

        Sitä merkkiä kun ei kuka tahansa poika pääsekkään katsomaan!!!! Pitää olla metsästäjäkortti voimassa ja metsästäjätamineet yllä!!!!!

        Hei mulla on kortti voimassa ja parhaillaan ylläni metsästäjätamineet. Sähän voisit jollain sivustolla esitellä sitä merkkiäsi. Lähettele vaan linkkiä.


      • Ryynäsen Topi

        Ei noin isoja piikkejä ole oikeasti olemassa. Minä olen hirvestänyt kymmeniä vuosia ja yli kaksikymmenpiikkisiä ei vain yksinkertaisesti ole.


    • etelännerkki

      Eipä Hän oman 'häntänsä' edessä voi ringissä juosta karkuun, kahluusaapastamineetkin kiihottamassa välissä ovat.

      Silti, saattaahan koirakin ajaa omaa häntäänsä.
      Tämä sanalyytikosateenkaaripoitsuhirvimerkkierkkipetoyhdyshenkilöajo pyörisi toisinpäin.

    • Petoyhdyshenkilö

      Minä olen toiminut Mikkelin alueen petoyhdyshenkilönä vuosikausia ja tunnen metsästäjät ja viranomaiset. Toimin eräänlaisena koordinaattorina ja yhdyshenkilönä metsästäjien ja viranomaisten välisessä vuorokeskustelussa. Metsästäjät tietävät tasan tarkkaan piikkien ja susien lukumäärät. Työni painottuu nykyään petoeläinten jälkien tunnistamiseen. Jos jossain näkyy jotain jälkiä, niin kannattaa ottaa minuun yhteyttä ja käyn toteamassa jäljet suden jättämiksi ja kirjaan havainnon Tassu-järjestelmään. Lihan makuun piikkien määrä ei sanottavasti vaikuta ja ongelmana onkin nykypäivänä sudet. Niitä on kaikkialla ja ne ovat tosivaarallisia. Lapsemme eiovät ole turvassa hiekkalaatikoillaan ja kukapa enää ilman autokuljetusta uskaltaisi lastansa koulutaipaleelle laittaa täällä maaseudulla. Sama kait se siellä kaupungissa kun joka puolella on vaan betonia ja hasiksen polttajia. Ei siellä kukaan välitä mistään. Mutta metsästäjät ovat reippaita poikia ja he tietävät mistä puhuvat. Susia on aivan liikaa. Jo tässä meidän lähettyvillä asustelee parisataa sutta ja viranomaiset aina vähättelevät susien määrää ettei paniikkia syntyisi. Joka päivä kuitenkin koiria, lampaita ja poroja löytyy raadeltuina ja kohta on lastemme ja vanhuksiemme vuoro, jos asialle ei tehdä jotain. Toki piikeistäkin voi ja kannattaa puhua, mutta nyt o0n päällimmäisenä huolena sudet.

      • Ryynäsen Topi

        Kyllä on jämäkkää tekstiä Petoyhdyshenkilöltä. Mies tietää selvästi, mistä puhuu ja puhuu asioitten oikealla nimellä. Olen jo aiemminkin todennut, että meillä on samat arvot ja periaatteet. Olisi mukava tehdä kanssasi jojkin sortin yhteistyötä tämän susiongelman tiimoilta. Ja onhan meillä yhteinen harrastuskin tämä metsästys. Minäkin tunnen paljon metsästäjiä.


      • 17+10
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Kyllä on jämäkkää tekstiä Petoyhdyshenkilöltä. Mies tietää selvästi, mistä puhuu ja puhuu asioitten oikealla nimellä. Olen jo aiemminkin todennut, että meillä on samat arvot ja periaatteet. Olisi mukava tehdä kanssasi jojkin sortin yhteistyötä tämän susiongelman tiimoilta. Ja onhan meillä yhteinen harrastuskin tämä metsästys. Minäkin tunnen paljon metsästäjiä.

        Feikki ryynäsellä se ei näy koskaan olevan omia mielipiteitä:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe