Mitä tekisin kun koirani karkailee?? Se lähtee esim. pihasta jos kuulee että naapurin koira on pihalla tms. Lähtee vaan juoksemaan ja on ihan kuuromykkäsokee, ei kuuntele vaikka kuinka pyytäisi takaisin. Sitten olen yrittänyt opettaa sitä kävelemään vierelläni vapaana, mutta jos vastaan tulee koira tai kiinnostava ihminen niin se on menoa sitten. Minusta tuntuu että se on yli-innokas muita koiria kohtaan kun se pomppii ja hyppii ihan hulluna kun se pääsee haistelemaan toista koiraa, eivätkä kaikki koirat pidä tästä. Koira-ihmiset olkaa kilttejä ja auttakaa!!!! Siis miten opetan sille reviirin rajat ja vierellä pysymisen??!! Koira on 1v sheltti.
Karkaava koira
3
808
Vastaukset
- Sinttu
nyt ainakin on se: ÄLÄ PÄÄSTÄ KOIRAA KARKUUN. Eli jos se huomaa, ettet voi sille mitään, niin siitä tulee tapa. Eli niin kauan koira kiinni kunnes on varma ettei karkaa. Eli vaikka1 0 metrin naruun, ja kun annat käskyn tänne, niin sen on pakko tulla luoksesi, koska se on kiinni, sitten maailman suurinta herkkua suuhun, sellaista mitä et anna missään muussa tilanteessa.
Olen kuullut myös räminäpurkki konstista. Päästetään koira karkuun, ja kun juoksee pakoon, avustaja heittää koiran lähelle räminäpurkin, jolloin pelästyy ja hakee turvaa omistajasta. En ole kokeillut.- anita
Eli älä päästä karkuun eli laske irti.Meillä oli tää vanha rouwa(seropi)nuorempana sellainen että jos se vaan pääs irti ni mentiin ja lujaa!!!Ei se mitään kellee tehny,pentuna vaan halus mennä haistelee mutta ei siitä kaikki tykkää ja ymmärrän sen!Ja miten siitä pääsi(siis tavasta) eroon?Pitämällä kiinni ja siitä sitten ajan kanssa vaan kunnes leimautui laumaan että sitten seurasi minne hyvänsä.Ja makupaloja ja kiittelyjä ja kehuja kovasti kun tuli luokse!
Ja jos koirulisi kuitenkin pääsee irti ja meinaa karata,niin ÄLÄ lähde juoksee perään!(Äläkä huuda vihaisesti!)Se käsittää sen vain leikiksi ja huudon pelottavaksi.Lähde menemään päinvastaiseen suuntaan ja kutsu koiraasi ja ota vaikka keppi maasta (jos tykkää keppileikeistä)ja heiluttele sitä.Mene vaikka piiloon.Ja kun koirasi tulee luoksesi ÄLÄ toru vaan KEHU!Tee luoksetulostasi iloinen ja mukava asia,uskoisin ettei namipaloistakaan ole haittaa=))Kyllä siittä ajan kanssa suttaantuu kun tuo penskavaihe menee ohi...
Tuosta räminäpurkkikonstista en osaa sanoo mitään kun en ole koskaan kokeillut mutta vastaavasta *pelästyttämisestä*olen kuullut,heitetään vaikka koiran oma hihna koiran viereen satuttamatta koiraa jos ei haluta koiran tehdä jotain tiettyä asiaa... - E.A
anita kirjoitti:
Eli älä päästä karkuun eli laske irti.Meillä oli tää vanha rouwa(seropi)nuorempana sellainen että jos se vaan pääs irti ni mentiin ja lujaa!!!Ei se mitään kellee tehny,pentuna vaan halus mennä haistelee mutta ei siitä kaikki tykkää ja ymmärrän sen!Ja miten siitä pääsi(siis tavasta) eroon?Pitämällä kiinni ja siitä sitten ajan kanssa vaan kunnes leimautui laumaan että sitten seurasi minne hyvänsä.Ja makupaloja ja kiittelyjä ja kehuja kovasti kun tuli luokse!
Ja jos koirulisi kuitenkin pääsee irti ja meinaa karata,niin ÄLÄ lähde juoksee perään!(Äläkä huuda vihaisesti!)Se käsittää sen vain leikiksi ja huudon pelottavaksi.Lähde menemään päinvastaiseen suuntaan ja kutsu koiraasi ja ota vaikka keppi maasta (jos tykkää keppileikeistä)ja heiluttele sitä.Mene vaikka piiloon.Ja kun koirasi tulee luoksesi ÄLÄ toru vaan KEHU!Tee luoksetulostasi iloinen ja mukava asia,uskoisin ettei namipaloistakaan ole haittaa=))Kyllä siittä ajan kanssa suttaantuu kun tuo penskavaihe menee ohi...
Tuosta räminäpurkkikonstista en osaa sanoo mitään kun en ole koskaan kokeillut mutta vastaavasta *pelästyttämisestä*olen kuullut,heitetään vaikka koiran oma hihna koiran viereen satuttamatta koiraa jos ei haluta koiran tehdä jotain tiettyä asiaa...Vanhimmalla koiristani oli nuorena paha tapa rynnätä "tuttujen" ihmisten luo moikkaamaan kesken tottiksen jne. Ei mukamas enää millään kyennyt keskittymään kun oli nii.in kiva ihminen lähistöllä.Nyt tiedän, että olin varmaan sallinut sen joskus pentuna karatakin jonkun luo joka sitten sitä leipoi ja lällätti.
Tehtiinpä sitten juuri tämän kivoimman kanssa sopimus, että tullaan aivan normaalisti kentälle ja otan koirani käskyn alle ja kaveri tulee myös lähistölle(ei itse ota tietty kontaktia koiraan) ja niinhän siinä kävi, että hetikohta vapaana seuraamisesta narttu lähtee tätä kivaa kaveria innolla moikkaamaan, mutta tämä ihminenpä ei saanutkaan muuta kuin paheksua sitä moisesta käytöksestä (josta koirani oli sangen ihmeissään), samaan aikaan itse karkasin lähistölle täysin piiloon, ensin huikattuani sitä,sen ollessa juuri menossa tuttua kohden, tulipa koiralle hätä löytää oma ihmisensä ja tietty kehuin sitä kovasti kun palasi oma-aloitteisesti, näitä juttuja ei sitten lopulta tarvittukaan kuin pari kertaa harjoitella ja niin vaan ei tämä ihminen enää merkinnyt koiralleni mitään kentällä ollessamme oltiin myöhemmin jopa kokeessa yhtä aikaa kentällä eikä ollut minkäänlaista ongelmaa.
Tuo sinun juttusi on oikeastaan nyt vaan sellainen ettei sitä koiraa kyllä irti pitäisi pitää ollenkaan, ei ainakaan jos vastaan tulee muita koiria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865