ikkunanpuitteet

remontti-ritu

mikä olis kiva maali työstää ikkunanpokissa sisäpuolelta? Tikkurilan esitteessä suositeltiin empireä, mutta löytyiskö taas joku vesiohenteinen? Mitä mieltä ootte himmeys/kiiltoasteesta ikkunanpuitteissa?

6

2725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalannut

en ole saanut empirellä kunnon peittävää pintaa mitenkään, joten sitä en enään käytä missään.ikkunan pokia, ikkunoita joutuu pyyhkimään välillä, vesiliukoinen maali ei ole niin kestävää, eikä siihen hommaan soveltuva. olen käyttännyt maalarin valkolakkaa ,puolikiiltävänä ,kiiltävänä.kestää hyvin kulutustakin . hommahan sinänsä on helppo kuin on tarkka työssään, tassä 1 kannanotto.

• expeukku

empireä on kolmelitrasena osteettu meille. hinta kalliihko mutta se peittää todella hyvin, leviää sileäksi ja torvelompikin saa sillä siistiä jälkeä aikaiseksi. kyllä se on hintansa väärti. helmi-kalustemaali on kaiketi vesiohenteinen ja edullisempi mutta muuten aika vastaava tuote. ikkunoissa ja pattereissa ei empirellä näy yhtään siveltimen jälkeä vaan tulos on kuin tehtaan ruiskuttama. esim ovi ja ikkunalakka on ihan peestä ja moni muu "oikea" tuote.

• maalannut

empä ole nähnyt siveltimellä maalattua virheetöntä pintaa, ja monen ruiskumaalarinkin jälki on huonoa.kuka tykkää mistäkin , toinen ,lihavista ,toinen ,laihoista.

• ammattimaalari 1
        maalannut kirjoitti:

empä ole nähnyt siveltimellä maalattua virheetöntä pintaa, ja monen ruiskumaalarinkin jälki on huonoa.kuka tykkää mistäkin , toinen ,lihavista ,toinen ,laihoista.

"empä ole nähnyt siveltimellä maalattua virheetöntä pintaa"

Mitähän tuokin taas tarkoittaa? Kun siveltimellä maalataan, kuuluu ja pitää ne siveltimenjäljet näkyä! Ei ole kauniimpaa kuin osaavan ammattilaisen maalaama ikkunapuite tai vanha esim peiliovi. Liian paljon toimtetaan nykyään tavaraa tehdasmaalattuna, käsityönä tehty on kauniimpi katsella.

• Ci-Tikka

Melkein syötävä (ei myrkyllinen) jopa miellyttävänhajuinen on perinteinen pellavaöljymaali. Tällä ikkunoita on maalattu jotai n100-200 vuotta. Oletan, että ikkunanpokasi ovat puisia. Itse maalaan juuri kyseisellä maalilla pokia, jalkalistoja ja kattolistoja ja olen myös sävyttänyt menestyksellä tätä maalia. Kalliinpuoleista on mutta tarve on vähäinen. Litran pönikällä pääset pitkälle. Tuotemerkkejä ainakin Uula ja Tikkurila. Uula maksaa sävytettynä väristä riippuen päälle 20 eur/litra ja litralla todellakin pärjää pitkälle. Tarvii 2 maalauskertaa, välimaali 30% ohennettuna joko vernissalla tai sitten tarkoitukseen varatulla vernissapohjaisella oliko se nyt Uulan ohenteella.

• S. Mäkelä

Doora Ovi- ja ikkunamaalilla tulee kaunista jälkeä, sillä olen maalannut kaikki sisäovet ja kiiltää ku papin... haka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe